vray mesh export
یکی از بهترین قابلیت های vray که از لحاظ کاربرد خیلی به درد ما معمارها میخوره.
حتما برای ما اتفاق افتاده که در کار با 3dmax و اضافه کردن object (مخصا درخت و ماشین)به صحنه مون متوجه میشیم که حرکت و چرخش تو فضای view port مون دچار مشکل شده و ریب میزنه.این زمانی که حجم object های درون صحنه اون قدر زیاد شده که رم کامپیوتر و کارت گرافیک کشش این حجم اطلاعاتو نداره.
این ابزار با تبدیل کردن یک object به یک سری کد که توسط مکس انجام میشه و ذخیره کردن اون ها در یک محل باعث میشه که دیگه سنگینی حجم object تو viewport نباشه و به جاش 3dmax هر موقع به این اطلاعات نیاز داشت از روی همون محل ذخیره استفاده کنه.
meshexport علاوه بر سبک کردن صحنه میتونه به مانند cash در cpu هم عمل کنه به این ترتیب که اگه مثلا از یک object که export شده چند تا در صحنه باشه با شناسایی اطلاعات اضافه اونا روحذف میکنه و سرعت رندرو زیاد میکنه.
طریقه استفاده
اون object رو که میخوایم اکسپورت کنیم انتخاب میکنیم و راست کلید میکنیم
قسمت اول برای انتخاب محل ذخیره اطلاعاته
export as a single file:وقتی object ما یکپارچه باشه
export as a multi:وقتی که ابجکت مثل الان چند قسمتی باشه
با زدن ok آبجکت این شکلی میشه.اگه نشد یعنی هنوز تبدیل به proxy نشده.
حالا تا چه قدر دلتون میخواد میتونید ازش کپی کنید و هیچ مشکلی هم پیش نمیاد.
Afall.