تلاوت «قرآن كريم» بهترين راه حل افسردگي است

سلام
مطلب جالبیه.حتما بخونید.

خبرگزاري فارس: يك محقق و صاحبنظر مسايل ديني گفت: تلاوت «قرآن كريم» بهترين راه حل دلشوره وافسردگي است.
«عبدالكريم شمشيري» در نشست مشتركي با كاركنان خبرگزاري فارس در سالن اجتماعات اين خبرگزاري درباره اعجاز قرآن كريم گفت: قرائت و عمل به «قرآن كريم»، انواع و اقسام بدبيني را در وجود انسان از بين مي‌برد.
وي اظهار داشت: در قرآن 365 بار كلمه «يوم» آورده شده است؛ يعني به تعداد روزهاي سال. همچنين كلمه «شهر»(به معني ماه) 12 بار استفاده شده است.
شمشيري در ادامه اضافه كرد: همچنين كلمات متضاد، در قرآن به يك اندازه به كار رفته است؛ يعني مثلا اگر 20 بار از كلمه رحمت استفاده شده باشد به همين اندازه از كلمه مصيبت استفاده شده است.
اين محقق قرآني اظهار داشت: كلمات «شهيد»، «شاهد» و «شهدا» نيز در تمام قرآن هفتاد و دو بار آمده است؛ يعني به اندازه شهداي كربلا. «وجه» و «وجوه» هم در قرآن 72 بار استفاده شده است. زيرا شهيد نظر مي‌كند به وجه الله.
وي گفت: كسي كه شكر خدا را به جاي آورد، قرآن بهترين راه‌ها را به او نشان مي‌دهد.
وي درباره رفع دلشوره در زندگي انسان معاصر افزود: اگر بخواهيم دلشوره‌ها حل شود به چند نكته بايد توجه كنيم كه مهم‌ترين آن‌ها تلاوت قرآن و نذر كردن است.
شمشيري با اشاره به معجزات قرآن كريم ادامه داد: هر وقت مشكلي پيدا كرديد، سه بار نذر كنيد؛ همان سه موردي كه حضرت زهرا(س) فرمود در دنياي شما آن سه چيز را دوست مي‌دارم: اول، صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، دوم، خواندن قرآن و سوم، كمك به مستمندان و رسيدگي به دردمندان.
اين محقق اسلامي گفت: اگر قرآن نخوانيم، حتما در آينده مصيبت و بلا مي‌بينيم. قرآن مي‌فرمايد: هر كس كه ذكر خداوند را كنار بگذارد حتما شيطان همراهش مي‌شود. (سوره زخرف آيه 36)
شمشيري اضافه كرد: قرآن بدبيني را از بين مي‌برد. بدبيني بر دو نوع است؛ بدبيني به خدا و بدبيني به انسان. گاهي بايد سال‌ها ذكر بگوييم تا اين درخت ميوه بدهد و نبايد زود از خداوند نااميد شد. خداوند فرمود: فهميده‌ترين انسان‌ها كسي است كه به ديگران اميد بدهد.
وي با بيان اين‌كه قرآن در همه زمينه‌ها از مسائل پزشكي و رياضي گرفته تا مسائل ديني، سخن دارد، افزود: خداوند جبار است، يعني جبران كننده و در سوره شورا مي‌فرمايد: تعداد بلاهايي كه خداوند از ما دور مي‌كند از تعداد نعمت‌هايش بيشتر است.
وي در پايان گفت: اگر از دل‌مان چيز بدي گذشت، فورا بايد يكي از حروف مقطعه قرآن را بخوانيم، چون اين آيه‌ها به ما آرامش مي‌دهند.


یاعلی
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
جالب بود مرسی
حیف که گزینه ی تنکس کار نمیکنه!!!!
فقط من ربطشو به این 365 روز و ماه و ... نفهمیدم!
 
جالب بود مرسی
حیف که گزینه ی تنکس کار نمیکنه!!!!
فقط من ربطشو به این 365 روز و ماه و ... نفهمیدم!
سلام
خواهش می کنم.
عیبی نداره.من یه راه حل میدم تا ربطشو بفهمی.
معمولا تو عید وقتمون بیشتر از روزای عادی خالیه.به خاطر همین تو بشین و تعداد کلمه های یوم و شهر که تو قرآن هست رو بشمار.بعد بمن بگو جند تا شد ،تا من بقیشو برات توضیح بدم.
یاعلی
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
خوب شمردم!!!:surprised:
درسته!!!:D
حالا بقیه شو بگو!:w12:
اخه میدونی من منظورم تعدادش نبود.منظورم ربطش با همون موضوع افسردگی و ... بود چون ازشون نام برد ولی ربطشو توضیح نداد.
ممنون
 

madonna

عضو جدید
منم متاسفم که گزنه ی تشکرم کار نمیکنه چون واقعا عالی بود.مرسی دوست عزیز.
 

Similar threads

بالا