نمونه های مدلسازی و رندرینگ:SKETCHUP

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
بالاخره من این کارو کنار گذاشتم و به عنوان یک تجربه بهش نگاه میکنم .
http://tinypic.com/view.php?pic=2qdwxe8&s=3
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
UVmaper

UVmaper

UVmaper برای کسانی که با مکس کار میکنن آشناس . و در مواردی که میخواهیم به دور یک شیئ استوانه ای یا کروی متریال بدیم بسیار بدرد بخوره ... توی فولدر پلاگینا باز کنید و بریزید
 

پیوست ها

  • uv_test.png
    uv_test.png
    33.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • UVtools.rar
    1.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
رندر غیر رئال

رندر غیر رئال

رندر غیر رئال یکی از مختصات اسکچاپه ... خصوصا با کمی ویرایش فتوشاپ . این آخرین کارائیه که واسه "هیراد نقش" انجام دادم




 

jey_jey

عضو جدید
jey_ jey aziz ..اون مدلا رو من با su ساختم... مدل آماده ای در کار نبوده.... فقط مبلش همون مبلمانای su .... مابقی رو ساختم...... ( البته فقط بخشی که میخواستم رندر بگیرم) .... رندرا ی 2 و 300... با v-ray و interior , exterior با فتوشاپ و پلاگین خاصی نیست .

ممنون از راهنماییتون اگرممکن هست در مورد این عکس هابیشتر توضیح بدین که چجوری کار شده
 
آخرین ویرایش:

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
خود SU استایلهای آماده ای داره که وقتی اونها رو روی مدلتون اعمال میکنید حالت ترسیم دستی میگیره . حالا اگه یه استایل رو تنضیم کنید که هم لبه ها درست باشن و هم رنگ یا بافت سطوح و خروجی su رو با فتوشاپ ویرایش کنیم نتیجه خوبی داریم.
در مورد رندرای فتورئال هم که در واقع نتیجه شناخت درست خصلت مواد و نورپردازی صحیحه . گاهی هم ترکیب رندرای NPR وPR ( فتورئال و غیر فتورئال ) نتیجه زیبائی میده . مثل این که از یه مدل قطار ، یه بار رندر و یه بار با استایل خروجی گرفتم و تو فتوشاپ ترکیب کردم.
 

پیوست ها

  • wooden-toy.jpg
    wooden-toy.jpg
    84 کیلوبایت · بازدیدها: 0

jey_jey

عضو جدید
ببخشید استاد من یه ذره آیکییوم پایین .در مورد عکس دومی فقط از استیل های su استفاده کردین یا از فوتوشاپ هم کمک گرفتین .چون خیلی خوب شده مثل این که با ماژیک راندو شده باشه.
 

jey_jey

عضو جدید
سلام استاد اگرامکان داره فایل های su این کارهاروبزارین اگر بشهما هم رندر بگریم
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
اولی و سومی کار منه ... با محل نورهاشون میفرسنم....متریالا رو خودتون واسه v-ray تنظیم کنید
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
فایلها رو دانلود و تنظیم متریال و رندر کنید . خیلی خوشحال میشم نتیجه رندرها رو ببینم. :)
 

پیوست ها

  • yeganegi.zip
    313.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • interior 2a.zip
    1 مگایابت · بازدیدها: 0

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
آخرین ویرایش:

jey_jey

عضو جدید
سلام استاد باز هم ممنون از کارهای خوبتون .
فایل هایی که گذاشتین دانلود نمیشه اگر امکان داره دوباره اپلود کنین
 

jey_jey

عضو جدید
سلام استاد من با متریال های وی ری یه مشکل دارم . چند تا متریال از نت گرفتم ولی وقتی ایمپورت می کنم سیاه می شه می شه بگین مشکل کجاست

 
  • Like
واکنش ها: leon

nino

مدیر بازنشسته
سلام . من هر کاری میکنم نمی تونم رنگ آسمون رو تیره تر کنم یا بهش عکس بدم . تو enviroment تنظیم میکنم و bitmap میدم ولی اصلا نمیاد یا رنگشو تیره میکنم بازم فایده نداره . به خاطره نوره که میدم یا ربطی نداره ؟
اینو رندر گرفتم . پرسناژها چون دو بعدی هستن سایه ندارن ؟
 

پیوست ها

  • villa a.jpg
    villa a.jpg
    45 کیلوبایت · بازدیدها: 0

سـعید

مدیر بازنشسته
ببخشید من یه سوال دارم.....sketchup به چه معنی ؟
کاربردش چیه ؟
ممنونم....
 

jey_jey

عضو جدید
ببخشید من یه سوال دارم.....sketchup به چه معنی ؟
کاربردش چیه ؟
ممنونم....


sketchup از کلمه sketch یا همون اسکیس گرفته شده و فکر کنم به خاطر سرعت بالایی که در طراحی معماری داره یکی از بهترین برنامه های طراحی باشه

SketchUp is a 3D modeling program designed for professional architects, civil engineers, filmmakers, game developers, and related professions. It is also widely used by teens and pre-teens as an entertainment software. Most people however use it to design buildings to be displayed on Google Earth. It was designed to be more intuitive, flexible, and easier to use than other 3D modeling programs, which often have steep learning *curves.[1] Several features allow designers to "play" with their designs, unlike what is possible in other 3D CAD programs. It is marketed as an easy-to-use conceptual tool with a simple interface. A well known feature in the SketchUp World is the 3D Warehouse. Users can use their Google Accounts to upload models, and then browse the 3D Warehouse for many components and models
 
آخرین ویرایش:

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
:jey-jey درموردv-ray ظاهرا این قضیه سایه و environment یه bug مریوط به خود برنامس و باید تیک مربوطه رو چندبار پیاپی فعال و غیر فعال کرد تا عمل کنه و از نور و سایه su تبعیت کنه. ( جواب nino هم تو همین بخشه)
رندرا هم خوبه و واسه ارائه معماری کافیه ولی اگه هدف فتورئاله هنوز کار داره و به تجربه نیازه. من معمولا یه صحنه ساده میسازم و اونقدر روش تست میکنم که هم تنظیم متریالا و هم نور درست رو به دست بیارم. یه کمی هم دانش عمومی فیزیک میخواد . مثل اینکه ضریب شکست شیشه ضخیم 1.52 یا آب 1.33 و...اینچیزا.....
در مورد ترکیب بندیشون میتونی تصمیمای بهتری بگیری . از نظر من رندر دستی و کامپیوتری قوانین یکسانی تو ترکیب بندی دارن ( مثلا پلان بندی از نظر عمق ... چرخوندن چشم تو صفحه و....) و در مورد متریال من تجربه ای ندارم چون همیشه خودم متریالمو ساختم و برای کارای بعدی ذخیره کردم و شما هم میتونیداینکارو تو زمانای بیکاری انجام بدید.
 

binahayat_m

عضو جدید

JEY _JEY عزيز عالي بود من كه خودم از اين نوع رندر ها خيلي خوشم ميياد

شما چه جوري تو اسكچ اپ مدل سازي ميكنيد؟
فقط از BOX و يا بقيه ابزار استفاده ميكنيد؟
يا مثلا از اتوكد وارد ميكنيد تو محيط برنامه و روش كار ميكنيد؟
ممنون ميشم راهنمايي كنيد
 

nino

مدیر بازنشسته
:jey-jey درموردv-ray ظاهرا این قضیه سایه و environment یه bug مریوط به خود برنامس و باید تیک مربوطه رو چندبار پیاپی فعال و غیر فعال کرد تا عمل کنه و از نور و سایه su تبعیت کنه. ( جواب nino هم تو همین بخشه)
رندرا هم خوبه و واسه ارائه معماری کافیه ولی اگه هدف فتورئاله هنوز کار داره و به تجربه نیازه. من معمولا یه صحنه ساده میسازم و اونقدر روش تست میکنم که هم تنظیم متریالا و هم نور درست رو به دست بیارم. یه کمی هم دانش عمومی فیزیک میخواد . مثل اینکه ضریب شکست شیشه ضخیم 1.52 یا آب 1.33 و...اینچیزا.....
در مورد ترکیب بندیشون میتونی تصمیمای بهتری بگیری . از نظر من رندر دستی و کامپیوتری قوانین یکسانی تو ترکیب بندی دارن ( مثلا پلان بندی از نظر عمق ... چرخوندن چشم تو صفحه و....) و در مورد متریال من تجربه ای ندارم چون همیشه خودم متریالمو ساختم و برای کارای بعدی ذخیره کردم و شما هم میتونیداینکارو تو زمانای بیکاری انجام بدید.

مرسی . چطوری متریالهاتونو ذخیره میکنید ؟ مثل 3dmax ؟
 

nino

مدیر بازنشسته
چرا سایه تو vray فقط عمودی میوفته ؟ تنظیمات نورش سخته . رندر بدون سایه هم غیر واقعی میشه :(
 

jey_jey

عضو جدید
JEY _JEY عزيز عالي بود من كه خودم از اين نوع رندر ها خيلي خوشم ميياد

شما چه جوري تو اسكچ اپ مدل سازي ميكنيد؟
فقط از BOX و يا بقيه ابزار استفاده ميكنيد؟
يا مثلا از اتوكد وارد ميكنيد تو محيط برنامه و روش كار ميكنيد؟
ممنون ميشم راهنمايي كنيد[/quote]

ممنون. بستگی به کار داره بعضی مواقع راهتره از اتوکد یا مکس وارد کنم اما در مورد این کار تمامش با suکشیدم چون 40 واحد با هم فرق داره و تیپ نیستن با su راهتر بود
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
ازون جا که این مساله سایه یه کم توضیح میخواست یه تصویر میگذارم . ولی مشکلات بعدی v-ray که مربوط به دوزبین و نور محیطه رو لطفا به فایل راهنما مراجعه کنید.
برای ذخیره متریالی که ساختید ( در متریال ادیتور v-ray ) راست کلیک و export کنید
 

پیوست ها

  • noorOsayeV-ray.zip
    131.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

binahayat_m

عضو جدید
JEY _JEY عزيز عالي بود من كه خودم از اين نوع رندر ها خيلي خوشم ميياد

شما چه جوري تو اسكچ اپ مدل سازي ميكنيد؟
فقط از BOX و يا بقيه ابزار استفاده ميكنيد؟
يا مثلا از اتوكد وارد ميكنيد تو محيط برنامه و روش كار ميكنيد؟
ممنون ميشم راهنمايي كنيد

ممنون. بستگی به کار داره بعضی مواقع راهتره از اتوکد یا مکس وارد کنم اما در مورد این کار تمامش با suکشیدم چون 40 واحد با هم فرق داره و تیپ نیستن با su راهتر بود[/QUOTE]
ممنون از اينكه جواب دادي
حالا چكار كنم مدلسازيم تو su قوي شه?
 

jey_jey

عضو جدید
فقط کافی ذهن تو آزاد باشه راحت کارکنی مثل اینکه داری با اسفنج ماکت اتودیی درست کنی چون su این توانایی رو به شما می ده که راحت با حجمت بازی کنی
 

Similar threads

بالا