تزئین ناخن ها به وسیله نگین و حلقه خطر از دست دادن ناخن ها را در پی دارد !

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
:چنانچه اجسام با این نوع ناخن ها برخورد کنند، باعث خونریزی زیر صفحه ناخن شده و منجر به از دست رفتن زیبایی آنها می شوند.

دکترغلامحسین تشکری در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علومپزشکی ایران، گفت: بسیار دیده شده که برخی زنان برای زیبایی ناخنهایشان بهاستفاده از وسایل زینتی مانند نگین و حلقه روی می آورند.

استفاده از این وسایل چنانچه به قسمتی از ناخن که باعث خون مردگی می شود، برخورد نکند، مشکلی نخواهد داشت.
ویبا اشاره به این که گاهی آن قدر جذب این قبیل زیبایی ها می شویم که ازخطراتی که می تواند پیامد استفاده از این وسایل زینتی باشد، غافل می شویم،تصریح کرد: با یک غفلت یا بی احتیاطی ممکن است ناخن های ما دیگر زیباییخود را نداشته باشند.
اگرچهاستفاده از نگین یا حلقه در قسمت هایی از ناخن که از بسترش جدا و از نوکانگشت نیز خارج شده معمولا اشکالی ایجاد نمی کند ولی در صورتی که در صفحهناخن برای استفاده از نگین یا حلقه سوراخی ایجاد شود، ممکن است شکاف هاییدر ناخن ایجاد شود که باعث از دست رفتن آب و افزایش شکنندگی صفحه ناخن شود.
دکترتشکری تاکید کرد: از سوی دیگر اگر وسایل زینتی با اجسامی برخورد کند وباعث خونریزی زیر صفحه ناخن شود، احتمال دارد رشد ناخن به خطر افتاده وناخن هیچ گاه دوباره شکل اولیه خود را پیدا نکند.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قارچ ناخن
قارچناخن یک موجود زنده بسیار ریز است که می تواند ناخن انگشتان دست و پا راعفونی کنند.این موجودات زنده موسوم به درماتوفیت ها هستند.
قارچ ناخن خیلی شایع است بیش از ۳۵ ملیون نفر در ایالات متحده در زیرناخنهای خود دارند ، عفونت قارچ ناخن همچنین موسوم به انیکومیکوزیسOnychomycosis است.
قارچ ناخن در زیر ناخن حرکت می کند. ناخن یک مکان امن برای آن است درزمانی که در حال رشد است وناخن آنقدر سخت است که چیزی نمی تواند به آنبرسد و جلو رشد قارچ را بگیرد.
اغلب اوقات قارچ ناخن در ناخن های انگشت شصت ظاهر می شود، این به خاطر ایناست که جورابها و کفشها ناخن های شصت ها را تاریک و گرم و مرطوب نگه میدارند. این مکانی ایده آل برای قارچ است که رشد کند.
موجود زنده ای که موجب قارچ ناخن می شود می تواند اغلب اوقات از فردی بهفرد دیگر منتقل شود ، چون این موجودات زنده می توانند ، در جاهایی که هوامرطوب باشد و مردم با پای برهنه هستند، بهتر زندگی کنند.
این قارچها می تواند در مکان هایی مانند محل دوش گرفتن و حمام ها و رخت کنها باشند و در افرادی که از فایل های ناخن و ناخن گیر مشترک استفاده میکنند و افرادی از آنها عفونت قارچی ناخن دارند می توانند موجب گسترش آنشوند. عفونت قارچی ناخن ها همچنین می تواند از یک ناخن به ناخن های دیگرافراد منتقل شود.
علل ایجاد عفونت
- کوبیدن شصت و ضربه به ناخن
- ایجاد رخنه و ترک در ناخن ها هنگام پیرایش آن
- پای برهنه شما در تماس با محل هایی باشد که قبلأ فرد آلوده ای در آنجا ایستاده باشد مانند رختکن ها ،دوش و محل استخر.
- اگر شما از سوهان ناخن ،تخته سوهان ،ناخن گیر اشتراکی با فردی که عفونتدارد استفاده می کنید ، عفونت ممکن است زیر ناخن های شما برود.
به هر طریق که شما به ناخن صدمه بزنید یک راه ورود برای قارچ باز شده کهزیر ناخنها رفته و رشد کند. هرچه سریعتر با پزشک ملاقات کنید تا تشخیص ودرمان مناسب برای شما صورت گیرد،شما می توانید عفونت را از بدتر شدن متوقفکنید و با درمان اجازه دهید که ناخن سالم دوباره رشد کند.
هرچه زمان بگذرد ، عفونت بدتر شده و ممکن است موجب درد و سفتی همراه با درد شود.
علائم و نشانه ها
- ناخنها ممکن است قهوه ای ،زرد ،همراه با لکه های لکه های سفید کوچک به نظر آید.
بعضی از آنها ممکن است حتی قهوه ای و سیاه باشند.
- ناخنها ممکن است پوسته پوسته،ترد و ***نده شوند.
- تکه هایی از ماده کثیف و چسبناک در زیر ناخنها تجمع یابند.
- ناخن های شما ممکن است بوی بد بدهد.
- ناخن شصت ها ممکن است آنقدر بزرگ شود که پوشیدن کفشها موجب درد شود.
- ناراحتی از عفونت ممکن است راه رفتن،کار کردن یا انجام دیگر فعالیتها را سخت کند.
- حتی پوشیدن جوراب نیز ممکن است مشکل شود.
درمان
قارچ در زیر ناخن های شما جذب کراتین می شود، یکی از مواد در ناخنها وپوست شما. قارچ از کرتین در عمق بستر ناخنهای شما تغذیه می کند.
ماده موثره در قرص های لامیسیلLamisil تربینافین Terbinafine است.تربینافین همچنین جذب کراتین می شود،و آنجاست که می تواند به عفونت حملهببرد.
برعکس درمان های سطحی ، دارو در قرص های لامیسیل در خون حرکت کرده و بههدف عفونی جایی که در زیر و عمق بستر ناخن مشغول به رشد است می رسد.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برای پیشگیری از پوسته شدن ناخن ها ، ویتامین مصرف کنید



با توجه به اینکه کمبود ویتامین ، عامل اصلی در پوسته پوسته شدن ناخن هامحسوب می شود ، بنابراین مصرف مواد مغذی به خصوص ویتامین a مانع از بروزاین عارضه خواهد شد .

ناخن ها در اثر تغییرات طبیعی و غیر طبیعی هم چون حاملگی و بیماری هایینظیر مشکلات عروقی ، ریوی ، پسوریازیس و ... دچار عوارضی هم چون لکه هایسفید ، انحناء ، رشد نا موزون ، جدا شدن ناخن از بستر زیرین ، تغییر رنگ وفرورفتگی های سطحی می شوند .

بهترین زمان تمییز کردن ناخن ها ، پس از استحمام است . به دلیل اینکه اساسناخن ، کراتین بوده و از گوگرد زیادی تشکیل شده است ، بنابراین کوچک ترینآسیبی می تواند باعث تغییر شکل در سطح ناخن شود .

کوتاه کردن تاخن ها بهتر است با سوهان مرغوب انجام شود که ناخن ها کمتر درمعرض شکست و شکاف قرار گیرند . همچنین بهتر است نوک انگشتان با کرم هایمرطوب کننده و نرم کننده ناخن ماساژ داده شود .

لازم به ذکر است که ناخن دست به طور متوسط هر یک ماه سه میلی متر و ناخنپا در هر سه ماه ، سه میلی متر رشد می کند . همچنین ، رشد ناخن ها درمردان و کودکان کمتر از 14 سال و زنان باردار نسبت به سایرین سریع تر است .
 

Similar threads

بالا