با وجود ذخاير 57 ميليون تني، فقط 20درصد از ذخاير معدني ايران كشف شده است

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
نايب رييس خانه معدن:
با وجود ذخاير 57 ميليون تني، فقط 20درصد از ذخاير معدني ايران كشف شده است
ايران با وجود ذخاير 57 ميليون تني معدني فقط توانسته است 20 درصد از كل ذخاير خود را كشف كند.

محمد رضا بهرامن نايب رييس خانه معدن ايران، در همايش روز ملي صنعت و معدن با اعلام اين مطلب گفت: متاسفانه ما در بخش معدن بسيار ضعيف عمل كرده ايم كه يكي از دلايل آن نبود بودجه مناسب براي بخش معدن است به همين دليل ايران در زمينه اكتشاف عملكرد بسيار ضعيفي داشته است.

وي ادامه داد: در دنيا اكتشافات در عمق 2000 متري زمين انجام مي شود در حاليكه اكتشافات ما در ايران در عمق 400 متري است. بنابراين نمي توانيم بگوئيم در زمينه اكتشافات عملكرد مناسب، موفق و افتخارآميزي داشته ايم.

بهرامن با گلايه مندي از نبود دبيرخانه بخش صنعت و معدن در وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت تصريح كرد: حكم حاكميتي براي وزارت خانه مربوطه تعيين شده اما دبيرخانه اي در اين زمينه شكل نگرفته است و متاسفانه امروزه ما شاهد حضور سازمان هاي غير مرتبط در امور معدني هستيم.

وي با تاكيد بر ضرورت حاكميت در امور معدني متذكر شد: معادن در همه دنيا حاكميتي است و حتي معادن آمريكا، كانادا و برزيل نيز مشمول نظارت حاكميتي مي شود.

اين مقام مسئول با اشاره به دسترسي ايران به بازار 400 ميليوني معدني ابراز داشت: ما بايد از اين فرصت ها براي توسعه بخش معدن استفاده كنيم و نبايد فراموش كنيم كه ايجاد ارزش افزوده در توليد و صادرات محصولات معدني لازم است كه حرف اول را بزند.
منبع: پايگاه اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت
 

Similar threads

بالا