طرح موقعيت (2) - راهبري يك كارخانه توليدي كوچك

امیر Amir

عضو جدید
بازاریابی محصول هم کار راحتی نیست. شخص خود من چون خیلی ایده آل فکر میکنم برای بازاریابی محصولم دست به دامن شرکت های بازاریابی میشم.
تماس با شرکت های تولیدی دیگر...

اولین حرکت برای پیدا کردن بازار همکاری با شرکت های تهرانی هست.
شرکت هایی که محصولات کوچک و فانتزی میزیند مثل چینی و دنبال یک کاور و محافظ سبک و مقاوم هستند.
لینک زدن به شرکت های مادر...
..[/B]
[/COLOR][/SIZE]





____________________________________________

من نظرم در بالا گفتم.
 

ال یاسین

عضو جدید
الان در این تصویری که دیدید نوآوری و انعطاف پذیری خروجی های غیر مهم برای این سازمان هستن
Oیعنی برنده ی سفارش M هم یعنی مطلوب بازار
این یه قسمت از تجزیه تحلیل شرکت بود قسمتهای دیگه هم داشت که توضیح ندادم ولی در این تصویر قسمتهای دیگر تجزیه وتحلیل سیستم تولیدی قرار داردمشاهده پیوست 2719
 
آخرین ویرایش:

امیر Amir

عضو جدید
ولله این شرکتی که مواد اولیه اش شماله..بازارش جنوبه؟؟؟؟؟ خیلی برای من سخته قبولش...

مگه اینکه این شرکت اطرافش بتونه کاری بکنه یا اصلا دولتی باشه.

من یکی هر چی فکر میکنم چیزی به ذهنم نمیاد..شاید من بی سوادم...
 

امیر Amir

عضو جدید
راستش منم موندم تو اینکه چرا اینقدر فاصله وجود داره؟
اصلا این سوال از بیس مشکل داره.
ما در اینمورد باید حداقل بازار فروشش رو از جنوب کشور خارج کنیم.
یعنی تمرکز اون رو روی بخش های دیگه ای بیاریم که لااقل هزینه ی حمل و نقل کاهش پیدا کننه.
این از این.
دیگه اینکه چرا وقتی ما داریم سفارشی کار میکنیم باید کارگر ها دائمی باشن؟
.


من روی هر چی گیر ندم...فقط سر مسافت و بازار فروش حرف دارم.

نه میشه کارخونه رو جابجا کرد؟

حالا بسته به شرایط چجوری میشه بازار فروش رو تغییر داد؟ اونم واسه خودش سواله.

دیگه اینکه وقتی چوب شماله و بازارش تشنه چوب پس میشه سر مشتری رو با پنبه برید:biggrin:

 

بهبود

عضو جدید
به به حضور مهندسان گلباران

به به حضور مهندسان گلباران

به به تاپيك حضرتعالي پا بر جا :D
بابا زود باشيد الان ورشكست ميشه...:biggrin:
* امير احمد جان با اين موضوع كه كارگاه توي شماله و بازار حالا نه توي جنوب ولي از اون دوره مشكل نداشته باش. از اين شركتها كه تخيلي تاسيس بشنو بعدش هم تعطيل بشن زياد پيدا ميشه. حالا فرق اين شركت اينه كه به به شما رو داره كه يه مدير با حاليد. پس يه فكري براي شركتي كه تخيلي تاسيس شده بكنيد. راستي بازاريابي خيلي باحاله وقتي يه مشتري توپ گير مياري اينقدر لذت بخشه. فقط دانش، سرعت، خلاقيت و صبر و حوصله مي خواد.
* اگه قرار باشه شركت توي وسط بازار خودش باشه و توليد پيوسته باشه و كارگرها هم بشه اخراج كنيم و ... پس مشكل چيه اينجا. زود باشين پاك كن رو بر داريد و صورت مساله رو عوض كنيد و همه چي رو ايده ال كنيد.
* دوست خوبمون lila سيستم JIT رو براي كدوم بازار مي خواد ايجاد كنه بايد يه سفارشي باشه و مشتري داشته باشيم و شركت بصورت عادي كارشو انجام بده تا بشه اونم تو اين بازار وحشتناك نامرد و بي پولي و بي سفارشي و نهايت تورم يك سيستم JIT آب در بياد.شركتهاي مادر ما توي JIT موندن.:eek:
* همونطور كه دوستان گفتن اين شركت مشكلش اينه كه بدون هيچ امكان سنجي مناسبي گتره اي احداث شده و دنبال يه نسخه است.
* مطمئنا حالا كه اين واحد احداث شده بايد بخش بازار و مصرف رو در امكان سنجي از نو و درست و سريع انجام بديم. راستي به نظر شما حالا كه من ميخوام از شركتهاي توليدي مثل همين واحد اطلاعاتي بگيرم، چيكار بايد بكنم؟(بهترين منبع اطلاعات در يه شركت كيه؟)
* براي تالار مهندسي صنايع در سيزده بدر سبزه گره زدم تا انشاء ا... تمام مهندسين صنايع و مهمانانش به آرزوهاي خوبشون برسن.
 

ال یاسین

عضو جدید
من برای این شرکت مثال زدم نگفتم که بیایم سیستم jit اجرا كنيم
اين سيستمي كه مثال زدید اول بحث بر حسبی که گفته شده سفارشی
سیستم تولیدی سفارشی چون حجم محصولاتش کمتر هزینه ی بالایی داره وکیفیت اون همیشه در سطح بی عیب نیست از نظر زمان تحویل هم هیچ وقت سر موقع سفارش رو تحویل نمیدن
این سیستم فقط می تونه نوآوری و انعطاف پذیری رو در سطح بالاقرار بده چون حجم محصولات پایین .
حالا اگر بخوام از رقبای خودم پیشی بگیرم نوآوری رو برنده ی سفارش و انعطاف پذیری هم مطلوب بازار قرار میدم این طوری همیشه مشتری دارم و از رقبای خودمم جلوتر هستم.
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
*

* در ثاني شما رو به خدا به ورشكستگي اصلا فكر نكنيد كه اگه اينبار هم اين اتفاق بيفته ميبايستي تالار مهندسي صنايع رو تعطيل كنيمو بريم........:cry:
* راستي چرا تا حالا گلرخ نظر نداده؟ ديديد مشتري مداري نكرديمو مشتري تالارمون از دستمون پريد. حالا ميره نارضايتيشو حداقل به 9 نفر ميگه. ببينيد چي ميشه!!!!!!!!:confused:

سلام و سال نو مبارک .ممنون از اینکه رضایت مشتری رو صدر کارتون قرار میدین. محصولاتتون دیر به بازار عرضه میشه اینه که اجناس مورد نیازو از شرکتهای ذیگه تامین میکردم!!!!!!!!!
اجازه بدین مطالب پیشنهادی رو بخونم و اگه علم کافی در زمینه بحث داشتم نظراتم رو بگم. من از محصولات این کارخونه خیلی زاضی هستم تلاش کنیذ ورشکسته نشه!!!!!:gol:
 

hparhizi

عضو جدید
امير احمد تو چيكار ميكني هر روز آواتارت عوض ميشه ما تا ميايم بشناسيمت روت زوم كنيم ميبينيم يه عكس ديگه رو گذاشتي ...
:biggrin::biggrin::biggrin:
البته ببخشيد شوخي بود و جاش تو اين تاپيك هم نبود ولي به نظرم جالب اومد نتونستم جلوي خودم رو بگيرم ببخشيد ....:redface::redface::redface::redface:
 

امیر Amir

عضو جدید
امير احمد تو چيكار ميكني هر روز آواتارت عوض ميشه ما تا ميايم بشناسيمت روت زوم كنيم ميبينيم يه عكس ديگه رو گذاشتي ...
:biggrin::biggrin::biggrin:
البته ببخشيد شوخي بود و جاش تو اين تاپيك هم نبود ولي به نظرم جالب اومد نتونستم جلوي خودم رو بگيرم ببخشيد ....:redface::redface::redface::redface:
:w17::w25::w15::w22:

آنتراک خوبی بود.

شما افتخار بدین به ما من هم عین زورو نقاب خودمو برمیدارم و در خدمتتون هستم.
 

امیر Amir

عضو جدید
آخرش این شرکت به کجا میخواهد برود؟

یه سوال شرکتی که محصولاتشو سفارشی و فاکتوری میزنه..اون وقت JIT اینجا کاربردی داره ؟ نداره!
 
آخرین ویرایش:

بهبود

عضو جدید
بهبود

بهبود

من برای این شرکت مثال زدم نگفتم که بیایم سیستم jit اجرا كنيم
اين سيستمي كه مثال زدید اول بحث بر حسبی که گفته شده سفارشی
سیستم تولیدی سفارشی چون حجم محصولاتش کمتر هزینه ی بالایی داره وکیفیت اون همیشه در سطح بی عیب نیست از نظر زمان تحویل هم هیچ وقت سر موقع سفارش رو تحویل نمیدن
این سیستم فقط می تونه نوآوری و انعطاف پذیری رو در سطح بالاقرار بده چون حجم محصولات پایین .
حالا اگر بخوام از رقبای خودم پیشی بگیرم نوآوری رو برنده ی سفارش و انعطاف پذیری هم مطلوب بازار قرار میدم این طوری همیشه مشتری دارم و از رقبای خودمم جلوتر هستم.

با اين نظرتون كه در توليد سفارشي حجم توليد پايينه و سفارش رو هم به موقع تحويل نميديم موافق نيستم. اين موضوع رو كاغذ اومده اما براي همه ي صنايع قابل قبول نيست. صنايعي كه تاريخ مصرف توليداتشون كم ميباشه از اين سيستم استفاده مي كنند و موفق هم هستند چون نوع و محصولشون اي رو مي طلبه و اگه يك شركت درست عمل كنه و با يك بازارسنجي وبازاريابي و توليد بهنگام و مناسب حتي با اين سيستم از خيلي از شركتها حجم توليدش بيشتر ميشه كه حتي از اين دست شكتها كه حتي نتونن سرشون رو بخارونن زياد پيدا ميشه.
من با سيستم JIT نه تنها در اين شركت بلكه در هيچ صنعتي مخالف نيستم اما نه حالا بذاريد شركت جون بگيره، بعد.


سلام و سال نو مبارک .ممنون از اینکه رضایت مشتری رو صدر کارتون قرار میدین. محصولاتتون دیر به بازار عرضه میشه اینه که اجناس مورد نیازو از شرکتهای ذیگه تامین میکردم!!!!!!!!!
اجازه بدین مطالب پیشنهادی رو بخونم و اگه علم کافی در زمینه بحث داشتم نظراتم رو بگم. من از محصولات این کارخونه خیلی زاضی هستم تلاش کنیذ ورشکسته نشه!!!!!:gol:

گلرخ خوش اومدي اول اينكه مطمئن باش بچه ها با كمك شما و lila تلاششون رو ميكنن تا اين كارخونه ورشكسته نشه.
دوم اينكه از اينكه داريد تبديل به يه مشتري وفادار كه بالاترين سطح رضايت هست تبديل ميشين خوشحاليم


آخرش این شرکت به کجا میخواهد برود؟

یه سوال شرکتی که محصولاتشو سفارشی و فاکتوری میزنه..اون وقت JIT اینجا کاربردی داره ؟ نداره!

به نظر من سيستم JIT مشكلي كه ايجاد نميكنه اما به نظرم الان كارهاي واجبتري براي نجات اين شركت داريم.
 

Parsa_IE

عضو جدید
با سلام به همه دوستان و پوزش ازتاخیری که در شرکت در بحث داشتم
نظرات همه دوستان را مطالعه کردم و هر کدام از نظرات در جای خود مهم و قابل بحث و تامل بود
فقط به یک نکته توجه داشته باشید که بحث را پراکنده نکنید که به سرنوشت تاپیک اول دچار نشیم !
سعی کنید گام به گام با هم بحث را پیش برده و مدیریت کنید

گام اول : طبیعتا قدم نخست امکان سنجی و مکان یابی تاسیس کارخانه است که با توجه به شرایط مسئله کارخانه در محل مواد و منابع اولیه و دور از بازار مصرف احداث شده
برای این موضوع چاره ای نیست جز تبدیل بازار بالقوه منطقه به بازار بالفعل و گسترش بازار و مشتریان محصول که در بخش بازاریابی و فروش بدان خواهیم پرداخت.
برای جلوگیری از اتلاف و کاهش ریسک باید روی حمل و نقل و لجستیک محصولاتمون کار کنیم برای نمونه اگر بازار ما جنوب کشور است استفاده از حمل و نقل ریلی آسان، امن ، به صرفه و ... است.
برای تسهیل حمل و نقل و کاهش حجم محصولات جهت انبارش و حمل و نقل آسان طراحی محصول را تغییر داده و محصولات را به صورت دمونتاژ با قابلیت مونتاژ سریع و آسان طراحی کنیم ( این روش در خارج از کشور ما بسیار مرسوم است و حتی کمد ها ، جا کفشی ها و سایر محصولات چوبی دمونتاژ شده به مصرف کننده نهایی تحویل می گردد.)
 

Parsa_IE

عضو جدید
گام دوم: امکان سنجی برای محصولات جدید در کنار محصول اصلی
با توجه به ماهیت صنایع چوبی امکان تولید دیگر محصولات از قبیل در، الوار سقفی، کمد و سایر محصولات وجود دارد که با توجه به بازار سنجی و نیاز بازار می توان یکی از محصولات را انتخاب و در کنار محصول اصلی به تولید آن پرداخت
 

Parsa_IE

عضو جدید
گام سوم: بازاریابی و بازارسازی برای محصولات
در این مرحله محصول اصلی خود که همان پالت است را با توجه به مشخصه های طراحی و تولید برتر آن تبلیغ کرده و به بازار مصرف معرفی می کنیم
داشتن رقیب طبیعی است و باید محصولات رقیب، بازار رقبا و ... را به خوبی تجزیه و تحلیل کرده و آنچه که در رقیب نقطه قوت محسوب میشود برای محصول خود ایجاد کنیم و با ایجاد انگیزه در بازار، بازار مصرف را به سمت محصولات خود معطوف سازیم ...
این کار مطمئنا کار سختی است ولی اگر محصولات ما از نظر ویژگی های ساخت و قیمت نهایی و ... بهتر باشد انجام شدنی است ...
با افزایش محدوده بازار و طیف مشتریان به سادگی به سقف تولید خواهیم رسید و شاید حتی تولیداتمان جوابگوی بازار مصرف نباشد ...
 

hparhizi

عضو جدید
با سلام به همه دوستان و پوزش ازتاخیری که در شرکت در بحث داشتم
نظرات همه دوستان را مطالعه کردم و هر کدام از نظرات در جای خود مهم و قابل بحث و تامل بود
فقط به یک نکته توجه داشته باشید که بحث را پراکنده نکنید که به سرنوشت تاپیک اول دچار نشیم !
سعی کنید گام به گام با هم بحث را پیش برده و مدیریت کنید

گام اول : طبیعتا قدم نخست امکان سنجی و مکان یابی تاسیس کارخانه است که با توجه به شرایط مسئله کارخانه در محل مواد و منابع اولیه و دور از بازار مصرف احداث شده
برای این موضوع چاره ای نیست جز تبدیل بازار بالقوه منطقه به بازار بالفعل و گسترش بازار و مشتریان محصول که در بخش بازاریابی و فروش بدان خواهیم پرداخت.
برای جلوگیری از اتلاف و کاهش ریسک باید روی حمل و نقل و لجستیک محصولاتمون کار کنیم برای نمونه اگر بازار ما جنوب کشور است استفاده از حمل و نقل ریلی آسان، امن ، به صرفه و ... است.
برای تسهیل حمل و نقل و کاهش حجم محصولات جهت انبارش و حمل و نقل آسان طراحی محصول را تغییر داده و محصولات را به صورت دمونتاژ با قابلیت مونتاژ سریع و آسان طراحی کنیم ( این روش در خارج از کشور ما بسیار مرسوم است و حتی کمد ها ، جا کفشی ها و سایر محصولات چوبی دمونتاژ شده به مصرف کننده نهایی تحویل می گردد.)

اين پيشنهاد خيلي عاليه
البته به شرطي كه مشتري قبول كنه درگير مونتاژ محصول ما بشه معمولا شركتهاي بزرگ از اين مسئله فرار ميكنند كه فكر ميكنم منطقي باشه
اماميشه زمانيكه سفارش مناسبي از يه مشتري خوب گرفتيم يه كارگاه كوچك در نزديك محل مشتري ايجاد كنيم و قطعات سازنده محصول تا حد امكان آماده براي مونتاژ (همانند قطعات CKD يا SKD ) در محل كارخانه آماده كنيم سپس به كارگاه موقت بفرستيم فكر كنم اينجوري هزينه حمل تا حدود 50 درصد كاهش پيدا ميكنه اما هزينه هاي ديگري مثل اجاره محل و ... داره كه بايد بررسي بشه
 

amirhakimi

عضو جدید
واقعاً جاي دوستان زير در اين تاپيك خاليه :
leanthinker ,Aseman Etemaad , golrokh,Parsa_IE,p.ebrahimi و
مديران فعال و زحمتكش تالار صنايع
با تشکر از پارسای عزیز بخاطر شرکت کردن تو بحث.
جناب پرهیزی میدونین چرا دوستان توی بحث شرکت نمیکنن. چون با سرعت عجیبی دارین هی وارد حاشیه میشین و همین باعث دور شدن از مطلب اصلی میشه.
دوستان اکثرا دارن از وضع موجود انتقاد میکنن درحالیکه الان وقتش نیست.
به هر حال یه همچین کارخونه ایی چه خوب چه بد با این شرایط درست شده کار ما حالا اینه که بیایم با بررسی شرایط و امکانات موجود بررسی کنیم که چطور میتونیم بهش کمک کنیم تا بتونه سرپا بمونه نه اینکه با بار انتقاد به شکستش سرعت بدیم !!!!
 

amirhakimi

عضو جدید
راستي به نظر شما حالا كه من ميخوام از شركتهاي توليدي مثل همين واحد اطلاعاتي بگيرم، چيكار بايد بكنم؟(بهترين منبع اطلاعات در يه شركت كيه؟)
در شرکتی که همه چیز سر جاش باشه اطلاعات کامل رو از مدیرعامل میشه گرفت (البته ما از این شرکت ها تو ایران انگشت شمار هم نداریم)
برای شرکت های ما تنها راه کسب اطلاعات حضور فیزیکی در محیط سازمان و کسب اطلاعات است، چرا که در یک سیستم بیمار کسی قابل اطمینان نیست !
 

bardinova

مدیر بازنشسته
چرا بحث رها شد !

چون یه بحث جدید (کنترل پروژه) راه افتاد که باقی مباحث رو تحت الشعاع قرار داد . فقط باید یه نفر (ترجیحا صاحب تاپیک) جمع بندی از صحبتها تا الان داشته باشه و اگه خودش لازم دید یه خط مشی جدید بده و تا بریم جلو . حتی ممکنه با جمع بندی به این نتیجه برسه که بحث بهتره تموم بشه . شاید اگه تاپیک شماره 1 رو که من راه انداختم یه کم جمع و جور تر گرفته بودم میشد تمومش کرد . امیدوارم این اتفاق برای این تاپیک نیوفته . موفق باشید .
 

amirhakimi

عضو جدید
چون یه بحث جدید (کنترل پروژه) راه افتاد که باقی مباحث رو تحت الشعاع قرار داد . فقط باید یه نفر (ترجیحا صاحب تاپیک) جمع بندی از صحبتها تا الان داشته باشه و اگه خودش لازم دید یه خط مشی جدید بده و تا بریم جلو . حتی ممکنه با جمع بندی به این نتیجه برسه که بحث بهتره تموم بشه . شاید اگه تاپیک شماره 1 رو که من راه انداختم یه کم جمع و جور تر گرفته بودم میشد تمومش کرد . امیدوارم این اتفاق برای این تاپیک نیوفته . موفق باشید .

من موافق نیستم که با شروع یک بحث بحثهای جاری رها بشه ما باید بتونیم تو بحثای مختلف شرکت کنیم و تک وجهی نباشیم.
به قول "یک و یک" سخته ولی ممکنه.:smile:
منم با نظر بردینوا موافقم که یه جمع بندی مختصر داشته باشیم تا به این بهانه هم که شده دوستان جدیدی هم که تا حالا تو بحث شرکت نداشتن هم بیان توی بحث.
مشتاقانه منتظریم پرهیزی جان :w05:
 

hparhizi

عضو جدید
من موافق نیستم که با شروع یک بحث بحثهای جاری رها بشه ما باید بتونیم تو بحثای مختلف شرکت کنیم و تک وجهی نباشیم.
به قول "یک و یک" سخته ولی ممکنه.:smile:
منم با نظر بردینوا موافقم که یه جمع بندی مختصر داشته باشیم تا به این بهانه هم که شده دوستان جدیدی هم که تا حالا تو بحث شرکت نداشتن هم بیان توی بحث.
مشتاقانه منتظریم پرهیزی جان :w05:

ضمن تشكر از دوستان خوبم amirhakimi و bardinova
واقعيتش نميدونم چرا اينقدر بحثهاي ما در اين تالار به حاشيه كشيده ميشه
يه نگاهي به همين تاپيك كنترل پروژه هم بندازيد ....
از مهتابي عزيز خواهشمندم با امكاناتي كه در اختيار دارند اينگونه موارد رو كنترل كنند وگرنه دوستان زيادي رو از دست ميديم مثلا من نميدونم چرا leanthinker مدت زياديه كه در بحثها شركت نميكنه حتما از موضوعي دلخوره
 

hparhizi

عضو جدید
چون یه بحث جدید (کنترل پروژه) راه افتاد که باقی مباحث رو تحت الشعاع قرار داد . فقط باید یه نفر (ترجیحا صاحب تاپیک) جمع بندی از صحبتها تا الان داشته باشه و اگه خودش لازم دید یه خط مشی جدید بده و تا بریم جلو . حتی ممکنه با جمع بندی به این نتیجه برسه که بحث بهتره تموم بشه . شاید اگه تاپیک شماره 1 رو که من راه انداختم یه کم جمع و جور تر گرفته بودم میشد تمومش کرد . امیدوارم این اتفاق برای این تاپیک نیوفته . موفق باشید .

ممنون حتما سعي ميكنم اين كار رو انجام بدم تا بحث رو جمع و جورش كنيم .
 

mahtabi

مدیر بازنشسته
با سلام:
ببينيد من اختيارات دارم اما در چه جهت؟
من كه نميتونم به بچه ها اجبار كنم؟
ميتونم امتياز منفي بدم اما چرا؟
تمام مديرا همينه كارشون.اما من نميخوام اينجا جو بدي حاكم شه و بي جهت كسي رو برنجونم.
نظر منم اينه كه فردي كه بحث رو ميذاره بايد ديگران رو جذب كنه.
منم با جناب بردينوا موافقم اگه يه چكيده بذارين همگي سعي ميكنيم از اين تك بعدي بودن درايم.

جناب leanthinker هم من بهشون ميگم.اما فكر نميكنم ايشون از كسي دلخور شده باشن
 
آخرین ویرایش:

امیر Amir

عضو جدید
با سلام
به نظر من طرح موقعیت به عنوان بحث هفتگی هر 2 هفته یک بار انجام بشه.



با احترام
 

hparhizi

عضو جدید
دوستان
با توجه به قراري كه گذشته بوديم من بحث رو يه مرور كلي كردم و مطالب مهم مطرح شده در اين بحث رو دسته بندي كردم :
با توجه به مطالب مطرح شدده و نظرات دوستان كلاً ميشه بحثهايي كه در خصوص اين كاخونه مطرح شده رو در 5 بخش تفكيك كرد كه من مطالب رو در تاپيكهاي بعدي به تفكيك ميارم .

موضوعات مطرح شده :
1 : بازار 2 : طراحي محصول جديد 3 : شناخت رقبا 4 : بازاريابي 5 : تكنولوژي

فقط از دوستاني كه مدتي از بحث فاصله گرفتند و يا جديداً وارد بحث شدند خواهش ميكنم يكبار ديگر پست اول اين تاپيك رو كه طرح مسئله است بخونند سپس به ادامه بحث بپردازند :
ضمناً جمع بندي انجام شده به منزله اتمام بحث نيست و هركدام از دوستان كه فكر ميكنند ميتونند مطلبي رو اضافه كنند با ذكر گروه موضوع مطلب رو اضافه كنند

با تشكر
 

hparhizi

عضو جدید
موضوع شماره 1 (بازار ) :
leanthinker :
خیلی از کارخانه ها درهمه زمینه ها برای جابجایی مواد از لیفتراک و پالت استفاده میکنند و آیا درست هستکه ما فقط به كارخانه های جنوبی فروش داشته باشیم؟؟

hparhizi :
استفاده از پالت بعنوان جزئي از بسته بندي محصول چند ساليه كه در كشور ما رواج پيدا كرده و هنوز شركتهاي زيادي رو ميشناسم كه جهت انتقال محصولاتشون از كارخانه به انبارهاي مركزي شون در تهران و يا به نمايندگيهاي فروششون هنوز به روش سنتي و به صورت كارتني و به كار گيري كارگران حمل و نقل استفاده ميكننداما استفاده از پالت در بسته بندي به خوبي در صنايع پتروشيمي كه مركزشون در جنوب كشور هستش رواج پيدا كرده و اين ميتونه دليل خوبي براي انتخاب اين نوع محصول براي اين مسئله باشه چون محصوليه كه هنوز جا نيفتاده و هنوز مديران سنتي بهش اعتمادندارند .

lila :
سیستم تولیدی سفارشی چون حجم محصولاتش کمتر هزینه ی بالایی داره وکیفیت اون همیشه در سطح بی عیب نیست از نظر زمان تحویل هم هیچ وقت سر موقع سفارش رو تحویل نمیدن این سیستم فقط می تونه نوآوری و انعطاف پذیری رو در سطح بالاقرار بده چون حجم محصولات پایین .
حالا اگر بخوام از رقبای خودم پیشی بگیرم نوآوری رو برنده یسفارش و انعطاف پذیری هم مطلوب بازار قرار میدم این طوری همیشه مشتری دارم و ازرقبای خودمم جلوتر هستم
 

hparhizi

عضو جدید
موضوع شماره 2 ( محصول جديد ):

bardinova و amirhakimi :
اولین پیشنهادی که میتونم بدم ، قبل از اقدام به بازاریابی ، استخدام یک طراح صنعتی هست که با بررسی شرایط اقدام به طراحی نوعی پالت جدید ، با حفظ قابلیتها فعلی وایجاد نکات مثبت مضاعف کنه . قدم دوم با بکارگیری یک تیم ، متشکل از : مهندس صنایع، طراح صنعت ، بازاریاب ، کارشناس چوب ، مسئول کارگاه ، (و ... ) و صد البته مدیر ،اقدام به طراحی محصولات جدید و ایجاد تنوع در آنها ، با استفاده از امکانات و نیرویانسانی فعلی ، هست . يعنی ما قابلیتهامون رو افزایش بدیم تا قدرت مانور دهی ما بالا بره

Parsa_IE :
با انتخاب محصولی چون : پارتیشن های چوبی اداری، میز های مدیریتی یا حتی کشو ها وفایل ها ، حتی دیوار ها و سقف های چوبی کاذب برای سالن های جلسات و ...میتوان ازاین محصول دوم درآمدی دائمی و چندین برابر محصول اصلی کسب کرد و در راه توسعه واحدتولیدی و ... در بازار رقابتی امروز، از آن بهترین استفاده را برد

hparhizi :
محصولات توليدي اين شركت داراي استاندارد مشخصي نيست يا هنوز در مورد اون استانداردمشخصي صادر نشده يعني هر شركتي بنا به سلايق واحد مهندسي خودش اقدام به تهيه نقشه ميكنه و در بعضي از موارد هم تكنولولوژي بسته بندي شركت استاندارد وابعاد پالت روبه طراح ديكته ميكنه يعني نميشه رو يك محصول مشخص كار كرد و بصورت پيوسته توليد اونرو ادامه داد .
تيمي كه تشكيل داده ميشه بايد سعي كنه محصولي رو پيدا كنه كه با استفاده از دستگاههايي كه در حال حاضر در اختيار كارگاه هستش و نهايتاً با اضافه كردن يك الي دو دستگاه ديگر به مجموعه , توليدي رو براي كارخانه در نظر بگيره كه از سيستم سفارشي درآمده و به يك سيستم پيوسته دربياد .
همچنين در نظر گرفتن اين مسئله هم خيلي مهمه كه محصول جديد حتي الامكان از دورريز يا ضايعات چوب هم قابل توليد باشه كه اگه زمانيكه كه كارگاه در حال توليد پالت و باكس پالت هم بود بشه از اين محل هم بهترين استفاده رو برد.

Parsa_IE :

در بحث پالت با توجه به ابعاد و محدودیت انبار و ... سیاست تولید سفارشی اتخاذشده، با توجه به این سیاست زیاد لزومی نیست که روی بحث طراحی سرمایه گذاری شودچون طراحی پالت را اغلب خود مشتری انجام داده و طرح مورد نیاز خود را برای قراردادارائه میدهد .
 

hparhizi

عضو جدید
موضوع شماره 3 ( شناخت رقبا ):


بهبود:
براي محصول ما كه بصورت خاص استفاده مي شود مي بايستي در درجه اول از مزيت اولمون كه همون تفكر صنعتي مديران هست استفاده شود و در درجه دوم از امكانات خوبمون كه پرهيزي اونو يه مزيت برتري ندونست ولي در اين صنعت اين خود يه مزيت بسيار عاليست استفاده كرد. اين موضوع كه بازار فعلي بيشتر در جنوب كشور مي باشد ميبايستي خودش يه محدوديت كوتاه مدت باشه . دوستان حتما داستان دو بازاريابي كه براي بازاريابي كفش به جزيره اي رفتند كه در اون هيچكس كفش نمي پوشيدند رو مي دونند .... با اين حساب در صورتي كه استفاده به موقع و درست از اين محدوديت بشه خودش به مزيت برتر ما تبديل ميشه. ما ميبايستي نياز رو ايجاد كنيم نه اينكه صبر كنيم تا نياز به مرور زمان ايجاد بشه با ايجاد نياز در اطرافمون اين مشكل محدوديت هزينه حمل و نقل كه تقريبا در شركتها 5 درصد از قيمت تمام شده محصولاتمون رو تشكيل ميده ، نيز تا حدودي حل ميشه.
پس براي شروع ميبايستي در درجه اول تمامي رقباي خودمون رو بطور كامل شناسايي كنيم و اطلاعات مفيدي از اونها بدست بياريم براي اينكه اگر ما نجنبيم ورقيبامون رو نشناسيم و اونا رو زير نظر نگيريم رقيب نمي ايسته تا ما اونو شناسايي كنيم بلكه وقتي اون اولين ضربه رو به ما زد اونوقت اونو ميشناسيم كه خيلي بده. اينطوري تا حدود زيادي از نيازهاي بازار فعلي اطلاعاتي كسب مي كنيم. تازه اگه اطلاعاتي از مشتريان اونها كسب كنيم كه كار خيلي سختي هم نيست، بخشي از بازاريابي رو انجام داديم.

 
Similar threads

Similar threads

بالا