خواننده مورد علاقتو به بقیه معرفی کن(تاپیک حمایت)

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سال تولد آقای لهراسبی رو هیچ جا نمیتونید پیدا کنید.....:surprised:




 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سیاوش قمیشی (زادهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۲۴، در دزفول) آهنگساز، ،خواننده، ترانه‌سرا، تنظیم کننده، و نوازنده پر آوازه ی ایرانی مقیم آلمان شهر کلن است.سیاوش قمیشی تاکنون بیش از ۱۸ آلبوم موسیقی منتشر کرده‌است.


[h=2]زندگی[/h] سیاوش قمیشی کوچکترین فرزند خانوادهٔ خویش است [SUP][۱][/SUP]قمیش نام محله ای در دزفول می باشد که اصلیت پدرش (مصطفی قمیشی) به آنجا باز می‌گردد[SUP][۱][/SUP]. سیاوش در سن ۹ ماهگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت نمود.[SUP][۴][/SUP] در کودکی به پیانو و گیتار علاقه داشت و نواختن آن‌ها را آموخت. در ۱۳ سالگی برای اولین بار در هتل قو با ارکستر چند اجرا انجام داد. در ۱۴ سالگی اوّلین آهنگ خود را با نام «ای قایقران به کجا می‌روی» را برای ضیاء خوانندهٔ معروف آن سال‌ها ساخت.[SUP][۴][/SUP] او دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی در رشته جاز کلاسیک از دانشگاه رویال سوسایتی آو آرتز لندن است.[SUP][۴][/SUP] سیاوش قمیشی پس از بازگشت از انگلستان در سال ۱۹۷۱ در گروهی به نام ربلز به همراه شهرام شب پره و همایون جلالی به عنوان کیبوردیست و خواننده همکاری کرد.
در همان سال به لندن نزد خواهر و برادرهایش مهاجرت نمود. در سال‌های بعد در چند گروه موسیقی شروع به فعالیت نمود.[SUP][۴][/SUP] قمیشی در سن ۲۵ سالگی به تهران بازگشت.[SUP][۲][/SUP] در ایران با همکاری شهرام شب‌پره و همایون جلالی در گروه‌های موسیقی مختلفی شروع به کار کرد.

در سال ۱۳۵۷ و پس از انقلاب به همراه تعداد زیادی از هنرمندان مختلف از ایران به لس‌آنجلس مهاجرت نمود. در سال ۱۳۶۱ اولین آلبوم که که تلفیقی از آهنگ‌های گذشته بود منتشر شد. پس از آن او تا مدت‌ها به کار آهنگسازی روی آورد و در سال ۱۳۷۱ با همکاری مسعود فردمنش آلبوم حکایت را منتشر کرد. او پس از آن تاکنون ۱۶ آلبوم دیگر منتشر کرد.سیاوش قمیشی در مصاحبه با شبکۀ پی ام سی گفت که برای اهنگ سازی ابتدا در نوجوانی از گیتار استفاده می کرده ولی حال از پیانو و کی بورد استفاده می‌کند.

در بسیاری گزارش‌ها آمده که علیرضا قمیشی تنها فرزند سیاوش قمیشی و لیلا وصال است و خود او هم با تاکید بر این امر در آلیوم اسیر دو قطعه از سیاوش را بازخوانی کرده و یکی از قطعات را به پدر تقدیم کرده است. سیاوش با ابراز اینکه مجوز بازخوانی کارهایش را به کسی واگذار نکرده است، این کار را دستبرد هنری خوانده می باشد.
گل بارون زده
گل بارون زده ترانه‌‌ای سرودهٔ ایرج جنتی عطایی، آهنگسازی سیاوش قمیشی به خوانندگی داریوش اقبالی است. این ترانه در آلبوم شقایق داریوش و دفتر شعر «زمزمه‌های یک شب سی ساله» ایرج جنتی عطایی قرار دارد.
ایرج جنتی عطایی، داریوش و سیاوش قمیشی به خاطر این آهنگ به نهادهای امنیتی رژیم پهلوی فراخوانده شدند زیرا این ترانه مدتی بعد از اعدام خسرو گلسرخی ساخته شد و نهادهای امنیتی باور داشتند منظور از «گل سرخ» در این شعر، خسرو گلسرخی است. پس از اینکه در متن ترانه «گل بارون زده من، گل سرخ نازنینم» به «گل یاس نازنینم» تغییر یافت، این آهنگ مجوز ساخت گرفت.
[h=2]ویژگی‌های موسیقی سیاوش قمیشی
[/h] از ویژگی‌های بارز اشعار مورد استفاده در آثار سیاوش قمیشی، عمق کلمات آن است. به عبارتی، میتوان رد سبکی خاص را در ترانه های او از ابتدا تا کارهای اخیر او دنبال کرد. سبک خاص سیاوش در تحریر ها و ملودی متفاوت صدای او در خواندن بندهای ثابت یک شعر، آثار او را نسبت به دیگر خوانندگان متفاوت جلوه میدهد.
[h=2]ساختار ملودی و آرانجمان
[/h] بسیاری از ترانه هایی که سیاوش قمیشی، آهنگسازی آن ها را بر عهده داشته است، دارای تم و تنظیم متفاوتی نسبت به ترانه های همزمان خود بوده اند. حال و هوای موسیقی راک، جاز، بلوز و ترنس در اکثر کارهای او مشهود است.
سیاوش قمیشی در یکی از مصاحبه های خود با شبکه پی ام سی گفت : موزیک پاپ ایران تنها تحت تاثیر ویگن بوده و در جایی دیگر به این نکته اشاره کرد که در سنین نوجوانی ویگن برای اولین بار روش کوک کردن گیتار را به او آموخته است.ضمنا" او محمد اصفهانی را بهترین خواننده و سیروان خسروی را بهترین تنظیم کننده وآهنگساز داخل کشور دانسته است. همچنین سیاوش قمیشی در مصاحبۀ دیگری اظهار کرد که در تمام دوران هنری زندگیش تحت تاثیر جان لنون رهبر فقید گروه افسانه‌ای بیتلز بوده است.
[h=2]موسیقی فیلم
[/h] بوی گندم
[h=2]آلبوم‌های رسمی
[/h] نوشتار اصلی: ترانه‌شناسی سیاوش قمیشی

۰۱
فرنگیس ۱۳۵۳
۰۲ حکایت ۱۳۷۱
۰۳ خواب بارون ۱۳۷۲
۰۴ تاک ۱۳۷۳
۰۵ شهر خورشید (بی کلام) ۱۳۷۴
۰۶ قصهٔ گل و تگرگ ۱۳۷۴
۰۷ هوای خانه ۱۳۷۵
۰۸ قصهٔ امیر ۱۳۷۶
۰۹ قاب شیشه‌ای ۱۳۷۷
۱۰ شکوفه‌های کویری ۱۳۷۹
۱۱ حادثه ۱۳۸۰
۱۲ نقاب ۱۳۸۱
۱۳ بی‌سرزمین‌تر از باد ۱۳۸۲
۱۴ روزهای بی‌خاطره ۱۳۸۴
۱۵ غروب تا طلوع (ریمیکس) ۱۳۸۵
۱۶ رگبار ۱۳۸۷
۱۷ یادگاری ۱۳۸۹
[h=2]تک‌آهنگ‌ها
[/h]
نام ترانهترانه‌سراآهنگ‌سازتنظیم
تردیدمحمد زارعیسیاوش قمیشیالیاس شیرزاد
نوازشآبا عابدینسیاوش قمیشیخشایار احمدیه
پرنده (همراه با معین)صفا لطفیسیاوش قمیشیخشایار احمدیه
پروازشایان جعفرنژادسیاوش قمیشیخشایار احمدیه
تکرارمحمود برزوییسیاوش قمیشیمسعود فولادی
بازیمحسن شیرالیسیاوش قمیشیخشایار احمدیه
رفیقمهدی موسویسیاوش قمیشیالیاس شیرزاد
[h=2]آهنگسازی برای دیگران
[/h] وی برای خوانندگانی چون ابی، احمدرضا نبی‌زاده، اندی، بتی، داریوش (آهنگ گل بارون زده از آلبوم شقایق)، ستار، بتی، امیر رسائی، ضیاء، شاهرخ، پیروز، سلی، شهرام شب‌پره، شهرام صولتی، شهره صولتی، سوزان روشن، حبیب، ابی لیتلز، معین (آهنگ فردا از آلبوم معمّا) ،شهریار، عارف، فرزین، لیلا فروهر، مهسا ناوی، شیلا، مارتیک، عماد رام، شادمهر عقیلی (آهنگ پاییز از آلبوم دهاتی) منصور، مهرداد، ناهید، هومن گنجور، فیروزه رسولی و... نیز آهنگ‌هایی ساخته‌است.
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
علیرضا قمیشی
(متولد ۱۳۴۹ در تهران) خواننده و ترانه‌سرای ایرانی است. وی نخستین آلبوم خود را با نام «اسیر» در تاریخ ۵ آذر ۱۳۸۹ منتشر کرد.

علیرضا قمیشی موسیقی را از پنج سالگی با یادگیری پیانو آغاز کرد و تا سیزده سالگی به طور جدی پیانو می‌نواخت. در چهارده سالگی، پس از سفر به آمریکا، به ساز درامز علاقه‌مند شد و دریافت درامز ساز اوست. بنا بر این به یادگیری و نواختن درامز رو آورد. از شانزده سالگی تا نوزده سالگی به صورت حرفه‌ای در کلوپ‌های موسیقی معروف هالیوود، از جمله "تروبدورز (Troubedours)"، "راکسی (Roxy)" و "گزاریس (Gezzaris)"، با گروه‌های "سیرکس (Circus)" و "جانی اند دِ جگوارز (Johnny And The Jaguars)" همکاری میکرد و درامز می‌نواخت.او در این مدت سبکهای موسیقی "هارد راک (Hard Rock)"، "هوی متال (Heavy Metal)" و "کامرشیال هوی متال (Commercial Heavy Metal)" را تجربه کرد. آشنایی با تامی لی (Tommy Lee)، نوازنده‌ی درامز گروه "ماتلی کرو (Motley Crue)"، تأثیر بسزایی در شیوه‌ی نوازندگی وی داشت.
در سال هزار و سیصد و شصت و هشت که به ایران بازگشت، بیست ساله بود. و در سال هزار و سیصد و هفتاد و شش عضو اولین گروه موسیقی پاپ در جزیره کیش شد، بیست و هشت سال داشت. او که پنج سال عضو آن گروه بود و در این مدت قطعاتی ساخته‌ی خود و اعضای گروه و نیز قطعاتی از دیگران را می‌نواخت، در سال هشتاد و یک از گروه جدا شد و به ساخت قطعات موسیقی خود رو آورد. در سال‌های هشتاد و چهار و هشتاد و پنج کار آهنگسازی و تنظیم آلبوم اسیر را با همکاری سیروان خسروی انجام داد. این آلبوم، توسط شرکت آوای باربد، در سال یک هزار و سیصد و هشتاد و نُه خورشیدی منتشر شد تا آن‌چه که تجربه شده بود باز هم تجربه شود.در حال حاضر علیرضا قمیشی به آهنگسازی، خوانندگی، ترانه سرایی و نوازندگی سازهایی نظیر پیانو، درامز، تومباف پرکاشن و الکترو پرکاشن مشغول است.
در بسیاری گزارش‌ها آمده که علیرضا قمیشی تنها فرزند سیاوش قمیشی و لیلا وصال است و خود او هم با تاکید بر این امر در آلیوم اسیر دو قطعه از سیاوش را بازخوانی کرده و یکی از قطعات را به پدر تقدیم کرده است. سیاوش قمیشی در مقابل نسبت به اینکه علیرضا فرزند او باشد ابراز تردید کرده است و با ابراز اینکه مجوز بازخوانی کارهایش را به کسی واگذار نکرده است، این کار را دستبرد هنری خوانده می باشد.
 

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]شکیلا در سیزدهم اردیبهشت ماه سال یک هزاروسیصدوچهل ویک در تهران دیده گشود. کوچکترین فرزند خانواده بود وازهمان کودکی شیفته موسیقی. در نه سالگی قطعه ای برای تلویزیون اجرا کرد وآنچنان مورد توجه قرار گرفت که در پی آن برای خوانندگی دعوتش کردند. کم سن بود و خانواده اش نیز راضی نبودند، به تحصیلش ادامه داد وموسیقی را به برنامه های مدرسه و مسابقات استعدادهای درخشان قناعت کرد.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]در پانزده سالگی به فراگیری موسیقی ملی و ردیف های آوازی نزد مرحوم استاد محمود کریمی پرداخت ، تا اینکه در هجده سالگی برای ادامه آموختن موسیقی کلا سیک به آمریکا رفت.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]شکیلا در سال یک هزار سیصدوشصت وهشت بصورت حرفه ای موسیقی را به عنوان پیشه خود بر گزید تا آرزوی دیرین خود رامحقق نماید.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]غنای لحن او که هدیه ای خداوندی است، در پیوند با ادبیات غنی فارسی تلفیقی کم نظیر پدید می آورد که شخصیت فروتن شکیلا نیز مکمل آن گشته و در آثارش نمایان میگردد. بی گفتگوست که چنین آثاری رتبه والائی از هنر و احساس را در شنونده بجا می گذارد.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]علاقه شکیلا به عرفان و ادب عرفانی این مرز و بوم، زبان گشوده ای را برای خواندن اشعار حضرت مولانا بروی باز کرد که به آثارش در این زمینه، احساسی ملکوتی عطا می کند.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]شکیلا تا امروز یازده مجموعه موسیقی به هنر دوستان ایرانی تقدیم کرده و دوستارانش همچنان و هر لحظه منتظر کارهای جدید او هستند.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تجلّی صدای شکیلا در مقام آوای بر گزیدگان شرق در مجموعه " اپراتیکا- شاین" افتخاری بزرگ برای او و هم میهمانش است. صدای او از میان دهها صدای آشنا و گمنام شرقی انتخاب شد.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]ادای دین شکیلا به بزرگان موسیقی این مرز و بوم باز سازی و باز خوانی آثار ارزشمندشان است ، چه ، نقش خود را در نقل سینه به سینه احساس و آثار، از نسل و نسل های پیش به آیندگان، به نیکی درک می کند تا که امید به جاودانگی هنر را محقق بخشد. [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]شکیلا رسالتش را در گرمای کانون خانواده و در پرورش فرزندانش ، شهرا د و بهراد، با آرزوی باز گشت به وطن و تقدیم اجرای زنده برنامه اش به سر زمینش می بیند ودر شوق آن روزگار می گذراند.




[/FONT]
 

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز
بيوگرافي شكيرا
پس از به شهرت رسیدن در سرتاسر امریکای لاتین شکیرا که خود اهل کلمبیا بود به بزرگترین خواننده زن پاپ از زمان "جنیفر لوپز" ( که درهای موفقیت در زبان انگلیسی را گشوده بود) ، تبدیل شد. او به خاطر داشتن سبک پرخاش جو و متاثر از راک برجسته و مشهور بود . شکیرا همیشه کنترلی باور نکردنی بر روی کارهای خود داشته است به خصوص به عنوان یک هنرمند زن. او تقریبا تمام کارهایش را خود یا با کمک دیگران می نویسد و در این جریان شهرت زیادی به عنوان یکی از بلند پروازترین ترانه سرایان موسیقی لاتین بدست اورده است. زمانی که او اولین کار خود به زبان انگلیسی را در سال 2001 منتشر ساخت به سرعت به یکی از بهترین های پاپ تبدیل شد در حالی که احساس عمیق و شاعرانه اش و نیز از ویدئوهای گرم او كمك فراواني مي كند.
"شکیرا مباراک" ( نام کامل: شکیرا ایزابل مباراک ریپول ) در2 فوریه ی سال 1977 در کلمبیا در خانواده ای فقیر متولد شد. مادر او اهل کلمبیا و پدرش اهل لبنان بود بنابراین اودر کودکی هر دو نوع موسیقی را از دو فرهنگ مختلف یاد گرفت. او همچنین بسیار به راک اند رول گوش می داد و گروه های Led Zeppelin و the Beatles و the Policeو the Cure و Nirvana را گروه های مورد علاقه ی خودمی داند. او در سن هشت سالگی اولین ترانه ی خود را نوشت. او در یازده سالگی شروع به یادگیری نواختن گیتار کرد در همین سن ماجرایی برای او پیش امد و آن اخراج از گروه همخوانان مدرسه بود.(به اين دليل كه او خيلي غليظ مي خواند و حقيقتا فراتر از يك گروه همخوانان معمولي!)
درسال 1990 و در سیزده سالگی شکیرا به امید تبدیل شدن به یک مدل به Bogotá رفت اما به جای آن قراردادی برای ضبط موسیقی برای یک بخش سونی کلمبیا امضا کرد. اولین آلبوم او یعنی Magia شامل آهنگ هایی بود که او در طول پنج یا شش سال قبل نوشته بود و در بر گیرنده ی اولین تلاش های او در این راه بود.هرچند که این آلبوم موفقیتی جهانی برای او در بر نداشت اما نام او را در کشورش بر سر زبانها انداخت.
او به خاطر طبیعت پاپ گونه ی کار بعدی اش که در سال 1993 با نام Peligro (خطر) منتشر شد ناراضی بود ، شکیرا مسیرش را برای مدتی تغییر داد و در سال 1994 به عضویت کمپانی نمایش های تلوزیونی "El Oasis" درآمد.
زمانی که شکیرا در سال 1995به ضبط موسیقی بازگشت کنترل بیشتری بر روی موسیقی خود نشان داد و بیشتر بر روی راک اند رول کار کرد _به علاوه طنین عربی_در میان کار پاپ لاتین او به چشم می آمد. اولین نتایج این کار"Pies Descalzos"(پای برهنه) بود که در سال 1995 منتشر شد و در ابتدا به کندی به فروش می رسید .
آلبوم کم کم شروع به دریافت تقدیرهای متفاوت برای Estoy Aqui که موفقیت بزرگی در سرتاسر امریکای لاتین و نیز اسپانیا کسب کرده بود، کرد. پس از پیشرفت" Pies Descalzos" او به ساختن مشتقات آن ادامه داد یعنی: "Dónde Estás Corazón" و "Antología" و "Pienso en Ti" و "Un Poco de Amor" و "Se Quiere, Se Mata".البوم رتبه ی اول را در هشت کشور جهان کسب کرد و سرانجام در امریکا حدود 300000 نسخه به فروش رسید. شکیرا دو سال را به گردش و ترقی گذراند (او سرانجام در 1997 El Oasis را ترک کرد.).
شکیرا در جست و جوی موفقیت "امیلیو استفان" همسر گلوریا را که یک فرد موفق در موسیقی بود به عنوان مدیر و تهیه کننده ی کارهایش انتخاب کرد. حرکت او زمانی نتیجه داد که آلبوم بعدی او در سال 1998با نام Dónde Están los Ladrones (دزد ها کجا هستند) موفقیتی بزرگ تری نسبت به قبلی کسب کرد. مسئله ی دیگر این بود که حدود 11هفته رتبه ی اول بیلبورد البوم های لاتین را داشت و دو رتبه ی اول در امریکا(در جدول لاتین) با Ciega, Sordomuda و "Tu". هر چند که تراک اصلی البوم "Ojos Así" اشاره ای واضح به موسیقی عربی بود که او از پدرش آن را به ارث برده بود.
"Dónde Están los Ladrones" هنوز تاثیر گذارترین معرف شخصیت با اراده اوست. تجزیه و تحلیل شخصیت او ،او را در میان طرفداران زن او به چهره ای محبوب تر تبدیل می کند. زمانی که گلوریا استفان پیشنهاد داد تا "Ojos Así"را به انگلیسی ترجمه کند ، شکیرا تصمیم گرفت تا برای داشتن کنترل کامل بر روی کارهایش زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرد تا بتواند خودش آنها را بنویسد. در این زمان او صحنه را برای اجرایی در " MTV Unplugged" که اولین کانال به زبان اسپانیایی بود اماده کرد. " MTV Unplugged" به عنوان یک البوم درسال 2000 منتشر شد و برای دو هفته در صدر جدول لاتین قرار داشت و این سومین آلبوم او بود که به فروشی بیش از 300000 هزار کپی دست یافت و همچنین برنده ی جایزه ی Grammy به عنوان بهترین آلبوم پاپ گردید. در افتتاحیه ی مراسم انتخاب بهترین های موسیقی Grammy سال 2000 او به عنوان بهترین خواننده ی زن پاپ به خاطر : ("Ojos Así") و بهترين خواننده زن راك به خاطر : ("Octavo Dia") انتخاب شد. شکیرا موهای بلند قهوه ای اش را، بلوند رنگ می کرد،عاشق Antonio de la Rua (پسر رییس جمهور سابق آرژانتین ) بود .
او پس از مدتی بر روی اولین آلبوم خود به زبان انگلیسی با نام "Laundry Service "شروع به کار کرد."هرگاه ،هرزمان" آلبوم بعدی او بود که دراواخر سال 2001 منتشر شد و او را در زبان انگلیسی نیز به یک ستاره تبدیل کرد."Laundry Service"در جدول پاپ امریکا در جای سوم و "هر گاه ،هرزمان"نیز در بین ده آهنگ برتر قرار داشت.آلبوم بعدی او در بین ده آلبوم برتر و در مکان نهم قرار داشت.کمتر از یک سال پس از انتشار ان "Laundry Service "سه برابر 300000 نسخه به فروش رسیده بود.بازبینیها از "Laundry Service " آن را به بخش های تاثیرگذارترانه های شکیرا به زبان انگلیسی تقسیم کرد اما تقریبا تمام آن ها مطابق تصورات ذهنی او بودند.
تور مسافرتي گسترده برای ساپورت "Laundry Service "وقفه ای طولانی برای خواننده ایجاد کرد بنا بر این مجموعه ی ریمیکس Laundry Service: Washed and Dried و آلبوم (Live & Off the Record) (كه در واقع ضبط شده ي اجراي زنده بود) او به جای آلبومی جدید منتشر شد. مدتي است كه شكيرا خواننده سرشناس پاپ نامزدي اش را با پیکه، مدافع بارسلونا رسما اعلام كرده است هم اکنون یک پسر دارد...


 

wwwmohamad

عضو جدید
بيوگرافي شكيرا
پس از به شهرت رسیدن در سرتاسر امریکای لاتین شکیرا که خود اهل کلمبیا بود به بزرگترین خواننده زن پاپ از زمان "جنیفر لوپز" ( که درهای موفقیت در زبان انگلیسی را گشوده بود) ، تبدیل شد. او به خاطر داشتن سبک پرخاش جو و متاثر از راک برجسته و مشهور بود . شکیرا همیشه کنترلی باور نکردنی بر روی کارهای خود داشته است به خصوص به عنوان یک هنرمند زن. او تقریبا تمام کارهایش را خود یا با کمک دیگران می نویسد و در این جریان شهرت زیادی به عنوان یکی از بلند پروازترین ترانه سرایان موسیقی لاتین بدست اورده است. زمانی که او اولین کار خود به زبان انگلیسی را در سال 2001 منتشر ساخت به سرعت به یکی از بهترین های پاپ تبدیل شد در حالی که احساس عمیق و شاعرانه اش و نیز از ویدئوهای گرم او كمك فراواني مي كند.
"شکیرا مباراک" ( نام کامل: شکیرا ایزابل مباراک ریپول ) در2 فوریه ی سال 1977 در کلمبیا در خانواده ای فقیر متولد شد. مادر او اهل کلمبیا و پدرش اهل لبنان بود بنابراین اودر کودکی هر دو نوع موسیقی را از دو فرهنگ مختلف یاد گرفت. او همچنین بسیار به راک اند رول گوش می داد و گروه های Led Zeppelin و the Beatles و the Policeو the Cure و Nirvana را گروه های مورد علاقه ی خودمی داند. او در سن هشت سالگی اولین ترانه ی خود را نوشت. او در یازده سالگی شروع به یادگیری نواختن گیتار کرد در همین سن ماجرایی برای او پیش امد و آن اخراج از گروه همخوانان مدرسه بود.(به اين دليل كه او خيلي غليظ مي خواند و حقيقتا فراتر از يك گروه همخوانان معمولي!)
درسال 1990 و در سیزده سالگی شکیرا به امید تبدیل شدن به یک مدل به Bogotá رفت اما به جای آن قراردادی برای ضبط موسیقی برای یک بخش سونی کلمبیا امضا کرد. اولین آلبوم او یعنی Magia شامل آهنگ هایی بود که او در طول پنج یا شش سال قبل نوشته بود و در بر گیرنده ی اولین تلاش های او در این راه بود.هرچند که این آلبوم موفقیتی جهانی برای او در بر نداشت اما نام او را در کشورش بر سر زبانها انداخت.
او به خاطر طبیعت پاپ گونه ی کار بعدی اش که در سال 1993 با نام Peligro (خطر) منتشر شد ناراضی بود ، شکیرا مسیرش را برای مدتی تغییر داد و در سال 1994 به عضویت کمپانی نمایش های تلوزیونی "El Oasis" درآمد.
زمانی که شکیرا در سال 1995به ضبط موسیقی بازگشت کنترل بیشتری بر روی موسیقی خود نشان داد و بیشتر بر روی راک اند رول کار کرد _به علاوه طنین عربی_در میان کار پاپ لاتین او به چشم می آمد. اولین نتایج این کار"Pies Descalzos"(پای برهنه) بود که در سال 1995 منتشر شد و در ابتدا به کندی به فروش می رسید .
آلبوم کم کم شروع به دریافت تقدیرهای متفاوت برای Estoy Aqui که موفقیت بزرگی در سرتاسر امریکای لاتین و نیز اسپانیا کسب کرده بود، کرد. پس از پیشرفت" Pies Descalzos" او به ساختن مشتقات آن ادامه داد یعنی: "Dónde Estás Corazón" و "Antología" و "Pienso en Ti" و "Un Poco de Amor" و "Se Quiere, Se Mata".البوم رتبه ی اول را در هشت کشور جهان کسب کرد و سرانجام در امریکا حدود 300000 نسخه به فروش رسید. شکیرا دو سال را به گردش و ترقی گذراند (او سرانجام در 1997 El Oasis را ترک کرد.).
شکیرا در جست و جوی موفقیت "امیلیو استفان" همسر گلوریا را که یک فرد موفق در موسیقی بود به عنوان مدیر و تهیه کننده ی کارهایش انتخاب کرد. حرکت او زمانی نتیجه داد که آلبوم بعدی او در سال 1998با نام Dónde Están los Ladrones (دزد ها کجا هستند) موفقیتی بزرگ تری نسبت به قبلی کسب کرد. مسئله ی دیگر این بود که حدود 11هفته رتبه ی اول بیلبورد البوم های لاتین را داشت و دو رتبه ی اول در امریکا(در جدول لاتین) با Ciega, Sordomuda و "Tu". هر چند که تراک اصلی البوم "Ojos Así" اشاره ای واضح به موسیقی عربی بود که او از پدرش آن را به ارث برده بود.
"Dónde Están los Ladrones" هنوز تاثیر گذارترین معرف شخصیت با اراده اوست. تجزیه و تحلیل شخصیت او ،او را در میان طرفداران زن او به چهره ای محبوب تر تبدیل می کند. زمانی که گلوریا استفان پیشنهاد داد تا "Ojos Así"را به انگلیسی ترجمه کند ، شکیرا تصمیم گرفت تا برای داشتن کنترل کامل بر روی کارهایش زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرد تا بتواند خودش آنها را بنویسد. در این زمان او صحنه را برای اجرایی در " MTV Unplugged" که اولین کانال به زبان اسپانیایی بود اماده کرد. " MTV Unplugged" به عنوان یک البوم درسال 2000 منتشر شد و برای دو هفته در صدر جدول لاتین قرار داشت و این سومین آلبوم او بود که به فروشی بیش از 300000 هزار کپی دست یافت و همچنین برنده ی جایزه ی Grammy به عنوان بهترین آلبوم پاپ گردید. در افتتاحیه ی مراسم انتخاب بهترین های موسیقی Grammy سال 2000 او به عنوان بهترین خواننده ی زن پاپ به خاطر : ("Ojos Así") و بهترين خواننده زن راك به خاطر : ("Octavo Dia") انتخاب شد. شکیرا موهای بلند قهوه ای اش را، بلوند رنگ می کرد،عاشق Antonio de la Rua (پسر رییس جمهور سابق آرژانتین ) بود .
او پس از مدتی بر روی اولین آلبوم خود به زبان انگلیسی با نام "Laundry Service "شروع به کار کرد."هرگاه ،هرزمان" آلبوم بعدی او بود که دراواخر سال 2001 منتشر شد و او را در زبان انگلیسی نیز به یک ستاره تبدیل کرد."Laundry Service"در جدول پاپ امریکا در جای سوم و "هر گاه ،هرزمان"نیز در بین ده آهنگ برتر قرار داشت.آلبوم بعدی او در بین ده آلبوم برتر و در مکان نهم قرار داشت.کمتر از یک سال پس از انتشار ان "Laundry Service "سه برابر 300000 نسخه به فروش رسیده بود.بازبینیها از "Laundry Service " آن را به بخش های تاثیرگذارترانه های شکیرا به زبان انگلیسی تقسیم کرد اما تقریبا تمام آن ها مطابق تصورات ذهنی او بودند.
تور مسافرتي گسترده برای ساپورت "Laundry Service "وقفه ای طولانی برای خواننده ایجاد کرد بنا بر این مجموعه ی ریمیکس Laundry Service: Washed and Dried و آلبوم (Live & Off the Record) (كه در واقع ضبط شده ي اجراي زنده بود) او به جای آلبومی جدید منتشر شد. مدتي است كه شكيرا خواننده سرشناس پاپ نامزدي اش را با پیکه، مدافع بارسلونا رسما اعلام كرده است هم اکنون یک پسر دارد...


عالیییییییییییییییییییی بود مرسییییییییییییییی
 

s.ferdows

عضو جدید
کاربر ممتاز
هلن خواننده مورد علاقه ی من

هلن خواننده مورد علاقه ی من

هلن در ۱۲ بهمن سال ۱۳۴۰ در تهران در یک خانواده ارمنی زاده شد. او خوانندگی را از همان دوران کودکی آغاز کرد. در سن ۱۵ سالگی تحصیلاتش را در هنرستان موسیقی به ویژه در زمینه اپرا و پیانو آغاز کرد.

هلن یکی از خوانندگانی است که فعالیت هنری خود را چند ماه پیش انقلاب شروع کرد و در این فرصت ۴ ترانه خواند که همگی در شوها و برنامه‌های تلویزیونی اجرا شدند و یک ترانه هم در یکی از فیلم‌های صمد خواند.
او در سال ۱۳۶۴ به آلمان رفت و فعالیتش را با سازماندهی کنسرت‌ها و اجراهای زنده در شهرهای مختلف آلمان به همراه دیگر خوانندگان مشهور ایرانی دوباره آغاز کرد.
هلن در سال ۱۳۷۴ به آمریکا رفت و خوانندگی را به صورت حرفه‌ای ادامه داد. هلن تا به امروز ۷ آلبوم در زمینه موسیقی پاپ منتشر کرده است. وی می‌تواند به زبان‌های فارسی، ارمنی، انگلیسی، اسپانیایی و عربی بخواند.

آلبوم ها


هلنهمه ترانه‌های آلبوم به زبان ارمنی است
ماه و ستاره
اقیانوس خالی۱۳۷۸
راز هلن۱۳۸۱
نگاه تو۱۳۸۲
اسباب بازی۱۳۸۴این آلبوم به نام Toy هم شناخته می‌شود
فصل من۱۳۸۸
حس تازه
images.jpeg
 

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز
چند تا خواننده مورد علاقه دارم اون هم فقط بخاطر خوندنشون،به بیوگرافیشون کاری ندارم.:D


انریکه

Adam lambert

lady gaga

metallica

usher

pitbull

adele

و چند تای دیگه ...
 

*rahil*

عضو جدید
کاربر ممتاز
یزدانی موسیقی حرفه‌ای را در ۲۵ سالگی با آهنگسازی و خوانندگی برای تئاتر دادگاه جنجال برانگیز در سال ۱۳۷۷ شروع کرد و بعد از آن نیز آهنگسازی و خوانندگی تئاتر اگر باران بخواهد را در سال ۱۳۷۸ انجام داد. او یک سال بعد توانست اولین آلبوم خود را به نام شهر دل روانه بازار کند. این آلبوم شامل اجرای اشعار مولانا با آهنگسازی خود بود. در سال ۱۳۸۲ و پس از آشنایی با یغما گلرویی طی همکاری مشترک با او آلبوم پرنده بی پرنده که در ابتدا «کپ نکنید» نام داشت را ارائه کرد.

یزدانی خوانندگی و آهنگسازی برای سینما را در سال ۱۳۸۳ با کار در فیلم‌های مسعود کیمیایی شروع کرد. حکم، رئیس و محاکمه در خیابان از جمله فیلم‌هایی هستند که یزدانی در آن‌ها فعالیت داشته است. همینطور او خواندن آهنگ تیتراژ مجموعه مرگ تدریجی یک رویا را بر عهده داشت. او همچنین برای سریال قلب یخی هم چند آهنگ (از جمله تیتراژ سریال) خوانده است. رضا یزدانی در فیلم سینمایی طهران تهران به کارگردانی مشترک داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور نقش آفرینی کرد و کار موسیقی آن فیلم هم بر عهده وی بوده است. او همچنین در فیلم سینمایی اینجا تاریک نیست به کارگردانی محمدرضا خاکی نیز ایفای نقش کرده است. پس از انتشار آلبوم هیس، یزدانی شروع به اجرای چندین کنسرت در تهران و دیگر شهرها کرد که در کنسرت مربوط به ۲۶ اسفند ماه ۱۳۸۹ با اجرای حماسی ترانهٔ خلیج فارس تمامی تماشاچیان را به ایستادن در سالن وا داشت. رضا یزدانی در بهمن ۱۳۹۱ در شیراز کنسرت برگزار کرد که با استقبال خوبی همراه بود. طراحی صحنه و دکور کنسرت‌های او که توسط امیر اردهالی انجام می‌شود خاص بوده و مورد توجه علاقمندان قرار می‌گیرد. همچنین آخرین آلبوم وی به نام خاطرات مبهم با آهنگسازی کارن همایونفر اسفند ماه ۱۳۹۱ روانه بازار شد. همچنین در یکشنبه دوم تیر ۱۳۹۲ ترانهٔ مترو را با ترانه‌سرایی عبدالله روا منتشر کرد.

رضا یزدانی در تیرماه ۱۳۹۲ قطعه خودزنی با ترانه‌ای از بابک صحرایی و موسیقی ستار اورکی را منتشر کرد. این قطعه تیتراژ فیلم سینمایی خودزنی به کارگردانی احمد کاوری است.

رضا یزدانی در شب تولد خود در تاریخ سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ نیز قطعه نوستالژی را منتشر کرد که مروری بر آثار خاطره انگیز وی است. در این قطعه از ترجیع بند ترانه‌های شمال، کوچه ملی، پیکان، لاله زار و کافه نادری استفاده شده که همگی اثر یغما گلرویی بوده است و قسمت‌های دیگر ترانه نیز سروده حسن علیشیری است. تنظیم قطعه نوستالژی برعهده محمد خرمی نژاد بوده است.

آلبوم هفتم رضا یزدانی ساعتا خوابن نام گرفت و نخستین و دومین تیزر آن هم در وبسایت رسمی یزدانی برای دریافت قرار داده شده است. در نخستین تیزر گفته می‌شود با ارائه این آلبوم سه‌گانه ساعت‌های رضا یزدانی -ساعت فراموشی، ساعت ۲۵ شب و ساعتا خوابن- به پایان می‌رسد. اینطور که از تیزر پیداست، این آلبوم قرار است اثری متفاوت از یزدانی باشد. سرانجام ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ آلبوم هفتم این هنرمند منتشر شد

یزدانی آهنگ عشق پست مدرن را بعنوان نخستین تک‌آهنگ از آلبوم هفتم خود، ساعتا خوابن، منتشر کرد. دومین تک‌آهنگ نیز از همین آلبوم بنام مهتاب تو فانوس منتشر شد.

 

YaZahra313

عضو جدید
[h=2] بیوگرافی مرتضی پاشایی از زبان خودش[/h]مرتضی پاشایی هستم متولد ۱۳۶۳/۵/۲۰ ساکن غرب تهران (آریا شهر) و در حال حاضر دانشجوی رشته گرافیک هستم از دوران کودکی همیشه نسبت به موسیقی یه حس خاص و مبهمی داشتم. و میدونستم که یک روز باید همین راه رو دنبال کنم.در سن ۱۴ سالگی موسیقی رو با زدن گیتار شروع کردم ولی درحین کار با مخالفت خانواده مواجه شدم.
ولی بازم با پای فشاری های خودم وعلاقه ای که به موسیقی داشتم سر از کر باز نزدم وهرگز پشیمون از ادامه راه نشدم. وبه این کار ادامه دادم.و خوب الان چند سالی هست که دیگه این کارو به صورت حرفه ای دنبال میکنم و اصولا تمام وقتم رو صرف این کار میکنم تا بتونم بهترین کار با کیفیت عالی بیرون بدم و به هیچ عنوان کارم رو سطحی دنبال نمیکنم.
بیشتر موزیک های خارجی گوش میدیم علاقه زیادی هم به مصاحبه کردن ندارم. دوست آروم و بی سرو صدا بیام بالا برخلاف دیگران خصوصیات اخلاقی من یا همیشه خیلی آروم هستم یا خیلی شوخی میکنم. با هرکسی نمی تونم بسازم خیلی حساس هستم.
 

پیوست ها

  • fun666-2.jpg
    fun666-2.jpg
    21.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Aghrab Khatoon

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بیوگرافی امیر حسین مقصودلو:
امیر حسین مقصود لو معروف به تتلو در شهر تهران در سال ۱۳۶۲ به دنیا اومده و از سال ۱۳۷۹ با موسیقی رپ اشنا شده ( قبلش یه ۲ سالی پاپ میخونده ) و در سال ۱۳۸۰ با سفر به دبی و اشنا شدن با شاهرخ تونست سبک ار ان بی رو به صورته کامل فرا بگیره و بعد از اون وارد ایران شد و شروع کرد به ار ان بی خوندن با رپرهای اون موقع مثله تهی و پیشرو و ابلیس و تیغه و ……

امیر در اوایل تقریبآ تا سال ۱۳۸۳ کارش در سبک ار ان بی به صورته کاور بود و نتونسته بود به طور کامل تو این سبک رشد کنه تا این که امیر و حسین تهی گروه تی ان تی رو تشکیل دادن و کارهای قوی رو با اهنگ سازی محسن صادقی بیرون دادن

لازم به ذکر است که بگوییم امیر فردی است که به همراهیه تهی و پیشرو و روزبه اولین کلیپ رپ فارس رو روانه بازار کردند(کلیپ برو از پیش من ) و قدم بزرگی رو در پیشرفت رپ برداشتند

امیر تتلو علاوه بر اینکه تک اهنگهای زیادی داره دو آلبوم رسمی به نامهای تتلیتی و زیر همکف هم داره







 

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز
واسه این معرفی ننوشتم چون به شخصیت و زندگی خواننده کار ندارم...به سبکش و خوندنش کار دارم.

هیشکی مثل آدام لمبرت و اسلش نمیشه :دی

با همشون آشنایی کامل دارم میشد درباره آشر توضیح بدی

معرفی آشر به درخواست شما :

آشر تری ریموند چهارم (به انگلیسی: Usher Terry Raymond IV) (متولد ۱۶ اکتبر ۱۹۷۸) که با بیشتر با نام آشر شناخته می‌شود بازیگر و خواننده آمریکایی می باشد. وی در صنعت موسیقی به عنوان شاهزاده آر اند بی شناخته می شود.





زندگی هنری


او شهرتش را در اوایل ۱۹۹۰ و بعد از آن با انتشار آلبوم‌های راه من (۱۹۹۷) و ۸۷۰۱ (۲۰۰۱) به دست آورد. او در ادامه موفق به انتشار آلبوم اعترافات (۲۰۰۴) کرد که بیش از ده میلیون نسخه از آلبوم در آمریکا فروش رفت که با فروشی بیش از ۲۰ میلیون نسخه یکی از پر فروش ترین آلبومهای جهان شناخته شده است. تا به امروز 50 میلیون نسخه از آلبوم‌های او در سراسر جهان فروخته شده است و همچنین او برنده هفت جایزه گرمی نیز شده. در سال ۲۰۰۸ در لیست منتشر شده از طرف مجله بیلبورد در مورد ۱۰۰ هنرمند موفق نام او در رتبه ۲۱ قرار داشت. همچنین وی ۱۱ آهنگ نامبر وان در سراسر جهان دارد و تاکنون ۲۳.۵ میلیون نسخه از آلبوم‌های او در آمریکا فروش رفته است که یکی از پر فروش ترین خواننده های امریکا محسوب میشود. در سال ۲۰۱۰ تک آهنگ OMG بیش از ۷ میلیون نسخه به فروش رسید و یکی از موفق ترین تک آهنگ های سال ۲۰۱۰ محسوب میشود.
اشر جوایز متعددی را در زمینه ی موسیقی دریافت کرده است که از جمله ان میتوان به هفت جایزه گرمی اشاره کرد. همچنین دریافت 8 جایزه American Music Awards که از جمله ان ها میتوان به دریافت جایزه American Music Awards در بخش بهترین خواننده مرد سبک Soul/R&B در سال 2012 و همچنین دریافت جایزه American Music Awards در بخش بهترین البوم سبک R&B/Soul در سال 2010 و جوایز متعدد دیگر اشاره کرد. دریافت بیست جایزه Billboard Music Awards همچنین نامزد 9 جایزه Billboard R&B/Hip-Hop Awards که موفق به دریافت هر 9 جایزه شده است. دریافت 2 جایزه در مراسم های (NRJ Music Awards (France و People Choice Awards, USA
نامزد 12 جایزه Soul Train Music Awards, USA که توانسته 9 جایزه را از ان خود کند.
دریافت 3 جایزه Radio Music Awards, USA
نامزد 31 جایزه MTV Awards که رقم قابل ملاحظه میباشد که از این بین توانسته 6 جایزه را از ان خود کند.
و بسیاری جوایز و موفقیت ها ی دیگر که طی دوران 17 ساله ای که پا به عرصه موسیقی گذاشه توانسته ان ها را کسب کند.

زندگی شخصی


آشر در ۱۴ اکتبر سال ۱۹۷۸ در دالاس تگزاس به دنیا آمد. پدر او در زمانی که آشر یک ساله بود او را ترک کرد. او در کودکی به عنوان یکی از اعضای گروه کر کلیسا بود. همچنین آشر معادل هادی در زبان فارسی و عربی میباشد.
اشر در سال 2007 با Tameka Foster مدل موی امریکایی ازدواج کرد اما به دلیل برخی مشکلات در سال 2009 از همسرش جدا شد. اشر دو فرزند پسر ازTameka Foster دارد که اسم یکی از ان ها Naviyd Ely Raymond و دیگری Usher Raymond V میباشد. ازدواج باTameka Foster مشکلات زیادی را برای اشر به همراه داشت از جمله دادگاه های مکرر و شکایت های فراوان Tameka از اشر به دلیل ندادن پول سرپرستی نگداری از فرزندان اشر. Tameka ادعا میکند که اشر ریموند چند هزار دلار برای حق سرپرستی و ماهیانه به او بدهکار است و این امر باعث شد مشکلات زیادی برای اشر به وجود اید. هر چند تمام ایین ادعا ها شایعه بود و سرانجام دادگاه اشر را تبرعه کرد.

اشر پس از جدایی از Tameka از سال 2009 تا اکنون با کس دیگری ازدواج نکرده است اما مدتی باAlicia Keys خواننده ی مشهور امریکایی رابطه داشت !


---------------------


اینم اسلش:



سائول هادسون (به انگلیسی: Saul Hudson) (زاده ۲۳ ژوئیه ۱۹۶۵) شناخته شده به نام اِسلَش، نوازنده گیتار الکتریک سابق گروه‌های گانز ان روزز و ولوت روولور بود. و در حال حاضر به صورت سولو و با خوانندگان مهمان کار می‌کند. اولین آلبوم سولو خود را با نام اسلش در سال ۲۰۱۰ منتشر کرد. مجله تایم او را به عنوان نفر چهارم برترین نوازندگان گیتار الکتریک تمام ادوار تاریخ انتخاب کرده‌است.



زندگی‌نامه

اسلش در همپستید محله‌ای مرفه‌نشین در لندن متولد شد. پدر و مادر وی هر دو در یک شغل هنری مشغول به کار بودند. مادر وی طراح لباس دیوید بویی بود و پدرش در برنامه‌های زنده به نیل یانگ و جونی میشل کمک می‌کرد. اسلش تا سن ۱۱ سالگی در شهر استک-آن-ترنت استافوردشایر زندگی کرد ولی در اواسط دهه هفتاد به همراه والدینش به لس آنجلس نقل مکان کرد. لقب «اسلش» توسط دوست خانوادگی‌شان سیمور کسل به وی داده شد، طبق گفته وی که «همیشه در عجله بود و از جایی به جای دیگر می‌پرید.» در سن ۱۴ سالگی مادربزرگش اولین گیتارش را به وی هدیه داد. او در آن زمان چندین ساعت در روز را به تمرین می‌پرداخت. بالاخره تصمیم گرفت که تمرکزش را روی موسیقی بگذارد بنابراین ترک تحصیل کرد. اسلش در یک مصاحبه با مجله رولینگ استون خاطر نشان کرده‌است: «وقتی من ۱۴ ساله بودم تازه از خواب بیدار شدم. آن زمان من خیلی دختربازی می‌کردم. بالاخره یک روز به خانهٔ یکی از آن‌ها رفتم. آن‌جا یک خرده سیگار کشیدیم و اروسمیث گوش کردیم. یکی از آن آهنگ‌ها واقعاً مرا متحول کرد. من نشستم و چندین بار به آن آهنگ گوش کردم و کلاً آن دختر را فراموش کردم. یادم هست سریع سوار دوچرخه شدم و رفتم خانهٔ مادربزرگم.»
اسلش علاوه بر اروسمیث به آهنگ‌های ای سی/دی سی، الیس کوپر، بلک سبث، جف بک، اریک کلپتون، آیرن میدن، روری گالاگر، جیمی هندریکس، لد زپلین، رولینگ استونز، تین لیزی، ون هیلن و فرانک زاپا نیز علاقه‌مند بود.

زندگی شخصی


اسلش در ۱۰ اکتبر ۱۹۹۲، با مدل و بازیگر، رنی سوران ازدواج نمود. آنها بعد از پنج سال زندگی، در سال ۱۹۹۷ از هم جدا شدند. ازدواج دوم اسلش با پرلا فرار در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۱ بود. حاصل این ازدواج،۲ پسر به نام‌های لاندن امیلیو (متولد ۱۸ آگوست ۲۰۰۲) و کش آنتونی (متولد ۲۳ ژوئن ۲۰۰۴)است. در آگوست ۲۰۱۰، اسلش از فرار طلاق گرفت اما این زوج بعد از ۲ ماه دوباره با هم آشتی نمودند. خانواده اسلش در شهر لس آنجلس سکونت دارند. اسلش که فرزند پدری انگلیسی و سفید پوست و مادری آمریکایی و سیاه پوست است، به دو ملیتی بودن خود افتخار می‌کند. او از ۱۹۷۱ در لس آنجلس ساکن است اما تا سال ۱۹۹۶ شهروند انگلستان بود. در سال ۲۰۰۱، معاینات پزشکی نشان داد که اسلش به بیماری قلبی کاردیومیوپاتی مبتلاست که اما با کارگذاری باتری قلبی از مرگ نجات پیدا نمود. بیماری وی نتیجه سالها مصرف الکل و مواد مخدر بود. وی از سال ۲۰۰۶ مصرف الکل را کنار گذاشت که خودش آن را مدیون همسرش پرلا می داند. در سال ۲۰۰۹، پس از مرگ مادرش بر اثر ابتلا به سرطان ریه، وی سیگار را نیز ترک نمود. اسلش در بسیاری از برنامه‌های مربوط به انجمن‌های حمایت از حیوانات شرکت کرده است و سالهاست که حامی چندین باغ وحش در سراسر دنیاست. عشق او به خزندگان را می‌توان از موزیک ویدیوهایی که در آنها، مارهایش نیز حضور داشتند متوجه شد. بعد از تولد فرزندش در سال ۲۰۰۲، وی مجبور شد کلکسیون مارهایش را واگذار نماید. رابطه اسلش با خواننده سابق گانر ان روزز،اکسل رز بعد از جدایی اسلش از گروه رو به سردی نهاد.


منبع : ویکیپدیا
 
آخرین ویرایش:

Mute

عضو جدید
کاربر ممتاز
آدام لامبرت ازین جدیداس شاید بشناسنش حالا میخوای درباره اونم بنویس

آدام میشل لمبرت (به انگلیسی: Adam Mitchel Lambert) (زادهٔ ۲۹ ژانویه ۱۹۸۲ در کالیفرنیا) خواننده، ترانه‌سرا، اهنگساز و بازیگر آمریکایی است. او هم‌چنین نفر دوم از فصل هشتم از سری مسابقات آمریکن آیدل می‌باشد.




اوایل زندگی

آدام در ایندیانا پولیس ایالت ایندیانا در ایالات متحده به‌دنیا آمد؛ مادرش لیلا یک طراح داخلی بود و ابر لمبرت به عنوان مدیر برنامه‌ها در شرکت نواتل وایرلس کار می‌کرد. خانواده او کمی پس از تولدش از ایندیانا پولیس به سان دیگو نقل مکان کردند. او به مدرسه ابتدایی دیر کاریون رفت و در همان جا بود که برنده مسابقه ایربند شد که قصد داشت مایکل جکسون آینده را پیدا کند. لمبرت به دبیرستان MCHS رفت. در همان جا بود که در تئاتر، گروه‌های موسیقی و اغلب در گروه جاز دبیرستانش آواز می‌خواند.
لمبرت از وقتی تقریباً ده سال داشت یک بازیگر صحنه بود. در حدود دوازده سالگی در چند تئاتر بازی کرد که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به کاپیتان هوک و پیتر پن اشاره کرد. در ۱۹ سالگی آدام امریکا را ترک کرد و برای چند ماه یک دوره بازیگری دید، در چند فیلم بازی کرد و دوباره به امریکا برگشت.


حرفه موسیقی

لمبرت در فصل هشتم شوی تلویزیونی امریکن آیدل شرکت کرد. وی در مرحله اول با رای مثبت هر چهار داور (سایمون کاول, رندی جکسون, کارا دیوگواردی, پائولا عبدل) به مرحله هالیوود راه یافت. او طی مراحل مختلف ترانه‌هایی از مایکل جکسون، کویین، مدونا، اروسمیث، آنیتا کارتر، یوتو و... خواند و در نهایت به مرحله فینال رسید ولی از کریس آلن (Kris Allen) شکست خورد و رتبه دوم را به خود اختصاص داد. نتیجهٔ رأی گیری دورهٔ هشتم آمریکن آیدل هنوز نیز بحث برانگیزترین نتایج این برنامه محسوب می‌گردد و عدهٔ زیادی بر این عقیده بودند که دست اندرکاران این برنامه از اعلام یک خوانندهٔ هم.ج.ن.س گرا به عنوان برندهٔ نهایی وحشت داشته‌اند و به همین دلیل نتایج دستکاری شده است. این ادعا هرگز ثابت نگردید و دست اندر کاران سیستم رأی گیری و مسئولان برنامه این ادعا را کاملاً تکذیب کردند.
در نوامبر سال ۲۰۰۹، لمبرت اولین آلبوم استودیویی خود با نام برای سرگرمی تو (For Your Entertainment) را منتشر کرد. این آلبوم از نظر فروش به سومین آلبوم ماه در دسامبر ۲۰۰۹ رسید. این آلبوم در هفته اول ۱۹۸۰۰۰ نسخه فروش کرد. آلبوم برای سرگرمی تو شامل ۱۴ آهنگ می‌باشد که از مهم ترین آنها می‌توان به Whataya want from me، For your entertainment، Time for miracles و If I Had You اشاره کرد. هر چهار ترانه موزیک ویدیو نیز دارند.
در ۶ دسامبر ۲۰۱۰ لمبرت آلبوم EP خود به نام "آکوستیک لایو" (!Acoustic Live)را روانه بازار موسیقی کرد که در واقع بازخوانی تعدادی از قطعات راک آلبوم اولش به صورت آکوستیک است. این آلبوم از ۲۲ دسامبر تا کنون ۱۷۰۰۰ نسخه فروش کرده و در رده‌بندی ۲۰۰ آلبوم برتر بیلبورد، مقام ۱۲۶ را به دست آورد. نقدهای مثبت بسیاری از این آلبوم موجود است که صدای خالص لمبرت بدون نویزهای اضافی ناشی از موسیقی راک را ستوده‌اند.
آدام لمبرت تاکنون برنده ۵ جایزه معتبر موسیقی شده‌است که عبارتند از: جوایز هالیوود جوان برای هنرمند سال ۲۰۰۹، جایزه انتخاب نوجوانان برای بهترین هنرمند مرد ۲۰۰۹، جایزه" ماچ موزیک" (Much Music) برای آهنگ " از من چه می‌خواهی؟" (?Whataya Want From Me)در سال ۲۰۱۰، جوایز بهترین خواننده بین‌المللی و بهترین تک‌آهنگ سال (از من چه می‌خواهی؟) از جوایز مجله مشاهیر آلمان.
وی نامزد جایزه گرمی (Grammy) برای بهترین خواننده مرد پاپ در سال ۲۰۱۰ بود که موفق نشد این جایزه را دریافت کند.
لمبرت در دومین هفته انتشار آلبوم خود (Trespassing) توانست رتبه یک بیلبرد را به خود اختصاص دهد و از امریکن ایدل قبلی کری آندروود که نام آن در تاریخچه یک بیلبرد امریکن آیدل قرار داشت جلو زد. فروش آلبوم آدام به ۷۷٬۰۰۰ رسید.
آدام در اوایل سال ۲۰۱۲ با گروه افسانه‌ای کویین قرارداد ۶ کنسرت را بست که در اکراین، مسکو، لهستان و لندن برگزار شد و مورد استقبال شدید مردم و هوادارانش قرار گرفت.
 

Similar threads

بالا