چه کسی ؟ برای چی ؟ . چه طوری ؟

Next

عضو جدید
چه کسی ؟
برای چی ؟
. چه طوری ؟

بایدبه داشتن یک سایت فکر کنه >>
 

Mehdi.A

عضو جدید
سلام Next عزیز:

مثل همیشه سؤالهای بسیار خوبی می پرسی.
علارقم آنکه چند دهه از عمر اصطلاح سایت (در حوزه وب) می گذرد، ولی هنوز برای مردم مفهومی جدید و بدیع است، به همین دلیل علت داشتن آن می تواند افراد را دچار سردرگمی نماید.آگاهی از چیستی این پدیده می تواند اذهان را روشن کرده و خودبخود دلایل داشتن آن را مشخص نماید. در حقیقت یکی از روشهای متقاعد کردن مشتری برای داشتن یک سایت هم همین توجیح کارکردهای آن است.
به منظور تشریح کارکرد یک سایت، بد نیست تا با شکل ساده تر آن شروع کنیم. به نظر شما چه کسی، برای چی و چطوری باید به داشتن یک مغازه فکر کند؟ مغازه اصطلاحی بسیار قدیمی و جاافتاده است. چراکه هم اکنون شما جوابهای بسیاری برای این سؤال در ذهن خود آماده کرده اید. مغازه مکانیست برای برقراری هرگونه ارتباطی با عموم مردم. این مکان می تواند عناوینی همچون همان مغازه، دفتر، بنگاه، مطب و غیره داشته باشد. آنچه در بین همه این عناوین مشترک است، همان اصل امکان برقراری هر گونه ارتباطی با عموم مردم است. قطعا نوع روابط تحت هر یک از این عناوین متفاوت است. به عنوان مثال در مغازه، رابطه با مردم یک رابطه یکطرفه است (یعنی در مغازه چیزی به مردم فروخته می شود). حال آنکه در مکانی مانند بنگاه، این رابطه دوطرفه است (یعنی هم چیزی به مردم فروخته می شود، و هم چیزی از مردم خریداری می شود). در برخی مکانها مانند مطب، اساس ارتباط خرید یا فروش نیست، بلکه خدماتی تحت عنوان سرویس در اختیار مردم قرار داده می شود (در این زمینه می توان به عنوان دیگری همچون آژانس هم اشاره کرد، که با کلمه بعد از خود بیانگر مرکز ارایه سرویسهای ویژه می باشد).
اگر کمی دقت بفرمایید، درمی یابید که اشکال متفاوت مغازه علاوه بر اشتراک در موضوع، در یک مشکل هم مشترکند، یعنی محدودیت روابط. روابط ممکن در یک مغازه (و یا هر یک از عناوین اشتقاقی آن) محدود به حوزه تاثیر گذاری آن است. به عنوان مثال اگر شما در غرب تهران تشریف داشته باشید، برای خرید مایحتاج منزلتان، قطعا به مغازه های خواربار فروشی شرق تهران نمی روید، حتی اگر در یکی از این مغازه ها، اجناسی با کیفیت بسیار خوب و قیمتی مناسب عرضه شود. علت این موضوع تنها بعد مسافت نیست، چراکه اصلی ترین عامل بی اطلاعی شما از وجود چنین مغازه ایست. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هنگام بروز بیماریهای صعب العلاج (امیدوارم همیشه سلامت باشید)، افراد به سراغ بهترین پزشکان یا بیمارستانها می روند. علت این امر هم کمبود پزشکان حاذق نیست، بلکه کمبود پزشکان معتبر و شناخته شده است. مردم ما به روشی خودجوش، شناخت و تبلیغ جماعت اطباع را یاد گرفته اند، به نوعی که در مقایسه با سایر انواع مغازه ها، مغازه این قشر سریع تر جا افتاده و به اصطلاح رونق می گیرد. اطلاع رسانی (به هر طریق) مساویست با ارتباطات بیشتر.
خلاصه، هرآنکس که در ارتباط با کار خود نیاز به مکانی جهت برقراری ارتباط با عموم مردم دارد، می بایست به داشتن یک مغازه فکر کند (این از چه کسی و چرای سؤال شما). اما نحوه داشتن یک مغازه (چه طوری سؤال شما) در هر منطقه و جغرافیایی متفاوت است، که در هرصورت برای ساکنین آن منطقه امری سهل و شدنیست.
خوب آقای مغازه دار، آیا به فکر رونق هرچه بیشتر کسب و کار خود هستید؟ در پاسخ به این سؤال تایید می فرمایید که بهترین روش برای این امر گسترش روابط است. رابطه بیشتر یعنی مراجعه بیشتر، شناخت بیشتر، فرصتهای بیشتر و خیلی بیشترهای دیگر. چاره چیست؟ تبلیغات؟ حراج؟ تحویل در محل؟ جایزه به ازای خرید؟ ... روشهای فراوانی برای جلب توجه قشر مخاطب و به اصطلاح ما، توسعه روابط وجود دارد. حال اگر به شما (آقای مغازه دار) روشی پیشنهاد شود که شامل ویژگیهای همه این روشها و همچنین مزیتهای مشتری پسند ویژه دیگری باشد، آیا از این روش استقبال می کنید؟ در این روش شما نیازی به ویترین نخواهید داشت، نیازی به صرف هزینه برای چاپ و پخش موضوعات تبلیغاتی خود نخواهید داشت، در این روش مخاطبان شما از هر نقطه ای می توانند با شما ارتباط برقرار کنند، یعنی مغازه ای به بزرگی محله تان، شهرتان، استان تان، کشورتان، و حتی کل کره زمین (در مورد منظومه شمسی و کیهان، هنوز اطلاعی در دست نیست). شاید بیان این موضوع در سه دهه قبل کمی شبیه به شوخی یا رؤیا بود، ولی این روزها تحقق آن تنها نیاز به صرف کمی وقت و توجیه و نمایش مواردیست که هم اکنون به همین روش مشغول به کارند.
در اکثر کتب و مقالات آموزشی از WorldWideWeb به عنوان یک پدیده خارق العاده نام برده می شود که سبک و روش زندگی مردم را از پایه تغییر داده و به بهبود کمی و کیفی آن کمک جدی کرده است. همه آنچه بشر در طول هزاران سال از طریق صحبت، نوشتن، خواندن ... انجام می داد، هم اکنون به فشردن چند کلید و انتقال چند پالس الکتریکی محول شده است.
به دنیای سایبر خوش آمدید.

Cyber : اصطلاحی در ارتباط با کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری (بطور عام، دنیای مجازی).
 
  • Like
واکنش ها: Next

Next

عضو جدید
سلام .
سوال دیگه ایی که برای من مطرح شد این است که :
۱)دسته بندی سایت ها : ایا سایت ها را می شود طبق معیار های خاصی دسته بندی کرد
۲) بخش های یک سایت : بدنبال جواب سوال بالا بعد از دسته بندی , سایت باید چه بخش هایی داشته باشد به عنوان مثال:
* سایتی که توسط مشتری سفارش داده شده است
* سایتی که برای خودتون می سازید
* سایتی که به عنوان یک wiki عمل می کند
* سایتی که قراراست امکان وبلاگ نویسی را ارايه بدهد
* سایتی که به صورت یک انجمن می باشد .و یا انجمن بخشی از ان است .
*و...

مهدی جان با تشکر از مطلب مفید شما ..
 

Mehdi.A

عضو جدید
سلام Next عزیز:

سؤالات فکر شده و به شدت جهت دار شما برای من یک پیام خوب دارد. این سؤال شما هم یکی از موضوعات بسیار مهم در مدیریت محیطی IT محسوب می شود. پاسخ به سؤالتان جای خود، ولی پیش از آن خیلی مایلم تا بیشتر با شما آشنا شوم. در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید (چه در زمینه تحصیلی، چه در زمینه کاری و چه در زمینه مطالعات جنبی- تخصصی)؟ بروی چه تکنولوژیها و زبانهایی متمرکز شده ای؟ چه آینده تخصصی مد نظر داری (بی خیال واقعیتها، از آرزوهایت بگو، چراکه به خصوص برای شخص شما اصلا دست نیافتنی نیستند)؟ و یک سؤال مهم، به غیر از وب چه روش دیگری را برای برقراری ارتباط با کاربر و مشتری مناسب می بینی؟
 
بالا