درود بر مهندس غرار عزیز ...........
و سپاسگزاریم از تاپیک ارسالی اینجانب .........با عنایت به اینکه در خصوص جزئیات اجرایی میخواییم بحث کنیم.........بنده تاپیک رو به روشها اجرای انتقال میدم........
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لطفا توضیحاتتون رود خصوص اینکه .........آماتورهای خم شده انتظار ............و همچینی کف سازی چاله آسانسور ارائه فرمایید.........تا استفاده کنیم ......... سپاسگزارم
این مهار بنده !!؟؟
من خیلی علاقه دارم اطلاعاتم درباره اجرا زیاد بشه !!
سلام . متاسفانه بارندگی های این چند روز علی رغم همه زیبایی که داشت امروز باعث دردسر ما شد . اول اینکه دیوار یکی از منازل ما که مستاجر در آن سکونت داشت دچار ریزش شد . که خوشبختانه به افراد ساکن در آن آسیبی نرسید . اما دلیل این ریزش این بود که در کنار این ساختمان یک گودبرداری به عمق چهار متر وجود داشت که مدت ها بود به همین شکل رها شده بود . بارها به مالک پروژه هشدار دادم مبنی بر اینکه در صورت بروز بارندگی دیوار ساختمان ما دچار ریزش خواهد شد که ایشان از این کار یعنی مهار کردن دیوار ما خودداری کرد . تا اینکه مجبور شدم از طریق مراجع قضایی و شهرداری پیگیر این ماجرا بشم که نتیجه داد و مالک دیوار ما رو مهار کرد . اما متاسفانه از اونجایی که ملک ما از نوع کلنگی میباشد ( فاقد شناژ و دیوار ها بر روی شفته قرار دارد ) در اثر بارندگی های اخیر ، نفوذ آب باعث نشست خاک و در نتیجه ریزش این دیوار شد . خدا روشکر که با شهرداری و شکایت از مالک تونستم خسارت بگیرم .
مشکل بعدی سر گودبرداری خودم ( پروژه فعلی که تصاویرش رو گذاشتم ) به وقوع پیوست . البته چندان جدی نبود و مرتفع شد . دیواره گود که آنسویی آن زمین خالی میباشد دچار ریزش شد که خدا رو شکر از اونجایی که کار یه مدتی هست که خوابیده کارگری نبود که دچار حادثه بشه . به کمک بیل مکانیکی تونستم کل خاک و گلی که روی فونداسیون ریخته بود رو جمع کنیم و ببریم .
خدایا بابت نعمت بارندگی همیشه شکرگزارت بودم اما مشکلاتی نظیر ریزش گود و غیره رو از همه دور کن . آمین
با سلام
امیدوارم از این مشکلات پیش نیاد
یه سوال اگه ساختمان های کنار گود برداری فونداسیون داشته باشه اب های جمع شده در گودبرداری باعث تخریب دیوار ها یا اسسیب دیدن به ساختمان های مجاور میشه ؟؟؟
بدون پلیت !!! تا حالا ندیده بودم مگه میشه ؟
یعنی چی بدون پلیت ؟؟؟
اگه منظورتون عکس اوله باید بگم که اپتدا برگردید به پست اول و اولین عکس رو ببینید . اون عکس بیس پلیت نیست بلکه شابلونه . یعنی شابلون و بولت ها بسته میشن ، بعد بتن ریزی میشه و در نهایت شابلون باز میشه و جای خودش رو به بیس پلیت اصلی میده . تصویر اول از پست 16# هم نمونه باز شده هست که که بعدا بیس پلیت اصلی نصب میشه
یعنی اصلا بیس پلیت استفاده نمی کنید .
از نظر مقاومتی یا مبحث های دیگه مشکل ایجاد نمی کنه خو این شابلون از نظر اقتصادی به صرف ست
ببینید از شابلون برای جاگذاری بولت ها استفاده میشه . شابلون از یه ورق خیلی نازک تشکیل شده . حتی شنیدم تو بعضی از پروژه ها از شابلون با جنس پلاستیک سخت استفاده میکنن . وزن هر کدوم از بیس پلیت های پروژه ما 170 کیلوگرمه ، نمیشه که برای جاگذاری بولت ها هی باز و بسته بکنی . در ضمن همیشه یادتون باشه که بیس پلیت باید چند روز بعد از بتن ریزی نصب بشه .
با سلام توضیحات مهندس غرار کافی ومستدل وفنی واجرایی است- تنها موردی که برای رفع شبهه می توانم اضافه کنم»:
1-base plateصفحه تقسیم وتوزیع فشار یکنواخت وهمگن روی فونداسیون است وضخامت محاسبه شده با تنش لهیدگی در زیر ان چک وکنترل می شود. محاسبه ان اگر خواستید باید در پست جدا ارائه دهم.
شابلون در واقع ورقه واشر گذاری وسوراخ گذاری برابر نقشه ابعاد محاسباتی بیس است که برای اطمینان از درست بودن محل سوراخها روی سطح صاف وتراز فونداسون بسته می شود.اگر مشکلی نداشت انگاه بیس پلیت اصلی وفولادی روی سوراخهای شابلون جاسازی وبسته می شوند. وسوراخ وسط بیس فولادی برای تزریق دوغاب سیمان زیر صفحه ونماندن حباب هوا با کوبیدن چکش لاستیکی است.
واشر یا شابلون اینجا هیچ نقشی در باربری ندارد-وکار توزیع فشار با خود بیس پلیت فولادی است. شابلون فقط اطمینان درست بودن محل سوراخها را میدهد.
2-مثل مشابه در شابلون وواشر سرسیلندر موتور خودروها ست. با این فرق که درانجا همان شابلون را چوپ پنبه ای وسوراخدار اماده می سازند وشما روی بدنه زیر قالپاق سر سیلندرها می گذارید ودر سوراخها :fix ,fit می شوند وبعد درپوش قالپاق سرسیلندها را روی ان سوار وبا اچار تخت محکم می کنید-بااین تفاوت که این واشر وشابلون در ان دفن است وجلوی یک نفوذ وریزش بخار روغن وبنزین را اب بندی کرده ومی گیرد.
بنابراین درسازه های ساختمانی و در ماشین های مکانیکی با اصلی توزیع تنشهای فشاری وحرارتی بعهده خود صفحه اصلی :base plate ودر موتورهای احتراقی با بدنه ومتریال طراحی شده ان توسطمهندس مکانیک است نه با شابلون وواشر.
مشاهده پیوست 253999
بیس پلیت ساختمانی
مشاهده پیوست 254000
واشر یا شابلون اب بند وکنرل سوراخها روی سر سیلندرها
سلام.می دونم جای مناسبی نیست ولی سولات خودمون رو چطوری می تونیم تو این سایت مطرح کنیم.؟
خواهش میکنم استاد . حضور شما به بحث ما قوت میده و اگه یه وقت در اثر بی سوادی و جوانی در توضیحات دچار خطا و اشتباه شدم ، شما با توضیحات خودتون این اشتباهات من رو بهم گوشزد کنید تا یه وقت خدایی نکرده اطلاعات غلط به دوستان ندم . حتما در این بحث ما شرکت داشته باشید . ممنون
سلام . بالاخره ستون ها آماده شد . اینم تصاویرش . سوالی داشتید بپرسید تا جایی که سوادم قد بده پاسخ میدم
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
[احداث پروژه ها و موارد مورد بررسی در زمین شناسی] | روش های اجرا | 2 |