بازاریابی چیست ؟
بازاریابی چیست ؟
بازاریابی چیست ؟
ما در بازار جهانی واحدی زندگی می کنیم . شما هنگام مطالعه این مطالب ممکن است روی یک صندلی برزیلی و یا کنار میز تحریری که از دانمارک وارد شده است نشسته باشید . رایانه ی روی میز شما ممکن است ساخت تایوان باشد یا اینکه توسط شرکت دیگری در ایرلند تولید شده باشد . کفش شما ممکن است ساخت ایتالیا و قهوه ای که می نوشید محصول آمریکای لاتین یا آفریقا باشد . بلوزی که بر تن دارید ممکن است آخرین طرح تولیدی شرکت "بنتون" ایتالیا باشد . راستی ساعت چند است ؟ میتوانید بگویید ساعت شما ساخت چه کشوری است؟ ممکن است ساخت ژاپن، سنگاپور و یا سویس باشد . به هزاره ی جدید خوش آمدید . رٶیاهای دیروز بازاریابی امروز به حقیقت پیوست و ما شاهد پدیدار شدن یک بازار واحد جهانی هستیم.
عملاً كليه سازمانها با چالشهاي روزافزون عوامل موثر متعددي مانند بازار، تكنولوژي، محيط قانونگذاري، محيط اجتماعي، مسايل جمعيت شناختي و رقبا مواجهند كه واكنش موفقيتآميز سازمان به آن چالشها مستلزم دگرگوني لازم خواهدبود
بازاریابی چیست ؟
بازاریابی مفاهیم و معانی مختلفی در كتابها و دنیای واقعی داشته است :
1- عده ای بازاریابی را فروش می دانند كه واقعیت ندارد. بازاریابی فروش نیست، بلكه فروش جزئی از عملیات بازاریابی است و دیگر اینكه
2- بازاریابی را یك بخش یا واحدسازمانی می دانستند . درست است كه یك بخش یا واحد سازمانی بازاریابی را انجام می دهد اما بازاریابی فقط داشتن تشكیلات نیست .
3- عده ای دیگر معتقدند كه بازاریابی یك فلسفه است یك بینش و نگرش است بازایابی فلسفه دارد اما صرفاً فلسفه نیست .
4- سرانجام اینكه بازاریابی یك process است. بازاریابی در واقع یك فرایند است. فرایند كاملی كه از بازارشناسی و تحقیق و مطالعه بازار شروع می شود و به بازار سازی ادامه پیدا می كند و تا بازار داری تداوم خواهد داشت بنابراین : بازاریابی یك فرایند شناخت بازار ، تامین خواسته های بازار ، تحویل و ارائه آنها به بازار و تداوم بخشیدن این ارتباط های بازار است .
بازاریابی چیست ؟
بازاریابی چیست ؟
بازاریابی یعنی پیدا کردن نیازهای واقعی مشتریان بالقوه و سپس رفع این نیاز ها به همراه کسب سود
ما در بازار جهانی واحدی زندگی می کنیم . شما هنگام مطالعه این مطالب ممکن است روی یک صندلی برزیلی و یا کنار میز تحریری که از دانمارک وارد شده است نشسته باشید . رایانه ی روی میز شما ممکن است ساخت تایوان باشد یا اینکه توسط شرکت دیگری در ایرلند تولید شده باشد . کفش شما ممکن است ساخت ایتالیا و قهوه ای که می نوشید محصول آمریکای لاتین یا آفریقا باشد . بلوزی که بر تن دارید ممکن است آخرین طرح تولیدی شرکت "بنتون" ایتالیا باشد . راستی ساعت چند است ؟ میتوانید بگویید ساعت شما ساخت چه کشوری است؟ ممکن است ساخت ژاپن، سنگاپور و یا سویس باشد . به هزاره ی جدید خوش آمدید . رٶیاهای دیروز بازاریابی امروز به حقیقت پیوست و ما شاهد پدیدار شدن یک بازار واحد جهانی هستیم.
عملاً كليه سازمانها با چالشهاي روزافزون عوامل موثر متعددي مانند بازار، تكنولوژي، محيط قانونگذاري، محيط اجتماعي، مسايل جمعيت شناختي و رقبا مواجهند كه واكنش موفقيتآميز سازمان به آن چالشها مستلزم دگرگوني لازم خواهدبود
بازاریابی چیست ؟
بازاریابی مفاهیم و معانی مختلفی در كتابها و دنیای واقعی داشته است :
1- عده ای بازاریابی را فروش می دانند كه واقعیت ندارد. بازاریابی فروش نیست، بلكه فروش جزئی از عملیات بازاریابی است و دیگر اینكه
2- بازاریابی را یك بخش یا واحدسازمانی می دانستند . درست است كه یك بخش یا واحد سازمانی بازاریابی را انجام می دهد اما بازاریابی فقط داشتن تشكیلات نیست .
3- عده ای دیگر معتقدند كه بازاریابی یك فلسفه است یك بینش و نگرش است بازایابی فلسفه دارد اما صرفاً فلسفه نیست .
4- سرانجام اینكه بازاریابی یك process است. بازاریابی در واقع یك فرایند است. فرایند كاملی كه از بازارشناسی و تحقیق و مطالعه بازار شروع می شود و به بازار سازی ادامه پیدا می كند و تا بازار داری تداوم خواهد داشت بنابراین : بازاریابی یك فرایند شناخت بازار ، تامین خواسته های بازار ، تحویل و ارائه آنها به بازار و تداوم بخشیدن این ارتباط های بازار است .