نمونه های مدلسازی و رندرینگ:SKETCHUP

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
سلام نینو جان و سال نو مبارک . اگه میخوای اون صحنه رو با پودیوم ،مثل رندر من رندر کنی چندتا نکته هست. اولا زمان رو روی شب تنظیم کن ( وگرنه پودیو نور آسمون رو محاسبه میکنه) . یه صفحه مربع بزگ 20 متر بالاتر از ورودی بزار ( روی سفیدش=normal رو به پایین) گروهش کن و حالا بهش رنگ ابی روشن بده و سپس خصلت نوردهی بهش بده ( به این ترتیب نور آسمون رو به صورت مصنوعی باز سازی کردی) . به بخش داخلی کامپوننت چراغها هم رنگ و خصلت نوردهی بده. حالا چندتا رندر کوچیک بگیر و در اونها میزان شدت نور هرکدوم از منابع نورتو تنظیم کن.
 
  • Like
واکنش ها: nino

m2e

عضو
این آشپزخانه رو من طراحی کردم و با sketchup مدل کردم و با V-ray متریال دادم و رندر گرفتم لطفآ نظر بدین.ممنون:smile:
 

پیوست ها

  • kit3.jpg
    kit3.jpg
    81 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • kit2.jpg
    kit2.jpg
    33.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
شعرگونه

شعرگونه

ترکیب make human + SU برای متریال دهی و یکم فتوشاپ
 

پیوست ها

  • partial--color-enhnsd2.jpg
    partial--color-enhnsd2.jpg
    42 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Like
واکنش ها: nino

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
آخرین رندر

آخرین رندر

فقط صرف تمرین انجام شد. (رندر بدون هیچ ویرایش)
 

پیوست ها

  • 47h23m.jpg
    47h23m.jpg
    79.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
چوب بالسا

چوب بالسا

شاید یکی از پرکاربردترین متریالای معماری که میتونه مدلاتونو خیلی زیبا کنه این متریال باشه...خصوصا وقتی رتدر میشه...
 

پیوست ها

  • basswood.JPG
    basswood.JPG
    43 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • wood4_569.jpg
    wood4_569.jpg
    24.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
رندر

رندر

این مطالب صرفا برای مبتدیهاس و شما میتونید نخونید .
غالب موتور رندرها دو بخش عمده برای تنظیم دارن: 1- متریال دهی مناسب 2- انتخاب نوع رندر متناسب.
در مورد متریال تنها رندرری که وافعا رفتار فیزیکی ماده رو شبیه سازی میکنه maxwell render که اتفاقا واسه su هم پلاگین داره و نسبتا سادس، ولی انقدر زمان بر و کنده که اگه ابرکامپیوتر ندارید بهتره منصرف بشید. در واقع تنظیماتش بیشتر مثل تنظیمات دوربین عکاسیه یعنی شما بهش باید اندازه دافراگم و کثیف یا تمیز بودن شیشه دوربینتون رو هم بدید! با اینحال کلا چون با قوانین مکسول ( اسم یه فیزیکدانه) کار میکنه کسی به گردشم نمیرسه و نکته جالب اینکه برعکس همه موتور رندرا هرچی تعداد منبع نور بیشتر باشه راحتتر کار میکنه!!!! مثلا یه نکته در مورد متریال : در واقعspecularity = reflection یعنی هرچی یه متریال صافتر باشه= براقتره ( specular ) و این یعنی بیشتر هم رفلکت یا انعکاس داره .و از اونجایی که محاسبه انعکاسا زمانبره بیشتره رندررا از specularity به جای reflection استفاده میکنن و فقطو فقط و فقط maxwell اینطور نیست. ( در واقع بیشتر رندررا از این خطا برای صرفه جویی در زمان استفاده میکنن)
در مورد انتخاب نوع رندر: غالب رندررا فقط نوری که از منبع نور به یه شیئ میخوره و به ناظر میرسه رو محاسبه میکنن ولی به عنوان مثال v-ray یا maxwell جزء اونایین که GI = Global Illumination رو محاسبه میکنن یعنی تاثیر نور بازتابی از اشیاء روی هم رو هم محاسبه میکنن. از اونجایی که این تنظیمات به صورت خیلی دقیق یکم پیچیدس خود سازندگان غالبا تنظیمات بهینه و پیش فرضی برای هر رندرر ارائه میدن.
رندرای ضمیمه کار مکسوله و اینم نشونی سایتش http://www.maxwellrender.com/
همونطور که میبینید شبیه ساز رفتار نور!
 

پیوست ها

  • 70_brown_loft_slide.jpg
    70_brown_loft_slide.jpg
    63.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 01b_old.jpg
    01b_old.jpg
    32.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
بازم پودیوم

بازم پودیوم

http://www.suplugins.com/index.php?p=page&page_id=Download
این لینکو ببین . بعد از دادن e-mail و اسمتون به e-mailشما یه لینک دانلود میاد....حالا میتونید اونو دانلود کنید و با دادن شماره سریالی که قبلا تو همین سایت دادم اونو کاملا فعال کنید.
نصبش کنید .حالا قبل از رندر از منوی plugins ، show podium رو فعال کنید . به این ترتیب به هر متریالی که روش کلیک میکنید میتونید خصلت انعکاس بدید . بعضی از متریالا ( مثل آجر تقریبا انعکاسی ندارن) و بعضی ( مثل شیشه ) حدود 90% انعکاس دارن.... مابقی متریالا هم این بین...
ممکنه منبع نور بخوای داشته باشی .... در این صورت یه صفحه ( با متریال رنگی یا بی رنگ) رو با منوی راست کلیک تبدیل به گروه کن (make group) ... حالا میتونی با پودیوم بهش خصلت نور دهی بدی ....روی اون گروه کلیک میکنی....... نوار لغزنده رو تغییر بدید.... حدود عدد 5 تقریبا معادل یه لامپ 60..... حالا رندر بگیرید..... بهتره رندرای تست کوچیک باشه که زود تموم بشه.....بعد از تنظیمات نهایی به ابعاد دلخواه رندر بگیرید.......
ضمنا پودیوم alpha map و bump map رو هم ساپورت میکنه که توضیحش یه کم مفصله.....
با این رندرر ساده ورود شما به دنیای رندر رو تبریک میگم....
 
  • Like
واکنش ها: nino

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
گوشه خونه

گوشه خونه

ممکنه شما هم به دور و برتون نگاه کنید و اونارو 3d و رندر کنید... چند وقت پیش غروب .. گوشه خونه مدل خوبی واسه تمرین su و رندر بود...خصوصا ازین نظر که میشد نتیجه رو با واقعیت تطبیق داد ....البته من یکم تو مدلسازی کوتاهی و بی دقتی کردم و بیشتر حواسم به رندر بود... اینم نتیجش....,واضحه که (i-mate....) عکسه و بزرگتره رندر
 

پیوست ها

  • retotched-my-h-corner.JPG
    retotched-my-h-corner.JPG
    61 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • i-mate_00672.jpg
    i-mate_00672.jpg
    19.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: nino

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
در مورد پودیوم

در مورد پودیوم

شاید دیده باشید که با وجود سهولت بسیار زیاد و سرعت رندر..کیفیت رندرهای پودیوم بسیار شبیه v-ray هستش... فقط نکته ای در مورد نور .....
برای ساخت منبع نور اول لازمه که صفحه یا حجمی رو تبدیل به گروه کنید...سپس از پودیم به اون خصلت نوردهی بدید.....پس از رندر دیگه اون گروه دیده نمیشه و به صورت منبع نور عمل میکنه....
نکته اینه که پودیوم هر سطح مربع رو تبدیل به 2 مثلث میکنه و سپس محاسباتشو شروع میکنه.... و از اونجا که اگه تعداد این صفحات زیاد باشه زمان رندر زیاد میشه لذا بهتره که همیشه سعی کنید منبع نورتن ساده ترین حجم ممکن باشه...مثلا به جای اینکه یه کره رو تبدیل به منبع نور کنید خیلی بهتره که یه مکعب رو تبدیل به منبع نور کنید.... به این ترتیب در زمان رندر صرفه جویی زیادی میکنید...
 
آخرین ویرایش:

j_j_22_goal

عضو جدید
komak ostad

komak ostad

salam ostad mikhastam bedunam chetor vase render gereftan faza ro shab jelve bedam hamchonin mikhastam begam ke podium presets haye digeei ham dare ya hamun 4 tast ye kam ham age zahmati nist rendewr gereftan bishtar toozih bede komakaqm kon ostade
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
تنظیمات رندر

تنظیمات رندر

سلام . اولا لطفا فارسی بنویسید (انگلیسی مطابق مقررات ممنوعه) .
پودیو م همون نور و جوی که شما واسه su در نظر گرفتید رو لحاظ میکنه... که از طریق منوی windows--->style قابل حصوله. مثلا اگه شما تو style آسمون رو تیک زده ( و فعال کرده باشید) در این صورت جو کلی و آتمسفری که محاسبه میشه همونیه که مکان و زمانشو تنظیم کردید ( مثلا 10 صبح 14 خرداد ، تهران) ( از منوی windows--->shadow ).... حالا میتونید مثلا به جای این آسمون که به physical sky معروفه از یه رنگ به عنوان background استفاده کنید... درین صورت جو کلی به اون رنگ در میاد ....من شخصا ترجیح میدم از خاکستری استفاده کنم... مثل فایل ضمیمه....
اینکه تنظیمات دیگه ای هم هست .... : اگه xml رو تعریف کنید آره...من به زودی یه preset که واسه فضای داخلی هم سرعت و هم کیفیت خوبی داره میفرستم .. با اینحال تنظیمات من به خود پیشفرضا نمیرسه.... فایل ضمیمه رو خوب بررسی کنید... ( البته به جهت کیفیت بیشتر من به یه کره خصلت نوردهی ، حول و حوش عدد 26 دادم که این زمان رندرو زیاد میکنه و شما بهتره اینکارو نکنید) . همونطور که میبینید رنگ پس زمینه یه خاکستری ملایمه...با presetهای مختلف نتیجه رو مقایسه کنید... به دوتا چیز دیگه هم دقت کنید... اسم متریال آب با این بخش تموم شده ..._bump1 این به پودیوم میگه که فرو رفتگی-برآمدگیای بافت رو در کمترین حد (20%) محاسبه کنه شما عدد رو میتونید تا 5 زیاد کنید و نتیجه رو مقایسه کنید...در واقع پودیم bumpMap رو هم داره :)
حالا اگه رنگ زمینه رو مشکی ( یا خاکستری تیره) کنید و باز رندر بگیرید مثل اینه که شب باشه..
حالا به قدرت و سرعت و کیفیت پودیوم نزدیکتر شدید...
 

پیوست ها

  • AutoSave_ater contour2.rar
    737 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    37.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
میز عسلی

میز عسلی

دور و بر شما مدلای زیادی واسه ساخت و رندر وجود داره... مثل چیزی که من ساختم...
 

پیوست ها

  • miz.jpg
    miz.jpg
    22.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • new-cool.jpg
    new-cool.jpg
    27.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
فقط در مورد بشقابها عذر میخوام.... باور کنید تمیز بودن ;) ...من با تنظیم غلط کثیفشون کردم....:( سعی می کنم رندر درستتری بگیرم....
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: nino

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
جزئیات بیشتر

جزئیات بیشتر

بله بازم باور کنید که رندره..... مدلشم با su ساخته شده
 

پیوست ها

  • det2.jpg
    det2.jpg
    68.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
مدل برای پودیوم

مدل برای پودیوم

این مدل رو برای پودیوم تنظیم کردم... رندر بگیرید و بعد ببینید که هز کدوم از متریالا چطوری تنظیم شده ... به این ترتیب تنظیمات خوبی برای پودیوم یاد میگیرید..... ( پودیوم رو فعال کنید و روی تکتک مترالایی که لازم میدونید کلیک کنید .... نوار لغزنده های پودیوم میزان انعکاس یا نوردهی هر متریالو نشون میدن )... به اسم متریالا ( مثلا آب) دقت کنید .... bump2 به پودیوم میزان bump رو میگه.... هر سه view رو رندر بگیرید...
 

پیوست ها

  • podium bath.zip
    496.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
تنظیمات دیگه برای پودیوم

تنظیمات دیگه برای پودیوم

preset های رندر پودیوم محدودند... البته خود شما میتونید واسه اون presetبنویسید.... با اینحال من اینجا چندتا از preset های بدرد بخور که هرکدوم یه خصلتی داره ( مثل سرعت یا کیفیت یا...) رو میگذارم..... کافیه اونها رو تو فولدر preset های پودیوم (sketchup----> plugins--> podum---> preset ) کپی کنید.
(من اونها رو زیپ کردم ، بازشون کنید و بریزید)
ممکنه بعضی از اونها روی بعضی از دستگاهها جواب ندن... از تنظیمات noisy بهتره وقتی تعدد منابع نور دارید استفاده کنید..
 

پیوست ها

  • 1[1].5b_interior_settingsULTRAFINE++.zip
    15.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
bath

bath

m2e کارت نسبتا خوبه ....یکم جزیئاتش رو بیشتر کنید و به نوری که به صورت وافعی در محیط میبینی دقت بیشتری کنید....رفلکتا هنوز احتیهج به تنظیم داره ( مثلا کاشیها بیشتر specularity میخواد تا reflect ) رفلکت ( یکم ) و اسپکولاریتی ( بیشتر ) متریالای سنگ و کابینتا رو بیشتر کنی بهتر میشه ... هنوز فضای کارت تاریکه ... اگه لازمه یه نور کمکی دیگه هم بگذار ( ضمنا GI فعاله؟ اگه نیست فعالش کن).
از تاپیک آموزش su یه مدل bath گذاشتم و ایتن یه رندر دم دستی ازون مدل.... منو عفو کنید ، چون به این تاپیک کمتر سر میزنم.
 

پیوست ها

  • bath.jpg
    bath.jpg
    29.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

j_j_22_goal

عضو جدید
کمک

کمک

سلام من پودیوم رو دانلود کردم سریال نامبر هم دادم اما پودیوم لایت اصلا تو رندر بالا نمیاد ارور میده و من با اون عکسهای دانلودی پودیوم لایت چیکار کنم؟
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
احتمالن شما هنوز درست با پودیوم کار نمی کنید. پودیوم خیلی سادس... شما برای اینکه یه لایت ( یا لامپ - منبع نور ) داشته باشید کافیه یه group از اشیاء بسازید و سپس به اون خصلت نور دهی بدید ( در تصویر ضمیمه مشخصه که چه طور وقتی یکی از گروهها انتخاب شده ، لغزنده پودیوم تا آخرین حد بالا رفته ) . فایل ضمیمه رو بررسی کنید و حالا رندر بگیرید.
 

پیوست ها

  • light scene.zip
    15.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • bev.jpg
    bev.jpg
    14.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
این فال رو هم امتحان کنید و هر 4 scene رو رندر بگیرید.با preset
defalt یا
default_ultra_fine_shadows.xml
 

پیوست ها

  • 4-4light.zip
    23.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Like
واکنش ها: leon

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
چراغ پودیوم

چراغ پودیوم

این چراغ رو برای پودیوم ساختم و تنظیم کردم..... فقط یه نکته کوچیک: غالب مدلها رو من به قصد این سایت میسازم و انتظار دارم حداقل نظر بدید :) ( مابقی پیش کش )!!
 

پیوست ها

  • cheragh.zip
    305.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
توجه به محیط

توجه به محیط

برای نورپردازی و رندر درست باید خوب محیط رو ببینید و البته تکرار و تمرین ... تو یه روند چندساله شما رو به مقصد نزدیک میکنه... اینجا من رندر آخرین مدلی رو که با su ساختمو میگذارم که ممکنه منظورمو واظحتر کنه.
 

پیوست ها

  • hkSUie.JPG
    hkSUie.JPG
    39.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • hkDet2ie.JPG
    hkDet2ie.JPG
    22.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
pov-ray

pov-ray

POV-RAY یه رندرر واسه حرفه ای هاس با اینحال یه پلاگین ساده هم واسه su کارهایی مثل من که میخوان به سرعت یه رندر از کارشون بگیرن داره . خوبه به :file:///E:/archive%20program/3D/top%20rated/sketch%20up/plugins/pov-ray/Su2pov3-b.zip
یه سری بزنید تا بیشتر pov-ray رو بشناسید . در مورد پلاگین : کافیه فایل zip ضمیمه رو تو فولدر پلاگیناتون unzip کنید... اگه کسی بیشتر اطلاعات خواست من فایلای راهنما رو هم بذارم...
خود pov-ray رو از http://www.povray.org/download/
دانلود کنید.در حال حال حاضر ورژن 3.6 رسمی و 3.7 آزمایشیه.pov انیمیشن رو هم ساپورت میکنه. اینجا هم کار حرفه ای های pov-ray رو ببینید:http://www.mediaport.net/CP/Artichaud/Tran/gtran.en.html
 

پیوست ها

  • Su2pov3.zip
    378.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
با کنتراست زیادتر از معمول سعی شده که محیط واقعی شبیه سازی بشه ... با اینحال یه خورده کار بیشتری لازم داره ..
 

پیوست ها

  • KvillaSU.jpg
    KvillaSU.jpg
    41.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
بدون شرح ( رندر بدون ویرایش)
 

پیوست ها

  • villa2su.jpg
    villa2su.jpg
    40.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Similar threads

بالا