توصيه‌هايي براي تناسب اندام

AmiR_112

عضو جدید
اگر مي‌خواهيد براي زيبايي يا حفظ سلامتي، تناسب اندام خود را حفظ كنيد بد نيست به نكات زير توجه كنيد:
دوري كردن از هيدرات كربن‌ها و مصرف فيبر زياد كه به جلوگيري از افزايش وزن بويژه در خانم‌ها كمك شاياني مي‌كند.از آنجا كه رژيم حاوي از فيبر زياد و هيدرات كربن كم از تجمع چربي بويژه در ناحيه شكم و كمر جلوگيري مي‌كند براي تناسب اندام بخصوص در خانم‌ها مناسب است.
محققان در بررسي‌ها به اين نتيجه رسيدند كه خانم‌هايي كه در سنين ميانسالي بيشتر از ميوه‌ها و سبزيجات شامل فيبر و كمتر از هيدرات كربن‌هاي ساده استفاده مي‌كنند لاغرتر از افرادي هستند كه هيدرات كربن و چربي زياد مصرف مي‌كنند.
به‌طور كلي مصرف غذاهايي مانند نان سفيد، قند و نشاسته بيشتر از نان‌هاي سبوس‌دار و جو و غلات كامل موجب اضافه وزن مي‌شوند زيرا فيبر كمتري دارند.پس حتي در مصرف نان و نشاسته نيز چنانچه انتخاب‌هاي صحيحي داشته باشيم مي‌توانيم از اضافه وزن و چاقي جلوگيري نماييم.
درمان هورموني و كاهش وزن
در بسياري از زنان يائسه درمان هورموني طبق تجويز پزشك آغاز مي‌شود و همواره اين پرسش مطرح است كه آيا اين درمان طي دوران يائسگي به كنترل وزن هم كمك مي‌كند؟ تحقيقات نشان داده است درمان هورموني روي وزن زنان طي دوران يائسگي تاثيري نمي‌گذارد. اگر هدف شما پيشگيري از افزايش وزن است، بهترين روش، مصرف غذاهاي مناسب و ورزش كافي است. بهتر است راههاي ديگر را امتحان نكنيد.
حبوبات را بيشتر از قبل مصرف كنيد
حبوبات فوايد تغذيه‌اي بيشماري دارند و براي حفظ سلامت بدن ضروري هستند. حبوبات باعث كندي جذب گلوكز در جريان خون مي‌شوند و اشتهاي شما را كنترل مي‌كنند.
حبوبات سرشار از فيبر هستند و فيتواستروژن هم دارند. ضمنا منبع خوبي از ويتامين‌ها و املاحي مثل كلسيم، اسيدفوليك و ويتامين B6 هستند. يادتان باشد حبوبات منبع خوبي از پروتئين هستند.
مي‌توانيد از حبوبات در سالاد و انواع ماكاروني، سوپ و خورش استفاده كنيد.
تعداد وعده‌هاي غذايي را زياد كنيد و صبحانه را فراموش نكنيدبسياري از خانم‌ها بزرگ‌ترين وعده غذايي خود را در انتهاي روز يعني شام مصرف مي‌كنند و بسياري از زنان در طول روز كه بدن به سوخت بيشتري احتياج دارد، كمتر غذا مي‌خورند، يعني صبحانه و ناهار آنها مختصر است.
اگر شام مفصل باشد بدن تمام كالري به دست آمده را ذخيره مي‌كند، زيرا طي خواب، نياز به كالري بسيار كم است. ضمنا افزايش تعداد وعده‌هاي غذايي و كاهش حجم آنها در هر وعده بسيار مفيد است، زيرا افرادي كه اين رويه را دارند در انتهاي روز كالري و چربي كمتري مصرف مي‌كنند.
تحقيقات نشان داده است با افزايش تعداد وعده‌هاي غذايي و كاهش حجم آنها در هر وعده، كالري بيشتري سوزانده مي‌شود و وزن بدن كنترل مي‌شود. در چنين رويه‌اي، كاهش گلوكز خون اتفاق نمي‌افتد و كار معده نيز راحت‌تر مي‌شود.
 

Similar threads

بالا