بررسی ۵ شعار تبلیغاتی که از بهترین ها در تاریخ بوده اند
در این مقاله سعی داریم پنج شعار تبلیغاتی از پنج شرکت و موسسه معتبر جهانی را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم. این شعارها را می توان شعارهای فوق العاده اثر گذار در زمان خود دانست.
۲۲ دقیقه از وقتتان را به ما بدهید تا جهان را به شما بدهیم
این شعار تبلیغاتی ایستگاه رادیویی WINS در نیویورک بود که یک پیشنهاد فوق العاده برای شنوندگان محسوب می شد. این ایستگاه رادیویی با این شعار می گوید شما عجله دارید اما قطعاً تمایل دارید از اخبار جهان مطلع شوید. اگر بتوانید در ابتدای صبح و هنگام رفتن به محل کار خود به رادیوی ما گوش دهید بقیه وقت روزتان را هدر نخواهید داد و در طی مسیر، کلیه خبرهای جهان را خواهید شنید و در وقت شما صرفه جویی می شود.
توجه داشته باشید که یک شعار عالی و برجسته گاهی اوقات باید بطور ضمنی بیان شود چرا که قدرتمند تر از بیان دقیق مسئله است. اگر مخاطب خود بعضی از خط چین ها را در ذهنش به هم متصل کند شعار بطور ماندگارتری در ذهن او خواهد نشست. شعار ایستگاه رادیویی WINS چنین خاصیتی دارد.
توجه داشته باشید که یک شعار عالی و برجسته گاهی اوقات باید بطور ضمنی بیان شود چرا که قدرتمند تر از بیان دقیق مسئله است. اگر مخاطب خود بعضی از خط چین ها را در ذهنش به هم متصل کند شعار بطور ماندگارتری در ذهن او خواهد نشست. شعار ایستگاه رادیویی WINS چنین خاصیتی دارد.
ما گزارش می دهیم و شما تصمیم بگیرید
این شعاری بود که فاکس نیوز از آن استفاده می کرد. کمی با خود فکر کنید! این شعار چه چیزی را در ذهن شما تداعی می کند؟
بسیار از افراد بر این نظرند که خبرگزاری ها همیشه جهت گیری خاصی دارند. فاکس نیوز با این شعار می خواست بگوید ما اخبار دنیا را بدون هیج دخل و تصرفی در اختیار شما می گذاریم و شما خود آن را تحلیل کنید. در واقع با این شعار تلاش می کند که خود را شبکه ای بدون جهت گیری خاص سیاسی معرفی نماید. هر چند که ممکن است بسیاری از افراد این را غیرممکن بدانند چون به هر حال معتقدند که هیچ شبکه ای نمی تواند بدون گرایش خاصی وجود داشته باشد.
قیمت ما از تمام قیمتهای تبلیغ شده کمتر است، در غیر اینصورت یک تشک مجانی می دهیم
این شعار حداقل یک چیز را خیلی روشن بیان می کند و آن این است که تضمین می کنیم که بهترین قیمت ها را در فروشگاه ما خواهید یافت. بسیاری از مردم در مورد این شعار با جوک و شوخی صحبت می کنند و همین صحبت های شوخی وار باعث شد تا این شعار تا سال ها در ذهن مردم منطقه کالیفرنیای جنوبی بماند.
همانگونه که می دانید کسانی که در صنعت ماشی آلات سنگین فعالیت می کنند زمان برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که هر ساعت که ماشین آلات انها خاک بخورد ضرر زیادی متوجه آنها خواهد شد و این شعار پاسخ خوبی به این صنعت به حساب می آید.
ده سال عملکرد بدون مشکل
با جمع اوری شعارهای تبلیغاتی ادامه دهنده ی تاپیک باشید