تینر و بنزین

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مصرف موترو سنگین جدیدم بالا بود به توصیه مکانیکم توش تینر ریختم خیلی خوب شد

سرچ کردم مطالب زیر هم گیرم اومد:

با توجه به کیفیت بسیار پایین بنزین و وجود آلودگی زیاد در آن و با توجه به عواقبی که پایین بودن اکتان بنزین و کثیفی مدار سوخت پاشی در برداره، استفاده از یک مکمل بنزین خوب برای بالا بردن اکتان بنزین و همچنین شستشوی مجموعه سوخت رسانی و سوخت پاشی در خودرو کاملا اجتناب ناپذیر است.
متاسفانه مکمل ها و شوینده هایی که توی بازار عرضه میشوند هم دست کمی از بنزین ندارند و کیفیت و کارایی آنها خیلی کمتر از حد انتظاره (مکمل های خارجی مثل ورث، هم قیمت بالایی داره و هم تقلبیش خیلی زیاده شده). چند وقت پیش یکی از دوستان استفاده از تینر فوری رو پیشنهاد کرد که با مشورت با چند تا مکانیک خبره استفاده از تینر فوری 20000 توصیه شد.
خودم این کار رو انجام دادم و تاثیرش رو احساس نمودم و به دوستان هم توصیه می کنم.
اما روش استفاده:
ابتدا اجازه بدین بنزین باک مصرف بشه تا چراغ بنزین روشن بشه سپس یک باک پر بنزین ترجیها سوپر بزنید. به ازاء هر 60 لیتر بنزین یک لیتر تینر فوری 20000 (تاکید میکنم حتما 20000 باشه 10000 نریزد!) به باک اضافه کرده و تا پایان بنزین باک روش بنزین نزنید. حتی المقدور هم چند کیلومتر اول رو با سرعت و گاز بالا توی اتوبان برونید. با این روش هم کل مدار سوخت رسانی و سوزن انژکتورهاتون تمیز میشه هم با بالارفتن اکتان بنزین توی این مدت ماشین کلی حال میکنه واسه خودش!
اما نکات مهم:
- این کار رو هر 2000 کیلومتر تکرار کنید.
- میزان درصد ترکیب تینر رو زیاد نکنید (به علت خاصیت خورندگی تینر روی قطعات لاستیکی)
- بعد از پایان دوره مصرف، به منظور کارکرد بهتر، استپر، دریچه گاز و شمعهای موتور رو هم تمیز نمایید.
- با توجه به اینکه ECU خودرو خودش رو با شرایط موتور سازگار میکنه توی مدت کثیفی و دوره شستشو معمولا تغییراتی توی تنظیماتش ایجاد میشه که بعد از پایان دوره و استفاده از بنزین معمولی ممکنه موتور کمی بد کارکنه (عموما ناک زدنش بیشتر بشه) برای رفع این مساله کافیست به مدت چند دقیقه سر باتری ماشین را جدا کرده تا ECU ریست بشه و تنظیمات خودش رو با شرایط جدید انجام بده.
 

Similar threads

بالا