.::ترفند ها و حقه های ویندوز و سایر برنامه ها::.

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه کسانی از طریق کامپیوتر شما چت کرده اند ؟

چه کسانی از طریق کامپیوتر شما چت کرده اند ؟

آیا دوست دارید به طور مثال بدون داشتن هیچ اطلاعاتی بفهمید که چه کسانی و با چه ID هایی با استفاده از سیستم شما به اینترنت وصل شده اند؟ یا از اون بهتر با چه کسانی چت کرده اند؟!
خب پس اگه جواب مثبت هست: از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید سپس عبارت Regedit را وارد کنید.پس از باز شدن پنجره ویرایشگر ریجستری به کلید زیر بروید :
HKEY_CURRENT_USERSoftwareYahooPagerprofiles
خب حالا لیست یک سری ID که بدون شک ID شما هم در بین آنها می باشد رو میبینید، به همین راحتی لیست تمام ID هایی که با برنامه یاهو مسنجر از سیستم شما وصل شده اند اینجا لیست شده است!برای اینکه بفهمیم که ID مورد نظرما با چه کسی چت داشته است طبق الگوی زیر عمل میکنیم:
HKEY_CURRENT_USERSoftwareYahooPagerprofilesYahoo!IDIMVironmentsRecent
در پنجره مقادیر٬ مشاهده می کنید که ID فردی که با آن چت کرده اید و ID خود شما قرار دارد. طبق الگوی زیر:
Yahoo! ID ۲;Yahoo! ID
به همین صورت میتوانید یکی دیگر از ID هایی رو که توی سیستم شما کانکت شده و با کسی چت کرده است را پیدا کنید.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
بررسی دلایل مختلف پاک شدن آفلاینهای دریافتی در یاهو مسنجر و حل این مشکل

بررسی دلایل مختلف پاک شدن آفلاینهای دریافتی در یاهو مسنجر و حل این مشکل

شنبه,9 آذر 1387

یکی از مهمترین دغدغه هایی که کاربران یاهو مسنجر با آن مواجه هستند از بین رفتن آفلاین هایی است که دوستان برای آنها ارسال میکنند. به اصطلاح گاهی آفلاینهای یاهو مسنجر میپرد. این موضوع دلایل مختلفی دارد. در این ترفند قصد داریم به بررسی دلایل مختلف این پیش آمد بپردازیم و راه حل ساده مشاهده مجدد آفلاینها را به شما معرفی کنیم.

به گزارش بخش آموزش شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از http://www.tarfandestan.com ، اما دلایلی که باعث میشوند آفلاینهای ما پاک شوند:

پائين بودن سرعت وصل شدن به سرور ياهو
از آنجايي که بيشتر کاربران اينترنتي در ايران از سرويس اينترنتي تلفني يا Dialup استفاده مي کنند، از سرعت پائيني برخوردارند. و موقع وصل شدن به سرور ياهو مسنجر، به دليل اين که ارسال بسته هاي اينترنتي (Packets) به سرور ياهو بيش از حد معمول طول مي کشد، لذا تصور ياهو بر اين مي شود که شما قطع شده ايد و بايد دوباره وصل شويد. در حالي که نصف عمليات Login شدن را انجام داده ايد.در اين حالت، به دليل اين که يک ارتباط (ولو ناموفق) با ياهو برقرار شده است، ياهو با احتساب اين که شما به سرور وصل شده ايد، آفلاين ها را براي شما ارسال مي کند. و از محل نگهداري آن پاک مي شود. و چون شما در برقراري تماس با ياهو ناموفق بوده ايد، لذا دوباره وصل مي شويد. که اين عمل باعث مي شود آفلاين هاي شما بپرد. چون طبق تصور ياهو، ديگر آفلايني وجود ندارد که براي شما ارسال شود.البته در نسخه هاي 5 و به قبل ياهو مسنجر، هيچ وقت آفلاينها پاک نمي شدند. و خود شما بايد آنها را پاک مي کرديد.

بد شانسي در ارتباط اينترنت
چنانچه وقتي مسنجر شما در حال بالا آمدن باشد و به طور تصادفي اينترنت شما قطع (Disconnect) شود، متاسفانه پنجره آفلاين هاي شما خود به خود بسته مي شود. که البته اين کار نتيجه برنامه نويسي بد اين قسمت ياهو مسنجر است. البته چنانچه از پشت LAN به ياهو وصل شده باشيد، کمي طول مي کشد تا قطع بودن شما به برنامه ياهو مسنجر ثابت شود.

زياد بودن بيش از حد آفلاين ها
کساني که افراد زيادي آنها را Add کرده اند و مرتبا Send To All از افراد مختلف دريافت مي‌کنند، معمولا در دريافت آفلاين ها مشکل دارند. چون ياهو از يک حدي بيشتر آفلاين ها را نگهداري نمي کند و چنانچه به بيش از حد مورد نظر برسد، تنها تعداد خاصي از آخرين آفلاين ها به نمايش در مي آيند و بقيه دور ريخته مي شوند.

دير به دير Login کردن به ياهو مسنجر
چنانچه شما يک مدت طولاني، مثلا چند ماه به ياهو مسنجر Login نکنيد، آفلاين هاي شما مي‌پرد.

دير رسيدن آفلاين ها به دست شما
گاهي اوقات به دلايل نامشخص، آفلاين ها دير به دست شما مي رسند. مثلا، فردي ديروز براي شما آفلاين گذاشته، اما شما امروز وقتي وارد مسنجر مي شويد آفلاين را نمي بينيد. بلکه ممکن است در دفعات بعدي آن آفلاين به دست شما برسد.


اما چه کنیم که آفلاینهای خودمان را مجدد مشاهده کنیم؟ بدین منظور باید قسمت Message Archive یاهو مسنجر را فعال کنیم.
بدین منظور از منوی Messenger به Preferences بروید. حالا به قسمت Archive رفته و تیک گزینه Yes , save all of my messages را بزنید. اکنون OK کرده و خارج شوید.
پس از این کار تمامی آفلاینهایی که برای شما ارسال میشود در داخل Message Archive ذخیره میشود. برای مشاهده این قسمت از منوی Contacts به Message Archive بروید.
تنها دقت کنید آفلاینهایی که برایتان ارسال میشود ولی هرگز به دست شما نمیرسند طبعأ در این قسمت هم ذخیره نمیشوند.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
ترفندهای کلیدی در Microsoft Powerpoint

ترفندهای کلیدی در Microsoft Powerpoint

از: http://www.tarfandestan.com
مطمئنأ تمامی شما نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت را میشناسید. به وسیله پاورپوینت میتوانید اسلایدهایی از ناگفتنی های خود فراهم آورید ، آن را تزئین کنید و در نهایت بر روی صفحه نمایش یا به كمك یك ویدیو پروژكتور بر روی پرده به نمایش درآورید. محیط این نرم افزار بر عكس محیط MS Word جای گزافه گویی نیست ، بلكه شما در آن رئوس مطالب را می گویید و شكلها و نمودارهای خود را در آن نمایش می دهید و در نهایت آنچه در ذهنتان می گذرد و در قالب بیان نمی گنجد را به تصویر میکشید. اسلایدهای حاصل در اصل پوستری از سخنان شما هستند. نکات کلیدی خاصی در پاورپوینت نهفته است که با دانستن آنها میتوانید به این بوم متحرک ، طراوت بیشتری ببخشید. در این ترفند قصد داریم به معرفی این نکات اساسی و کلیدی بپردازیم.


چیدمان داخلی یک اسلاید
سعی کنید اکثر تغییر و تحولات مورد نظر خود را از طریق روشهای کلی و استانداردی که Powerpoint ارائه می نماید انجام دهید. هر چیز در پاور پوینت در قاب مخصوص خود جای می گیرد. همین طوری نمی توان در یک اسلاید شروع به تایپ نمود. باید یک جعبه متنی داشته باشیم و در آن متن یا تیتر مورد نظر خود را بنویسیم. برای ارائه و نمایش مجموعه اسلایدهایتان بدون هول شدن F5 را بفشارید و برای رفتن از یک اسلاید به اسلاید بعدی کافی است یکبار ماوس را کلیک کنید و یا دکمه فلش سمت راست یا بالا را بفشارید. F5 نمایش را از اولین اسلاید شروع می کند.

ساختن اسلاید و پنهان کردن آن
گزینه Duplicate silde منوی Insert از اسلاید جاری یک کپی دیگر درست می کند. ترفند کلیک راست روی آیکن اسلاید برای حذف یا پنهان کردن اسلایدها نیز بسیار کارآمد است. امتحانش کنید Hidden یا پنهان بودن یک اسلاید برای اسلایدهای توضیحی که به کمک Hyperlink به سراغشان می رویم. ولی نمی خواهیم در روال عادی نمایش دیده شوند و فقط در صورتی که رویشان کلیک کنیم نشان داده شوند کلی به کار می آید.

اسلایدها افقی یا عمودی
می توانید بگویید اسلایدها Lanscape و Portrait باشند. برای این کار سراغ Page Setup از منوی File بروید. نمی توان در آن واحد در یک نمایش هم اسلاید عمودی داشت و هم اسلاید افقی.
برای چنین هدفی بایستی دو نمایش جداگانه بسازید و در اولی یک لینک به دومی ایجاد کنید. نمایش اول دارای تنظیم صفحات افقی و نمایش دوم دارای تنظیم صفحات عمودی می باشد. در خاتمه نمایش دوم درباره آن را لینک به نمایش اول می کنید.
در حین اجرای یک پرزنتیشن برای متوقف ساختن یا ادامه دادن نمایش در پرزنتیشن کلید S و یا علامت بعلاوه را بفشارید برای ختمه نمایش اسلایدها Esc و یا Ctrl + Break را بفشارید.
برای رفتن به یک اسلاید با شماره خاص شماره اسلاید را وارد نموده Enter را فشارید. برای رفتن به اسلاید مخفی بعدی از کلید H استفاده کنید.
برای رفتن به اولین اسلاید 1+Enter را بفشارید و یا آنکه هر دو دکمه ماوس را همزمان دو ثانیه نگهدارید.

توقف نمایش اسلایدها
برای آنکه در حین نمایش متوقف شوید و یک صفحه با زمینه مشکی رنگ نشان داده شود کلیه B را بفشارید. برای نمایش یک صفحه یا زمینه سفید کلید W را بفشارید.

استفاده از اشاره گر ماوس به عنوان پرینتر
برای نمایش یا مخفی کردن اشاره گر ماوس و همینطور نوار ابزار Slideshow در حین نمایش کلید A و یا علامت مساوی را بفشارید. (بعضی وقتها علامت سفید اشاره گر ماوس روی زمینه نمایش ما خیلی توی چشم می آید) برای تبدیل اشاره گر ماوس به یک نقطه رنگی مثل یک پوینتر Ctrl + P کمک بگیرید.
برای مخفی کردن سریع نوار ابزار Slideshow کلید Ctrl + H و برای خاموش کردن آن ظرف 15 ثانیه Ctrl + U را بفشارید. برای نمایش دوباره اشاره گر ماوس Ctrl + A در خدمت شماست.
برای اجرای انیمیشن بعدی یا رفتن به اسلاید بعدی از N استفاده کنید. برای قبلی هم از P استفاده نمایید.

ساختن یک اسلاید خلاصه مطالب
اگر به طور خلاصه در یک اسلاید بخواهید بگویید که در اسلایدهای بعدی چه خواهید گفت یک اسلاید خلاصه مطالب بسیار کارآمد خواهد بود. برای این کار به نمایش Slide Sorter از منوی View‌ بروید و در آنجا اسلایدهای مورد نظر برای خلاصه سازی را با پایین نگهداشتن کلید Shift انتخاب کنید. سپس از نوار ابزار Slide Sorter گزینه Summary Slide را انتخاب کنید. این اسلاید خلاصه به صورت پیش فرض به عنوان دومین اسلاید نمایش قرار می گیرد و حاوی تیتر اسلایدهای منتخب خواهد بود. خلاصه مطالب به طور پیش فرض دارای رئوس مطالب تیترهای اسلایدهای موجود می باشد.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاک کردن برنامه هایی که پاک نمیشوند

پاک کردن برنامه هایی که پاک نمیشوند

http://www.itiran.blogfa.com/post-8.aspx
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد پاک کردن و Uninstall کردن برنامه ای را دارید و هر چه می کنید برنامه پاک نمی شود. حتی ابزار Add/Remove Programs موجود در کنترل پنل نیز به کمک شما نمی یاید. با استفاده از این ترفند میتوانید تمامی برنامه های نصب شده بر روی سیستم خود را به وسیله رجیستری ویندوز پاک کنید.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت
[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]regedit[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] را تایپ کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
سپس به آدرس زیر بروید:
[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall
حالا در لیست باز شده نام تمامی برنامه های نصب شده را میبینید. کافی است روی برنامه مورد نظر کلیک کرده و دکمه
[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]Delete[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] را بزنید.
تنها دقت کنید برای Uninstall کردن برنامه ها از روش معمول استفاده کنید و تنها در مواری که برنامه پاک نمیشود از این روش استفاده نمایید.
[/FONT]
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدیریت حافظه و بالا بردن سرعت سیستم

مدیریت حافظه و بالا بردن سرعت سیستم

http://www.itiran.blogfa.com/post-10.aspx
برای بدست آودن عملکرد بهتر از کامپیوتری که حداقل دارای 32 مگابایت حافظه RAM است می توان آن را بهینه کرد تا هم کامپیوتر دستورات را به راحتی انجام دهد و هم سرعت و کارایی سیستم بالا رود. اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که میتوانید این کارها را انجام دهید و به نوعی حافظه سیستم خود را مدیریت کنید.
بدین منظور:
1- بر روی My Computer راست کلیک کنید و به Properties بروید.
2- به قسمت Proformance رفته ودکمه File System رابزنید (در ویندوز XP باید به تب Advance رفته و در قسمت Proformance دکمه Settings را بزنید).
3- در قسمت Hard Disc ودر ناحیه Setting از لیست کشویی گزینه Network Server را انتخاب کنید (در ویندوز XP از پنجره Proformance Options گزینه Adjust for best performance را انتخاب کنید).
بدین ترتیب به شکلی بهینه تر ار حافظه استفاده می کنید وسرعت سیستم شما بالا تر میرود.

اما در نگارشهای جدید ویندوز بهتراست پس از تنظیمات فوق مراحل زیر نیز طی شوند:
از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را تایپ کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
حال به مسیر زیر بروید:
HEKY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/FSTemplates
روی Server کلیک کنید و در ناحیه راست پنجره Regedit دو داده با عنوان NameCache و PathCache به چشم میخورند.
برای این دوداده مقادیر زیر را وارد کنید :
NameCache = 40000000
PathCache = a90a0000

در پایان سیستم را مجددأ راه اندازی کنید.
 

vahmesabz

عضو جدید
شنیدن صدای بیپ پس از زدن کلیدهای Caps Lock ، Num Lock

شنیدن صدای بیپ پس از زدن کلیدهای Caps Lock ، Num Lock

دکمه های Caps Lock ، Num Lock و Scroll Lock بر روی کیبورد ، کلیدهای شناخته شده ای برای کاربران قدیمی و جدید ویندوز هستند. این کلیدهای نیز دارای ترفندهای خاص خود هستند. در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید پس از زدن این کلیدها یک صدای بوق کوچک بیپ را بشنوید. این ترفند بر روی کلیه ویندوزها قابل اجراست.


در ویندوزهای 98/2000/XP/ME
از منوی Start به Control Panel بروید.
بر روی آیکون Accessibility Options دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده تیک گزینه Use Toggle Keys را بزنید.
OK کرده و خارج شوید.
در ویندوز ویستا
از منوی Start به Control Panel بروید.
در سمت چپ Control Panel گزینه Home Control Panel را انتخاب کنید.
سپس بر روی گزینه Ease of Access و سپس Ease of Access Center کلیک نمایید.
اکنون بر روی Make the keyboard easier to use کلیک کنید.
حال تیک گزینه Turn on Toggle Keys را بزنید.
Save را زده و خارج شوید.
با استفاده از روش های بالا ، با هر باز زدن کلیدهای Caps Lock ، Num Lock و Scroll Lock صدای بیپ از کیس شما خارج میشود.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
قفل گذاری روی پوشه بدون نرم افزار

قفل گذاری روی پوشه بدون نرم افزار

پنج شنبه,21 آذرماه 1387

برای این کار مثل زیر عمل کنید.

1- از منوی Start روی Run کلیک کنید تا منوی Run ظاهر بشه خوب حالا توش تایپ کنید cmd و اینتر بزنید تا ms-dos promt ویندوز ظاهر بشه

2-خب حالابه درایوی که پوشه توشه برید

3-خب حالا فرمان ren رو اجرا کنید و یه فاصله بدید و اسم پوشه رو وارد کنید و بازم یه فاصله و ودوباره اسم پوشه رو وارد کنید واین فرق که بعد از اسم پوشه بدون هیچ فاصله ای یه نقطه بذارید و کد زیرو بدید

({2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0})

یعنی مثل این خط فرمان:

x:ren folder folder.{2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}

تذکر: به جای(x) اسم درایو و به جای folder اسم پوشه خودتونو بدید.

4-خب حالا اینتر کنید و تمام . توی محیط ویندوز به جایی که پوشه بوده برید اگه خوب کارتون رو انجام داده باشید فلدر به شکل یه قفل در اومده

5- برای برگردوندن این پوشه به حالت اولیه باید تمام مراحل رو انجام بدید فقط توی تغییر نام از اون کد استفاده نکنید .
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
ترفندهاي ويندوز XPسه شنبه,28 دي 1383 (تعداد دفعات خوانده شده:57070)

اين صفحه براي کساني نوشته مي شه که قصد دارند از کامپيوتر و ويندوز بيشتر بدونن و با دستورات جالب و پنهان ويندوز آشنا شوند و در برنامه هايي مانند ويندوز تغييرات ظاهري ايجاد کنند طوري که در نظر ديگران جالب باشد، ديگران را سر کار بگذارند و راههاي ديگري براي انجام کارها ببينند. ما در تمام نوشته هاي آتي اين ستون فرض را بر اين مي گذاريم که شما Microsoft Windows XP داريد. در ويندوز XP، يکي از بهترين ابزارهايي که در دست شماست، همان صفحه مشکي Command prompt است. در ويندوز XP دو نوع DOS وجود دارد. يکي cmd.exe و ديگري command.com که cmd.exe براي کارهاي ما مناسبتر است و کليک روي دگمه Start و انتخاب All programs و انتخاب Accessories و سپس کليک روي Command prompt نيز همين را باز خواهد کرد. (راه مناسبتر: دگمه ويندوز کيبورد را به همراه حرف R فشار دهيد، تايپ کنيد cmd و Enter کيبورد را فشار دهيد).
 تغيير رنگ صفحه مشکي خط فرمان: کافي است روي آيکوني که بالا سمت چپ خط عنوان صفحه Command prompt وجود دارد کليک کنيد و روي Properties کليک کنيد. حالا از انتخابهاي بالاي پنجره باز شده روي Colors کليک کنيد و رنگهاي مورد نظر خود را انتخاب کنيد. نتيجه را در همان پايين به صورت preview مشاهده خواهيد کرد.
راه حل ديگر استفاده از دستور color است. اين دستور دو پارامتر خود را که به ترتيب نشان دهنده رنگ زمينه و نوشته هستند به طور به هم چسبيده دريافت مي کند. براي مشاهده کد رنگها از دستور ?/color استفاده کنيد. به عنوان مثال دستور color fc رنگ زمينه را سفيد و رنگ نوشته را قرمز خواهد کرد.

 گذاشتن اسم (عنوان) براي صفحه Command Prompt: با استفاده از دستور title مي توانيد نام يا نوشته مورد نظر خود را در نوار عنوان (title bar) بالاي صفحه command prompt نمايش دهيد. استفاده از اين دستور بخصوص در Batch file نويسي توصيه مي شود. کافي است که عنوان مورد نظر خود را بعد از دستور title وارد کنيد. مثلا: Title In the name of God

 تغيير قالب Prompt: دستور Prompt که از قديميترين دستورات DOS است هنوز هم فعال است و با زدن آن مي توانيد به راحتي به قالب مورد نظر دست پيدا کنيد. به عنوان مثال دستورات زير را امتحان کنيد (براي بازگشت به حالت عادي کافي است تايپ کنيد prompt و Enter کنيد.):
Prompt $t :فقط ساعت فعلي را به جاي اسم و مسير فايل نمايش خواهد داد
Prompt I Hacked your $V $_On $D @ $T$_$P$G
Prompt Hacked by me @ $T $G
Prompt /? :براي مشاهده راهنماي اين دستور
· استفاده از دستور ShutDown: با اين دستور مي توانيد هر کار مربوط به Shut down از Log off user گرفته تا تنظيم ساعت براي خاموش شدن کامپيوتر، خاموش کردن کامپيوتر فرد ديگري و ... را انجام دهيد. براي استفاده از اين دستور اسم کامپيوتر را بايد بدانيد. اگر قصد خاموش يا ريست کردن کامپيوتري که پاي آن نشسته ايد را داريد ولي اسم آنرا نمي دانيد، به سادگي به System در کنترل پنل برويد (قابل باز شدن از طريق کليک راست روي My computer و انتخاب Properties و يا باز کردن Control Panel و اجراي System) حالا اسم کامپيوتر را مقابل نوشته Full computer name مي بينيد. براي تغيير نام کامپيوتر هم مي توانيد روي دگمه Change در همان پنجره کليک کنيد. حالا که اسم کامپيوتر را مي دانيد، از اين دستور به اين شکل بامزه استفاده کنيد:
shutdown -r -m \\esme-computer -t 300
توجه کنيد که به جاي esme-computer بايد همان اسم کامپيوتر را قرار داد و دو علامت \\ بايد باقي بمانند. "r" به معني restart است. مي توانستيد از "l" و "s" به ترتيب مخفف Logoff و Shutdown به جاي "r" استفاده کنيد. عدد 300 بعد از t به اين معناست که عمل restart بعد از 300 ثانيه انجام شود. اضافه کردن c به دستور بالا به شما اجازه مي دهد نوشته دلخواه خود را نيز روي صفحه به نمايش بگذاريد:
shutdown -r -m \\hafoo -t 300 -c "Khodahafezetoon!!"
با زدن دستور زير مي توان عمل دستور shutdown را تا قبل از سپري شدن زمان t لغو کرد:
shutdown -a
و در نهايت مي توان با دادن دستور زير صفحه گرافيکي مخصوصي را باز کرد که همين گزينه ها را دارد:
shutdown -i
اضافه کردن منفي f قبل از منفي m اين حسن را دارد که به برنامه هاي در حال اجرا دستور مي دهد بدون دادن پنجره هشدار خود را ببندند. همه دستورات بجز حالت logoff اگر قسمت منفي m و اسم کامپيوتر حذف شود کامپيوتري که پاي آن نشسته ايد را در نظر مي گيرند و کار را انجام مي دهند.
 استفاده از SFC: برنامه SFC که نام آن مخفف System File checker مي تواند فايلهاي حفاظت شده ويندوز شما را چک کند و از سلامت و حضور آنها مطمئن شود. ساده ترين راه استفاده از آن تايپ کردن sfc /scannow در خط فرمان است. اين برنامه مي تواند فايلهاي خراب يا مفقود شده را از روي سي دي ويندوز شما به سيستم بازگرداند. (اگر اشتباهي فايلي را پاک کرديد يا صدمه اي به سيستم زديد، در ويندوز XP ما System Restore را به جاي اين برنامه به شما پيشنهاد مي کنيم که در Start -> All programs -> Accessories -> System tools قرار دارد. اين برنامه سيستم شما را به تاريخي که مي دهيد باز مي گرداند.)

 مشاهده مشخصات سيستم با استفاده از Systeminfo: با اين دستور اطلاعات جالبي از قبيل اينکه اين کامپيوتر چه مدت است که روشن بوده است (System Up Time)، مقدار حافظه فيزيکي و مجازي خالي، تاريخ و ساعتي که ويندوز روي اين سيستم نصب شده است، تعداد CPUها و سرعت آنها، اسم کامپيوتر، تنظيمات Time Zone و زبانها، به روزرسانيهاي انجام شده به روي سيستم و اينکه متعلق به کدام Service Pack ويندوز بوده اند و اطلاعات کاربردي ديگري را مي توان به دست آورد. اين دستور با سوئيچ s/ مي تواند براي گرفتن همين اطلاعات از يک کامپيوتر ديگر نيز به کار رود! براي اطلاعات بيشتر مي توانيد مطابق معمول برنامه هاي خط فرماني از سوئيچ ?/ استفاده کنيد.
مخصوص مديران سيستم و حرفه اي ترها:
 دستورات Tasklist و Taskkill ، دستور FSUtil، دستورات SC، WMIC،SchTasks و AT را ببينيد.

برخي از قسمتهاي اين نوشته ها ممکن است از سرويسهايي استفاده کنند که آنها را نصب نکرده باشيد. بهتر است از
Control panel->add/remove programs->add/remove windows components
همه چيز را علامت بزنيد. (بخصوص سرويس Fax ويندوز XP احتمالاً برايتان جالب خواهد بود که با کيفيتي خوب Fax ارسال يا دريافت مي کند و براي اين کار تنها کافي است که آن را نصب کنيد و سپس با استفاده از گزينه Print موجود در برنامه ها خواهيد ديد که پرينتري به اسم fax داريد و با انتخاب آن و پرينت گرفتن به روي آن شماره فکس از شما پرسيده و فکس ارسال مي شود.)
در ويندوز XP کنسولهاي متعددي براي تنظيمات وجود دارند. براي اينکه شما را کاملاً با اصول اين موضوع آشنا کنيم و خودتان بتوانيأ همه آنها را بيابيد، قصد داريم از روشي غير از روش ميانبر آنها را اجرا کنيم، اما بدانيد که صرف زدن اسم اين فايلها که پسوند msc دارند در قسمت Run (قابل دسترسي با فشردن همزمان کليدهاي ويندوز و R، يا از داخل منوي Start) براي اجراي آنها کافي است.
ابتدا mmc را اجرا کنيد. براي اين کار کافي است در صفحه cmd تايپ کنيد mmc و Enter کنيد يا همين کار را داخل جعبه متن Run انجام دهيد. حال از منوي File انتخاب کنيد: Open. حال بايأ به آدرس مناسب که فايلهاي داراي پسوند msc در آنجا منتظر ما هستند برويم. فايلهاي مناسب اين برنامه در داخل پوشه system32 داخل پوشه windows پيدا مي شوند که معمولاً چنين آدرسي دارد: c:\windows\system32
حال علاوه بر پوشه ها، تعدادي فايل خواهيد ديد. از اسم و آيکون برخي از آنها طرز کار آنها را مي توانيد حدس بزنيد و از اين ميان حتماً با dfrg.msc آشنا هستيد که وظيفه آن Defrag کردن هاردديسک شما است (آن را Open کنيد و ببينيد) و نيز Device manager را مي توانيد با devmgmt.msc باز کنيد. ما تمرکز خود را روي دو فايل از اين فايلها يعني gpedit.msc و compmgmt.msc قرار مي دهيم که شامل اکثر فايلهاي ديگر هم مي باشد ولي ديدن قسمت System Monitor از perfmon.msc را به شما توصيه اکيد مي کنيم.
فراموش نکنيد که بايد همه اين کارها را انجام دهيأ تا متوجه شويد و من به عمد هرگز در اين قسمتها عکسي قرار نخواهم داد تا شما را وادار به تجربه آنها کنم. از آنجايي که mmc بيش از حد نياز يک کاربر معمولي قدرت دارد و با آن مي توان در فايلها تغييراتي ايجاد کرد، حال آن را ببنديد. بررسي خود را با Computer management آغاز مي کنيم و سپس انشاالله در قسمت آينده به Group Policy مي پردازيم.
ما در اينجا توضيحاتي خلاصه مي دهيم، هميشه مي توانيد با کليک روي "؟" بالا سمت چپ صفحات و سپس کليک روي عناوين توضيحي در مورد هر عنوان بگيريد.
Computer management را با تايپ کردن compmgmt.msc در جعبه متن Run و فشردن Enter اجرا کنيد. اين برنامه را مي توانيد از Adminestrative tools موجود در منوي Start (و شايد در All programs) پيدا کنيد. اگر Adminestrative tools را نداريد، روي لبه بالاي منوي Start کليک راست کنيد، انتخاب کنيد Properties و سپس به ترتيب Custumize و Advanced را پيدا کنيد و از پايين قسمت Start menu items، نمايش آنرا فعال فرماييد.
حال که Computer management را اجرا کرده ايد، کمي درباره آن براي شما توضيح خواهيم داد:
 قسمت System tools:
o قسمت Event viewer: اطلاعات جالب و در عين حال کاملي از پيامهاي مختلفي که شما از سيستم خود گرفته ايد، از Crash گرفته تا اتصال به يا disconnect شدن اينترنت و مطلع شدن از کارهايي که ويندوز انجام داده يا قصد انجام آنها را داشته است از ضبط کردن registry به نيت Backup تا تلاش براي به روز کردن ساعت کامپيوتر شما از روي سايتهاي ساعت روي اينترنت. قصد نداريم در مورد آن اينجا توضيحي بدهيم، با Double click مي توانيد اطلاعات بيشتري در مورد پيام بگيريد. استفاده اصلي آن هنگامي است که به سراغ رايانه اي مي رويم براي تعمير نرم افزاري آن و قصد داريم مثلاً ببينيم از ديروز که اين سيستم خراب شده بوده است چه برنامه هايي از آن Crash مي کرده اند و يا بخواهيم ببينيم ساير کاربران کامپيوتر ما چه مدت به اينترنت متصل بوده اند و ...
o قسمت Shared folders: اين قسمت بستگي به ساختار سيستم شما دارد و دستکاري آن را زياد توصيه نمي کنيم. با فرض اينکه از NTFS استفاده مي کنيد (اگر نمي کنيد، اشتباه مي کنيد! با استفاده از دستور Convert به NTFS بپيونديد) پيشنهاد مي کنيم تعداد کاربران همزمان مجاز را بر حسب نياز از Maximum allowed به 1 يا 2 کاهش دهيد.
o قسمت Local users and groups: در اين قسمت کاربران و گروههاي تعريف شده روي رايآنه خود را خواهيد ديد. اگر شما هم مثل خيلي از دوستان اهل ويندوز 2000 که به سراغ XP آمده اند جاي خالي امکان تعريف کاربر از انوع Power users، Backup operators و مانند آنها را حس کرده باشيد و تعجب کرده باشيد که چرا ويندوز XP در ظاهر اين امکانات را ندارد، از اينجا مي توانيد اين امکانات را مورد استفاده قرار دهيد. توضيح بسيار خلاصه برخي از امکانات اينجا:
 در قسمت users، با double click روي اسم يک کاربر و آوردن قسمت General مي توانيد اسم و مشخصات کاربر را تغيير دهيد. مربعهايي که در قسمت General مي بينيد امکانات خوبي به شما مي دهد که معناي آنها با دانستن مقدمات زبان انگليسي کاملاً مشخص مي شود.
 در قسمت users، با double click روي اسم يک کاربر و آوردن قسمت Member of مي توانيد با Add او را به عضويـت گروه ديگري درآوريد و يا با Remove او را از گروهي خارج کنيد. هر گروهي به وي امکانات خاصي مي دهد و گروه Administrators تمامي حقوق را به وي مي دهد که دادن آن به کسي بجز خودتان توصيه نمي شود. براي افزودن گروه، پس از کليک روي Add، روي Advanced کليک فرماييد و سپس با کليک روي Find now خواهيد ديد که ليست تمام گروههاي موجود روي سيستم را براي شما به نمايش در مي آورد و به شما اجازه مي دهد بدون حفظ بودن دقيق آن اسامي به هدف خود برسيد. توضيح گروهها را در قسمت Groups جلوي اسم گروهها يآ با Double click روي آنها مي توانيد ببينيد. راه ديگر اين کار استفاده از Add در منويي است که با Double click روي اسم يک گروه ظاهر مي شود. در اين حالت هم با کليک روي Find now خواهيد ديد که ليست تمام کاربران تعريف شده روي سيستم را براي شما به نمايش در مي آورد و به شما اجازه مي دهد بدون حفظ بودن دقيق آن اسامي به هدف خود برسيد.
 دوستان علاقمند به شبکه از ديدن قسمت Profile که با double click روي اسم يک کاربر در قسمت users ظاهر مي شود هم لذت خواهند برد و سايرين هم ممکن است از گذاشتن يک script براي ديگران لذت ببرند ;-)
o قسمت Device manager: همان Device Manager موجود در قسمت System از Control Panel است.

 قسمت Storage:
o قسمت Disk defragmenter نيازي به توضيح ندارد، پيشنهاد مي شود هر از چند گاهي از آن استفاده نماييد.
o قسمت Disk management: يکي از مهمترين قسمتها و بهترين راه براي Partition بندي، تغيير Partitionها، رفع مشکلات پديد آمده در Partition بندي و موارد مشابه است. اگرچه Diskpart قابل اجرا از درون cmd يا run بسيآر قدرتمند است، اما استفاده از آن دشوار است و استفاده از Fdisk هم به هيچ عنوان پيشنهاد نمي شود (هرچند که متاسفانه در اکثر آموزشگاهها به دليل ناآگاهي اساتيد کماکان Fdisk به عنوان تنها روش آموزش داده مي شود). اما نحوه استفاده از اين قسمت را به دليل کمي خطرناک بودن آن چندان توضيح نخواهيم داد و از کاربراني که تا اين لحظه نحوه کار با Fdisk يا Partition magic يا هيچ برنامه Partition بندي ديگري را نمي دانند، پيشنهاد مي شود در حضور استاد کار با آن را فرا بگيرند يا آن را روي يک Hard خالي اجرا کنند که اطلاعاتي را از دست ندهند. به جاي آموزش اين قسمت، به اين نکته اکتفا مي کنيم که از شما بخواهيم روي همه چيز از شکلها گرفته تا نوشته ها کليک راست Mouse کنيد تا به خوبي تمام امکانات را ببينيد. اگر فضاي خالي يا جاي خالي يک Partiton حذف شده روي هاردديسک شما موجود باشد نيز با يک کليک راست روي آن مي توانيد آن را به يک drive تبديل کنيد.
o قسمت Libraries: با کليک راست روي اسم درايوها و انتخاب Properties مي توانيد تنظيماتي انجام دهيد که از مهمترين آنها مي توان به قسمت Security اشاره کرد که در آن مي توانيد حق استفاده، کنترل يا تغيير حقها را به کاربران بدهيد يا از آنها بگيريد.

 قسمت Services and applications:
o قسمت Services: انواع سرويسها اعم از سرويسهاي فعال و غير فعال که به شما امکان فعال يا غير فعال کردن آنها، مشاهده سرويسهاي پيشنياز (سرويسهايي که بايد موجود و فعال باشند تا اين سرويس بتواند فعال شود)، مشاهده اطلاعاتي در مورد آن سرويس و امکانات ديگري مي دهد.
o قسمت Indexing service: اگر اين سرويس روي فايلهاي شما اعم از Local يا فايلهاي مربوط به رايانه شما به عنوان يک web host نصب شده باشد مي توانيد از اينجا براي جستجو در آن يا مشاهده وضعيت آن استفاده کنيد.
قسمت Internet information services: اطلاعات مربوط به سايت، ايميل، FTP و هر آنچه به اين سرويس مربوط از تنظيمات آن گرفته تا وضعيـت فعلي آن است.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
رفع مشكل بوت نشدن ويندوز XP

از: http://weblog.alvanweb.com

اگر مدت زيادي است كه از ويندوز استفاده مي كنيد . ممكن است به هنگام روشن كردن كامپيوتر ، با مشكل بوت نشدن سيستم عامل مواجه شده ايد . در اين موارد اولين كاري كه ممكن است انجام دهيد ، نصب مجدد ويندوز است كه مشكل شما را به صورت قطعي حل مي كند .
اما براي اين مساله راه حل منطقي تري نيز وجود دارد . پيغام هاي خطايي كه معمولا در اين موارد مشاهده مي شود مربوط به از دست رفتن يا آسيب ديدن فايل هاي ضروري ويندوز مي باشد كه در اين ميان دو فايل ntldr و boot.ini از اهميت بيشتري برخوردارند .

اگر بعد از روشن كردن كامپيوتر و شنيدن بوق تاييد بايوس ، مبني بر سلامت سخت افزار كامپيوتر ، با پيغام از دست رفتن يا آسيب ديدن يكي از دو فايل فوق مواجه شديد ، با ديگر سيستم را راه اندازي كرده و اين بار در ابتداي راه اندازي كليد F8 را پايين نگه داريد تا صفحه ايي با چند گزينه به شما نشان داده شود .

ابتدا گزينه Last Know Good Configuration را انتخاب و كليد enter را بزنيد . اين عمل باعث مي شود تا رجيستري ويندوز به آخرين حالتي كه سيستم عامل در آن زمان سالم بوده است برگردد . اما اين روش ممكن در برخي موارد جواب ندهد و كاربر مجدد با همان پيغام خطاي قبلي مواجه شود .

در اينصورت همان مراحل قبل را تكرار و اين بار Safe mode را انتخاب كنيد . بعد از بالا آمدن در اين حالت كه علامت مشخصه آن نوشتن كلمه Safe Mode در چهار گوشه صفحه نمايش با Resolution و عمق رنگ پايين است ، مسير زير را دنبال كنيد :

Start/All Programs/Accessories/System Tools/System Restore

و سپس با استفاده از ابزار System Restore كامپيوتر خود را به وضعيتي كه سيستم شما در آن وضعيت بدون اشكال كار مي كرده است برگردانيد . البته اگر چنين وضعيتي در هنگام سلامت كامپيوتر توسط شما ايجاد شده باشد يا به عبارتي ديگر شما System Restore را فعال كرده باشيد . جهت آگاهي بيشتر در اين مورد اين مطلب را بخوانيد .

اما اگر شما System Restore را فعال نكرده باشيد اين روش نيز جواب نمي دهد . تنها راه چاره در اين موارد استفاده از ديسكت نجات براي ويندوز است . اگر تا به حال اين ديسكت را نساخته ايد بهتر است دز زمان سلامت سيستم عامل آن را بسازيد .

طرز ساختن ديسك نجات : يك ديسكت سالم و فرمت شده 1.44 مگابايتي را درون درايو مربوطه قرار دهيد . سپس از منوي استارت پنجره Run را باز كرده و عبارت cmd را تايپ و كليد اينتر را بزنيد . حال در پنجره باز شده ، به ترتيب دستورات زير را تايپ كرده و بعد از تايپ هر خط كليد enter را بزنيد :

Xcopy c:boot.ini a: / h
Xcopy c:ntdetect.com a: / h
Xcopy c:ntldr a: / h

توجه داشته باشد كه C بر خلاف موارد مشابه ديگر ، در اينجا نام درايو يا پارتيشني نيست كه ويندوز شما بر روي آن نصب است ، بلكه نام درايوي است كه كامپيوتر از آن بوت مي شود . بنابراين C ثابت است و اگر فرضا ويندوز XP شما در پارتيشن D نصب شده ، نبايد حرف D را تايپ كنيد .

اكنون با تايپ دستور exit و زدن كليد اينتر از اين پنجره خارج شويد . حلا ديسكت شما آماده استفاده است و به هنگام بروز هر گونه مشكل در بوت و راه اندازي سيستم ، ديسكت را درون درايو قرار داده و بايوس را طوري تنظيم نماييد كه كامپيوتر از فلاپي بوت شود . اگر مراحل را درست انجام داده باشيد هم اكنون بايد ويندوز بالا بيايد .

هر بار راه اندازي سيستم از فلاپي استفاده نكنيد و مستقيم از روي هارد سيستم بوت شود بايد عكس مراحل قبل را تكرار كنيد يعني به محيط cmd برويد و در جلوي خط فرمان تايپ كنيد :

Xcopy a:*.* c:/ h

اكنون سيستم شما تعمير شده و ديگر نيازي به فلاپي نداريد . همچنين در موارد كاملا خاص كه ممكن است ديسكت بوت به شما جواب ندهد ، مجبوريد از كنسول رفع عيب مايكروسافت يا به عبارتي Recovery Cansole استفاده نماييد . بدين منظور بهترين روش اين است كه سي دي ويندوز xp كه قابليت بوت شدن را داشته باشد درون درايو قرار داده و بايوس را طوري تنظيم كنيد تا سيستم از روي سي دي بوت شود .

سپس بعد از شنيدن بوق تاييد بايوس و مشاهده پيغام Press any key to boot from CD كليدي را فشار دهيد تا عمليات بوت آغاز شود . حال صبر كنيد تا عمليات آماده سازي اوليه سيستم تكميل شود . پس از آن و در مرحله بعد در صفحه معروف به Welcome كليد r را بزنيد تا پروسه عملكرد كنسول رفع عيب آغاز شود .

در اينجا با تايپ شماره سيستم عامل مورد نظر براي رفع عيب ، كه در صفحه نمايش داده مي شود و همين طور تايپ كلمه عبور مدير سيستم ( در صورت وجود ) وارد كنسول مي شويد . در جلوي خط فرمان با تايپ كلمه Help و زدن اينتر ليست دستورات قابل استفاده نمايش داه خواهد شد . اما پر استفاده ترين دستورات عبارت اند از :

Chkdsk : اشكالات ديسك را بررسي مي كند
Diskpart : دستوري براي پارتيشن بندي
Extract : فايل هاي فشذده ويندوز را باز مي كند .
Fixboot : يك سكتور بوت جديد را بر روي ديسك بازنويسي مي كند .
Fixmbr : ركورد اصلي بوت را بازنويسي مي كند .

ضمنا دقت كنيد استفاده از دستور Fixmbr ممكن است تمام اطلاعات شما را از بين ببرد. پس قبل از استفاده از آن به خوبي جوانب كار را در نظر بگيريد .
 

yousefvalinejad

عضو جدید
تشكر

تشكر

سلام
من عضو جديد گروه شما هستم و مدت 2 هفته است كه در اين مجموعه يه عضويت در آمدم . من از تمام 22 صفحه اين قسمت ديدن كردم و در اينجا نيز مي خواهم با زباني ساده اما عاشقانه از تمام كساني كه اين تاپيك ها را فراهم كردند تشكر نمايم . من بنا به علاقه اي كه در زمينه شبكه و امنيت شبكه دارم مدت 1 سال است كه به يادگيري در شاخه سيسكو پرداختم و زماني كه اين تاپيك ها را مشاهده كردم علاقه ام دو چندان شد . من به عنوان عضو جديد اين گروه نمي دانم جناب آقاي همايي چه مسئوليتي در اين مجموعه دارند ولي چون در تمامي قسمت هايي كه مشاهده كردم اسم ايشان بود جا دارد كه به ايشان خسته نباشيد عرض كرده و از ايشان تشكر نمايم . در پايان از دوستان در خواست مي نمايم مرا در زمينه يادگيري شبكه راهنمايي نمايند . :gol::gol::gol:
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمایش View Webcame در کنار ID بدون داشتن وب کم

نمایش View Webcame در کنار ID بدون داشتن وب کم

قصد داریم ترفندی رو معرفی کنیم که خیلی جالبه با استفاده از آن میتوانید عبارت View Webcame را در کنار Status خود در یاهو مسنجر به نمایش بگذارید در حالی که شما اصلا وب کمی ندارید که آنرا برای دوستانتان به نمایش بگذارید !

بدین منظور :

پس از لاگین شدن به یاهو مسنجر با استفاده از ID خودتان٬ از منوی Messenger به My status رفته و New Status Message را انتخاب کنید .سپس در آن عبارت View Webcame را تایپ کنید و یک space بزنید .سپس کلید Alt را نگه داشته و عدد 0160 را تایپ کنید باز هم کلیک Alt را نگه داشته و عدد 0160 را بزنید.برای آخرین بار کلید Alt را نگه داشته و عدد 0160 را بزنید سپس Ok را زده و خارج شوید و از این پس عبارت View webcame برای نمایش Web Came که اصلا وجود ندارد نمایش خواهد یافت .

در ضمن سعي کنید برای تایپ اعداد از کلید های سمت راست استفاده کنید.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
ساخت دو فولدر با نام یکسان در یک محل

ساخت دو فولدر با نام یکسان در یک محل

حتمأ شما نیز میدانید که در داخل محیط ویندوز و در یک محیط خاص مانند دسکتاپ یا پوشه My Documents نمیتوان دو فولدر با نام یکسان ساخت. چرا که از نظر منطقی و آدرس دهی در داخل ویندوز این کار شدنی نیست. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید در یک محل دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید!

برای اینکار:
از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید.
با راست کلیک و انتخاب New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال Tarfandestan Iran بگذارید.
همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه Tarfandestan و Iran یک فاصله توسط Space زده شده است.
حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:
واژه Tarfandestan را تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه Iran را وارد کنید.
با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
مخفی سازی فایل در درون عکس توسط نرم افزار WinRar

مخفی سازی فایل در درون عکس توسط نرم افزار WinRar

از: http://www.softestan.ir
در حاضر نرم افزار WinRar را میتوان معروفترین و همچنین قدرتمندترین نرم افزار فشرده سازی فایل دانست. بسیاری از کاربران از این نرم افزار به منظور فشرده سازی فایلها و همچنین باز کردن فایلهای فشرده rar و zip استفاده میکنند. اما از این نرم افزار میتوان استفاده دیگری نیز کرد! در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفندی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوان یک فایل یا یک فولدر را در داخل یک عکس مخفی ساخت! به شکلی که پس از مخفی سازی شما تنها یک عکس خواهید داشت و تنها با باز کردن عکس توسط خود نرم افزار WinRar میتوان به فایل دسترسی داشت. از این ترفند میتوان به عنوان یک شیوه بسیار حرفه ای مخفی سازی فایل و فولدر نام برد.

برای این کار:

شما به یک فایل تصویر با فرمت GIF و یا JPG و همچنین فایل یا فولدری که میخواهید مخفی کنید نیاز خواهید داشت.
ابتدا باید باید فایل یا فولدر مورد نظر را توسط خود نرم افزار WinRar فشرده سازی کنید. بدین منظور روی آن راست کلیک کرده و Add to archive را انتخاب کنید. محض نمونه نام آن را softestan.rar بگذارید.
اکنون این فایل فشرده که قصد مخفی سازی آن را دارید را در کنار تصویر مورد نظر خود که به عنوان مثال softestan.jpg نام دارد قرار دهید.
یعنی این دو فایل در کنار هم و در یک پوشه.
حال ، از منوی Start وارد Run شده و دستور cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد Command Prompt شوید.
اکنون در داخل CMD به فولدری که این دو فایل در آن قرار دارد مراجعه کنید. (یادآوری میشود برای تعویض دایرکتوری در CMD از دستور cd استفاده میشود.)
پس از مراجعه به دایرکتوری مورد نظر ، کافی است کد زیر را در CMD وارد کرده و Enter بزنید:


copy /b softestan.jpg + softestan.rar New-softestan.jpg


در کد فوق softestan.jpg نام عکس اولیه ، softestan.rar نام فایل فشرده که قصد مخفی سازی آن را داریم و در پایان New-softestan.jpg نام عکس تولیدی جدید است که فایل فشرده در آن مخفی میشود.
حالا کافی است به فولدری که فایلها در آن موجود بود مراجعه کنید ، یک عکس با نام New-softestan.jpg ایجاد شده است. تصویر این عکس همان عکس اولیه است ، اما در داخل این عکس جدید فایل فشرده ما نیز مخفی شده است که به هیچ وجه قابل مشاهده نیست!
اما برای دستیابی به فایل مخفی شده کافی است روی عکس تولید شده راست کلیک کرده و از Open with روی Choose Program کلیک کنید. در صفحه باز شده از میان لیست برنامه ها WinRar را انتخاب نموده و OK کنید. خواهید دید که نرم افزار WinRar عکس شما را به گونه ای اجرا میکند که فایل مخفی شده در دل عکس نیز پدیدار میگردد! حالا کافی است در WinRar دکمه Extract to را بزنید تا فایل فشرده از دل عکس خارج گردد.

همان طور که ذکر شد این روش یک روش بسیار حرفه ای برای مخفی سازی فایل و فولدر میباشد.
 

arsam313

عضو جدید
:w19:
پنج شنبه,21 آذرماه 1387

برای این کار مثل زیر عمل کنید.

1- از منوی Start روی Run کلیک کنید تا منوی Run ظاهر بشه خوب حالا توش تایپ کنید cmd و اینتر بزنید تا ms-dos promt ویندوز ظاهر بشه

2-خب حالابه درایوی که پوشه توشه برید

3-خب حالا فرمان ren رو اجرا کنید و یه فاصله بدید و اسم پوشه رو وارد کنید و بازم یه فاصله و ودوباره اسم پوشه رو وارد کنید واین فرق که بعد از اسم پوشه بدون هیچ فاصله ای یه نقطه بذارید و کد زیرو بدید

({2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0})

یعنی مثل این خط فرمان:

x:ren folder folder.{2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}

تذکر: به جای(x) اسم درایو و به جای folder اسم پوشه خودتونو بدید.

4-خب حالا اینتر کنید و تمام . توی محیط ویندوز به جایی که پوشه بوده برید اگه خوب کارتون رو انجام داده باشید فلدر به شکل یه قفل در اومده

5- برای برگردوندن این پوشه به حالت اولیه باید تمام مراحل رو انجام بدید فقط توی تغییر نام از اون کد استفاده نکنید .

سلام پری خانم,ممنون از زحماتتون ,این ترفند جواب نداد :w19:
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
شماره سریال جادویی برای ویندوز XP

شماره سریال جادویی برای ویندوز XP

آیا برای شما نیز پیش آمده که به هنگام نصب ویندوز XP ، شماره سریالی در اختیار نداشته باشید؟ یا شماره سریال را فراموش کرده باشید؟ و یا حتی شماره سریال مخصوص ویندوز XP نیز بیابید اما با آن هم نتوانید کاری از پیش برید؟ در این ترفند قصد معرفی یک سریال جادویی را داریم که با استفاده از آن میتوانید تمامی ویندوزهای XP را رجیستر کنید! مهم نیست ویندوز مربوط به چه سالی باشد ، با این شماره سریال هر ویندوزی را میتوانید نصب کنید. جالب اینکه اگر این شماره سریال را به خاطر بسپارید ، از این پس اگر بخواهید برای هر کس ویندوز نصب کنید از نظر او فردی نابغه محسوب خواهید شد ، چرا که گویی تمامی شماره سریالهای ویندوز XP را حفظ هستید! در صورتی که خودتان میدانید از همان سریال جادویی استفاده کرده اید.

به هنگام نصب اولیه ویندوز XP ، از شما تقاضای وارد کردن شماره سریال میشود.
سریال جادویی عبارت است از:
Jbc46-q42fd-pggmc-kp38y-6mqd8
ترفندستان
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کلیه کلیدهای میانبر در محیط Gmail

کلیه کلیدهای میانبر در محیط Gmail

کلیدهای تک:
کلید C: ایجاد Compose. در صورتی که کلید Shift+C را بزنید، پنجره‌ی Compose در پنجره‌ای جدید باز می‌شود.
کلید /: جستجو در ایمیل. در جعبه‌ی جستجو با نوشتن کلمه‌ای که می‌خواهید جستجو کنید.
کلید K: رفتن به قسمت Conversation جدید.
کلید J: رفتن به قسمت Conversation قدیم.
کلید N: ایمیل (پیام) بعدی.
کلید P: ایمیل (پیام) قبلی.
کلید O یا Enter: باز کردن. Conversationهای شما را باز می‌کند. (ترفندستان) حال چه در حالت Expands یا Collapses باشد.
کلید U: بازگشت به لیست Conversation.
کلید Y: آرشیو. آنچه را که در حال دیدن آن هستید را به قسمت آرشیو ایمیل شما می‌فرستد.
کلید X: انتخاب Conversation. برای آنکه آن را بخواهید پاک، آرشیو و کارهای از این نوع کنید.
کلید S: ستاره‌دار کردن پیام یا Conversation.
کلید ‍!: گزارش دادن اسپم بودن یک پیام یا Conversation.
کلید R: جواب دادن (Reply) به پیام. در صورتی که کلید Shift+R را بزنید، پنجره‌ی جواب دادن در پنجره‌ای جدید باز می‌شود.
کلید A: جواب دادن به همه (Reply All). در صورتی که از کلیدهای Shift+A استفاده کنید، پنجره‌ی Reply All در پنجره‌ای جدید باز می‌شود.
کلید F: فوروارد کردن. در صورتی که از کلیدهای Shift+F استفاده کنید، پنجره‌ی فوروارد در پنجره‌ای جدید باز می‌شود.
کلید Esc: خارج شدن

کلیدهای ترکیبی:
Tab سپس Enter: فرستادن پیام
Y سپس O: آرشیو کردن Conversation و رفتن به Conversation بعدی.
G سپس A: رفتن به قسمت All Mail
G سپس S: رفتن به قسمت Starred
G سپس C: رفتن به قسمت Contacts
G سپس D: رفتن به قسمت Draft
G سپس I: رفتن به قسمت Inbox​

ترفندستان​
 
آخرین ویرایش:

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
چگونه وارد چت روم پر(full) در Yahoo Messengerشويد!؟

چگونه وارد چت روم پر(full) در Yahoo Messengerشويد!؟

[FONT=&quot]همانطور كه مي دانيد اتاق هاي[FONT=&quot] !Yahoo [/FONT][FONT=&quot]داراي قوانين خاصي هستند . مثلا حداكثر نفرات داخل اتاق 40 نفر مي باشد و اگر آن اتاق داراي ظرفيت كامل باشد يعني 40 نفر در آن آنلاين باشند , ديگر نمي توان وارد اتاق شد . اما گاهي مي توان اين قوانين را زير پا گذاشت . حتما تا به حال شده كه جلوي نام يك اتاق در ليست اتاق هاي[/FONT][FONT=&quot] Yahoo [/FONT][FONT=&quot]ببينيد : (40) . ولي خيلي تمايل داشته باشيد وارد آن اتاق شويد . روش زير را براي اينگونه اتاق ها امتحان كنيد[/FONT][FONT=&quot] :

[/FONT][FONT=&quot]اگر بخواهيد وارد چت رومي كه پر است (يعني 40 نفر در آن آنلاين هستند) شويد مراحل زير را دنبال كنيد[/FONT][FONT=&quot]:

[/FONT][FONT=&quot]ابتدا يك چت روم بسازيد كه هيچ كس داخل آن نيست . حال كد روبرو را در قسمت پيغام تايپ كنيد و كليد[/FONT][FONT=&quot] Enter [/FONT][FONT=&quot]را بزنيد[/FONT][FONT=&quot]. /join X
([/FONT][FONT=&quot]كه بجاي[/FONT][FONT=&quot] X [/FONT][FONT=&quot]بايد نام چت رومي كه پر هست و قصد ورود به آن را داريد تايپ كنيد[/FONT][FONT=&quot].)

[/FONT][FONT=&quot]ممكن است با پيغامي كه مي گويد اين چت روم پر است مواجه شويد.يك مدت صبر كنيد و دوباره كد بالا را وارد كنيد.اين بار وارد چت روم پر خواهيد شد[/FONT][FONT=&quot]!!

[/FONT]
[/FONT]​
[FONT=&quot]www.pooyeshr.com
[/FONT]​
 
آخرین ویرایش:

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
6 ترفند در گوگل

6 ترفند در گوگل

هنگامي كه به ترفندهاي جستجو در گوگل يا موتورهاي جستجوي ديگر فكر مي‌كنيد، احتمالا حقه‌هايي به ذهنتان خطور مي‌كند: مثلا براي جستجوي دقيق عبارات، آن عبارت را داخل گيومه مي‌گذاريم، و يا براي يافتن نتايج وب‌سايتي مشخص، از ‌site:url.com‌ استفاده مي‌كنيم. اما با گوگل مي‌توان دستورالعمل‌هاي هوشمندانه‌تر و ناشناخته‌تري را در اين چهارگوش جستجوي كوچك و ساده به‌كار گرفت كه در اين‌جا به چندتايي از آن‌ها اشاره مي‌كنيم:


1– ساعت به وقت محلي

از گوگل مي‌شود پرسيد، « الان در هنگ كنگ ساعت چند است؟» ‌ ‌

كافي است براي مطلع شدن از وقت محلي شهرهاي بزرگ جهان، به‌سادگي عبارت

‌(what time is it)‌ را بنويسيد و بعد نام شهر مورد نظر را بنويسيد. ‌ ‌

2– اطلاع از وضعيت پروازها

تنها نام خط هوايي و شماره پرواز مورد نظر را وارد كنيد تا زمان ورود و يا حركت هواپيما را در قسمت نتايج جستجوي گوگل مشاهده كنيد. ‌ ‌

3– تبديل واحدهاي پول، اندازه‌گيري و...

هر جا كه باشيد، چه در آشپزخانه و مشغول تهيه شام، يا در حال سفر به كشورهاي خارجي و چه هنگام سر هم كردن كامپيوتر شخصي، مي‌توانيد هر مقياسي روي اين كره خاكي را با گوگل به مقياسي ديگر تبديل كنيد.

ببينيد يك سال چند ثانيه است ‌(seconds in a year)‌ يا مثلا با پنج دلار چند يورو به شما مي‌دهند؟ ‌(usd in euro 5‌) و آنهايي كه خيلي اهل كامپيوترند، مي‌توانند حتي اعداد را به مبناهاي مختلف تبديل كنند (‌in binary 19‌.) ‌ ‌

4– يافتن واژه‌ها و اسناد مرتبط

با اضافه كردن حرف تيلده ‌(~)‌ به واژه در حال جستجوي خود، مي‌توانيد در نتايج جستجوي خود، كلمات مرتبط با آن را هم پيدا كنيد. مثلا با جستجوي تغذيه ‌((Nutrition‌)، كلماتي چون خوراك و بهداشت و سلامتي را هم در نتايج جستجوي گوگل ببينيد. ‌ ‌

5– شناسايي فرهنگ، اشيا و واژگان و عبارات در زبان‌هاي بيگانه، با جستجوي تصويري گوگل

جستجوي تصويري گوگل، به‌جاي اين‌كه كلمه‌اي را براي‌تان توصيف كند، تصوير آن را نشان مي‌دهد. مثلا مي‌خواهيد بدانيد آلوئه‌ورا چه شكلي دارد؟ يا به‌عنوان مثال براي‌تان از طرف شخصي خارجي ايميل آمده و مي‌خواهيد بدانيد كه او را بايد آقا يا خانم خطاب كرد؟ فقط كلمه مورد نظر را در بخش جستجوي تصاوير گوگل وارد كنيد. جستجوگر تصاوير گوگل، بهترين مرجع براي مترجماني است كه در هيچ واژه‌‌نامه‌اي نمي‌توانند معناي فارسي درست و حسابي‌اي براي عبارت خود پيدا كنند. ‌ ‌

6– شناسايي چهره‌ها
اگر دنبال تصوير چهره شخصي هستيد و نمي‌خواهيد تصاوير مرتبط با آن بيايد. مثلامي‌خواهيد لئوناردو داوينچي را پيدا كنيد و نه تابلوهايي كه كشيده يا طرح‌هاي مهندسي‌اي كه ارائه كرده است. در اين صورت كافي است در تنظيمات جستجوي گوگل، گزينه ‌Faces‌ را انتخاب كنيد.
 

yousefvalinejad

عضو جدید
سلام
با اينكه با اين راه حل شما من 2 روز از داشتن كامپيوتر به دليل بالا نيامدن سيستم محروم بودم ولي خواستم از شما تشكر كنم و از تون در خواست كنم كه بفرماييد چگونه مي شود قفل اين پسورد را از بين برد زيرا من باطري مادر برد را برداشتم قبول نكرد،عبارت administrator را زدم قبول نكرد ،عبارتguest را زدم قبول نكرد،ctr+alt+del را زدم قبول نكرد. اگر راه حلي براي ورود بدون داشتن pass است بفرماييد . از تاپيك شما ممنونم.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
با اينكه با اين راه حل شما من 2 روز از داشتن كامپيوتر به دليل بالا نيامدن سيستم محروم بودم ولي خواستم از شما تشكر كنم و از تون در خواست كنم كه بفرماييد چگونه مي شود قفل اين پسورد را از بين برد زيرا من باطري مادر برد را برداشتم قبول نكرد،عبارت administrator را زدم قبول نكرد ،عبارتguest را زدم قبول نكرد،ctr+alt+del را زدم قبول نكرد. اگر راه حلي براي ورود بدون داشتن pass است بفرماييد . از تاپيك شما ممنونم.

کدوم ترفند رو منظورتونه؟
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
نحوه حذف رمز عبور در ويندوز 98منبع : http://www.pooyeshr.com


اگر از پنجره درخواست رمز عبور در ويندوز 98 خسته شده ايد و مي خواهيد از اين به بعد در ابتداي بارگذاري ويندوز ظاهر نشود مراحل زير را دنبال كنيد :

از منوي start گزينه find و سپس files&folders را انتخاب كنيد.و عبارت *.pwl را جستجو كنيد.

(در واقع يك فايل با پسوند .pwl به اسم user name موردنظر وجود دارد).

حال پسوند آن را به .old تغيير داده و سيستم را دوباره راه اندازي كنيد.وقتي كه صفحه درخواست كلمه رمز ظاهر شد، قسمت رمز را خالي بگذاريد و ok را بزنيد.

از اين پس ديگر پنجره درخواست رمز عبور را نخواهيد ديد.
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
افزودن متن دلخواه درکنار ساعت ویندوز

افزودن متن دلخواه درکنار ساعت ویندوز

[FONT=&quot]با این کار متن کنار ساعت ویندوز خود را تغییر خواهید داد !!!
[/FONT]1- [FONT=&quot]فرمان Regedit [FONT=&quot]را در قسمت[/FONT] RUN [FONT=&quot]ویندوز وارد کنید[/FONT] .
2- [FONT=&quot]به کلید زیر بروید[/FONT]:
InternationàControl PanelàHKEY_CURRENT_USER
3- [FONT=&quot]داده ای رشته ای با عنوان[/FONT] S1159 [FONT=&quot]ایجاد کرده(در صورتی که از قبل ایجاد نشده باشد)و متن دلخواه خود را در آن وارد کنید[/FONT] .
4- [FONT=&quot]داده رشته ای دیگر با عنوان[/FONT] S2359 [FONT=&quot]ایجاد کرده و متن دلخواه دیگری را در آن وارد کنید[/FONT] .
[FONT=&quot]توجه کنید که در ویندوز[/FONT] XP [FONT=&quot]اگر فارسی را فعال کرده باشید می توانید عبارات را فارسی تایپ کنید[/FONT]
[/FONT] .
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جلوگيری از دستکاری تنظيمات صفحه نمايش ( Display Settings )

جلوگيری از دستکاری تنظيمات صفحه نمايش ( Display Settings )

اگر از سیستم شما کسی غیر از خودتون هم استفاده میکنه و شما نمی خواهید به تنظیمات صفحه نمايش دسترسی داشته باشه این آموزش را پی بگیرید :
رجیستری را باز کنید و وارد کلید زیر بشوید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Policies\System

در صورتی که کليد System وجود نداشت انرا بسازيد برای اينکار بر روی زير شاخه Policies راست کليک کرده و از بخش New گزينه Key انتخاب کنيد.سپس در پنجره سمت راست در کليد System يک مقدار DWARD به نام NoDispCPL ايجاد کنيد٬سپس برای جلوگيری از دست کاری تنظيمات به ان مقدار يک و برای غير فعال کردن به ان مقدار صفر بدهيد.
 
آخرین ویرایش:

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز

13 ترفند از ارتباط بین رجیستری و ویندوز
قصد داریم 13 ترفند مفید را به شما معرفی کنیم که همگی این ترفندها از طریق رجیستری ویندوز صورت میگیرد اما نتیجه نهایی در درون قسمت های مختلف ویندوز مشاهده میشود. این ترفندها تمامی قسمتهای ویندوز را شامل میشود و بسیار کاربردی هستند.
برای استفاده از تمامی ترفندها از منوی Start به Run رفته و در آن عبارت regedit را تایپ کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

1
- غیر فعال کردن تنظیمات System Restore
اگر ميخواهيد دسترسي به تنظيمات System restore را در Control Panel غير فعال کنيد رجيستري را باز و به مسير زير برويد .
HKEY-LOCAL-MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/SyetemRestore
در اين مسير مقداري با نام DisableConfig را بيابيد .اگر وجود ندارد آن را از نوع DWORD Value بسازيد . سپس مقدار آنرا به يک تغيير دهيد .

2- منوي Start کلاسيک
در ويندوز XP شکل منوي شروع تغيير کرده است . هر کاربري مي تواند آن را به حالت قبلي کلاسيک بر گرداند . اگر ميخواهيد اين منو هميشه در حالت کلاسيک بماند و نتوان آن را به شکل جديدش تغيير داد در رجیستری به مسیر زیر بروید.
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer
در اين مسير مقداري به نام NoSimpleStarMenu را بيابيد . آگر وجود ندارد آن را از نوع DWORD بسازيد و مقدار آن را به يک تغيير دهيد .

3- حذف برنامه هاي بيشتر اجرا شده از منوي Start
در ويندوز XP برنامه هايي که اخيرا اجرا شده اند در ستون سمت چپ آن قرار مي گيرد . اگر مي خواهيد اين برنامه ها را حذف کنيد به مسير زير برويد .
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer
در اين مسير مقداري به نام NoStartMenuMFUprogramsList را اگر وجود ندارد بسازيد . اين مقدار بايد از نوع DWORD باشد . سپس مقدار آنرا به يک تغيير دهيد .

4- مخفي کردن نام برنامه در ليست Add/Remove
اگر مي خواهيد يکي از برنامه هاي نصب شده روي ويندوز را از ليست Add/Remove Programs در Control Panel حذف کنيدرجيستري را اجرا و به مسير زير برويد .
HKEY-LOCAL-MACHINE/software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall
در قسمت سمت چپ برنامه مورد نظر خود را پيدا کنيد و روي ان کليک کنيد . در قسمت سمت راست Display Name را بيابيد روي ان کليک راست کرده و Rename را انتخاب کنيد. به اول آن Quiet را اضافه کنيد . به اين ترتيب اين برنامه از ليست خارج شده است .

5- جلوگيري از تغيير تصوير Desktop
براي اينک تصوير دسکتاپ ثابت و بدون تغيير بماند و نتوان آن را تغيير داد رجيستري را اجرا وبه مسير زير برويد.
HKEY-CURRENT-USER/software/microsoft/windows/Policies/ActiveDesktop
مقداري به نام NoChangingWallpeper از نوع DWORD ايجاد کنيد و مقدار ان را به يک تغيير دهيد .

6- نمايش پيغام در شروع ويندوز
اگر ميخواهيد هنگامي که ويندوز بالا مي آيد يک پيغام در يک پنجره نمايش داده شود رجيستري را اجرا و به مسير زير برويد .
HKEY-LOCAL-MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/Winlogon
در اين قسمت legalnoticecaption را به مقدار دلخواه ( نام پنجره اي که پيغام در آن نمايش داده ميشود )تغيير دهيد.
همچنين مقدار legalnoticetext را به متن پيغامي که ميخواهيد نشان داده شود تغيير دهيد. ويندوز را دوباره راه اندازي کنيد تا تغييرات اعمال شوند.

7- حذف شاخه My Pictures از منوي شروع
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer
مقداری به نام NoSMMyPictures رابیابید و مقدار آن را به یک تغییر دهیید .
(اگر وجود نداشت آن را از نوع DWORD بسازید )

8- حذف ساعت ویندوز
اگر میخواهید زمان و تاریخ نشان داده شده در سمت راست پایین صفحه ویندوز حذف شوند به مسیر زیر در رجیستری بروید .
HKEY-LOCAL- MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer
در این مسیر مقداری به نام HideClock را بیابید اگر این مقدار وجود ندارد آن را از نوع DWORD بسازید . برای این کار در قسمت سمت راست کلیک راست کنید و New وسپس DWORDرا انتخاب نمایید .سپس این مقدار را به یک تغییر دهید .

9- تغییر عنوان INTERNET EXPLORER
اگر میخواهید عنوان بالای پنجره برنامه IE را تغییر دهید به مسیر زیر در رجیستری بروید.
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/InternetExplorer/Main
در این مسیر مقداری به نام Window Title را از نوع String Value بیابید .
اگر وجود نداشت آن را از نوع String بسازید .
سپس مقدار آن را به متنی که می خواهید در بالای پنجره IE نشان داده شود تغییر دهید .

10- روشن يا خاموش کردن NumLock
اگر ميخواهيد در هنگام ورود به ويندوز مشخص کنيد که numlock روشن يا خاموش باشد رجيستري را باز کنيد و به مسير زير برويد.
HKEY-CURRENT-USER/ControlPanel/Keyboard
در اين مسير مقداري به نامInitialKeyboardIndicators را بيابيد . اگر وجود ندارد ان را از نوع Dword بسازيد . براي ساختن مقدار جديد روي قسمت سمت راست کليک کنيد New وسپس dword را انتخاب کنيد . اگر اين مقدار را به صفر تغيير دهيد numlock غير فعال مشود.

11- فعال کردن Administrator در صفحه ورود
براي اينکه کاربر Administrator در صفحه اوليه ورود به ويندوز xp نمايش داده شود رجیستری را اجرا کنيد و به مسير زير برويد .
HKEY-LOCAL-MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/WinLogon/SpecialAccounts/UserList
سپس در قسمت سمت راست کليک راست کنيد و يک مقدار DWORD جديد بسازيد .
نام آن را همانند نام کابري که مي خواهيد نشان داده شود (Administrator) بگذاريد.

12- تغيير مسير فولدرهاي خاص
با استفاده از رجيستري مي توانيد مسير بعضی از فولدرهای خاص در ویندوز نظیر My Documents,My Pictures,… را تغییر دهید . برای این کار در منوی Run برنامه Regedit را اجرا کنید و به مسیر زیر بروید .
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/Current version/Explorer/Usershellfolders
بر روی هر مسیری که میخواهید تغییر دهید دو بار کلیک کنید و مسیر دلخواه خود را وارد کنید. برای اعمال تغییرات یا Logoff کنید و یا اینکه سیتم را Restart نمایید .

13- پسوند های ناشناخته
برای اینکه هنگامی که می خواهید یک فایل ناشناخته را در ویندوز xp باز کنید و مستقیما به لیست برنامه ها بروید و از شما سوال نشود .رجیستری را باز وبه مسیر زیر بروید .
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/windows/CurrentVersion/Explorer
سپس یک مقدار جدید Dword به نام Internetopenwith ایجاد و مقدار آن را صفر قرار دهید . به این ترتیب هنگام اجرای یک فایل ناشناخته مستقیما به لیست برنامه ها خواهید رفت.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدیریت حافظه و بالا بردن سرعت سیستم

مدیریت حافظه و بالا بردن سرعت سیستم


http://www.itiran.blogfa.com/post-10.aspx
برای بدست آودن عملکرد بهتر از کامپیوتری که حداقل دارای 32 مگابایت حافظه RAM است می توان آن را بهینه کرد تا هم کامپیوتر دستورات را به راحتی انجام دهد و هم سرعت و کارایی سیستم بالا رود. اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که میتوانید این کارها را انجام دهید و به نوعی حافظه سیستم خود را مدیریت کنید.
بدین منظور:
1- بر روی
My Computer راست کلیک کنید و به Properties بروید.
2- به قسمت Proformance رفته ودکمه File System رابزنید (در ویندوز XP باید به تب Advance رفته و در قسمت Proformance دکمه Settings را بزنید).
3- در قسمت Hard Disc ودر ناحیه Setting از لیست کشویی گزینه
Network Server را انتخاب کنید (در ویندوز XP از پنجره Proformance Options گزینه Adjust for best performance را انتخاب کنید).
بدین ترتیب به شکلی بهینه تر ار حافظه استفاده می کنید وسرعت سیستم شما بالا تر میرود.

اما در نگارشهای جدید ویندوز بهتراست پس از تنظیمات فوق مراحل زیر نیز طی شوند:
از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت
regedit را تایپ کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
حال به مسیر زیر بروید:
HEKY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/FSTemplates
روی Server کلیک کنید و در ناحیه راست پنجره Regedit دو داده با عنوان NameCache و PathCache به چشم میخورند.
برای این دوداده مقادیر زیر را وارد کنید :
NameCache = 40000000
PathCache = a90a0000

در پایان سیستم را مجددأ راه اندازی کنید.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
انجام عملیات ریاضی در Microsoft Word به شکلی سریع

بدین منظور:
نرم افزار Word را اجرا کنید.
از منوی Tools بر روی Customize کلیک کنید.
در پنجره جدید به تب Commands بروید.
اکنون یک پنجره دارای 2 ستون خواهید داشت. از ستون Tools ، Category را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. از ستون دیگر ، Tools Calculate را پیدا کنید (جزء موارد آخر). اکنون Tools Calculate را گرفته و آن را در جای مناسبی از نوار ابزار بالای صفحه رها کنید. ( Drog & Drop ) .
پس از اینکه دکمه Tools Calculate در جای مناسبی از نوار ابزار جای گرفت ، پنجره Customize را ببندید.
حال در یک صفحه خالی Word ، به عنوان مثال دو عدد را این گونه بنویسید:

253
+
789

هر عدد با یک Enter از خطی بعدی جدا گردد. عملگر ریاضی هم مابین دو خط عدد جای گیرد.

یا دو عدد را پشت سر هم و به شکل زیر وارد کنید:

253 + 789

اکنون این 3سه خط را با موس بگیرید و به حالت انتخاب درآورید ( Highlight کنید ) ، بر روی دکمه Tools Calculate که ایجاد کردید ، کلیک کنید.
سپس در خط بعدی ، دکمه Ctrl+V را همزمان فشار دهید تا پاسخ که در اینجا به فرض 1042 است نمایان شود.
 
  • Like
واکنش ها: vahm

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
حذف کلماتي که قبلا جستجو کرده ايد

يکي از مشکلاتي که شايد شما هم در هنگام کار با مرورگر اينترنت اکسپلورر مواجه شده‌ايد اين است که وقتي کلمه اي را در موتورهاي جستجوگر تايپ مي کنند اين کلمات در هارد کامپيوتر ذخيره مي شود و وقتي قصد داريد دوباره از اين موتور جستجوگر استفاده کنيد کلماتي را که قبلا تايپ کرده ايد به صورت يک منوي کشويي نمايش داده خواهند شد و متاسفانه اين کلمات با استفاده از CLEAN UP و يا پاک کردن کوکي ها ، پاک نمي شوند و برخي براي پاک کردن اين کلمات به سراغ نرم افزار هاي مختلف مي روند در حالي که با خود مرورگر IE به راحتي مي توان اين مشکل را بر طرف کرد.



بدين منظور:


1- در مرورگر IE بروي نوار ابزار TOOLS کليک نماييد و از منوي آن بروي عبارت INTERNET OPTIONS کليک کنيد.

2- بعد از باز شدن پنجره INTERNET OPTIONS برروي برگه CONTENT کليک نماييد .

3- در اين برگه بروي دکمه AUTOCOMPLETE کليک نماييد.

4- در صفحه جديد (AUTOCOMPLETE SETTINGS ) بروي دکمه CLEAR FORMS کليک نماييد.

با انجام اين کار تمامي کلماتي که در موتور هاي جستجوگر تايپ کرده ايد پاک مي شوند . همچنين تمامي کلماتي که به عنوان USERNAME و PASSWORD در سايت هاي مختلف براي ورود به حساب کاربري خود وارد مي کرده ايد نيز پاک مي شود.

اگر قصد ذخيره اين اطلاعات را نداريد، در همان صفحه گزينه FORMS را از حالت انتخاب خارج نماييد.
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پاك كردن Username در پنجره Dial-up Networking

پاك كردن Username در پنجره Dial-up Networking

هنگامي كه وارد پنجره Dial-up Networking مي شويد و روي آيكونهاي تماس خود كليك مي كنيد پنجره اي ظاهر مي شود كه اگر Username, Password و همچنين شماره تلفن را وارد كنيم و بعد دكمه Connect را فشار دهيم، تماس با اينترنت از طريق خط تلفن برقرار خواهد شد و بعد از اولين تماس موفقيت آميز، Username در اين پنجره ثبت خواهد شد و براي تماس مجدد ديگر احتياجي به وارد كردن مجدد Username نمي باشد . البته اين مسئله عيبي كه دارد اينست كه كاربران ديگر متوجه Username ما مي شوند .
بدين منظور جهت جلوگيري از ثبت شدن Username, دستور زير را با مقدار 1 به كار ببريد .
سيستم عامل : XP - 2000
مسير : HKEY_Local_Machine\System\Currentcontealset\Servic es\Rasman\Parameters
نوع : String Value
دستور : DisableSavePassword
مقدار : 1
توجه : جهت بازگشت به حالت اوليه، دستور را از مسير گفته شده خارج كنيد
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
محل پوشه های مخصوص سیستم را تغییر دهید

محل پوشه های مخصوص سیستم را تغییر دهید

ویندوز دارای تعداد زیادی پوشه مخصوص به خود مانند My Documents , Desktop , Favorites , Start Menu است. اما این پوشه ها میتوانند به هر جایی از سیستم شما نقل مکان کنند، به شرطی که این ترفند را به کار ببرید.

رجیستری خود را باز کرده Run>Regedit

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explore\User Shell Folders

ابتدا به موقعیت فعلی پوشه ایی که میخواهید جا به جا کنید توجه نموده و سپس با استفاده از کاوشگر ویندوز، آن پوشه را به محل جدید خود نقل مکان دهید. تنها کاری که باید بکنید آن است که خط سیر کامل این محل جدید را در کلید فوق الذکر تغییر دهید. در ضمن برای اعمال این تغییرات، لازم است ویندوز را از نو بوت کنید.
 
آخرین ویرایش:

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نمايش متن و پيغامي براي كاربران، هنگام شروع ويندوز

نمايش متن و پيغامي براي كاربران، هنگام شروع ويندوز

زماني پيش خواهد آمد كه افراد ديگري نيز از كامپيوتر شما استفاده ميكنند و يا به عنوان مسئول سايت مي خواهيد بر روي تك تك كامپيوترهاي سايت پيغامي را نمايش دهيد، مبني بر اينكه، ابتدا ديسكتهاي خود را ويروسيابي كنيد و يا بر روي درايو C برنامه اي نصب نكنيد و يا مي خواهيد قوانين سايت را به كاربران متذكر شويد .
ميتوانيد به كمك اين دو دستور، هر متن دلخواه و مورد نظرتان را(فارسي يا لاتين) در ابتداي شروع ويندوز به نمايش درآوريد .
سيستم عامل : ۹۸ - 2000 - XP
مسير اول : HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\Curr entVersion\WinLogOn
مسير دوم : HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogOn
نوع : String Value
دستور : LegalNoticeCaption , LegalNoticeText
توجه :
1-
كاربر به هيچ عنوان نميتواند اين متن را حذف و يا تغيير دهد .( وقتي ويندوز داره بالا مياد)
2-
هر بار كه سيستم روشن ميشود، كاربر ناچار است اين پيغام را مطالعه كند و دكمه تاييد را فشار دهد تا ويندوز به طور كامل بوت شود .
3-
در دستور زير، مقدار LegalNoticeCaption متن عنوان پنجره و مقدار LegalNoticeText متن اصلي پيغام مي باشد .
4-
مسير اول براي ويندوز 98 و ME ، و مسير دوم براي ويندوز 2000 و XP مي باشد .
5-
جهت برگشت به حالت اوليه، دستورات زير را از مسير گفته شده حذف كنيد
 
بالا