سوال در مورد جوشکاری برنچ

amirali_r

کاربر فعال
لطفا کسی میتونه دقیق توضیح بده چرا وقتی با روش آرگون ورقهای برنجی رو جوشکاری میکنیم درز جوش سوراخ سوراخ میشه ولی با روش جوش گاز جوش خوبی به دست میاد؟؟؟؟؟؟

منتظر نظراتتون هستم

با تشکر
 

hesam02

عضو جدید
لطفا کسی میتونه دقیق توضیح بده چرا وقتی با روش آرگون ورقهای برنجی رو جوشکاری میکنیم درز جوش سوراخ سوراخ میشه ولی با روش جوش گاز جوش خوبی به دست میاد؟؟؟؟؟؟

منتظر نظراتتون هستم

با تشکر

در مورد جوشکاری برنج ، بهترین روش استفاده از روش جوش گاز استیلن هستش به دو دلیل :

1) استفاده از گازهای اکسید کننده مثل استیلن باعث میشه که در حین جوشکاری لایه از ZnO روی مذاب رو بپوشونه و این خودش مانع از تبخیر روی میشه. چون همونطور که میدونید یکی از مشکلات جوشکاری برنج ها همین تبخیر روی هستش که با این کار میزان روی تبخیر شده به مراتب کاهش پیدا میکنه
2) همچنین استفاده از گاز استیلن باعث اکسید شدن هیدروژن شده و میزان هیدروژن موجود در مذاب که ممکنه از فلاکس یا ماده پرکننده اومده باشه ، کاهش پیدا میکنه و در نتیجه خواص مطلوبی رو از جوش شاهدیم

اما اینکه چرا از اون مشکل رو آرگون داره ، شاید بهتر باشه بقیه دوستان نظر بدن
 

bilboord

عضو جدید
جوشكاري برنج

جوشكاري برنج

سلام به همه ي دوستان

بايد ببخشيد كه دير جوابتان را دادم،ولي تعجب مي كنم براي اينكه اين تاپيك بيش از 100 بار ديده شده ولي هيچ كس به غير از دوست عزيزمان hesamجوابي نداده.اخه مشكل از اين جاست كه خود مدير تالار هم براي اين موضوع نظري نداره.البته مدبر تالار بايد ما را ببخشد كه اينطور برخورد كردم.

حالا جواب سوال دوستمان amir ali :
همانطور كه دوست عزيز hesam گفت،مشكل شما در بخار شدن فلز روي شماست.و به فرايند شما ربطي داره.و تا مي توانيد از همان فرايند tig استفاده كن و از فرايند اكسي استيلن براي جوشكاري آلياژهاي برنج به دليل عدم تمركز حرارتي توصيه نمي شود.براي رفع اين مشكل شما بايد سرعت جوشكاري را افزايش داده و از فلز پركننده اي استفاده كنيد كه داراي روي كمي باشد.در متن زير جواب شما را به طور كامل و عملي داده شده است.و به مشكلي كه شما با آن مواجه شده ايد،خلل و فرج يا Porosityمي گويند.



از عوامل مهمي كه باعث خلل و فرج يا Porosity در جوشكاري برنج مشود،وجود ناخالصي هاي مثل روي ،كادميم و فسفر هستند كه نقطه جوش هاي پاييني دارند،در طي جوشكاري بخار شده و توليد خلل و فرج مي نمايند.براي كاهش احتمال بروز خلل و فرج ها در محل جوش مس و آلياژهاي ان ،بايد سرعت جوشكاري را تاحد آمكان بالا برده و از فلز پركننده ه اي استفاده شود كه مقدار روي،كادميم و فسفر آن تا حداقل ممكن باشد.
الكترودها و سيم جوش هاي جوشكاري برنج براي فرايند هاي مختلف جوشكاري:
TIG=ERCuAl-2 and ERCuSi-A and ERCuSn-A
MIG=ERCuSi-A and ERCuSn-A
ECuSn-A and ECuSn-C and ECuSi=SMAW or MMM
و جوشكاري مقاومتي برنج ها نيز همانند مس،تقريبا غيرممكن است و در صورت انجام،اقتصادي و با كيفيت تمي باشد.

و هرچه عنصر روي در آلياژهاي برنجي كه مي خواهيم جوشكاري كنيم،كمتر باشد،جوشپذيري بهتري را هنگام استفاده از فرايندهاي MIG و TIG خواهيم داشت.
ولي به طور ميانگين تمام آلياژهاي برنجي داري جوشكاري خوبي با فرايند TIG هستند.واز ضخامت1/5 تا 9 ميلي متررا با اين فرايند جوشكاري مي كنند.

اگر بازهم به اطلاعات دقيق تري نياز داشتي پيغام خصوصي بزن.


موفق باشي
 

Similar threads

بالا