[هنر تزئینات] - طرز ساخت گل سوسن اریگامی (هنر چینی کاغذ و تا)

n*@*f*@*s

عضو جدید
کاربر ممتاز
گل سوسن اریگامی یکی از کاردستی های کاغذی متداول است که تقریبا به اندازه درنا (پرنده ای شبیه به لک لک) کاغذی محبوبیت دارد. با این وجود، جالب است بدانید برای ساخت یک سوسن کاغذی چندین روش متفاوت وجود دارد. روشی که در این جا به کار گرفته شده روش مورد علاقه و شخصی نویسنده می باشد و به نظر می رسد یکی از روش های محبوب تر و متداول تر ساخت گل های سوسن کاغذی زیبا باشد.

روش کار ساخت گل سوسن کاغذی برای آن دسته افرادی است که قبلا تجربه ساخت طرح های تاشو را داشته اند. پس از تسلط یافتن بر مراحل کار، می تواند ظرف مدت 10 دقیقه یک گل سوسن کاغذی بسازید.





مراحل کار:


1. برای شروع کار یک مربع بسازید
در شروع، لازم است یک مربع به عنوان پایه کار بسازید. استفاده از پایه مربعی در ساخت گل سوسن بسیار متداول است.





2. ساخت لبه ها
مرحله دوم ساخت گل کاغذی سوسن درست کردن لبه هاست. مطابق شکل بالا، سمت چپ کاغذ خود را به طرف داخل تا کنید تا جایی که به خط وسط کاغذ برسد. تای آن را باز کنید. سمت راست کاغذ را نیز به همان ترتیب به سمت داخل تا کنید تا به خط وسط کاغذ برسد و سپس تای آن را باز کنید. کاغذ را بچرخانید. این کار را در مورد دو سمت دیگر کاغذ نیز به همین ترتیب انجام دهید. سپس از این خطوط استفاده کنید و لبه ها را روی کاغذ تا کنید تا کاغذ شما به شکل تصویر بالا درآید.





3. صاف کردن کاغذ
مطابق شکل مثلث بالایی رنگی و مثلث پایینی سفید است. گوشه های چپ و راست قسمتی که بالای آن رنگی و پایین آن سفید است را به طرف داخل و به سمت وسط کاغذ تا کنید. محکم تا کنید و سپس تای آن را باز کنید.
با استفاده از این خطوط تا به عنوان مبنا، لبه افقی کاغذ را بالا بکشید و به شکل خشتی تا کنید. پس از پایان کار گل سوسن کاغذی شما باید شبیه به شکل سمت بالا باشد. این فرایند را در هر سه سمت دیگر کاغذ تکرار کنید.





4. به طرف داخل تا مرکز کاغذ تا کنید
مدل را 180 درجه بچرخانید تا نقاط باز در بالا قرار بگیرند. مثلث خشت کوچکتر را به طرف بالا تا کنید. گوشه های چپ و راست آن را به سمت داخل تا کنید تا به مرکز برسند. پس از پایان گل سوسن کاغذی شما باید مثل شکل بالا باشد. این فرایند را در هر سه سمت دیگر کاغذ تکرار کنید.





5. ساختن گلبرگ های گل
با دقت لبه های فوقانی مدل را باز کنید. این ها همان گلبرگ های گل سوسن کاغذی شما هستند. با انگشت یا یک مداد به آرامی آن ها را حلقه حلقه کنید.



6. گل سوسن کاغذی شما آماده است
گل سوسن کاغذی شما آماده است. این گل تکی روی قفسه کتاب یا کنار یک ظرف سفالی دست ساز زیبا، عالی به نظر می رسد.





7. ساخت دسته گل های زیبای سوسن کاغذی
در صورتی که می خواهید منزل خود را با دسته گل سوسن کاغذی تزئین کنید، باید مفتول جواهرسازی، دم باریک، مهرهای مخروطی ، چسب گرم و یک گلدان داشته باشید. یک تکه مفتول، به اندازه ساقه مورد نظر خود برش دهید. با استفاده از دم باریک در یک انتهای مفتول یک حلقه درست کنید. انتهای دیگر مفتول را از داخل مهره مخروطی عبور دهید، و حلقه مفتول را در داخل قسمت پهن مخروط توگذاری کنید. با استفاده از اندکی چسب گرم، گل را در قسمت پهن مخروط محکم کنید. به تعداد دلخواه گل های دسته گل خود، به این ترتیب ساقه بسازید. سپس ساقه ها را با پیچاندن یک مفتول به دور آن ها به آرایش دلخواه درآورید. مفتول اضافی را درآورید و گل ها را در گلدان قرار دهید.



8. ساخت سر خودکار گل سوسن کاغذی
برای ساخت سر خودکاری گل سوسن کاغذی، باید با استفاده از یک کاغذ 15 در 15 سانتی متر، گل سوسن درست کنید، و به یک خودکار ساده و چسب واشی (واگامی) به رنگ دلخواه نیاز دارید. با فشار در انتهای گل خود یک سوراخ ایجاد کنید و خودکار را در داخل آن قرار دهید (گل باید روی خودکار باشد تا مزاحم نوشتن نشود.). گل را با یک دست سر جای خود نگه دارید و با دست دیگر خود چسب واشی را دور انتهای خودکار بپیچانید. مراقب باشید پس از رسیدن به جایی که سر خودکار قرار می گیرد دیگر چسب را نپیچانید. اگر کل طول خودکار را چسب کاری کنید، سر خودکار روی آن نمی ایستد و جوهر آن به سرعت خشک می شود.


منبع : boomeabi
 

Similar threads

بالا