خارج كردن اشیا قیمتی از درون لوله ی فاضلاب

hasanzade2

عضو جدید
خارج كردن اشیا قیمتی از درون لوله ی فاضلاب باید توسط متخصصین لوله بازکنی انجام شود بدون شك برای خود ما و یا اطرافیان این اتفاق افتاده كه شیئی و یا وسیله ای از دست و یا از لباس ما رها شده و درون فاضلاب افتاده باشد . این اتفاق ممكن است توسط كودك ما انجام شود ، غفلت ما از كودكمان باعث می شود كه او شیئی با ارزش مثل انگشتر و … را بردارد و از دستش رها شود و درون فاضلاب بیافتد. لذا همیشه یادمان باشد كه پیشگیری بهتر از درمان است ، به این معنی كه ما باید با اندیشیدن و مراقب بودن و پیش بینی برخی از كارها به عواقبی كه ممكن است پیش بیاید توجه و فكر كنیم.

نحوه خارج كردن اشیا قیمتی از درون لوله ی فاضلاب​

خب حالا به هر دلیلی شیئی گران قیمت و با ارزش از ما به داخل لوله فاضلاب افتاد ، حالا جه كاری انجام دهیم.

1- شیئ با ارزش شما درون فاضلاب افتاده ، در درجه اول به هیچ وجه حول نشوید و عجله نكنید چرا كه بر اثر عجله ی شما ممكن است كار خراب تر شود شیئ شما بیشتر به داخل برود.

2- به محض رخ دادن این اتفاق آب را اگر باز هست ببندید تا موجب حركت آن نشود و سر جای خود ثابت بماند.

3- اگر شیئی مانند دسته كلید و یا انگشتر به داخل لوله فاضلاب بیافتد كه دارای حلقه باشند شما باید از یك سیم یا فنر قلاب دار استفاده كنید.به عنوان نمونه شما می توانید یك چوب لباسی را باز كرده و سر آن را خم كنید ویا یك مفتول را خم كنید و آرام به داخل ببرید تا قلاب آن درون حلقه ی دسته كلید ویا انگشتر گیر كند سپس آرام و بدون هیچ عجله ای آن را بالا بكشید.

4- اگر این شیئ با ارزش موبایل باشد چه كنیم ؟ ابتدا باید برای بیرون كشیدن موبایل از داخل لوله ی فاضلاب ، دستكش مناسب به دست كنید و سپس آرام دست خود را به داخل برده تا به موبایل خود برسید آن را گرفته و خیلی آرام به طرف بالا بكشید.

اگر دست شما به موبایل نرسید می توانید با دو انگشت اشاره و انگشت میانه ، گوشی را گرفته و بدون عجله به بالا بكشید . یادتان باشد كه دست خود را زیاد به داخل نبرید چون ممكن است در جایی كه شما نمی بینید دستتان گیر كند.

روش شماره ی 3 را می توانیم برای بیرون كشیدن ساعت مچی نیز به كار ببریم.

5- اگر این اتفاق در روشویی حمام و توالت و یا سینك آشپزخانه اتفاق بیافتد .شما اولین كاری كه می كنید این است كه بلافاضله آب را می بندید و سپس سیفون رو شویی و یا سیفون سینك را بدون عجله باز كرده و شیئ خود را از درون آن بیرون می آورید.

6- توالت فرنگی :​

اگر شیئ شما در داخل توالت فرنگی افتاده و باعث گرفتگی توالت فرنگی شده و دیده می شود كه به راحتی دستكش دست كرده و آن را در می آورید.

اما اگر از داخل آن رد شد سریع آب را ببندید وسپس با توجه به این كه توالت فرنگی ها نیز در داخل خودشان سیفون دارند ممكن است كه در آنجا باشد. خوب ، ابتدا باید توالت فرنگی را كه با چسب به زمین محكم شده است ، جدا كنید .این كار را می توانید با یك تیغ موكت بری انجام دهید و چسب را برش بزنید و پس از جدا شدن توالت فرنگی ، آن را از داخل لوله فاضلاب در بیاورید و سپس سیفون را بكشید .شیئ شما بیرون می آید و داخل حمام می افتد.

اما شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز با کادر لوله بازکنی و كسانی كه در این مورد تجربه دارند تماس بگیرید و اشیا با ارزش خود را بدون زحمت و مشكلی از داخل لوله ی فاضلاب خارج كنید.

 
بالا