مقدمه: در این آموزش نحوه ی بال زدن یک پروانه را خواهید آموخت...
ا- ابتدا یک سند جدید در اندازه ی 400 در 400 پیکسل ایجاد کنید
داشتن کلید shift یه پروانه رو تو سندتون بکشید.
3- حالا از قسمت لایه ها، رو لایه شکل پروانه راست کلیک کنید و گزینه ی
Resterize layer رو بزنید تا از shapeدر بیاد.
4- تو این مرحله میتونید پروانه رو رنگامیزی کنید تا زیبا تر بشه.(البته میتونین کلا از یک تصویر پروانه ی اماده هم استفاده کنید!!)
5- حالا نوبت به حرکت دادن بالهای پروانه میرسه. از منوی window گزینه ی
Animation رو انتخب کنید تا این پنجره وساتون ظاهر بشه.
حالا دوباره به قسمت لایه ها برید و از لایه ی پروانه یک کپی بگیرید (کلید
ctrl+J).(یا راست کلیک کنید رو لایه ی پروانه بزنید Duplicat layer)
6- بعد از اینکه از پروانه کپی گرفتید کلید ctrl+T رو بزنید تا به free
transform بریم. حالا با نگه داشتن کلیدهای alt+shift پروانه رو از بغل
(یعنی چپ یا راست) کوچیک کنید. تقریبا مانند شکل:
7- دوباره از همون لایه ی کوچیک شده یه کپی دیگه بگیرید و اینبار این پروانه رو
کمی کوچکتر از قبلی کنید.
8- تا اینجای کار شما الان سه لایه پروانه تو سه سایز مختلف دارید. (از اینجا به بعد
یه کمی پیچیده میشه، خوب دقت کنید تا به نتیجه ی مورد نظر برسید).
حالا از پروانه ی دوم، یعنی اونیکه تو قسمت لایه ها وسط قرار داره و سایزش هم
متوسط هست یه کپی بگیرید و ببریدش بالای بقیه لایه ها.
9- تو ایم مرحله باید از اولین پروانه، یعنی اونی که سایزش کامل و اصلیه، همونی
که اول از همه کشیدیم یه کپی بگیرید و این رو هم بالای همه ی لایه ها قرار بدید.
من لایه ها رو براتون تو یه تصویر میزارم تا خوب متوجه بشید (به شکل پروانه ها
دقت کنید تا تفاوت رو درک کنید):
10- خب، اینجا قسمت شکل سازی تموم شد اما انیمشن کردنش مونده...
حالا همه ی لایه ها رو خاموش کنید (چشم کنار لایه رو بردارید). به ترتیب از پایین
شروع به گذاشتن چشم ها کنید. وقتی چشم اولین لایه رو گذاشتید یه کپی بگیرید.
11- به ترتیب وقتی چشم لایه اول رو گذاشتید، یک لایه جدید بسازید و چشم اون
پروانه پایینی رو بردارید و چشم پروانه بالایی رو بذارید...
12. اگه نکاتی رو که گفتم درست اجرا کرده باشید با play کردن، پروانه ی شما
شروع به بال زدن میکنه...
*نکته: میتونید سرعت بال زدن پروانه رو با دستکاری تایم فریم ها تنظیم کنید.
اینم از نتیجه:
موفق باشید
آخرین ویرایش: