[ پاویون] پاویلیون ریتولد

lahzeh_khob

عضو جدید
پاویلون ریتولد در باغ پیکره سازی در موزه کرولر- مولر در هلند بازگشایی شد.

در سال1955،گریت ریتولد(1884_1964)یک پاویلون برای نمایش پیکره سازی های کوچک در سومین نمایشگاه بین المللی پیکره سازی در پارک سانزبیک آرنهام طراحی کرد.این پاویلون (سانزبیک)،به عنوان یک ساختار موقت در نظر گرفته شد و هنگام پایان نمایشگاه بدون مصرف بود.هرچند،بسیاری تحت تاثیر سادگی آن قرارگرفتند و ده سال بعد ،با ابتکار چند معمار هلندی ساختمان جایگاه ثابتی در باغ پیکره سازی موزه کولر-مولر یافت،تحت یک عنوان جدید(پاویون ریتولد).در 8 می 1965پاویون رسما با نمایشگاه پیکره سازی توسط بارباراهپ ورث افتتاح شد.
از ابتدا نگهداری پاویلون ریتولد،منبع نگرانی دائمی بود.اساسی ترین سئوال، چگونگی حفاظت از ساختار کمینه گرا(مینیمالیستی)(ساخته شده از بتن ،فولاد،آجر،شیشه ،چوب و رنگ ) در مقابل تاخت و تاز،بدون به خطر افتادن ظرافت آن،ویژگی زودگذر آن ،چگونگی حفظ المثنی پاویلون آرنهام باوفاداری کم و بیش برای آیندگان بود.
هر روش امکان پذیری در نظر گرفته شد و امتحان شد،از نگهداری و حفظ تا نمونه سازی و جایگزینی برخی از قسمت های ساختمان، لیکن سرانجام روشن شد که ساختار (پاویلون)فراتر از نگهداری است.
پاویلون 1965 ،هم اکنون بی مصرف شده است.امروزه درسال 2010،موزه،ساختار بنا را با مواد جدید باسازی کرده است ،در حالیکه شباهت هرچه بیشتر آن به طراحی باغ اصلی ریتولد وفادار بودند.هرجا که ممکن بود ،بخشهای از پاویلون 1965 که هنوز شرایط مناسب را داشت،مجددا استفاده شده بود.
کار باسازی در ژانویه2010 آغاز و در سپتامبر همان سال به پایان رسید. نوع جدید و سوم پاویلون هم اکنون در باغ پیکره سازی موزه قرار دارد و طراحی معروف ریتولد را برای آینده حفظ می کند. ظاهرا ساختار جدید کاملا به آن شباهت دارد و بطور گسترده ای پاویلون ریتولد را تحسین می کند.انحراف کوچکی از انتخاب مواد اصلی وجود دارد که با چشم غیر مصلح نیز قابل مشاهده است.بنابراین آن ساختمان نگهداری کمتری را می طلبد.سازمان ساختمان های دولتی ،پروژه حفظ مجدد را به نیابت از موزه کرولر _ مولر سرپرستی کرد.
پاویون ریتولد برای حفاظت به عنوان ساختمان باستانی و بخشی از میراث فرهنگی کشور انتخاب شد با حکم ساختمان های ملی ،به عنوان یک بنای ساخته شده صلاحیت یافت.در مفاد موزه کولر _مولر و باغ پیکره سازی،جاییکه این بنا در آن واقع است ، ساختمان به عنوان یک پیکره و طرحی برای تفکر در مورد فضا نیز مشاهده می شود.

W.M.Crouwelکسی که رییس معماران دولتی بود،هنگام شروع پروژه با همکاری موزه کولر – مولر تصمیم گرفت نگرش دقیقی برای جایگزین کردن پاویلون قدیمی اتخاذ کند.سازمان ساختمان های دولتی برنامه ی هنگفتی را برای تحقیق در خصوص معماری ،فناوری ساختمان،تاریخ بناها،علم مصالح وهنر سازندگی هماهنگ کرد با گزارشی در مورد پاویلون ریتولد خلاصه ی هشت تحقیق و برنامه ترمیم به پایان رسید.این گزارش اساسا برای کاربرد داخلی که به عنوان اصل پروژه بکار گرفته شد،در نظر گرفته شد. هزینه ها مشترکا توسط وزارت مسکن ،آمایش زمین و محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش ،فرهنگ و علوم پرداخت می شود.
همزمان با آغاز باسازی مجدد پاویلون ،نمایش کوچکی از کلکسیون مواد در پاویلون و چندین لوازم خانگی که توسط ریتولد ساخته شد و در کلکسیون موزه موجود است در قسمت قدیمی موزه به منظر عموم گذاشته شد. معمار دولتی Liesbeth Van Der Pol B Sc،دستور ساخت مستندی رابرای شناخت این نمونه پاویلون داد.این مستند توسط پیتر کویت دی جنگ (براساس رایتولد_باسازی پایلون رایتولد) نامگذاری شد که این مستند40 دقیقه در موزه نیز به نمایش گذاشته شد
 
بالا