انتقال مادلینگ آرشیکد به نرم افزار تری دی مکس و انجام رندرینگ

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
تاثیر المنت vray lighting

تاثیر المنت vray lighting

تو این المنت من مود overlay چون هم محیطم رو گرمتر کرده (کلا این مود محیط رو گرم میکنه فقط باید opacity رو کاهش بدید) و هم سایه هارو تقویت میکنه.
opacity رو هم تا 30 درصد کاهش دادم.






73.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
تاثیر المنت vray reflection

تاثیر المنت vray reflection

این المنت میتونه رفلکت های اجسام مختلف مارو تقویت کنه.کاری که تو خود مکس معمولا نمیتونیم به اون رفلکت مورد نظر خودمون برسیم رو میتونیم اینجا درستش کنیم.

من مود lighter color رو با opacity با مقدار 100 درصد انتخاب کردم.







74.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
تاثیر المنت vray refraction

تاثیر المنت vray refraction

نکته:
بعد از اعمال هر المنت لایه ش رو خاموش روشن کنید و ببینید تاثیر مثبت بوده یا منفی.



المنت رفرکشن خیلی جالبه.اون آبجکت هایی که متریال با خاصیت عبور نور داره رو تقویت میکنه.من معمولا این متریال هارو با این المنت و در فتوشاپ روشن تر میکنم.

من مود linear dodge رو با opacity با مقدار 100 درصد انتخاب کردم.اگه دقت کنید به عکس زیر میبینید که نوری که ار پنجره میاد و همچنین نور تی وی و همچنین اون تابلو هامون که در واقع باید روشن باشن بخاطر هالوژن بالای سرشون (که مکس روشن نکرده بود) رو روشن کرده.






75.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
تاثیر المنت self illumination

تاثیر المنت self illumination

این المنت در واقع تاثیر میزاره رو اون آبجکتها یا بخشی از آبجکتهایی که از خودشون نور دارن.یعنی نور سلفی دارن.مثلا ما تو کارمون به صفحه تی وی متریال وی ری لایت دادیم یا مثلا به هالوژن هامون اون قمست شیشه ایش متریال ویری لایت دادیم و ... این المنت این موارد رو تقویت میکنه.

من مود screen رو رو با opacity با مقدار 100 درصد رو انتخاب کردم تا این آبجکتها روشن تر بشه و نور سلفیشون بیشتر نمود پیدا کنه.






76.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
تاثیر المنت vray shadows

تاثیر المنت vray shadows

این المنت میتونه سایه هامون رو تقویت کنه.

من مود overlay رو با opacity با مقدار 10 درصد رو انختاب کردم تا سایه هامون گرمتر بشه.






77.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
تاثیر المنت vray specular

تاثیر المنت vray specular

تاثیر این المنت هم خیلی جالبه.

من مود screen رو با opacity با مقدار 100 درصد انتخاب کردم.

اگه در عکس زیر دقت کنید قسمت های روی گل هامون و همچنین روی صندلی و روی میز روشن تر شده.انگار یه نور هم بالای این آبجکتها گذاشتیم.در صورتی که ما اینکار رو نکردیم.







78.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
تاثیر المنت vray total lighting

تاثیر المنت vray total lighting

این المنت خیلی تفاوتی با اون اون لایتینگ نداره.میتونید اصلا اعمالش نکنید.

من مود lighten رو با opacity با مقدار 100 درصد انتخاب کردم.











79.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
تاثیر المنت vray zdepth

تاثیر المنت vray zdepth

تاثیر این المنت واقعا بی نظیره.

به کارتون عمق میده.من مود linear light رو با opacity با مقدار 15 درصد انتخاب کردم(مقدار اپسیتی این المنت بیشتر از 15 درصد نشه)

تغییر که ایجا میکنه اینه که قسمت های نزدیک به دوربین رو روشن و عمق اتاق رو تاریکتر میکنه و همین باعث عمق دادن به کار داخلی میشه.









80.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
کار بعدی که میتونیم تو فتوشاپ انجام بدیم اینه که واسه هالوژن هامون براش ستاره ای بزاریم.

نکته:از این به بعد برای هر کاری در فتوشاپ از عکس اصلی کپی بگیرید.





81.jpg



بعد از گرفتن کپی باید از ابزار براش استفاده کنید.اول باید براش های ستاره ای رو اضافه کنید.من این این نوع براش رو براتون تو پست بعد میزارم.

ابزار براش هم تو عکس زیر مشخصه.
در کادر بالا شدت راش رو تنظیم میکنیم.واسه اینکارمون مقدار 100 درصد مناسبه.





81-2.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
برای اضافه کردن براش های ستاره ای به شیوه عکس عمل میکنیم.
وقتی ابزار براش رو انتخاب میکنیم روی صفحه راست کلیک میکنیم تا پنجره ای به شکل زیر باز شه.بعد از مسیر مشخص شده براش مورد نظرمون رو انتخاب میکنیم.





82.jpg




نمونه براش های ستاره ای که تو فتوشاپتون باید اضافه کنید.چون پیش فرض خودش نداره.



http://s6.picofile.com/file/8207363800/stars_brush.rar.html
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
در محل نور هالوژن ها و اون منبعی که نور خارج میشه زوم میکنیم و با براش اندازه مناسب (با توجه به دوری و نزدیکی هالوژن) یه کلیک میکنیم تا براشمون ایجاد بشه.




83.jpg



دقت کنید که قبلش حتما یه کپی از عکس اصلی گرفته باشید داخل فتوشاپ.
 
آخرین ویرایش:

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
کار بعد از اعمال براش های ستاره ای:





berashh.jpg




میتونید یه جاهایی رو بصورت دستی روشن تر و تاریک تر کنید.خیلی تو کارای داخلی کاربرد نداره ولی خب دونستنش هم بد نیست.

اول از فایلتون یه کپی دیگه هم میگیرید بعد این ابزار رو استفاده کنید.




84.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
کار بعدی که میتونیم انجام بدیم اینه که پرسوناژ واسه کارمون بزاریم.
یه خانومی که تقریبا حجابش رو هم رعایت کرده رو انتخاب میکنیم برای کارمون:)
تو فتوشاپ با زدن کلید کنترل بعلاوه o میتونیم این فایل رو انتخاب و وارد کنیم.بعد از وارد کردن عکس احتمالا بزرگ باشه که با زدن کنترل بعلاوه t و نگه داشتن شیفت کوچیکش میکنیم و در جای مناسب قرارش میدیم.
تا اینجاش کاری نداره.باید عکسمون روی کار بشینه .واسه همین از ابزار burn استفاده میکنیم و همونطور که در عکس زیر مشخصه جاهایی رو که با خط خطی قرمز مشخص کردم رو تیره میکنید با این ابزار که در واقع محل نشستن این پرسوناژه.





88.jpg




دقت کنید مقدار شدت تیره کردن رو خیلی بالا نزارید که کارتون خیلی تیره بشه.روی 30 تنظیمش کنید.نهایتا کارتون به شکل زیر میشه.ممکنه شخصی بتونه بهتر از این تطبیق رو انجام بده.





89.jpg


دقت کنید از آخرین عکس قبل از پرسوناژتون یه کپی بگیرید اول.همیشه برای هر کاری از عکس قبلی یه کپی بگیرید.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
پروژه شماره 2

پروژه شماره 2

سلامم به همه دوستان.
عذرخواهی بابت تاخیر.

برای تمرین دوممون یه نما در نظر گرفتیم .
تو این کارمون اول متریال سازی و نور و رندر رو کار میکنیم بعد قرار دادن رندمون در سایت اصلی پروژه رو هم بهش میپردازیم(چه با ادب)
تو این کارمون چون تطبیقش با سایت خیلی خوب صورت میگیره محوطه سازی نداریم.اون بمونه برای تمرین بعد که پست پروداکشن و محوطه سازی هم خواهیم داشت.این کار با همون تطبیقش با سایت کار خوبی بهمون میده.

من فایل با پسوند 3ds رو براتون میزارم.
بعد از باز کردن برنامه مکس این فایل رو درگ کنید داخل برنامه و مرج کنید.بعد نور و دوربین پیش فرضش رو پاک کنید.
فایل مکس خودم خیلی حجمش بالا بود و نتونستم آپلودش کنم.


مشاهده پیوست nama shomali-93-09-15.rar
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
خب اولین کاری که میکنیم اینه که دوربین فیزیکال کمرا رو روبروی ساختمان قرار میدیم و با ارتفاع 180 از زمین یا صفحه ای که ساختمون رو روش قرار دادیم.
چرا دوربین رو روبرو قرار میدیم؟
به این دلیل که عکسی که قراره رندرمون رو داخلش بزاریم دقیقا از روبروی عکاس قرار گرفته شده.من عکس رو تو این پست میزارم.





20140818_174417.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
برای نورمون فعلا از نور معمولی وی ری سان استفاده میکنیم.نحوه گذاشتن نور وی ری سان رو که قبلا گفته شد.زاویه پیش فرض رو هم به مانند تصویر زیر تنظیم میکنیم.





3.jpg




4.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
تنظیمات نور وی ری سان رو مانند تصویر زیر قرار میدیم.

intensity multiplier میزان شدت نوره که بین 0.02 تا 0.03 تنظیم میکنیم.عدد 0.02 مناسبه .

size multiplier اندازه منبع نوره.عدد 3 مناسبه برای نور قبل از ظهر.





5.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
تنظیمات دوربین رو به مانند تصویر زیر تنظیم میکنیم.

f-number مهمترین تنظیم مربوط به دوربینه.با توجه به مقدار شدت نور تنظیم میشه.عددی بین 2 تا 4 براش در نظر گرفته میشه.معمولا با شدن نور خورشید 0.02 عدد 2.5 تا 3 براش مناسبه.

zoom factor رو برای این ساختمون های کوتاه 0.7 در نظر میگیریم.

vertical shift هم برای اینه که ساختمون از حالت پرسپکتیو در بیاد و رندر زیباتری بهمون بده.عددش رو کم کم بالا ببریم تقریبا متوجه میشیم رو چه عددی تنظیم کنیم.

shutter speed هم میزان سرعت شاتر دوربینه.عدد 60 تا 70 براش مناسیه.

فیلم اسپید هم عددی بین 160 تا 170 و 175 مناسبه.



این تنظیمات اولیه ست.بعد از رندر های تست عدد هارو تنظیم دوباره میکنیم.





6.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
ساخت متریال

ساخت متریال

برای ساخت متریال اول باید اجزایی که یک نوع متریال رو میگیرن با هم اتچ کنیم .ولی چون من این کار رو با آرشی کد مدل کردم و اونجا متریال هارو تفکیک کردم اینجتا بصورت خودکار اجزای با یک نوع متریال با هم اتچ هستند.و شما نیازی به اتچ و دیتچ کردن ندارید.


اولین متریالی که میسازیم سنگ تراورتن کرم هست که حجم زیادی از کار رو پوشش میده.

برای این منظور از متریال تراورتن کرم که من تکسچرش رو اینجا میزارم استفاده میکنیم.





7.jpg




متریال تراورتن کرم ساب خورده(الین متریال رو یکم تیره کردم)


kerem tire.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
به قسمت دیفیوز بیتمپ سنگ تراورتن کرم رو میدیم.






8.jpg



مقدار رفلکت رو روی عدد 150 تنظیم میکنیم.این عدد برای سنگ براق مناسبه.

عدد رفلکت گلسینس رو روی 0.85 تنظیم میکنیم.

تیک گزینه فرشنل رفلکشن رو میزاریم و ضریب اون رو روی عدد 3 تنظیم میکنیم(چه ادبیات فاخری دارم)




9.jpgگزینه سابدیو که داخل کادر سبز است رو روی عدد 20 تنظیم میکنیم.دقت کنید برای متریال های تیره این عدد رو تا 40 بالا ببرید.نویز روی متریال رو کم میکنه.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
کار دیگه ای که انجام میدیم یکم بامپ هم میدیم به سنگمون.تو قسمت map محتویات دیفیوز رو کپی میکنیم و در قسمت بامپ پیست کپی میکنیم.




10.jpg




متریال ساخته شده رو با uvw map 70*70*70 به قسمت زرد رنگ مدلمون میدیم.




11.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
متریال بعدی سنگ تراورتن قهوه ای .

همون تنظیمات رو که برای تراورتن کرم دادیم برای این متریال هم میدیم فقط رفلکت رو روی عدد 130 تنظیم میکنیم.






12.jpg



متریال سنگ تراورتن قهوه ای:


teravertan ghahvei-ref 130-r.g 0.85-f.r.g 3.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
در مورد شیشه ها اول باید انتخابشون کنیم و بهش تابع shell رو اختصاص بدیم با مقدار 1.چون شیشه ای که از آرشیکد میاد ضخامت نداره.

برای شیشه هامون در قسمت دیفیوز رنگ خاکستری رو انتخاب میکنیم.خاکستری مایل به مشکلی.

مقدار رفلکتش رو روی عدد 180 و رفرکت رو هم روی همین مقدار تنظیم میکنیم.

سایر موارد رو هم در تصویر زیر ملاحظه میکنید.




13.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
متریال بعدیمون آجره.

به دیفیوز تکسچر آجر رو اختصاص میدیم.

مقدار رفلکت رو روی 90 تنظیم میکنیم.
سایر تنظیمات هم در تصویر زیر موجوده.




14.jpg



متریال آجر قهوه ای:


Brick_Uniform_Running_Brown -ghahveiiii Copy.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
کار دیگه ای که در ساخت مترایل آجر باید انجام بدیم اینه که باید به اون حجمی که متریال آجر گرفته تابع vray displacmentmod رو بدیم.




15.jpg


به مانند کادر قرمز رنگ گزینه مورد نظر رو انتخاب میکنیم.

در قسمت کادر سبز رنگ کلیک میکنیم و عکس دیسپلیس مورد نظرمون رو وارد میکنیم.

در قسمت مقدار داخل کادر آبی گزینه اول رو مقدار 1 و گزینه دوم رو مقدار 0.5- وارد میکنیم.



حالا این تابع چه کاری برامون انجام میده.این تابع با توجه به عکسی که بهش دادیم قسمت های سفید رو اون مقدار تنظیم شده یعنی 1 سانتی متر بامپ میده و قسمت سیاه رو ثابت نگاه میداره.

شما برای هر متریالی میتونید عکس دیسپلیسش رو تو فتوشاپ تهیه کنید.


تکسچر دیسپلیس متریال آجر پست قبلی:


Brick_Uniform_Running_bump.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
یادم رفت یه شمای کلی از متریال هایی که میخوایم اختصاص بدیم رو بیارم.


دقت کنید مثلا وقتی به فریم پنجره هامون متریال مشکی میدیم در واقع فلاشینگ هامون هم همون متریال رو میگیرن.و نیازی نیست به اونا حدا متریال بدیم.چون از قبل اتچ شدن.

یا مثلا وقتی به نرده هامون متریال استیل میدیم اسپایدر های شیشه های تجاری مون هم متریال رو میگیرن.






16.jpg
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
S انتقال نقشه از اتوکد به آرکی کد ArchiCAD 24
D آموزش آرشیکد - تصویری ArchiCAD 3

Similar threads

بالا