چرا مانیتورها ناگهان خاموش می‌شوند

repair-sanam

عضو جدید
عوامل زیادی وجود دارد که باعث می شود مانیتور گهگاه خاموش شود. برخی از این دلایل مربوط به خود مانیتور و برخی دیگر مربوط به کامپیوتر است. ادامه این مقاله را بخوانید تا بدانید چه چیزی می تواند باعث خاموش شدن مانیتور شما شود.

دلیل خاموش شدن ناگهانی مانیتور​

نکته 1: اگر مانیتور روشن است اما سیگنال قطع شده است (به عبارت دیگر چراغ پاور از سبز به نارنجی تغییر می کند) مشکل از کامپیوتر شما است نه مانیتور.

نکته 2: اگر کامپیوتر شما زمانی که از آن استفاده نمی کنید خاموش می شود. و سپس با فشار دادن دکمه آن را دوباره روشن کنید. اگر این اتفاق بیفتد، هیچ مشکلی برای مانیتور شما وجود ندارد و فقط در حد توانایی های مدیریت انرژی خود عمل می کند. در این حالت می خواهید گزینه محافظ صفحه را غیرفعال کنید

دلیل خاموش شدن ناگهانی مانیتور​

یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی مانیتور ممکن است به دلیل گرمای بیش از حد باشد. هنگامی که مانیتور خیلی داغ می شود، برای جلوگیری از آسیب به مدار داخلی، خاموش می شود.

عواملی که باعث گرم شدن بیش از حد مانیتور می شوند عبارتند از تجمع گرد و غبار، گرما یا رطوبت بیش از حد، یا مسدود شدن جریان هوا از طریق سیستم.

اگر متوجه شدید که مانیتور خیلی داغ شده است، بهتر است قبل از استفاده مجدد آن را خاموش کنید و صبر کنید تا کاملا خنک شود. در مرحله بعد، اگر هوای فشرده (آنتی استاتیک و مخصوص وسایل الکترونیکی) در دسترس دارید، آن را روی مانیتور اسپری کنید تا گرد و غبار مسدود شده دریچه ها را پاک کنید.

اگر اتاقی که رایانه شما در آن قرار دارد خیلی گرم است، راه هایی برای خنک کردن آن پیدا کنید، مانند روشن کردن فن یا کولر. قبل از استفاده مجدد از مانیتور، اجازه دهید دوربین کمی خنک شود.

اگر هنوز از مانیتورهای قدیمی استفاده می کنید، جایگزینی آنها با یک صفحه تخت جدید می تواند مشکل گرم شدن بیش از حد مانیتور شما را در هوای گرم حل کند.

اتصالات شل​

اگر سیم برق به درستی به پشت مانیتور متصل نشده باشد، ممکن است مانیتور در دریافت برق دچار مشکل شده و ناگهان خاموش شود. بررسی کنید که کابل برق به درستی به پشت مانیتور وصل شده باشد.

همچنین این احتمال وجود دارد که کانکتور برق پشت کنترلر آسیب دیده باشد و سیم برق به اندازه کافی برق دریافت نکند. در این مواقع تعویض کنترلر بهتر از تعمیر آن است.

مرحله بعدی بررسی کابل نمایشگر است که تصویر را از رایانه به مانیتور برای نمایش روی آن منتقل می کند. این سیم از پشت کامپیوتر به پشت مانیتور متصل می شود، بنابراین مطمئن شوید که هر دو سر سیم به طور ایمن به هم وصل شده اند.
2764876_TO5Fyf_r_m.jpg

صفحه نمایش شکسته است​

یکی دیگر از عواملی که باعث خاموش شدن خودکار مانیتور می شود، خرابی مدار است. خطا در سیم کشی برق یا عملکرد مدار ممکن است باعث سیاه شدن صفحه یا خاموش شدن مانیتور شود.

در این مواقع کاری جز خرید مانیتور جدید نمی توانید انجام دهید. معمولا تعمیر مانیتور به صرفه نیست زیرا هزینه تعمیر آنها می تواند بیشتر از هزینه خرید مانیتور جدید باشد.

می توانید صفحه نمایش را به تعمیرگاه ببرید تا مشکل را تشخیص داده و آن را برای شما تعمیر کند، اما به طور کلی پیشنهاد ما خرید صفحه نمایش جدید است.

مشکل کارت گرافیک یا مادربرد​

اگر مانیتور روشن است، اما سیگنال تصویر قطع شده است، احتمالاً کارت گرافیک یا مادربرد کامپیوتر مشکل دارد. اگر کامپیوتر به طور ناگهانی خاموش شود، مشکل این است که کارت گرافیک کامپیوتر بیش از حد بارگذاری شده یا آسیب دیده است.

در این صورت، به روز رسانی درایور کارت گرافیک ممکن است مشکل را حل کند. اگر کارت گرافیک یک کارت گرافیک شناخته شده و عالی است یا اگر بخشی از مادربرد است، ممکن است مشکل از مادربرد باشد.

تورم خازن یا آسیب به سایر قسمت های مادربرد می تواند منجر به خاموش شدن غیرمنتظره کامپیوتر یا مانیتور شود.

مطمئن شوید که سیم های مانیتور سالم هستند​

اگر کابل برق یا کابل گیرنده تصویر خم یا پیچ خورده باشد (به ویژه در نزدیکی کانکتور)، سیگنال ممکن است کوتاه شده و در نهایت صفحه سیاه شود.

در این شرایط باید کابل برق و مانیتور را به طور کامل از مانیتور و کامپیوتر جدا کنید و وضعیت سیم ها را بررسی کنید. اگر انتهای سیم برق بیش از حد خم شده یا پیچ خورده است، باید تعویض شود

مطمئن شوید که صفحه نمایش به درستی کار می کند​

اگر تمام روش های ذکر شده را امتحان کرده اید، به این معنی است که بر دلایل اصلی که باعث خاموش شدن صفحه نمایش می شوند، غلبه کرده اید. در این صورت بهتر است مشخص شود که آیا کامپیوتر یا کارت گرافیک منشا مشکل است.

برای این کار مانیتور را به کامپیوتر سالم دیگری وصل کنید و ببینید که آیا درست کار می کند یا خیر. اگر مانیتور این کامپیوتر به خوبی کار می کند، پس واضح است که کارت گرافیک عامل مشکل است. در این مرحله باید کارت گرافیک را تعویض کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا