سامانه ی پدافند هوایی s 300

saeid_sr11

عضو جدید
به بهانه ی فروش سیستم های موشکی S300 توسط روسیه به ایران، اطلاعات جامعی را در مورد این سیستم برای شما عزیزان قرار دادم. ماهيت اين سلاح پیشرفته کاملا دفاعياست و هدف از استفاده آن محافظت از مکان هاي مهم در برابر حملات هوايي است. اينسامانه موشکي در جهت تقويت دفاع و پدافند از مرزها و تاسیسات مهم و استراتژیککاربرد دارد.








سیستم موشکی قابل جابجای زمین به هوای روسی

این سامانه پیشرفته موشکی میتواند تمامی اهداف هوایی مدرن را نابودکند، میتواند هواپیماها، موشک های بالدار و هم دستگاه های پرنده بدون خلبان رانابود کند.

واحد شمارش این سیستم گردان میباشد ،هر گردان شامل 4 سیستم و هر سیستم 3 لانچر دارد و هرلانچر قادر است 4 موشک شلیک کند. هر سیستم میتواند به 6 هدف بهصورت همزمانحمله کند. برد موشک ها 150 کیلومتراست.



هر پرتابگر (Luancer) تعداد 48 موشك NGE را كهداراي برد 150 كيلومتر است حمل مي‌كند. هر سيستم کامل شامل سه پرتابگر و قادر استكه شش هدف را به طور همزمان نشانه بگيرد و 12 موشك را به سمت آن‌ها پرتابكند. اين سيستم پس از تغيير مكان و پر كردن مهماتمي‌تواند به سرعت براي دفع تكرار حمله دوباره مستقر شود.

بايد به ياد داشته باشید كه سامانه موشکی S-300 خود نيازمند حفاظتهستند و براي اين منظور مي‌تواند از موشك‌هاي زمين به هواي Tor-M1 و موشك‌هاي Fm-80 به همراه S-300 استفاده كند. اين موشك‌هاي كوتاه برد مي‌توانند يك سيستم دفاع هواييكارآمد را براي حفاظت از تاسيسات فراهم كند. به اين ترتيب S-300 مي‌تواند به عنوانسلاحي براي منهدم كردن اهداف پيشرفته در فواصل دور عمل كند.


سيستم پدافند زمين به هواي S-300 همواره برايآمريكا و متحدانش يك دردسر بوده است.
سیستم اس-300یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های ضد هوایی در جهان محسوب می‌شود که قادر بهردیابی همزمان 100 هدف در آسمانو هدف گرفتن هواپیماها و موشک‌هادر شعاع بهینه 120 کیلومتری (شعاع اسمی 150 کیلومتری) است. با آن که ارتش‌هایاسرائیل، آمریکا و روسیه پدافندهای پیشرفته‌تری از s-300 (نظیر S-400 یا سیستم‌هایمشابه غربی) را در اختیار دارند، اما قابلیت‌ها و توان همین سیستم نیز به حدیبالاست که توان پدافندی در مقابل حملات احتمالی را به میران قابل ملاحظه‌ای افزایشمی‌دهد.



«
اس – 300» یکی از پیچیده ترین و پیشرفته ترین سامانه هایضدموشکی در جهان محسوب می شود. این سامانه شامل یک پرتابگر موشک سیار است که هر سهتا پنج ثانیه قادر به پرتاب یک موشک است. این موشک می تواند در ارتفاع حداکثر 30کیلومتری و برد 150 کیلومتری به یک هواپیما اصابت و آن را منهدم کند.







This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 640x726 and weights 45KB.

__________________
 

Similar threads

بالا