رندر
رندر
این مطالب صرفا برای مبتدیهاس و شما میتونید نخونید .
غالب موتور رندرها دو بخش عمده برای تنظیم دارن: 1- متریال دهی مناسب 2- انتخاب نوع رندر متناسب.
در مورد متریال تنها رندرری که وافعا رفتار فیزیکی ماده رو شبیه سازی میکنه maxwell render که اتفاقا واسه su هم پلاگین داره و نسبتا سادس، ولی انقدر زمان بر و کنده که اگه ابرکامپیوتر ندارید بهتره منصرف بشید. در واقع تنظیماتش بیشتر مثل تنظیمات دوربین عکاسیه یعنی شما بهش باید اندازه دافراگم و کثیف یا تمیز بودن شیشه دوربینتون رو هم بدید! با اینحال کلا چون با قوانین مکسول ( اسم یه فیزیکدانه) کار میکنه کسی به گردشم نمیرسه و نکته جالب اینکه برعکس همه موتور رندرا هرچی تعداد منبع نور بیشتر باشه راحتتر کار میکنه!!!! مثلا یه نکته در مورد متریال : در واقعspecularity = reflection یعنی هرچی یه متریال صافتر باشه= براقتره ( specular ) و این یعنی بیشتر هم رفلکت یا انعکاس داره .و از اونجایی که محاسبه انعکاسا زمانبره بیشتره رندررا از specularity به جای reflection استفاده میکنن و فقطو فقط و فقط maxwell اینطور نیست. ( در واقع بیشتر رندررا از این خطا برای صرفه جویی در زمان استفاده میکنن)
در مورد انتخاب نوع رندر: غالب رندررا فقط نوری که از منبع نور به یه شیئ میخوره و به ناظر میرسه رو محاسبه میکنن ولی به عنوان مثال v-ray یا maxwell جزء اونایین که GI = Global Illumination رو محاسبه میکنن یعنی تاثیر نور بازتابی از اشیاء روی هم رو هم محاسبه میکنن. از اونجایی که این تنظیمات به صورت خیلی دقیق یکم پیچیدس خود سازندگان غالبا تنظیمات بهینه و پیش فرضی برای هر رندرر ارائه میدن.
رندرای ضمیمه کار مکسوله و اینم نشونی سایتش
http://www.maxwellrender.com/
همونطور که میبینید شبیه ساز رفتار نور!