اعجاز شگفت انگيز قرآن

javadazarakhsh

کاربر فعال
معجزه رياضی قرآن

هر فرد نا مسلمان منصفی با خواندن مطالب زير ايمان ميآورد که قران کلام خدا است
چه رسد به افرادی که مسلمان هستند

جمله ”بسم الله الرحمن الرحيم“ 19 حرف است، و در آيه 74:30 سوره مدثر آمده است كه نگهبانان جهنم 19 فرشته هستند
و هر كس كه بگويد قرآن سخن انسان است خداوند او را وارد جهنمی ميكند كه 19 فرشته نگهبان آن هستند.
ما ميدانيم که عدد 19 عدد اول ( prime number ) است. عدد اول عددی است كه فقط بر خودش و بر يك قابل تقسيم باشد.
افراد مختلفی در گذشته و حال سعی کرده اند که به رمزهای معجزات رياضی قرآن پی ببرند.
در گذشته، يکی از اين افراد پيگيری های زيادی در اين مورد انجام داد و به موفقيت های زيادی "در اين مورد" رسيد.
در سالهای اخيرآقای كورش جم ‌نشان كه در زمان حاضر در تهران زندگی ميكند با يك ماشين حساب كوچك به نتيجه‌ای رسيد
كه شما ميتوانيد آن را امتحان كنيد. او شماره هر سوره را با تعداد آيات آن بصورت زير جمع كرد:

جمع تعداد آيه شماره سوره
زوج 8 = 7 + 1
زوج 288 = 286 + 2
فرد 203 = 200 + 3
زوج 180 = 176 + 4
فرد 125 = 120 + 5
... ... ... ...
... ... ... ...
زوج 118 = 5 + 113
زوج 120 = 6 + 114
جمع زوج ها جمع فردها جمع آيه ها جمع سوره ها
6236 6555 6236 6555


قابل توجه است كه تعداد زوج‌ها 57 عدد و فردها نيز به همان تعداد يعنی 57 عدد ميباشد كه اين خود به تنهائی يك معجزه است.
اما معجزه ديگر اينست كه اگر حاصل جمع‌های زوج را با هم جمع كنيم 6236 بدست می ‌آيد كه مساوی است با تعداد كل آيه‌های قرآن.
و معجزه ديگر اينكه اگر حاصل جمع‌های فرد را با هم جمع كنيم 6555 بدست ميايد كه مساوی است با جمع كل شماره سوره‌های قرآن.
و معجزه ديگر اينكه اگر رقم‌های 6555 را با رقم‌های 6236 جمع كنيم، عدد 38 بدست ميآيد كه خود ضريب 19 دارد:
2 X 19 = 38 = (6+2+3+6) + (5+5+5+6)
همانطور كه تعداد سوره‌های قرآن ضريب 19 دارد: 6 X 19 = 114
لطفا توجه كنيد كه اگر تعداد آيه‌های قرآن را كم يا زياد كنيم يا فقط جای سوره‌ها را با هم عوض كنيم
ديگر چنين روابطی وجود نخواهد داشت،
و اين نشان دهنده اينست كه تعداد آيات قرآن همين اندازه و ترتيب سوره‌ها نيز به همين ترتيب بوده
و در نتيجه قرآن نميتواند كار دست انسان باشد.
******
درود بر شما
عزیز دلم بسم الله الرحمن الرحیم دارای 21 حرف است نه 19 حرف. ضمنا حروف مشدد را حساب کنی 23 حرف. لطفا نخواه بحث کنی چون اگر هم ثابت کردی نوزده حرف هست هم چنین موضوعی معجزه نیست. تعریف معجزه چیز دیگریست. میدانم با قلب پاکتان با برخوردن به این موضوع تحت تاثیر قرار گرفته و برای هدایت سایر دوستان با نیت پاک بدون بررسی دقیق این پیام را گذاشتید اما بدانید معجزه این نیست دوما حکایت ارسطو شده که در دو کتاب مهم خود برای ادعای برتری مرد از زن ادعا کرده مرد دو دندان از زن بیشتر دارد بدون اینکه به خود زحمت بدهد و تعداد دندان زن خود را حداقل بشمارد. از طرفی این را هم بدان که یک بهایی این موضوع معجزه نوزده را براه انداخته چون در بهاییت عدد نوزده مقدس است و سال آنها هم نوزده ماهی است. و آنها برای تبلیغ بهاییت این موضوع را بیان کرده اند. بهتره کمی مهندس باشیم و دقت بیشتری بکنیم. پیروز باشید
 

javadazarakhsh

کاربر فعال
جناب شما که قران رو با امثال کیهان مقایسه میکنید و میگید میشه از توش معجزه در آورد و این حرفا ... لطفا اگه خیلی ادعاتون میشه جواب تحدی قرآن رو بدین وگرنه سعی نکنید فقط با ابراز مخالفت و متفاوت بودن ابراز وجود و جلب توجه کنین.
حرف زدن خیلی راحته اگه واقعا حرفی دارین مث سایر اعضا با سند و مدرک لطفا ... اگرم فقط حرف و ادعاست که بیان نشه برا خودتونم خیلی بهتره.

و اگر درباره انچه بر بنده خود نازل کردیم شک و تردید دارید (دست کم) یک سوره همانند آن بیاورید ؛ و گواهان خود را غیر از خدا (برای این کار) فرا خوانید (23 بقره)
پس اگر چنین نکنید که هرگز نخواهید کرد از اتشی بترسید که هیزم ان (بدنهای) مردم (گناهکار) و سنگها است ؛ و برای کافران آماده شده است ( بقره 24)
00000000000000000000000000000000000000000
درود. عزیز دل گویا امر بر شما مشتبه شده. ما با حرمت و حقانیت قران کاری نداریم. ما عرضمون اینه که با مطالب غیر واقع مسبب سوء استفاده دشمنان نشویم. مثلا جریان عدد نوزده که من شمردم و بیست و یک شد و یا جریان مومیایی و نمک. عزیز دلم شما و هر کس دیگری در یک متن می توانید با استفاده از سرچ تعداد مثلا کلمه روز رو بشمارید بعد انرا روی 365 تنظیم کنین و یا هر نظم دیگری که خواستید یدین. ما عرضمون اینه که معجزه قران اینا نیست نه اینکه خود قران معجزه نیست. لطفا کمی دقت کنیم بهانه دست دشمن ندهیم
 

javadazarakhsh

کاربر فعال
به نقل از http://antimajus.blogfa.com/post-107.aspx
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
[h=2]آیا معجزات عددی قرآن واقعا معجزه هستند؟[/h]با سلام و خسته نباشید.

مقدمه:
در همین ابتدا باید یادآوری کنم که دفاع ضعیف از یک حقیقت از حملۀ مخالفین حقیقت هم خطرناکتر است. وقتی شما یک استدلال غلط را در ذهن مخاطب جای میدهید در او این ذهنیت را به وجود میاورید که حقیقت قابل دفاع از راه منطقی نیست.

امروز میخواهیم یکی از این استدلات غلط را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم
.

شرح استدلالات غلط:

در برخی از سایتها مطالب غلطی در مورد اعجاز عددی قرآن آمده که با هم دو مورد از آنها را میبینیم:

مورد اول: در قرآن برخی کلمات به تعداد خاصی آمده اند مثلا یوم(=روز) ۳۶۵ بار و شهر(=ماه) ۱۲ مرتبه تکرار شده است و ...

نخست باید بگوییم که این ادعاها غلط هستند برای مثال واژۀ شهر که به معنای ماه است در قرآن بیش از ۱۲ بار تکرار شده است و از این گذشته کسی که این ادعا را کرده بود بعد از فاش شدن غلط بودن ادعاهایش ادعا کرد که ایراد از اعجاز من نیست بلکه ایراد از قرآنهای تحریف شدۀ شماست!!! یعنی خودش قرآن را زیر سؤال برد! البته وی نگفته است که اگر این قرآنی که در دست ماست تحریف شده است خودش از روی چه قرآنی این معجزات را یافته است؟؟

مورد دوم: در قرآن رمزی عجیب بر مبنای عدد ۱۹ وجود دارد. بسم الله الرحمن الرحیم دارای ۱۹ حرف است و میدانیم که این عبارت ۱۱۴ بار در قرآن آمده است و ۱۱۴ نیز بر ۱۹ بخش پذیر است! و ...

ابتدا عرض میکنم که این معجزه اصلا درست نیست. تعداد حروف «ب س م ا ل ل ا ه ا ل ر ح ا م ن ا ل ر ح ی م» نوزده نیست بلکه بیست و یک است. نویسنده الف روی لام کلمۀ الله و الف در واژۀ رحمان را حساب نکرده است!(البته اگر مشدّد بودن "ر" را در رحمان و رحیم در نظر بگیریم تعداد حروف ۲۳ است!!!!) از این گذشته عدد ۱۹ عدد مقدس بهائیان است و در واقع سازندۀ این معجزه فردی بهائی بوده که خواسته پس از پذیرش این معجزه بگوید که حالا ببینید که عدد ۱۹ در بهائیت چقدر اهمیت دارد و مصداقی در ادعای خویش بیابد.

لطفا وقتتان را برای دفاع از معجزات فوق تلف نکنید زیرا حرف من چیز دیگری است. صحت ادعاهای فوق هم کمکی بدانها نمیکند. بند بعد را بخوانید:

آیا این ادعاها اگر درست بودند،معجزه محسوب میشدند؟؟

ابتدا باید دید که به چه چیز معجزه میگویند. معجزه یعنی کاری که افراد عادی از انجام آن عاجزند.

آیا ما از ایجاد چنین نظمی در یک کتاب عاجز هستیم؟

پاسخ سؤال فوق منفی است. امروزه با کمک جستجوگرهایی که روی سیستمهای تایپ کامپیوتری نصب شده است شما هم میتوانید چنین نظمی را در یک نوشته ایجاد کنید.

مثال:

۱.یک نوشتۀ هزار صفحه ای (مثلا یک کتاب قصه) را روی محیط word قرار دهید.

۲.تعداد واژۀ "روز" را با ابزار جستجوگر(Ctrl+F) در آن جستجو کنید. اگر تعداد این واژه در کل متن از ۳۶۵ کمتر بود در چند جا به صورت زائد از آن استفاده کنید یا چند جمله حاوی این واژه به جاهای مختلف نوشته اضافه کنید. اگر تعداد این واژه از ۳۶۵ بیشتر بود، سعی کنید تا جایی که تعداد این واژه در متن به ۳۶۵ برسد، این واژه را در بخشهای مختلف متن حذف کنید و به جایش از لغات مشابه استفاده کنید. مثلا جملۀ "او روز بعد آمد." را به "او فردا صبح آمد." تغییر دهید؛ همچنین جملاتی که احساس میکنید حاوی این واژه هستند و قابل حذف میباشند، را حذف کنید تا تعداد واژۀ "روز" در متن به ۳۶۵ برسد. اکنون در متن شما واژۀ "روز" دقیقا ۳۶۵ بار تکرار شده است که برابر با تعداد روزهای سال است!

۳.اکنون واژه های دیگر که میشود عدد خاصی را بدانها نسبت داد مثل "ماه"، "ساعت"، "دقیقه"و ... را در متن جستجو کنید و تعدادشان را بدست آورید و آنقدر از آنها کم و زیاد کنید تا تعدادشان همان عدد خاصی باشد که میشود بدانها نسبت داد. اکنون برخی واژه ها به تعدادی ویژه در متن شما دیده میشوند!!

۴.برای اینکه متنتان یک رمز عددی خوب هم داشته باشد، تعداد حروف نام قهرمان داستان را بشمارید. اگر نام قهرمان داستان برای مثال "حسینعلی" باشد؛ نظر به اینکه تعداد حروف آن هفت است، طبق روش بالا کاری کنید که تعداد این واژه در متن ضریبی از هفت باشد مثلا ۷۷ بار نام قهرمان داستان تکرار شده باشد. اگر دوست دارید نظمتان خیلی ویژه بشود با صرف وقت بیشتر کاری کنید که تعداد هر یک از حروف نام "حسینعلی" در کل متن نیز ضریبی از عدد هفت باشد. با اتصال برخی بندها به همدیگر کاری کنید که تعداد بندهای هر فصل از متن نیز ضریبی از ۷ باشد. مثلا اگر در یک فصل از این متنتان ۱۷ بند دارد، به هر سختی که هست ۳ تا از بندها را به بندهای دیگر بچسبانید تا تعداد بندها به ۱۴ کاهش یابد یا اگر تعدا بندها ۱۹ بود با تفکیک دو تا از بندها تعداد بندها را به ۲۱ برسانید؛ سپس در حوزۀ بزرگتر تعداد فصلهای متن را نیز بررسی کنید و سعی کنید با اتصال یا تفکیک تعداد فصلهای لازم به یکدیگر تعداد فصلها نیز ضریبی از عدد هفت باشد. اکنون در متن شما رمز عدد هفت که رمز بامفهومی هم هست(تعداد حروف نام قهرمان داستان)، وجود دارد.

نتیجه:

شما میتوانید یک نظم عددی پیچیده، مثل همان چیزی که دو مورد فوق ادعا میکردند و صحت نداشت در متنتان ایجاد کنید. پس وجودچنان نظمهای عددی در یک کتاب نمیتواند دلیلی بر اعجاز و آسمانی بودن آن کتاب باشد زیرا افراد عادی هم قادر به ایجاد آن هستند.





سخن آخر:

دوستان گرامی، بیایید به جای ساختن معجزات خیالی برای قرآن از جنبه های واقعی اعجاز قرآن دفاع کنیم. ساختن این گونه معجزات غلط و فاقداساس تنها حقانیت قرآن را زیر سؤال میبرد. آنچه قرآن را یک معجزه میکند اینگونه نظمهای خیالی نیست. حقانیت قرآن در هدایتگر بودن و تحدی و جنبه های ادبی و سایر موارد مورد تأیید دانشمندان اسلامی است.


البته برخی از این نظمهای عددی برای بشر محال هستند،مثل نظم تعداد زیادتر حروف مقطعه در سوره های مربوطه که خود سوره های دارای حروف مقطعه نیز بسته به حروف مقطعه خودشان موضوعات مخصوصی دارند، که این نظمها را اعجاز میدانیم
 

...ANTY...

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشیدا ولی اینا همش هجو نیست؟؟؟؟؟
بجای عمل به قرآن به بیراهه کشیده نشین یه وقت!!!!!
مثل کسی که داره با انگشتش ماه رو نشون میده اونوقت همه بجای دقت به ماه (!) دارن سر این بحث میکنن که انگشت طرف چاقه یا لاغر!
خدا احتیاجی به اثبات خودش یا کتابش نداره هرکی اعتقاد داره بسم الله
ممنون از شما دوست عزیز
 

mehr1441

عضو جدید
[SUP]اراده ي قوي يك مرد 300 كيلويي براي لاغر شدن[/SUP]

[SUP]اين آقا وقتي داشت با خيال راحت مي خورد[/SUP]

[SUP]
[/SUP]
[SUP]متوجه نبود كه ممكنه يه بلايي سرش بياد[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]وقتی وزن او به بيش از 300 كيلو رسيد تصميم گرفت كه لاغر بشه [/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]بنابراين به سراغ يه مربي ورزش رفت[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]تمرينات سخت ولي اصولي را پشت سر گذاشت تا اين كه [/SUP][SUP]...[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]با اين كه وزنش كمتر و كمتر مي شد ولي يه مشكل جديد پيدا كرد ! از خودش مي پرسيد با اين همه پوست بايد چكار كنه ؟[/SUP]
[SUP]
[/SUP]

[SUP]هي از خودش عكس مي گرفت[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]وقتي عكس ها رو مي ديد حالش بد مي شد [/SUP][SUP].

[/SUP][SUP]ولي باز هم به ورزش كردن ادامه داد[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]ولي فقط مي تونست چربي ها رو آب كنه[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]هر چند ديگه از اون همه چربي خبري نبود ولي [/SUP][SUP]...[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]وقتي ديد نمي تونه به طور طبيعي از شر پوست هاي اضافي خلاص بشه ، بدنش رو سپرد به تيغ جراحان[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]و حالا اون از اين موفقيت شاد و خوشحاله[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]كم كم ديگه بايد براي پوشيدن لباس زیبای اندامي خودش رو آماده كنه[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
[SUP]
[/SUP]
كمال انسان به تصرف دل است باقي مثل آب و گل است
 
آخرین ویرایش:

Nazi_Elite

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان تا دو سه روز دیگه 1 جمله عربی که ادعا میشه مثل آیه قرآن فصیح هستش رو میذارم تا همه نظر بدن که این چیش کمتر از قرآنه.


جواب پست 24 هم بدید.
همه نباید نظر بدن... دانشمندان آگاه به علوم قرآن باید نظر بدن... کسی که بتونه نظر بده و نظرش مورد اطمینان باشه.
 
آخرین ویرایش:

opalopal48

عضو جدید
دور ورِ برجای تجارت جهانی ، خیابونی با این اسم نیست !
حتی من یه سرچِ اجمال کردم که نتیجش این شد که اصلاً تو نیویورک یه همچین خیابونی نیست !
اینم آدرس برجها :

Liberty St & Church St
New York, NY 10006

خودتونم برید گوگل مپ ببینید .

اون "در این صورت" هم خیلی باحاله !
بقیه ی موارد رو هم حوصله نکردم چک کنم!

حالا فرض کنیم که اصلاً این طور باشه ...

1- شاید بن لادن با دیدنِ این آیه ، سعی کرده تاریخ و ... ترور رو با جزئیاتِ این آیه مطابقت بده ... !
2-اگر فرضِ تطبیق دادنِ بن لادن درست نباشه و تو قرآن واقعاً به این موضوع اشاره شده ، یعنی این حرکت از طرفِ الله ، تایید شدست ؟

البته دوستان نشون دادن که هر چی ما بگیم فایده نداره ...ایناها ... اینجارو :

مشاهده پیوست 78827

در کل همگی موفق باشید ... فقط اینو بگم و برم :
آدمیزاد ، با قدرتِ تخیلش ، اگه اراده کنه ، از تو روزنامه کیهان هم میتونه هزار جور معجزه در بیاره !

سلام
دوست گرامی مگه خداوند هر چیزی را که در قرآن ذکر کرده تایید کرده ؟مثلا در مورد ظلم و ستم بارها مطالبی ذکر شده مگر این به این دلیل هست که اونها مورد تایید هستند ؟ شما اول برید تفاوت دستورات تکوینی و تشریعی رو بخونید بعد بیایید در مورد این مساله مطلب بنویسید
 

opalopal48

عضو جدید
به نقل از http://antimajus.blogfa.com/post-107.aspx
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
آیا معجزات عددی قرآن واقعا معجزه هستند؟

با سلام و خسته نباشید.

مقدمه:
در همین ابتدا باید یادآوری کنم که دفاع ضعیف از یک حقیقت از حملۀ مخالفین حقیقت هم خطرناکتر است. وقتی شما یک استدلال غلط را در ذهن مخاطب جای میدهید در او این ذهنیت را به وجود میاورید که حقیقت قابل دفاع از راه منطقی نیست.

امروز میخواهیم یکی از این استدلات غلط را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم
.

شرح استدلالات غلط:

در برخی از سایتها مطالب غلطی در مورد اعجاز عددی قرآن آمده که با هم دو مورد از آنها را میبینیم:

مورد اول: در قرآن برخی کلمات به تعداد خاصی آمده اند مثلا یوم(=روز) ۳۶۵ بار و شهر(=ماه) ۱۲ مرتبه تکرار شده است و ...

نخست باید بگوییم که این ادعاها غلط هستند برای مثال واژۀ شهر که به معنای ماه است در قرآن بیش از ۱۲ بار تکرار شده است و از این گذشته کسی که این ادعا را کرده بود بعد از فاش شدن غلط بودن ادعاهایش ادعا کرد که ایراد از اعجاز من نیست بلکه ایراد از قرآنهای تحریف شدۀ شماست!!! یعنی خودش قرآن را زیر سؤال برد! البته وی نگفته است که اگر این قرآنی که در دست ماست تحریف شده است خودش از روی چه قرآنی این معجزات را یافته است؟؟

مورد دوم: در قرآن رمزی عجیب بر مبنای عدد ۱۹ وجود دارد. بسم الله الرحمن الرحیم دارای ۱۹ حرف است و میدانیم که این عبارت ۱۱۴ بار در قرآن آمده است و ۱۱۴ نیز بر ۱۹ بخش پذیر است! و ...

ابتدا عرض میکنم که این معجزه اصلا درست نیست. تعداد حروف «ب س م ا ل ل ا ه ا ل ر ح ا م ن ا ل ر ح ی م» نوزده نیست بلکه بیست و یک است. نویسنده الف روی لام کلمۀ الله و الف در واژۀ رحمان را حساب نکرده است!(البته اگر مشدّد بودن "ر" را در رحمان و رحیم در نظر بگیریم تعداد حروف ۲۳ است!!!!) از این گذشته عدد ۱۹ عدد مقدس بهائیان است و در واقع سازندۀ این معجزه فردی بهائی بوده که خواسته پس از پذیرش این معجزه بگوید که حالا ببینید که عدد ۱۹ در بهائیت چقدر اهمیت دارد و مصداقی در ادعای خویش بیابد.

لطفا وقتتان را برای دفاع از معجزات فوق تلف نکنید زیرا حرف من چیز دیگری است. صحت ادعاهای فوق هم کمکی بدانها نمیکند. بند بعد را بخوانید:

آیا این ادعاها اگر درست بودند،معجزه محسوب میشدند؟؟

ابتدا باید دید که به چه چیز معجزه میگویند. معجزه یعنی کاری که افراد عادی از انجام آن عاجزند.

آیا ما از ایجاد چنین نظمی در یک کتاب عاجز هستیم؟

پاسخ سؤال فوق منفی است. امروزه با کمک جستجوگرهایی که روی سیستمهای تایپ کامپیوتری نصب شده است شما هم میتوانید چنین نظمی را در یک نوشته ایجاد کنید.

مثال:

۱.یک نوشتۀ هزار صفحه ای (مثلا یک کتاب قصه) را روی محیط word قرار دهید.

۲.تعداد واژۀ "روز" را با ابزار جستجوگر(Ctrl+F) در آن جستجو کنید. اگر تعداد این واژه در کل متن از ۳۶۵ کمتر بود در چند جا به صورت زائد از آن استفاده کنید یا چند جمله حاوی این واژه به جاهای مختلف نوشته اضافه کنید. اگر تعداد این واژه از ۳۶۵ بیشتر بود، سعی کنید تا جایی که تعداد این واژه در متن به ۳۶۵ برسد، این واژه را در بخشهای مختلف متن حذف کنید و به جایش از لغات مشابه استفاده کنید. مثلا جملۀ "او روز بعد آمد." را به "او فردا صبح آمد." تغییر دهید؛ همچنین جملاتی که احساس میکنید حاوی این واژه هستند و قابل حذف میباشند، را حذف کنید تا تعداد واژۀ "روز" در متن به ۳۶۵ برسد. اکنون در متن شما واژۀ "روز" دقیقا ۳۶۵ بار تکرار شده است که برابر با تعداد روزهای سال است!

۳.اکنون واژه های دیگر که میشود عدد خاصی را بدانها نسبت داد مثل "ماه"، "ساعت"، "دقیقه"و ... را در متن جستجو کنید و تعدادشان را بدست آورید و آنقدر از آنها کم و زیاد کنید تا تعدادشان همان عدد خاصی باشد که میشود بدانها نسبت داد. اکنون برخی واژه ها به تعدادی ویژه در متن شما دیده میشوند!!

۴.برای اینکه متنتان یک رمز عددی خوب هم داشته باشد، تعداد حروف نام قهرمان داستان را بشمارید. اگر نام قهرمان داستان برای مثال "حسینعلی" باشد؛ نظر به اینکه تعداد حروف آن هفت است، طبق روش بالا کاری کنید که تعداد این واژه در متن ضریبی از هفت باشد مثلا ۷۷ بار نام قهرمان داستان تکرار شده باشد. اگر دوست دارید نظمتان خیلی ویژه بشود با صرف وقت بیشتر کاری کنید که تعداد هر یک از حروف نام "حسینعلی" در کل متن نیز ضریبی از عدد هفت باشد. با اتصال برخی بندها به همدیگر کاری کنید که تعداد بندهای هر فصل از متن نیز ضریبی از ۷ باشد. مثلا اگر در یک فصل از این متنتان ۱۷ بند دارد، به هر سختی که هست ۳ تا از بندها را به بندهای دیگر بچسبانید تا تعداد بندها به ۱۴ کاهش یابد یا اگر تعدا بندها ۱۹ بود با تفکیک دو تا از بندها تعداد بندها را به ۲۱ برسانید؛ سپس در حوزۀ بزرگتر تعداد فصلهای متن را نیز بررسی کنید و سعی کنید با اتصال یا تفکیک تعداد فصلهای لازم به یکدیگر تعداد فصلها نیز ضریبی از عدد هفت باشد. اکنون در متن شما رمز عدد هفت که رمز بامفهومی هم هست(تعداد حروف نام قهرمان داستان)، وجود دارد.

نتیجه:

شما میتوانید یک نظم عددی پیچیده، مثل همان چیزی که دو مورد فوق ادعا میکردند و صحت نداشت در متنتان ایجاد کنید. پس وجودچنان نظمهای عددی در یک کتاب نمیتواند دلیلی بر اعجاز و آسمانی بودن آن کتاب باشد زیرا افراد عادی هم قادر به ایجاد آن هستند.





سخن آخر:

دوستان گرامی، بیایید به جای ساختن معجزات خیالی برای قرآن از جنبه های واقعی اعجاز قرآن دفاع کنیم. ساختن این گونه معجزات غلط و فاقداساس تنها حقانیت قرآن را زیر سؤال میبرد. آنچه قرآن را یک معجزه میکند اینگونه نظمهای خیالی نیست. حقانیت قرآن در هدایتگر بودن و تحدی و جنبه های ادبی و سایر موارد مورد تأیید دانشمندان اسلامی است.


البته برخی از این نظمهای عددی برای بشر محال هستند،مثل نظم تعداد زیادتر حروف مقطعه در سوره های مربوطه که خود سوره های دارای حروف مقطعه نیز بسته به حروف مقطعه خودشان موضوعات مخصوصی دارند، که این نظمها را اعجاز میدانیم

سلام دوست گرامی از نیت خیری که دارید از شما کمال تشکر و قدردانی رو دارم
ولی اینکه میگویید یک قصه را با واژه پرداز .... خب دوست گرامی 1400 سال پیش مایکروسافت وردی به بازار عربستان ارائه نکرده بود که مسلمانان با آن قرآن را تنظیم کنند
بعد اون جملاتی که شما گفتید او در روز آمد و ..... با انصاف بگویید کدامش نصف فصاحت و نظم آیات قرآن را دارد ؟
اون قصه هزار صفحه ای شما با اون جملات اضافه شده و یا کسر شده چه پیامی برا دیگران دارد ؟
یک بار اون قصه را بخوانید ببینید چه نتیجه ای از آن میگیرید
قصه شما شبیه همان قصه کسانی بود که خواستند مثا قرآن کتابی بیاورند که گفتند هذا الفیل الفیل خرطوم الطویل و .........
میدونم نیت خیر دارید ولی دوستان منظورشون اینه که با امکانات 1400 سال قبل نمیشه چنین نظمی در یک کتاب 114 سوره ای بوجود آورد آنهم کتابی که اکثر ایمان آورندگان آن را حفظ بودند .همون داستان هزار صفحه ای شما مطمئن باشید هیچ کلام دلنشینی ندارد که خواننده را ترغیب به حفظ آن کند .آهنگ دلنشین قرآن هست که سبب شد قران در سینه ایمان آورندگانش حفظ گردد . اگر قصد پیامبر(ص)از ایجاد چنین نظمی در اعداد اثبات الهی بودن کلام قرآن بود همان زمان این ادعا را میکردند و همه را انگشت به دهان می گذاشتند .
موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
این مدل تاپیکا و بحثای بوجود آمده ش رو که می بینم، احساس می کنم یه عده آدم داشتن در مورد کتاب ریاضی یا زیست یا شیمی یا فیزیک و جغرافیا و اینا صحبت می کردن! :surprised:

می دونیم که قرآن اصلِ رسالتش این نبوده که به بشر علوم طبیعی و ریاضی آموزش بده.
اگر هم جایی از باران و صاعقه و ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم حرفی به میان اومده، در ضمن اون رسالت اصلیش و به عنوان تمثیل، اشاره، استعاره، کنایه و... بوده.

[منظورم این نیست که چون قرآن تکیه ش به "علوم انسانی" ه پس احتمال داره که در بیان "علوم طبیعی" خطا داشته باشه... اصلاً و ابداً!
چون داریم می بینیم که هرچقدر هم بشر تو علوم طبیعی پیشرفت میکنه، نه تنها نتونسته اشتباهی در بیان این علوم تو قرآن پیدا کنه، بلکه کم کم داره به فهم تازه ای از قرآن دست پیدا میکنه.]

اون چیزی که قرآن روش تأکید داره، علوم انسانیه.... دعوت به اخلاق و نگرش به تاریخ و دعوت به تفکر و...

دکتر شریعتی تو کتاب اسلام شناسیشون دراین مورد می گن:

" این طور از علوم جدید صحبت کردن و آن هم بوسیله ی کسانی که از علوم جدید به این شکل ناشیانه و در محدوده های خبری و دست دوم و سوم اطلاع دارند به خودِ اسلام خیلی ضربه می زند. چطور صدمه میزند؟ اصولاً رسالت اسلام و رسالت قرآن را نفی و مسخ می کند. " [انگار که داریم تو جزئیات گم میشیم.]

" لازم نیست آپولو از درون قرآن بیرون بیاید؛ آدم باید از آن بیرون آید!! آپولو را خودشان در می آوردند؛ اصلاً احتیاج به قرآن نیست... احتیج به خدا هم نیست!
می بینم که الان بی خداها هم آپولو در می آوردند! انسان بودن به این کتاب و خدا احتیاج دارد و آن باید در بیاید ؛ که وقتی در نیاید، هرچه را دربیاوری، فایده ندارد! "

این قسمت هم جالبه:

" علما و دانشمندان متخصصی که عالم علوم جدید هستند_ و خبره و متخصص هم هستند_ به این آیات که می رسند، وقتی توجیه درست و واقعی و علمی می کنند، ما به آگاهی های بزرگی می رسیم ولی نه به عنوان رسالت قرآن بلکه به عنوان اینکه قرآن وقتی که در غیر تخصص و غیر مسیر خویش هم اشاره می کند، اشاره ی نادانانه و منحرف نیست؛ درست و علمی است."

:gol:
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا