[ موزه ]موزه هنری هود ، اثر چارلز مور

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
کاری که آقای مور به اتمام رساند خلق یک ساختمان با اجرهای قرمز بود که به هیچ یک از ساختمان های اطرافش شباهتی نداشت اما با این وجود به محوطه متفاوت و مجزای پیرامونش هماهنگی خاصی می بخشید . موزه هود که مانند اغلب کارهای مور شکلی بی قاعده دارد ، اشاره هایی به خانه های محلی [ ... ]

روستایی با بام شیب دار در معماری آمریکایی دارد که در این جا به میزان عمومی تری گسترش یافته است .به گونه ای که تا حدودی معماری صنعتی انگلستان در قرن نوزدهم را به خاطر می آورد.
این ساختمان هم به معماری جورجیای آمریکا و دارثموت و هم به معماری مدرن مرکز هاپکینز که در کنار آن قرار دارد ، اشاره می کند . شکل غیر رسمی و در عین حال تو در توی آن ، به ساختمان های متضاد هم جوارش انسجامی تازه و خارق العاده می بخشد و در واقع این ساختمان ، به گونه ای عالی در محل خود قرار گرفته است .
به ندرت دیده می شود که یک ساختمان بزرگ در یک فضای نا هماهنگ و بین دو ساختمان بزرگ دیگر قرار بگیرد وبه طور طبیعی با تمام آن ها تناسب پیدا کند . این خصوصیت در کل سه ساختمان فعلیت پیدا می کند زیرا قسمت اعظم موزه هود در جایی قرار دارد که دو ساختمان قدیمی هم جوارش تقریبا به هم متصل می شوند . دروازه بزرگ در فضای بین دو ساختمان قدیمی فاصله ای ایجاد میکند که پس از یک پیاده روی نسبتا طولانی و پر پیچ و خم نه چندان واضح ، بازدید کننده را به حیاطی فرا می خواند که ورودی موزه در آن واقع شده است .

در قسمت درونی چند نمایشگاه قرار دارد که فضایی مستحکم و روح بخش دارند. تمامی این نمایشگاه ها میزبان مجموعه های مختلفی هستند که در هود وجود دارد، یک موزه هنری عمومی که سبک های بسیاری را در خود جای داده است . بهترین این نمایشگاه ها یعنی لاث روپ که در طبقه دوم قرار دارد ، مجموعه ای با شکوه برای شاردز 3 یک اثر نقاشی عظیم و چشمگیر از فرانک استلا دارد به گونه ای که به نظر می رسد برای این سالن نقاشی شده بوده است.


مشخصات پروژه :
  • [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]معمار : چارلز مور [/FONT]​
  • [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مکان : هانوور – نیو همپشایر[/FONT]​
  • [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تاریخ ساخت : 1981 تا 1983[/FONT]​
  • [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]نوع ساختمان : موزه هنری[/FONT]​
  • [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]سیستم ساخت : ستون ها و قالب بتونی ، قالب بام فولادی ( بافت دانشگاهی )[/FONT]​
  • [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]سبک : محلی پست مدرن[/FONT]​
  • [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]توضیحات : دانشکده دارثموت[/FONT]​
 
بالا