قوانین شکست ناپذیر برای تحقق به آرزوها و اهدافتان (حتما امتحان کنید )

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قانون شکست ناپذیر شماره 1 قانون علت و معلولی + تمرین عملی





رخداد هر پدیده یا هر چیزی علتی دارد . برای هر اثری ، سببی ویژه وجود دارد . ارسطو معتقد است در جهانی که زندگی می کنیم قانون حکومت می کند ، نه شانس و تصادف .....
او گفت هر اثر علت یا علت های ویژه ای دارد . هر سبب ، علت و یا عمل یک نوع اثر دارد ، چه آنرا بتوانیم ببینیم یا نبینیم و چه آنرا دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم . این را قانون پدر بزرگ ، قانون آهنین تفکر غربی ، فلسفه غرب می گویند . پژوهش بی امان حقیقت ، برای روابط سببی بین پدیده ها ، منجر به رشد غرب در زمینه علوم ، تکنولوژی ، پزشکی ، فلسفه و حتی جنگ افزار به مدت بیش از 2000 سال شده است . امروزه این تمرکز باعث به وجود آمدن پیشرفت های تکنولوژیکی شده است و موجب تغییر شگفت انگیز جهان ما گردیده است .

این قانون می گوید که موفقیت ، سلامتی ، شادکامی ، ثروت و کامیابی در تجارت همگی اثرات مستقیم و غیر مستقیم بر روی نتایج علل یا تلاش های ویژه هستند . این موضوع بدان معنی است که اگر بدانید دنبال کدام اثر یا نتیجه هستید ، احتمالا می توانید آنرا بدست آورید .شما می توانید روی افراد دیگری که به یک هدف مشخص دست پیدا کرده اند ، مطالعه کنید و همان کارهایی را که انجام داده اند ، انجام دهید و بتوانید همان نتایج را بدست آورید .


* موفقیت تصادفی نیست
موفقیت نه معجزه است و نه شانس و تصادف . هر چیزی که اتفاق می افتد دلیلی دارد ، چه خوب باشد و چه بد ، چه مثبت باشد و چه منفی . وقتی درباره آنچه که می خواهید شفاف باشید ، تنها کاری که لازم دارید کپی کردن و تقلید کردن از دیگرانی است که پیش از شما به آن هدف دست پیدا کرده اند و سرانجام همان نتایجی را به دست خواهید آورد که آنها به دست آورده اند .
مهمترین اصل موفقیت شخصی یا بازرگانی به همین سادگی است : شما همانی خواهید شد که اکثر اوقات در آن مورد فکر می کنید . برای شما چیزی اتفاق نمی افتد مگر آنکه درباره آن چه که برای شما اتفاق می افتد فکر کنید که تعیین کننده احساس و واکنش شما است . این دنیای بیرون شما نیست که محیط یا شرایط را به شما دیکته می کند ، بلکه دنیای درونی شماست که خالق شرایط زندگی شماست .


* گزینه شما ، زندگی شما
همواره در انتخاب کردن آزاد هستید . در درازمدت کسی نیست که شما را مجبور کند چگونه فکر کنید ، احساس کنید یا رفتار کنید . به جای آن ، احساسات ، عواطف و رفتارهای خود را با انتخاب روش تفکر خود در باره جهان اطرافتان و در باره آنچه برای شما اتفاق می افتد ، انتخاب کنید .
افکار و احساسات شما همواره در حال تغییرند . آن ها به سرعت تحت تاثیر حوادث اطرافتان قرار می گیرند . مثلا ، وقتی یک خبر خوبی دریافت می کنید ، نگرش و گرایش شما فورا مشخص می شود و احساس مثبت بیش تری در مورد هر کس و هر چیز خواهید داشت . از طرف دیگر ، اگر به صورت غیر منتظره خبر بدی به شما بدهند ، ممکن است فورا افسرده ، غمگین ، عصبانی و بداخلاق شوید ، حتی اگر این خبر نادرست یا کم دقت باشد . روش تعبیر و تفسیر شما از این حادثه است که تعیین کننده عکس العمل شماست .

* تمرین های عملی ( روش کاربردی فوری این قانون )1- مهمترین بخش های زندگیتان ( خانواده ، بهداشت ، کار و وضعیت مالی ) خود را بررسی کنید و روابط علت و معلولی بین آنچه را که فکر می کنید ، می گویید ، احساس می کنید و انجام می دهید و نتایجی را که بدست می آورید ، مشاهده می کنید با خودتان صادق باشید .

2- تجزیه و تحلیل کنید . واقعا چگونه در باره خودتان رد رابطه با نوع زندگی که دارید فکر می کنید ؟ کاملا صادق باشید . ببیند چگونه تفکراتتان در هر حوزه باعث ایجاد ، خلق و حفظ وضعیت اطرافتان می شوند . چه تغییراتی می توانید در طرز تفکرتان ایجاد کنید تا بتوانید بخش هایی از زندگی تان را بهبود بخشید .

 
آخرین ویرایش:

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قانون باور : هر قانون شکست ناپذیر شماره 2 . قانون باور



آنچه را که واقعا از ته قلب باور دارید ، در زندگیتان به واقعیت می پیوندد .
همواره در حالتی هماهنگ با باورهایتان ، مخصوصا باورهایی که در مورد خودتان است ، عمل می کنید . اعتقاداتتان مانند مجموعه ای از *****ها عمل می کنند که اطلاعات ناهمگون با آن ها را بیرون می ریزند . الزاما هرآنچه را که می بینید آنرا باور و قبول ندارید ، ولی هرانچه را که از قبل باور دارید آنرا می بینید . اطلاعات متناقض با آنچه را که قبلا تصمیم به قبول آن گرفته اید را رد می کنید ، چه باور ها و پیش داوری های شما بر اساس واقعیت باشد یا خیال بافی....

یکی از بهترین استراتژی های موفقیت برای شما خود داری از قضاوت درباره ی اشخاص دیگر یا اوضاع و احوال پیش از آنکه اطلاعات کافی برای یک تصمیم عاقلانه داشته باشید . مخصوصا از قضاوت کردن درباره خود و امکانات خودتان ممکن است درست نباشد .



** تمرین های عملی

چگونه می توانید بی درنگ از این قانون استفاده کنید :

1- مغز خود را از هر گونه شک ، تردید و ترس پاک کنید . فرض کنید که هیچ گونه محدودیتی ندارید . اگر می دانستید نمی توانید شکست بخورید ، جرات داشتن چه آرزوی بزرگی را داشتید ؟؟ اگر شما تمامی وقت ، پول ، استعداد ، مهارت و تمام روابط مورد نیاز را داشته باشید ، تصمیم می گیرید که در زندگی چه کار بکنید . چگونه باشید و چگونه رفتار کنید .

2- با باورهای بازدارنده خود که شما را از قافله زندگی عقب نگه داشته اند مبارزه کنید . اکثریت مردم در این حوزه کور هستند . آن ها نیاز به راهنمایی صادقانه فردی دارند که آن ها را بشناسد و با آن ها صادق باشد . به کسی مراجعه کن که شما را می شناسد و به حرف وی گوش بده و از او بخواه که اگر می بیند عقیده ای داری که باعث کاهش بازده کاری و عدم نتیجه گیری شما در زندگی شده ، شما را آگاه کند .



 
  • Like
واکنش ها: fifa

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قانون انتظارات ( آرزوها )
هرچیزی که آرزو داری ، مطمئن باش همون برات اتقاق می افته .



وقتی درباره وضعیت آینده ای که پیش رو داری فکر کرده و صحبت می کنی ، مثل پیشگوها آینده زندگیت را می تونی پیش بینی کنی ، با اطمینان پیش بینی می کنی که اتفاقات خوب برات رخ می دن و معمولا کارهای خوب انجام خواهی داد . اگه انتظار وقوع حوادث منفی رو داری ، معمولا دست پر بر می گردی پس مراقب باش که چه چیزی رو انتظار داشته باشی .

انتظارات تو اثری نامطلوب روی اطرافیانت دارده چیزی که از مردم و اوضاع انتظار داری ، قبل از هر عامل دیگه به روش برخوردت با اون ها بستگی داره و مردم عینا همان رفتارت رو به تو بر می گردونن ، مثل آینه ، چه رفتارت منفی باشه و چه مثبت


تمرین های عملی

۱- در همه حال بهترین رو انتظار داشته باش ؛

2- از خونه شروع کن ، به همسر و بچه هات بگو که به اون ها اعتقاد داری و فکر می کنی که اون ها واقعا عالی هستند و به اون ها عشق می ورزی ؛

3- در محل کارت هم اینجوری باش . با دید مثبت مثبت ؛

4- از خودت هم بهترین ها رو انتظار داشته باش ؛

فرض کن نیروی نامحدود تو رو احاطه کرده و هرکاری بخوای رو می تونی به بهترین شکل ممکن انجام بدی ، هرکاری . فرض کن بزرگترین لحظه های زندگی تو جلوی پاته و هر چیزی که تاحالا برات اتفاق افتاده فقط برای آمادگی کارهای خیلی بزرگ بوده که حالا وقت انجامش رسیده .
 
  • Like
واکنش ها: fifa

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تو یک آهنربای زنده هستی ، آدم ها ، موقعیت ها و محیط هایی را که همسو با تفکرات مسلط تو هستند همیشه جذب زندگی خودت خواهی کرد . این یکی از بزرگترین قانون هایی است که بیانگر بخش بزرگی از موفقیت و یا شکست در زندگی تجاری و شخصی هر کسیه . در مکاتب مصر در 3000 سال پیش از میلاد مسیح درباره جذب نوشته شده ، قانون جذب قانون قدرتمند ، همه گیر و نافذه که بر هر کاری که انجام بدی یا هر چیزی که بگی یا حتی فکر و یا احساس می کنی تاثیر داره .
هرچیزی که توی زندگی داری به خاطر طرز تفکری که داشتی ، یا به علت شخصیتی که داشتی به خودت جب کرده ای تو می تونی زندگیت رو تغییر بدی برای اینکه می تونی طرز فکرت رو عوض کنی ، می تونی خودت رو عوض کنی حتما این ضرب المثل رو شنیدی که می گی " کند همجنس با همجنس پرواز کبوتر با کبوتر باز با باز " .

هر آنچه رو که می خوای، بدست میاری تفکرات خیلی قوی هستند و به عنوان نوعی انرژی روحی حساب میشه که با سرعت نور حرکت می کنند و اونقدر ظریف هستن که از هر مانعی عبور می کنن. یه مثال بارز که همه ما حداقل یکبار تجربش رو داشتیم اینه که وقتی داریم به کسی فکر می کنیم که در فاصله دوری از ما زندگی می کنه چند لحظه بعد بهتون تلفن می کنه . به همین راحتی

محصولات ، فرایندها ، خدمات و روش کاری شرکت ها هستند که مجموعه کاملی از مشتری ها ، کارمندان ، فروشندگان مواد اولیه ، موسسات مالی و شرایطی را که هماهنگ با تفکر مسلط سازمان هستند جذب می کنند . هروقت که در سازمانی کارا بر وفق مراد نبود ، سریعترین راه برای ایجاد تغییرات آوردن شخص جدیدی است که بتواند طرز تفکر و احساس افراد را درباره خودشان و آنچه را که انجام می دهند تغییر دهد .

ارزش های جدید ، دیدگاه های جدید ، استراتژی های جدید و سیاست های جدید در رابطه با مشتری ها و در رابطه با یکدیگر موجب تغییر سریع و شگفت آور می شوند .
 
  • Like
واکنش ها: fifa

Similar threads

بالا