۱۰:۴۸ (دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵) هم اکنون کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری مشغول بررسی این منطقه و شرایط خاص آن هستند تا در صورت لزوم،هرگونه پرواز در حریم این دریاچه را ممنوع یا با صدور اطلاعیهای، شرایط خاصی را برای پرواز روی این دریاچه تعریف کنند |
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
هشتمین حادثه هوایی در دریاچه مهارلو نیز به وقوع پیوست. این بار قرعه به نام شرکت ملی نفت ایران بود تا در یک رویداد بی سابقه هوایی و ظرف 48 ساعت، نه تنها هفتمین، بلکه هشتمین حادثه هوایی را در منطقه مهارلو به نام خود ثبت کند. به گفته برخی کارشناسان، سقوط هواپیما و بالگردهای متعدد در این دریاچه در ده سال گذشته، گویای شواهد و نشانههای عجیب و دست نیافته در آن است؛ گویا مثلث برمودای دیگری در نقطه دیگری از جهان تشکیل شده و ما از آن بی خبریم.
ساعت 9 صبح روز پنجشنبه، بالگرد شرکت هلیکوپتری ایران وابسته به شرکت ملی نفت ایران به وسیله خلبان رنجبر به همراه «علیرضا شادمهر و حسین قاسمی» کمک پروازان خود به منظور انجام مطالعات ژئوفیزیک به مقصد شهر گل گهر از شیراز به حرکت در می آید و تنها پس از 15 دقیقه از زمان آغاز پرواز، ارتباط آن با مرکز قطع میشود که پس از پیگیریهای متعدد سه بالگرد دیگر، ساعت 15و ۳۰ دقیقه از طریق اطلاعات مردمی مشخص میشود که بالگرد یادشده در دریاچه مهارلو شیراز (مهارلو) سقوط کرده است و به گفته دبیر ستاد حوادث پیش بینی نشده استان فارس، پس از وقوع حادثه، امدادگران اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر، ستاد حوادث پیش بینی نشده و فرمانداری شیراز به محل اعزام شدند.
این حادثه به اینجا ختم نمی شود، زیرا دو روز پس از این حادثه (شنبه بیست و هشتم بهمن)، بالگرد دیگری در ساعت 10 و ۴۰ دقیقه با سرنشینان خود، خلبان اسرافیل دولتخواه و محمدباقر فرهام کمک پرواز، برای بیرون آوردن اجساد کشته شدگان، همچنین جمع آوری قطعاتی از بالگرد سقوط کرده و بررسی علت سقوط آن، به منطقه اعزام میشود و موفق به یافتن اجساد کشته شدگان و بخشی از قطعات بالگرد و انتقال آنها به شیراز میشود، اما از آنجا که قطعات جمع آوری شده بالگرد سقوط کرده نمی توانست گویای علت سقوط آن باشد، بی اطلاع از آن که قرار است جان سرنشینان خود را در راه آگاهی یافتن از حقایق از دست بدهد، بار دیگر به منطقه فرستاده میشود تا با جمع آوری دیگر قطعات بالگرد، نقش خود را در کمک به دریافت علت سقوط بالگرد نخست ایفا کند، اما دیری نمی گذرد که بالگرد دوم نیز طعمه «مهارلو» میشود.
گویا این منطقه با برخورداری از وضعیت خاص جغرافیایی، در ده ساله گذشته توانسته است 8 پرنده هوایی را در قعر خود فرو برد. البته حوادث یاد شده، منحصر به ده سال گذشته نمی شود، بلکه پیش از پیروزی انقلاب نیز، این دریاچه کشتگان هوایی دیگری داشته است.
هم اکنون کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری مشغول بررسی این منطقه و شرایط خاص آن هستند تا در صورت لزوم، هرگونه پرواز در حریم این دریاچه را ممنوع یا با صدور اطلاعیهای، شرایط خاصی را برای پرواز روی این دریاچه تعریف کنندمنبع : http://maharlooiy.blogfa.com
وبلاگ اختصاصی روستای مهارلو
البته نا گفته نماند هم اکنون پرواز بر روی این دریاچه زیبا ممنوع میباشد.
آخرین ویرایش: