••๑۩๑۞๑۩๑ مسابقه بزرگ ادبی این عکس متعلق به کیست؟ دارای جایزه ویژه ๑۩๑۞๑۩๑ ••

t.salehi

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهندس خیلی سخت بودا
ولی خوب :w11: میگن چی جوینده یابنده است:w08:

ولی الان نمیگم که ابن دفعه نگی بم عجول:redface:
;)


ولی باید اعراف کنم که نمیشناختمشون :w19: (سرچیدم!!!!):w09:
 

t.salehi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس چرا هیچ کی نیومده؟!!:surprised:
باشه من جواب میدم;)

دکتر احمد تفضلی؟
 

floe

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
 

t.salehi

عضو جدید
کاربر ممتاز
نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین سال ۱۳۱۵ در تهران به‌دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در این شهر گذراند و پس از گرفتن دیپلم ادبی از دبیرستان دارالفنون، به دانشکدهٔ حقوق وارد شد. اما این دانشکده را پس از دو سال رها کرد و سپس در رشتهٔ زبان و ادبیات انگلیسی به درجهٔ لیسانس رسید.
در سال ۱۳۴۲ نخستین کتاب خود را با عنوان ” خانه‌ای برای شب” به‌چاپ رسانید که داستان «دشنام» در آن با استقبالی چشمگیر مواجه شد. تا سال ۱۳۸۰ علاوه بر صدها مقالهٔ تحقیقی‌ و نقد، بیش از صد کتاب از او چاپ و منتشر شده‌است که دربرگیرندهٔ داستان بلند (رمان) و کوتاه، کتاب کودک و نوجوان، نمایش‌نامه، فیلم‌نامه و پژوهش در زمینه‌های گوناگون است. ضمن آن‌که چند اثرش به زبان‌های مختلف دنیا برگردانده شده‌است.
نادر ابراهیمی چندین فیلم مستند و سینمایی و همچنین دو مجموعهٔ تلویزیونی را نوشته و کارگردانی کرده، و آهنگ‌ها و ترانه‌هایی برای آن‌ها ساخته‌است. او همچنین توانسته‌است نخستین مؤسسهٔ غیرانتفاعی ـ غیردولتی ایران‌شناسی را تأسیس کند؛ که هزینه و زحمت‌های فراوانی برای سفر، تهیهٔ فیلم و عکس و اسلاید از سراسر ایران و بایگانی کردن آن‌ها صرف کرد؛ ولی چنان‌که باید، شناخته و به‌کار گرفته نشد و با فرارسیدن انقلاب و جنگ، متوقف شد.

نادر ابراهیمی در سن ۷۲ سالگی پس از چندین سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری بعد از ظهر پنجشنبه ۱۶خرداد ۱۳۸۷ مُرد .
آثار

ادبیات بزرگسال

  • ۱ - خانه‌ای برای شب
  • ۲ - آرش در قلمرو تردید (یا: پاسخ‌ناپذیر)
  • ۳ - مصابا و رویای گاجرات
  • ۴ - بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم
  • ۵ - هزارپای سیاه و قصه‌های صحرا
  • ۶ - افسانه‌ باران
  • ۷ - در سرزمین کوچک من - منتخب آثار
  • ۸ - تضادهای درونی
  • ۹ - انسان - جنایت - احتمال
  • ۱۰ - مکان‌های عمومی
  • ۱۱ - رونوشت بدون اصل
  • ۱۲ - درحد توانستن - شعرگونه
  • ۱۳ - غزل‌داستان‌های سال بد
  • ۱۴ - ابن مشغله - زندگینامه، جلد اول
  • ۱۵ - ابوالمشاغل - زندگینامه، جلد دوم
  • ۱۶ - فردا شکل امروز نیست
  • ۱۷ - براعت استهلال - از مجموعه‌ «ساختار و مبانی ادبیات داستانی»
  • ۱۸ - مقدمه‌ای بر فارسی‌نویسی برای کودکان
  • ۱۹ - مقدمه‌ای بر مصورسازی کتاب‌های کودکان
  • ۲۰ - مقدمه‌ای بر مراحل خلق و تولید ادبیات کودکان
  • ۲۱ - مقدمه‌ای بر آرایش و پیرایش کتاب‌های کودکان
  • ۲۲ - دور ایران در شش ساعت - گزارش دومین نمایشگاه ایرانگردی در سال ۱۳۷۱
  • ۲۳ - چهل نامهٔ کوتاه به همسرم
  • ۲۴ - آتشْ بدون دود - داستان بلند هفت جلدی
  • ۲۵ - با سرودخوان جنگ، در خطهٔ نام و ننگ
  • ۲۶ - یک صعود باورنکردنی
  • ۲۷ - تکثیر تاسف‌انگیز پدربزرگ
  • ۲۸ - مردی در تبعید ابدی - براساس زندگی ملاصدرا
  • ۲۹ - حکایت آن اژدها
  • ۳۰ - بر جاده‌های آبیِ سرخ - داستان بلند ۱۰ جلدی، براساس زندگی میرمَهنای دوغابی
  • ۳۱ - صوفیانه‌ها و عارفانه‌ها - بخشی از «تاریخ تحلیلی پنج‌هزار سال ادبیات داستانی ایران»
  • ۳۲ - یک عاشقانه آرام
  • ۳۳ - سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد
  • ۳۴ - طراحی حیوانات - طرح‌های کوثر احمدی، با گفتاری تحلیلی در باب مفاهیم و تعاریف «طرح» در هنرها
  • ۳۵ - الف‌با - تحلیل فلسفی ۵۰ طرح از علی‌اکبر صادقی‌ـ نقاش
  • ۳۶ - پیشگفتار ”کوچه‌های کوتاه” - مجموعه‌ قصه‌های کوتاه گروهی از شاگردان نادر ابراهیمی
ادبیات کودک و نوجوان

  • ۱ - کلاغ‌ها - جایزه‌ اول فستیوال کتاب‌های کودکان توکیو ژاپن، جایزه‌ اول - سیب طلایی - براتیسلاوا، جایزه‌ اول تعلیم و تربیت از یونسکو
  • ۲ - سنجاب‌ها
  • ۳ - دور از خانه - قصه برگزیدهٔ آسیا، از سوی «سازمان جهانی یونسکو» و کتاب برگزیده شورای کتاب کودک در سال ۱۳۴۷
  • ۴ - قصه‌ گل‌های قالی
  • ۵ - پهلوان پهلوانان؛ پوریای ولی - کتاب برگزیده از سوی «آکادمی المپیک» همایش فردوسی و اخلاق پهلوانی ۱۳۸۴، جایزه‌ بزرگ جشنوارهٔ کتاب کودک کنکور نوما، ژاپن ۱۹۷۸
  • ۶ - باران - آفتاب و قصه‌ کاشی
  • ۷ - بزی که گم شد
  • ۸ - من راه خانه‌ام را بلد نیستم
  • ۹ - سفرهای دورودراز هامی و کامی در وطن
  • ۱۰ - پدر چرا توی خانه مانده‌است - از مجموعه‌«قصه‌های انقلاب برای کودکان»
  • ۱۱ - جای او خالی - از مجموعه‌ «قصه‌های انقلاب برای کودکان»
  • ۱۲ - نیروی هوایی - از مجموعه‌ «قصه‌های انقلاب برای کودکان»
  • ۱۳ - سحرگاهان همافرها اعدام می‌شوند - از مجموعه‌ «قصه‌های انقلاب برای کودکان»
  • ۱۴ - برادرت را صدا کن - از مجموعه‌ «قصه‌های انقلاب برای کودکان»
  • ۱۵ - برادر من مجاهد، برادر من فدایی - از مجموعه‌ «قصه‌های انقلاب برای کودکان»
  • ۱۶ - جَنگ بزرگ از مدرسهٔ امیریان - از مجموعه‌ «قصه‌های انقلاب برای کودکان»
  • ۱۷ - نامهٔ فاطمه، پاسخِ‌نامهٔ فاطمه - از مجموعه‌ «قصه‌های انقلاب برای کودکان»
  • ۱۸ - مامان! من چرا بزرگ نمی‌شوم - از مجموعه «قصه‌های ریحانه خانم»
  • ۱۹ - روزی که فریادم را همسایه‌ها شنیدند - از مجموعه «قصه‌های ریحانه خانم»
  • ۲۰ - آدم وقتی حرف می‌زند چه شکلی می‌شود - از مجموعه‌ی«قصه‌های ریحانه خانم»
  • ۲۱ - درخت قصه ـ قُمری‌های قصه - جایزه‌ کتاب برگزیده ازسوی هیات داوران بزرگسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جایزه‌ کتاب برگزیده ازسوی هیات داوران خردسال، ترجمه‌شده به زبان روسی در ترکمنستان
  • ۲۲ - عبدالرزاق پهلوان - کتاب برگزیده از سوی «آکادمی المپیک» همایش فردوسی و اخلاق پهلوانی ۱۳۸۴
  • ۲۳ - آن‌که خیال بافت و آن‌که عمل کرد
  • ۲۴ - حکایت کاسهٔ آب خنک - از مجموعه‌ «نوسازی حکایت‌های خوب قدیم برای کودکان»
  • ۲۵ - حکایت دو درخت خرما - از مجموعه«نوسازی حکایت‌های خوب قدیم برای کودکان»
  • ۲۶ - آن شب که تا سحر - از مجموعه‌ «نوسازی حکایت‌های خوب قدیم برای کودکان»
  • ۲۷ - قلب کوچکم را به چه کسی هدیه بدهم؟ - دیپلم افتخار نخستین نمایشگاه بین المللی تصویرگران کتاب کودک ۱۳۷۲
  • ۲۸ - مثل پولاد باش پسرم؛ مثل پولاد - از مجموعه‌ «ایران را عزیز بداریم»
  • ۲۹ - داستان سنگ و فلز و آهن - از مجموعه‌ «ایران را عزیز بداریم»
  • ۳۰ - با من آشنا شو، با من دوست شو - از مجموعه‌ «ایران را عزیز بداریم»
  • ۳۱ - هستم اگر می‌روم؛ گر نروم نیستم - از مجموعه‌ «ایران را عزیز بداریم»
  • ۳۲ - راستی اگر نبودم - از مجموعه‌ «ایران را عزیز بداریم»
  • ۳۳ - کمیاب و قیمتی اما... - از مجموعه‌ «ایران را عزیز بداریم»
  • ۳۴ - مدرسهٔ بزرگ‌تری هم وجود دارد - از مجموعه‌ «ایران را عزیز بداریم»
  • ۳۵ - گل‌آباد دیروز؛ گل‌آباد امروز - از مجموعه‌ «ایران را عزیز بداریم»
  • ۳۶ - گل‌آباد امروز؛ گل‌آباد فردا - از مجموعه‌ «ایران را عزیز بداریم»
  • ۳۷ - فرهنگ فراورده‌های فلزی ایران - از مجموعه‌ «ایران را عزیز بداریم»
  • ۳۸ - هفت آموزگار مهربان - از مجموعه‌ «ایران را عزیز بداریم»
  • ۳۹ - ما مسلمانان این آب و خاکیم - از مجموعه‌ «ایران را عزیز بداریم»دریافت جایزه نخست آسیایی تصویرگران کتاب کودک ۱۳۷۰
  • ۴۰ - قصه‌ سار و سیب
  • ۴۱ - قصه‌ موش خودنما و شتر باصفا
  • ۴۲ - با من بخوان تا یاد بگیری
  • ۴۳ - حالا دیگر می‌خواهم فکر کنم
  • ۴۴ - قصه‌ قالیچه‌های شیری
  • ۴۵ - همه‌ گربه‌های من ۱ و۲
  • ۴۶ - دیدار با آرزو
نمایشنامه

  • ۱ - اجازه هست آقای برشت؟
  • ۲ - وسعت معنای انتظار (سه قصه نمایشی)
  • ۳ - یک قصه‌ معمولی و قدیمی در باب جنایت
فیلم‌نامه

  • ۱ - آخرین عادل غرب
  • ۲ - صدای صحرا
ترجمه‌ها

  • ۱ - مویه کن سرزمین محبوب - ترجمه با همکاری فریدون سالک
  • ۲ - از پنجره نگاه کن - ترجمه با همکاری احمد منصوری
  • ۳ - دوست؛ کسی است که آدم را دوست دارد - ترجمه با همکاری احمد منصوری
  • ۴ - آدم آهنی - کتاب برگزیده سال ۱۳۵۱ از سوی شورای کتاب کودک، ترجمه با همکاری احمد منصوری
 
آخرین ویرایش:

amirs1987

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
زندگی

اسماعیل فصیح‌زاده در سال ۱۳۱۳ در محله‌ درخونگاه تهران (شهید اکبرنژاد فعلی) زاده شد. او دوران تحصیلات خود را در دبستان عنصری و سپس در دبیرستان رهنما سپری کرد.

فصیح پس از تحصیلات عالی در آمریکا به ایران برگشت و از سال ۱۳۴۲ درشرکت ملی نفت ایران در مناطق نفت خیز جنوب به‌عنوان کارمند بخش آموزش، به کار پرداخت و در سال ۱۳۵۹ با سمت استادیار دانشکده نفت آبادان بازنشسته شد. فصیح در مجموع به مدت ۱۹ سال در این شرکت به خدمت مشغول بود.

فصیح از آن به بعد به دلیل تخریب منزل مسکونی‌اش در آبادان به تهران مهاجرت کرد. او گهگاه در بخش برنامه‌های آموزشی زبان تخصصی و گزارش نویسی صنعت نفت خدمت می‌کرد.وی در ۲۵ تیر ۱۳۸۸ در بیمارستان شرکت نفت تهران به دلیل مشکل عروق مغزی درگذشت.
آثار

آثار فصیح همواره مورد استقبال کتابخوانان ایران بوده است. اما معمولا کارهایش در بین منتقدین ادبی با استقبال جدی روبرو نمی شد. برخی دیگر او را یکی از معدود نویسندگان ایرانی می‌دانند که هم در جذب مخاطبین خاص و هم مخاطبین عام موفق بوده‌است.

بسیاری از داستان‌های فصیح در ارتباط مستقیم با تجربیات زندگی شخصی اوست. بگفته خودش «جلال آریان» در داستان «عشق و مرگ»، شباهتی تمام با نویسنده دارد. چراکه در زندگی واقعی نویسنده هم آنابل کمبل اولین همسر فصیح سر زا رفت. عشق فصیح به آنابل و جوانمرگی همسرش، تأثیری عمیق بر او و نوشته‌هایش گذاشت.

آثار فصیح بگفته خودش از احمد محمود، محمدعلی جمال‌زاده و بزرگ علوی تأثیر پذیرفته‌است که خودش مستقیم به این مسئله اشاره کرده است. او همچنین علاقه زیادی به آثار صادق چوبک، فروغ فرخ‌زاد، و ارنست همینگوی داشت.
شراب خام (۱۳۴۷)
دل کور (۱۳۵۱)
داستان جاوید (۱۳۵۹)
ثریا در اغما (۱۳۶۳) ترجمه انگلیس در لندن (۱۹۸۵)، ترجمه عربی در قاهره (۱۹۹۷)
درد سیاوش (۱۳۶۴)
زمستان ۶۲ (۱۳۶۶) ترجمه آلمانی (۱۹۸۸)،
شهباز و جغدان (۱۳۶۹)
فرار فروهر (۱۳۷۲)
باده کهن (۱۳۷۳)
اسیر زمان (۱۳۷۳)
پناه بر حافظ (۱۳۷۵)
کشته عشق (۱۳۷۶)
طشت خون (۱۳۷۶)
بازگشت به درخونگاه (۱۳۷۷)
کمدی تراژدی پارس (۱۳۷۷)
لاله برافروخت (۱۳۷۷)
نامه‌ای به دنیا (۱۳۷۹)
در انتظار (۱۳۷۹)
گردابی چنین حایل (۱۳۸۱)
تلخکام (۱۳۸۶)

مجموعه داستان‌ها
خاک آشنا (۱۳۴۹)
دیدار در هند (۱۳۵۳)
عقد و داستان‌های دیگر (۲۵۳۷=۱۳۵۷)
برگزیده داستان‌ها (۱۳۶۶)
نمادهای دشت مشوش (۱۳۶۹).

ترجمه‌ها
وضعیت آخر
بازی‌ها؛ روانشناسی روابط انسانی اثر اریک برن
ماندن در وضعیت آخر
استادان داستان
رستم‌نامه
خودشناسی به روش یونگ
تحلیل رفتار متقابل در روان‌درمانی
شکسپیر «زندگی/خلاصه کل اثار/هملت»
 

eksir

عضو جدید
کاربر ممتاز
نام اين هنر مند چيست؟؟؟

نام اين هنر مند چيست؟؟؟

نام اين هنرمند چيست؟؟؟؟
 

t.salehi

عضو جدید
کاربر ممتاز
استاد حسن کسایی, پدر نی ایران

حسن کسائی (۲۰ مهر ۱۳۰۷ -) از استادان برجستهٔ موسیقی ایرانی و نوازندهٔ سرشناس نِی است. او به گفته خود در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۰۷ در خانواده‌ای تاجرپیشه به دنیا آمد. پدرش، «حاج سید جواد کسائی» از تاجران به نام آن زمان اصفهان بود که به دلیل علاقه و انسی که با موسیقی داشت، با اساتید و بزرگان آن زمان مانند سید حسین طاهرزاده، جلال‌الدین تاج اصفهانی، اکبر خان نوروزی، خاندان شهناز (شعبان خان، حسین آقا، علی آقا و جلیل شهناز)، غلامحسین سارنج و ادیب خوانساری رفت و آمد می‌نمود.

حسن کسائی در اصفهان سال‌ها مکتب‌دار موسیقی اصفهان در رشته‌های نی، سه‌تار و آواز بوده‌است. اگرچه بیشتر آثار حسن کسایی بداهه‌نوازی است تا موسیقی پیش ساخته، ولی امروز بخش زیادی از ضربی‌ها و حتی آوازی‌های نوازندگان نی، بهره گرفته از نوازندگی‌های ایشان است.

وی که از کودکی علاقهٔ زیادی به موسیقی داشت، از سن دوازده سالگی شروع به نواختن نِی کرد و در سن سیزده سالگی به مکتب استاد نوایی رفت (نوایی از شاگردان نایب اسدالله است و دیگر شاگرد نوایی، یاوری می‌باشد که او هم اصفهانی است). کسایی در محضر استاد صبا به نواختن ردیف‌ها پرداخت و با هنرمندانی چون خالقی، مشیر همایون و حسین محجوبی نیز می‌نواخته‌است. وی کنسرت‌هایی نیز با ادیب خوانساری و اجراهایی با تاج اصفهانی داشته‌است. کسایی نی را در حد عالی می‌نوازد و هنوز نوازنده‌ای به قدرت او دیده نشده‌است .ایشان هم اکنون در اصفهان به سر می‌برند. نام استاد کسایی با نی چنان عجین شده که تصور یکی بدون دیگری امری است محال.

ز فعالیتهای ماندگار این چهره ماندگار ارائه یک دوره ردیف موسیقی ایرانی با نی و آواز است که نشان درجه یک فرهنگ و هنر ایران اسلامی را بخود اختصاص داد . از آثار ارزشمند وی در زمینه موسیقی سنتی ایرانی ، انتشار صفحات تکنوازی و همنوازی توسط سازمان یونسکو و انتشار آلبوم برگزیده موسیقی عرفانی جهان است . از دیگر آثار استاد حسن کسایی چهره ماندگار عرصه هنر موسیقی در سال 1381 می توان از ساختن قطعاتی از قبیل سلام ، هشت بهشت ، آغاز شیدایی ، نغمه گشایش سوز و ساز ، قطار، راز می پرستان و باغ گل را نام برد .

 

محـسن ز

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[FONT=trebuchet ms, Arial, Helvetica]علي اصغر بهاري :نوازنده بزرگ کمانچه[/FONT]​
[FONT=trebuchet ms, Arial, Helvetica] علي اصغر بهاري ، به سال 1284 در ناحيه بازار عباس آباد تهران متولدشد . پدرش محمد تقي خان ،( آن زمان هنوز فاميل رسم نبود ) وي را تحت تعليم مستقيم خود قرار داد و به او طرز نواختن كمانچه را آموخت ولي پس از سه سال به وي گفت : از اين به بعد بايد به نواختن كمانچه دايي هايت گوش فرا دهي و طرز نواختن آنها را بياموزي [/FONT]
[FONT=trebuchet ms, Arial, Helvetica] علي اصغر سه دايي داشت به نامهاي : اكبر ، رضا و حسن كه هر سه از نوازندگان خوب و بنام كمانچه بودند و در اركستر بزرگ بيست و چهار نفري كه آقا ناظم ، پدر مرتضي خان محجوبي ترتيب داده بود شركت مي كردند ساير اعضاي اين اركستر . نوازندگان و خوانندگاني نظير : درويش خان ، حسين خان اسماعيل زاده ، طاهرزاده ، اقبال السلطان و غيره بودند واين نشانگر آنست كه همكاري كردن در يك اركستر با اساتيد موسيقي وقت حتما مهارت و تبحر مي خواست [/FONT]
[FONT=trebuchet ms, Arial, Helvetica] علي اصغر بهاري، از دايي هاي خود چيزهايي را كه بايد بياموزد آموخت تا اينكه در هجده سالگي همراه با اركستر ابراهيم خان منصوري در كنسرتي كه در يك سالن بر پا شده بود شركت مي كند و از همين جا آوازه شهرت بهاري به گوش موسيقي دانان مي رسد و او را بنام نوازنده خوب و آگاه به نواختن گوشه هايي ايراني مي پذيرند [/FONT]
[FONT=trebuchet ms, Arial, Helvetica] بهاري پس از چندي در مشهد كلاس موسيقي جهت تعليم مي گشايد و يك سال هم با حبيب سماعي استاد سنتور كار مي كند و شاگرد تعليم مي دهند و بعدا به تهران مي آيد و توسط استاد روح الله خالقي به مدرسه موسيقي جهت تعليم دعوت مي شود و در هنرستان شروع به همكاري مي نمايد [/FONT]
[FONT=trebuchet ms, Arial, Helvetica] وي با همكاري با مركز حففظ و اشاعه موسيقي ايران ، شاگردان خوبي را تربيت كرد كه هر كدام هم اكنون يكي از بهترين كمانچه كش هاي كشور مي باشند . اصغر بهاري مردي است صادق و خوشرو و بي تكبر و خلاصه استاد و هنرمندي است از هر جهت والامقام و براي آموختن به شاگردان خود از هيچ كوشش و از خود گذشتگي دريغ نمي كند[/FONT]
[FONT=trebuchet ms, Arial, Helvetica] در سال 1332 به راديو دعوت مي شود و در اركستر هاي مختلف كه استاداني نظير : صبا ، عبادي ، حسين تهراني و غيره شركت داشتند ، همكاري مي كند . علي اصغر بهاري ، مدتي نيز در دانشگاه تهران به تعليم هنر آموزان مي پردازد و اولين هنرمندي است كه در تلويزيون تكنوازي كرد و مدت هشت بار به دعوت دولتهاي فرانسه ، بلژيك و آلمان جهت اشاعه و شناساندن موسيقي ملي و اين ساز اصيل ايراني ، به آن ممالك مسافرت كرد . علي اصغر بهاري ، يكي از اساتيد و بهترين كمانچه كش هاي ادوار موسيقي سنتي و نوين ايران مي باشد[/FONT]
[FONT=trebuchet ms, Arial, Helvetica]سرانجام در سال 1374 این هنرمند بزرگ در گذشت یادش گرامی[/FONT]



منبع
 

Similar threads

بالا