[ اخبار سینما ] - اخبار کوتاه سینمای ایران و جهان

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]«چ» حاتمی کیا حال تماشاگر را نگرفت[/h]
«چ» دهمین فیلم کاخ جشنواره بود و مخاطبان پس از تماشای تعداد قابل توجهی از فیلم های افسرده فضای امید بخشی را در یک فیلم «سرپا» و خوش ساخت تجربه کردند.
به گزارش آفتاب به نقل از فارس، در سومین روز جشنواره فیلم فجر و پس از اکران ۹ فیلم که اغلب آنها فضایی تلخ و افسرده را به مخاطب ارائه داد، فیلم «چ» حاتمی کیا فضای متفاوتی را در کاخ جشنواره ایجاد کرد. این فیلم که با استقبال خوب مخاطبان همراه بود توانست طلسم روزهای گذشته جشنواره را بشکند و مخاطب را سرخورده و کلافه از سالن به بیرون نفرستد. «چ» دهمین فیلم کاخ جشنواره بود و مخاطبان پس از تماشای تعداد قابل توجهی از فیلم های افسرده فضای امید بخشی را در یک فیلم «سرپا» و خوش ساخت تجربه کردند. حاتمی کیا نشان داد در فضای فیلم جنگی هم می توان تماشاگر را امیدوار و با حال خوب از سالن سینما بدرقه کرد.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] "ستایش"‌ نوید بخش داستانی جذاب و مهیج است [/h]
[h=2]علی دارابی، معاون سیما گفت: "‌ستایش 2"‌ به دلیل بازی، قصه و داستان جذاب نوید یک داستان پر کشش و پر تعلیق را به مردم می‌دهم.[/h]

"علی دارابی"‌معاون سیما در خصوص سری دوم"ستایش"‌گفت: به مردم عزیز نوید می‌دهم فصل دوم"‌ستایش"‌به لحاظ‌ بازی‌ها، قصه و داستان، دارای جذابیت بالا وهیجان بیشتر خواهد بود.
وی افزود: 26 قسمت فصل اول"ستایش2"‌از 27 دی ماه از شبکه سه به روی آنتن می رود و همزمان با پخش مجموعه،‌نگارش فصل دوم نیز آغاز می‌شود.
دارابی ادامه داد: این داستان با تعلیق و کشش بسیار برای دو سال آینده مهمان خانه های مخاطبان خواهد بود.
وی در خصوص این مجموعه و عوامل آن اظهار داشت: "ستایش"‌علاوه بر قصه جذاب‌ و پر‌کشش،‌در تشکیل عوامل و گروه تولید، حرفه ای عمل‌ کرده است‌.
وی تصریح کرد: هفته آینده 6 قسمت خلاصه از 50 قسمت "ستایش یک" ‌به طور شبانه از شبکه سه پخش می‌شود واز جمعه آینده نیز‌"‌ستایش 2"‌در با‌کس هفتگی این شبکه قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بازیگر حریم سلطان نقش اول فیلم ایرانی شد + عکس

آخرین ساخته حسین سهیلی‌زاده همین روی آنتن هم با اخبار ضد و نقیض درباره پروسه تولید همراه است. در حالی که پیش از این سازندگان «آوای باران» از حضور بازیگر مشهور ترکیه‌ای در این مجموعه خبر داده بودند سام درخشانی در گفت‌وگویی با «خانواده سبز» در این باره گفته است:
«این موضوع صحت ندارد. بازیگری که برای یکی از نقشهای این سریال انتخاب شده تنها شبیه آن بازیگر ترک است اما این بازیگر یکی از بازیگران جوان ایرانی است و این مساله فقط یک شباهت ظاهری است. اینکه ما در ترکیه فیلمبرداری داشتیم هم به این ماجرا دامن زد. خوشبختانه در کشورمان آن قدر بازیگر خوب داریم که نیازی نباشد به استفاده از بازیگران خارجی.»
این در حالی است که از همان زمانی که حضور گروه تولید این مجموعه در ترکیه قطعی شد تهیه‌کننده سریال در گفت‌وگوهای مختلف ضمن اشاره به همجواری لوکیشن «آوای باران» با «حریم سلطان» از حضور بازیگران شناخته شده این کشور در سریال خود خبر داده بود؛ بازیگرانی که به گفته محمد هاشمی‌اصل؛ سریال معروف در حال پخش بر روی آنتن شبکه‌های ماهواره‌ای دارند:
« برای پیشبرد قصه از تعدادی بازیگر ترکیه‌ای هم استفاده کردیم. کسانی که مخاطب شبکه‌های ترکیه‌ای باشند برخی از این بازیگران را می‌شناسند. اما بازیگر شناخته شده‌ای هم داریم که سریال معروفی را در حال پخش از شبکه‌های ماهواره‌ای دارد و مخاطب ایرانی او را می‌شناسد.»
هر چند که تهیه‌کننده «آوای باران» در این گفت‌وگو به بهانه نامشخص بودن وضعیت دریافت مجوز حضور بازیگران سریال‌های ماهواره‌ای در این سریال از اعلام اسامی آنها خودداری کرد؛ اما با کدهایی که داد و تصاویری که در همان زمان از سکانس‌های مربوط به ترکیه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت – که در میان آنها تصویر بازیگری شبیه به نقش اصلی این سریال معروف ترکیه‌ای به چشم می‌خورد- این شائبه هرچند دور از ذهن را ایجاد کرد که شاید بازیگر مذکور و سوال‌برانگیز همان بازیگر نقش سلطان سلیمان «هالیت ارگنچ» باشد. از سوی دیگر هفته نامه «صبا» نیز در همان زمان با انتشار گزارشی، به نقل از یک منبع آگاه از حضور «اوکان یالابیک» بازیگر نقش ابراهیم پاشا در سریال «حریم سلطان» خبر داد؛ اخباری که هیچ وقت از سوی سازندگان آن کتمان نشد و هر بار به گونه‌ای با توضیحات پر ابهام به طورضمنی تایید شد.
حال با پخش سریال و پایان یافتن سکانس‌های مربوط به ترکیه که اتفاقا نشان داد چندان ضرورتی هم بر حضور عوامل سریال در این کشور وجود نداشته است، یکی از دو بازیگر حاضر در سکانس‌های یاد شده تمام اخبار منتشر شده در این باره را شایعاتی می‌خواند که از شباهت یکی از بازیگران به بازیگر ترک و یکی بودن لوکیشین سریال نشات گرفته است!
اما چه چیز باعث شده است تا اظهارات بازیگران و عوامل سریال پیرامون این خبر این چنین ضد و نقیض باشد و سازندگان آن حاضر نباشند در این باره توضیح روشنی دهند؟ شاید این برخوردهای پرابهام و حاشیه‌ساز آخرین دستاویز سریال‌سازان تلویویزیون برای جذب مخاطب باشد. به هر حال این فضا‌سازی‌های رسانه‌ای باب میل سازندگانی است که می‌دانند متاسفانه و به هر دلیلی توان رقابت با سریال‌های ماهواره‌ای را ندارند و به جای آن‌که همت خود را صرف هم طراز کردن کیفیت کار کنند ترجیح می‌دهند حداقل از بهره‌وری حاشیه‌ها و جنجال‌های رقیب بی‌نصیب نمانند. و همین می‌شود که در نهایت در عرصه آثار وطنی هم قافیه را به سریال کم‌حاشیه‌ یک شبکه برون‌مرزی می‌بازند.
منبع : شبکه ایران
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ستاره سینمای ایران از دنیای بازیگری خداحافظی کرد

ستاره سینمای ایران با اشاره به سن خود، اظهار داشت: دیگر توانایی و بازتاب بازی‌ام مثل جوانی‌ام نیست و ترجیح می‌دهم به جای ایفای نقش، کارگردانی کنم.

تکناز : پورعرب خاطرنشان کرد: از لطف و احوال پرسی مردم سپاسگزارم و سعی می‌کنم با ساختن آثاری متفاوت در خدمت آنها باشم.
ابوالفضل پورعرب، ستاره سینمای ایران با اعلام منتفی شدن همکاری خود با "کلاشینکف" از کناره گیری‌اش از بازیگری خبر داد.
ابوالفضل پور عرب،درباره وضعیت جسمانی خود گفت: مدت طولانی را در بستر بیماری بودم و اکنون برای استراحت و گذراندن دوران نقاهت به "بوشهر" رفته بودم.
وی افزود: در حال حاضر حالم خوب است و شاید به زودی با پروژه‌ای همکاری خود را آغاز کنم.

پورعرب درخصوص حضورش در "کلاشینکف" تصریح کرد: حضورم در "کلاشینکف" به دلیل سفرم به "بوشهر" منتفی شد و من دیر به این پروژه رسیدم.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته‌ام دیگر بازی نکنم و در مقام کارگردانی فعالیت خود را ادامه دهم.



باشگاه خبرنگاران
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
زیبا بروفه با مردی 10سال کوچکتر از خودش ازدواج کرد + تصاویر


اسماعیل فلاح پور این روزها درگیر تدوین تازه ترین فیلمش استخر است؛ این فیلم از حضور بازیگرانی نظیر زیبا بروفه، پریناز ایزدیار، سیاوش خیرابی و محمد باجلان سود می برد.


فیلمبرداری این کار برعهده مرتضی پورصمدی بوده است و تدوین آن را نیز مهدی دهقان انجام خواهد داد. ساخت موسیقی متن کار را محمدمهدی گورنگی برعهده خواهد داشت.
داستان «استخر» درباره «فروغ» زن متمولی است که صاحب چند رستوران بوده و همین طبقه اقتصادی باعث می شود با مردی که ده سال از خودش کوچکتر است ازدواج کند.

با ورود خواهرزاده فروغ به داستان، مشکلات تازه ای برای این زن و شوهر جوانش بروز می یابد و در نهایت یک فاجعه رقم می خورد. زیبا بروفه نقش «فروغ» را ایفا می کند و سیاوش خیرابی نقش همسر جوانش را.

منبع: inn.ir
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نیکول کیدمن در نقش یکی از معروف ترین زنان تاریخ (+عکس)

به گزارش تکناز به نقل از پرداد : "نیکول کیدمن" هنرپیشه زیبا و محبوب هالیوودی در حال ایفای نقش "گریس کلی" یکی از جذابترین زنان تاریخ است . "گریس کلی" هنرپیشه ای بسیار زیبا بود که با یک پرنس فرانسوی ازدواج کرد و ملکه موناکو شد. این فیلم داستان واقعی زندگی این بانوی زیبا و جنجالی را به تصویر میکشد.
بنابر گزارشات "نیکول کیدمن" در این فیلم به زیبایی "گریس کلی" به نظر میرسد و "تیم روث" نقش پرنس رینر سوم همسر وی را بازی میکند."نیکول کیدمن" علیرغم اینکه اکنون زنی 45 ساله است اما در صحنه های این فیلم بسیار زیبا به نظر میرسد و به خوبی زیبایی های "گریس کلی " را در سن 29 سالگی و هنگام ازدواج با پرنس موناکو به تصویر کشیده است.
<​
صحنه های این فیلم که با بودجه ای 30 میلیون دلاری در حال تهیه است در موناکو تصویر برداری میشود.ناتگفته نماند "گریس کلی" در سال 1956 با پرنس موناکو ازدواج کرده و برای همیشه با دنیای سینما خداحافظی کرد.این فیلم قرار است در سال 2014 روی پرده سینما برود. منبع : پرداد
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بهترین عملکرد دولت نمایش فیلم های جشنواره در سراسر کشور بود

بهترین عملکرد دولت نمایش فیلم های جشنواره در سراسر کشور بود

مید زرگرنژاد، کارگردان فیلم «پایان خدمت» که در چهارمین روز اکران فیلم های فجر در بجنورد برای علاقمندان نمایش داده شد،

گفت: از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در شهرستان های کشور تشکر می کنم.


وی افزود: بازخوردهای اکران فیلمم در شهرستان ها برایم خیلی مهم است و اگر این فیلم توانسته باشد با مخاطب ارتباط برقرار کند، لذت می برم.




وی اضافه کرد: معتقدم اکران فیلم ها در شهرستان ها به طور قطع تاثیر خوبی در زمان اکران عمومی فیلم می گذارد

و در واقع اکران فیلم ها در شهرستان ها به نوعی حمایت از فیلمسازان است چرا که فیلم ها در سراسر کشور دیده می شود

و باعث می شود مسئولان در زمان اکران توجه ویژه ای به فیلم ها داشته باشند.




زرگرنژاد تصریح کرد: بهترین عملکرد دولت درپخش فیلم ها بوده که جشنواره فیلم فجر را درسراسر کشور برگزار کرد و برایم خیلی جالب بود



وی عنوان کرد: مردم ما نگاه فرهنگی دارند و خیلی بیشتر و بهتر از ما فیلم سازان سینما را می شناسند ما باید

به مردم اعتماد کرده و فیلم های خوب برای شان تولید کنیم.




وی افزود: متأسفانه وضعیت سینماهای کشور خیلی خوب نیست و باید مسئولان فرهنگی اقدامی خاص انجام دهند.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اعلام نام فیلم های سه روز آینده جشنواره

اعلام نام فیلم های سه روز آینده جشنواره


دبیر یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد گفت: در حال حاضر آنچه در صدر آرای مردمی قرار دارد فیلم"چ" و " شیار 143" است .

به گزارش مهر، اکران فیلم های" برف" و " خط ویژه" حرارت خاصی به روز های جشنواره فیلم فجر مشهد داد و مردمی که از ساعت شش صبح در صف ایستاده بودند تا بلیت تهیه کنند با دیدن فیلم سرمای هوا را از یاد بردند.

فیلم "برف " با مضمونی خانوادگی که به دغدغه یک خانواده درگیر مسائل مالی و ازدواج همزمان دخترشان می پرداخت رضایت مردم را کسب کرد.

همچنین فیلم" خط ویژه" با نشان دادن گوشه ای از وقایع اجتماعی جامعه، رانت خواری و مفاسد اقتصادی صدای دست و هورای مردم را در آورد.

استقبال از "برف " و "خط ویژه"

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: فیلم" برف" و "خط ویژه" هر دو مورد استقبال مردم قرار گرفت و گرمای تنور جشنواره از سرمای زمستان کاست.

حمید طباطبائی عنوان کرد: مردم از ساعت شش صبح جلوی گیشه صف می بندند و برای اولین سیانس فیلم ها که در ساعت 10 شروع می شود بلیت تهیه می کنند.

وی ابراز کرد: مردم خراسان رضوی عاشق هنر هستند و نسبت به جشنواره های فرهنگی و هنری علاقه خاصی دارند.

طباطبائی با بیان اعلام رضایت مردم از دو فیلم "برف" و " خط ویژه" گفت: در حال حاضر آنچه در صدر آرای مردمی قرار دارد فیلم"چ" و " شیار 143" است که هر دو از طرف مردم انتخاب شده و همچنان صدر نشین هستند.

مردم از سراسر استان برای دیدن فیلم ها صف می بندند

دبیر یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر مشهد یک جشنواره استانی است و مردم از سراسر استان برای دیدن فیلم ها صف می بندند.

وی ابراز کرد: تقاضا داریم برای سال های آینده مسئولان استان با همه بضاعت خود جشنواره را یاری کرده و تا بتوان با پوشش کامل فیلم های جشنواره را برای مردم اکران کرد.

طباطبائی عنوان کرد: تقاضا داریم همه نهادها و ارگان های فرهنگی و هنری با تمام توان خود جشنواره را یاری کنند چرا که با گذشت 11 دوره از آن به صورت یک مطالبه جدی از سوی مردم در آمده است.

شهرداری جدی تر وارد عمل شده است

وی با بیان اینکه شهرداری برای کمبود اعتبارات جشنواره قول هایی داده و دارد جدی تر وارد عمل می شود افزود: در تماس های ما با اداره اوقاف برای حمایت از فیلم های ارزشی، دینی و اسلامی جشنواره هنوز اقدام جدی انجام نشده و در حد گفتگو باقی مانده است.

طباطبائی با اشاره به برگزاری کارگاه فیلم نامه نویسی کامپوزیا پرتوی در سینما هویزه مشهد ابراز کرد: این کارگاه از ساعت پنج و نیم عصر شروع و علاقمندان می توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: هنوز در حال پیگیری برای برگزاری جلسات نقد و بررسی هستیم چرا که تا دیروز جشنواره تهران بود و با اتمام آن عوامل و بازیگران وقتشان آزاد می شود و می توانند برای شرکت در این جلسات با ما هماهنگ شوند.

اعلام نام فیلم های سه روز آینده جشنواره

وی با بیان اینکه از دیروز برنامه اکران فیلم ها دارد به طور منظم انجام می شود، عنوان کرد: شش فیلم دیگر تا پایان جشنواره برای اکران باقی مانده است.

طباطبائی افزود:

بر اساس زمان بندی های انجام شده فیلم های
" متروپل" و "با دیگران" روز پنجشنبه،


فیلم های
" فرشته ها با هم می آیند" و "تمشک" روز جمعه


و فیلم های
" اشباح" و " معراجی ها" روز شبنه اکران خواهند شد.


 
آخرین ویرایش:

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چرا اخبار سراسری باید شایعه پخش کند؟/ واکنش ایرج طهماسب به خبر تلویزیون درباره «کلاه قرمزی»


کلاه قرمزی 92

سی نت: ایرج طهماسب به خبر ساخت مجموعه «کلاه قرمزی» برای نوروز 93 که در بخش‌های خبری سیما عنوان شده است، واکنش نشان داد.

این کارگردان در یادداشت کوتاهی نوشته است: «بنده هم از شنیدن ساخت مجموعه «کلاه قرمزی 93» خوشحال شدم اما ...».

طهماسب که با همکاری حمید جبلی، سال‌هاست «کلاه قرمزی» را به مجموعه‌ای پربیننده‌ی تلویزیونی بدل کرده است، اعلام کرده است:

«اینجانب - ایرج طهماسب - در طول یک سال گذشته، هیچ جلسه‌ای با هیچ مدیری از سازمان صداوسیما نداشته‌ام و نمی‌دانم وقتی صحبت و قراری گذاشته نشده است، چرا باید شایعه تولید و پخش «کلاه قرمزی 93» از اخبار سراسری پخش شود.

آرزومندم برنامه‌سازان دیگر سازمان‌، جهت ساخت مجموعه جذاب دیگری برای کودکان اقدام کنند تا نوروزی شاد در پیش رو داشته باشیم.

امیدوارم در فرصتی دیگر امکان خدمت‌گذاری برای مردم عزیز کشورمان را داشته باشم.»

ایرج طهماسب در حالی با این نامه آماده‌سازی کلاه قرمزی برای نوروز 93 را منتفی می‌داند که پیش از این علی بخشی‌زاده، مدیر شبکه دو از پخش قطعی مجموعه «کلاه قرمزی» در نوروز 1393 خبر داده بود.

علی زارعان، مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو هم تابستان امسال درباره تولید «کلاه قرمزی 93» گفته بود: در حال مذاکره با تهیه‌کننده و عوامل مجموعه برای تولید پروژه ویژه نوروز 93 هستیم تا شیوه تولید و مسایل پیرامونی آن مشخص شود. سال آینده پروژه‌ای بزرگتر از حد معمول خواهیم داشت و در همین زمینه مذاکرات ادامه دارد.

وی افزود: اگرچه هنوز به نتیجه جدی نرسیده‌ایم که بتوانیم آن را قطعی اعلام کنیم اما مجوز ساخت صادر و کارهای مقدماتی انجام شده است اما به راحتی نمی‌توانیم اعلام نتیجه کنیم.

منبع: ایسنا
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حاشیه های بازگشت مدیری به تلویزیون

حاشیه های بازگشت مدیری به تلویزیون

سی نت: خبر بازگشت مهران مدیری به تلویزیون پس از سالها و ساخت سریالی جدید که از قول وی به چاپ رسید، بازتابهای گسترده ای در رسانه های مختلف داشت. خیلی ها از بازگشت این چهره پرطرفدار ابراز خوشحالی کردند و شماری هم با ضعیف دانستن مجموعه های ویدئویی اخیر او، با بدبینی به قضیه نگریستند.

اما به تازگی مطلبی در سایت خبر آنلاین درباره دنباله سازی در تلویزیون به چاپ رسید که بخش عمده ای از کامنت های کاربران آن حول محور فعالیت های مدیری بود. یک نفر با لحن تندی در مقام دفاع از مدیری برآمده و می‌ نویسد: «خدا لعنت کنه باعث و بانی کسی که موجب حذف مهران مدیری از صدا و سیما شد تازه داشتیم باهاش حال میکردیم. اگه مهران مدیری از این به بعد سی دی خالی هم بده بیرون به لجه آقای ض میرم 50 تا 50 تا میخرم»!

دیگری اما او را نقد کرده و نوشته: «سریال‌ های تلویزیونيش خوب بود اما سی دی‌ هایی که تو بازار می ده به درد دانلود کردن هم نمی‌خوره ، آب بسته تو همش، واقعا ضعیفه ، واقعا ...»

نفر دیگری هم امیدوارانه نوشته: «حالا که خدا را شکر قبول کردن به درخواست مدیر شبکه3 یه سریال بسازن».

دو کامنت دیگر هم به دفاع از مدیری پرداخته شده و آمده: «فقط مهران مدیری نه عطاران رشیدپور و... همشون داشتن خیلی محبوب میشدن که حذف شدن به خصوص مدیری»، «اتفاقا سریال‌های آقایان مقدم، مدیری در قسمت دوم اصلا ریزش مخاطب نداشتند... و همچنین مجموعه هوش سیاه».



منبع: بانی فیلم
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکس اینستاگرامی محراب قاسم خانی درباره سبیل!

بانی فیلم آنلاین:محراب قاسم خانی عکسی با موضوع سبیل در اینستاگرامش منتشر کرد!
محراب قاسم خانی فیلمنامه نویس سریال های پژمان و ساختمان پزشکان با انتشار این عکس در شبکه اینستاگرام نوشته است:مسابقه سبیل من و رامبد. البته اگه به قدمت باشه من قهرمانم. از سال ٧٢ تا الان اکثر مواقع سبیلم همین بوده!



این عکس نیز محراب قاسم خانی را در عالی قاپوی اصفهان نشان می دهد:​
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] پایان ممنوع‌الکاری هانیه توسلی در تلویزیون
[/h]



مرکز سیمافیلم از ساخت تله‌فیلمی خبر می‌دهد که هانیه توسلی در آن بازی می‌کند.


به گزارش ایسنا، «سه‌ماهی» عنوان این فیلم تلویزیونی است که به کارگردانی حمیدرضا قربانی به زودی کلید می‌خورد.
آخرین حضور هانیه توسلی در تلویزیون به سریال «شمس‌العماره» سامان مقدم برمی‌گردد. او پیشتر در سریال «میوه ممنوعه» حسن فتحی هم بازی کرده بود.
خبر ممنوع‌التصویری هانیه توسلی بعد از حاشیه‌های پیش‌آمده برای فیلم سینمایی «پایان‌نامه» مطرح شد.
حامد کلاهداری، کارگردان «پایان نامه» پس از وقایع انتخابات سال 88، این فیلم را با محوریت اتفاق‌های پس از انتخابات جلوی دوربین برد و پس از ساخت آن این‌گونه مطرح شد که برخی از بازیگران به‌دلیل آن‌که حاضر به حضور در این فیلم نشدند، تحت فشار قرار گرفتند که امیر آقایی و هانیه توسلی از آن جمله نام برده شدند.
توسلی بعد از انتخابات سال 92 درباره اتفاقات آن دوره به کلاهداری نامه نوشت و تاکید کرد: آن روز که با بازیگرانی که حاضر نشدند در فیلم شما بازی کنند به بدترین نحو برخورد کردید تا آنها ممنوع‌الکار شوند، نباید فراموش می‌کردید که چرخه روزگار همیشه به کام نمی‌چرخد.
اگر طرز تفکر شما همانی‌ است که چند سال است پیشه نمودید، اگرچه با آن مخالفیم اما به عنوان یک عقیده، به آن احترام می‌گذاریم، اما چرخش یک روزه شما بعد از انتخابات پرشور 92 نامی جز فرصت‌طلبی ندارد.
تهیه‌کننده تله‌فیلمی که قرار است توسلی در آن بازی کند، سیدمحمود رضوی است که آن را در گروه فیلم‌های تلویزیونی سیمافیلم و با مشارکت معاونت اجتماعی شهرداری تهران تهیه می‌کند.
«سه ماهی» به قلم نیلوفر محلوجی داستان زنی به نام الهام است که مبتلا به عارضه مغزی است و او در پذیرش یا عدم پذیرش عمل جراحی مردد است.
رضوی گفت: تمام لوکیشن‌های این فیلم در تهران است و تصویربرداری در 25 جلسه انجام می‌شود.
او تصریح کرد: هانیه توسلی، علیرضا کمالی‌نژاد، شیوا ابراهیمی، بهرام شاه محمدلو و رویا افشار بازیگران اصلی «سه ماهی» هستند.
همچنین سایر بازیگران این فیلم عبارتند از: بابک کریمی، امید روحانی، طوفان مهردادیان، صمد عدالت‌خواه، مینو شیخان، زهرا طاهری‌منش و یدالله شادمانی.
حمیدرضا قربانی در کارنامه کاری خود تاکنون دستیار فیلمسازانی چون اصغر فرهادی، داریوش مهرجویی، حسن فتحی و مهدی فخیم‌زاده بوده است.
او همچنین دستیار تدوین مرحوم مهدی رجاییان در سریال‌های «تنهاترین سردار» و «ولایت عشق» بوده است.
قربانی همچنین تدوین سریال «خواب و بیدار» را نیز بر عهده داشته است.
او سال گذشته برای تدوین فیلم «دهلیز» نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر بوده است و «سه ماهی» نخستین تجربه‌ کارگردانی بلند او محسوب می‌شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
گفت و شنودي با دكتر موسي حقاني درباره بايسته‌هاي دراماتيزه كردن رويدادها و شخصيت‌هاي تاريخي [h=2]پژوهش تاریخی در دام درام‌سازی[/h]


امروزه رسانه‌های دیداری با به تصویر کشیدن رویدادها و شخصیت‌های تاریخی، نقش بسزایی در آگاه و آشنا‌سازی‌ مردم نسبت به تاریخ، فرهنگ و هویت‌شان دارند. ایرانیان معاصر نیز این شیوه را آزموده‌اند.

شاهد این مسئله فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی خوبی است که از چندین دهه‌پیش تاکنون ساخته شده و در قاب تلویزیون به نمایش در آمده‌اند. با این حال این نکته را نمی‌توان فراموش کرد که ارائه روایت‌های تاریخی در قالب فرم‌های نمایشی مورد اشاره، همواره چالش‌ها و نقدهایی را از جانب تاریخ‌نگاران و پژوهندگان بسترهای فرهنگی و تاریخی جامعه ایرانی برانگیخته و در مواردی هم- مثل سریال سرزمین کهن- به اعتراض‌ها یا سوء تفاهم‌هایی در میان مردم دامن زده است. با همه اینها هم کارگردانان علاقه‌مند به ساخت اینگونه موضوعات و هم مردم مشتاق به دیدن آثاری از این دست، ‌کم نیستند. در همین راستا، بر آن شدیم تا این موضوع را با دکتر موسی حقانی، رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران به بحث بگذاریم. این پژوهشگر و نویسنده تاریخ معاصر در این گفت‌وگو از اهمیت اینگونه فیلم‌ها و سریال‌ها و نیز ضرورت‌های ساخت آثاری از این دست سخن به میان آورده است.

  • پیش از پرداختن به موضوع شیوه‌ها و چگونگی دراماتیزه کردن رویدادها و روایت‌های تاریخی و باید و نبایدهای پیرامون آن، بفرمایید که آیا با نمایشی کردن رویدادها، شخصیت‌ها و روایت‌های تاریخی موافق هستید و اصلا ضرورتی برای این کار می‌بینید؟
با توجه به اینکه هم‌اکنون رسانه‌های تصویری نقش غیرقابل انکاری در ارتباط با مخاطبان دارد، به‌نظر می‌رسد که اتفاقا از این ظرفیت باید در نشر تاریخ ایران و آشنا کردن مردم ایران با تاریخ خودشان استفاده کرد. این کار دلایل مختلفی دارد: یکی اینکه تلویزیون جاذبه‌هایی دارد که مردم حتی عادی را پای خود می‌کشاند. حال آنکه این جاذبه در مورد کتاب ممکن است وجود نداشته باشد. ضمن آنکه سطح کتابخوانی در کشور ما چندان بالا نیست. تازه مقولات تاریخی از موضوعاتی هستند که مردم ایران علاقه زیادی به آنها دارند. با این وصف شمارگان کتاب در ایران چندان بالا نیست و از آن چیزی که انتظار می‌رود، فاصله زیادی دارد. به همین‌خاطر باید از این ظرفیت (تلویزیون) برای بهتر آشنا کردن مردم با تاریخ بهره برد. این کار در همه جای دنیا شایع است. در هرحال من با کلیت این مسئله که تلویزیون به سمت ساخت سریال و فیلم‌های تاریخی برود هم موافقم و هم آن را یک ضرورت می‌دانم. به‌نظرم باید موضوعات جدی‌ای که در تاریخ معاصر ما وجود دارند به شکل فیلم و سریال و تله‌فیلم دربیایند تا از این طریق بتوانیم مردم مان را بیشتر با رخدادهای تاریخ معاصر خودشان آگاه‌سازیم.

  • نکته مهم در این زمینه چگونگی و شیوه عرضه رویدادهای تاریخی در فرم‌های نمایشی گوناگونی است که به آن اشاره کردید. پژوهش تاریخی یک بحث است و عرضه نتیجه این پژوهش‌ها در شکل سریال یا فیلم تلویزیونی، بحث دیگری را می‌طلبد. در مورد اخیر با هنر و ضرورت‌های آن یعنی برداشت حسی کارگردان از یک رویداد خاص تاریخی و ضرورت‌های زیبایی‌شناختی نمایش و... مواجه هستیم. کارگردان با ذهنی پژوهشگرانه به تاریخ نمی‌نگرد. در اینجا نکته‌های چالش‌برانگیزی پیش می‌آید که خود را در یک اثر نمایشی نشان می‌دهد. به‌نظر شما چگونه می‌توان رویدادهای تاریخی را به فرم‌های نمایشی در آورد تا هم استناد و عینیت رخدادها خدشه دار نشوند و هم ارزش هنری سریال یا فیلم حفظ شود؟
به‌نظر من برخی از سوژه‌ها و موضوعات اصلا نیازی به این ندارند که آنها را با درامی مخلوط کنیم و ارائه بدهیم. به این معنا که نمی‌توانیم چنین سوژه‌هایی را در قالب داستانی که برخاسته از برداشت و تصور کارگردان یا نویسنده(داستان) است، به‌صورت فیلم یا سریال ارائه بدهیم. البته قطعا آن تصورات و برداشت‌ها ریشه در واقعیات دارند؛ اما به هر حال تخیلات نویسنده و کارگردان در فضا‌سازی‌ نقش دارد. از این‌رو به‌نظرم به 2شیوه می‌توان سوژه‌های تاریخی را در قالب فیلم یا سریال تلویزیونی عرضه بکنیم: در درجه اول در برخی از موارد ما اصلا احتیاجی نداریم که به سمت درام برویم. این موضوعات یا آنقدر جدی بوده یا آن قدر کشش دارند که نمی‌شود آنها را در قالب درام مطرح کرد. به‌عنوان مثال، تاریخ مشروطیت آن قدر جذاب است که نیازی به عرضه آن به‌صورت نمایشی نیست. یا برخی از شخصیت‌های تاریخی، زندگی‌شان آنقدر فراز و فرودهای جالبی دارد که همان‌ها خواه ناخواه کشش لازم داستانی را فراهم می‌آورند و اصلا نیازی به ارائه آنها در فرم سریال یا فیلم نیست. با دراماتیزه کردن این سوژه‌ها یا شخصیت‌ها، آنها به‌تدریج افت می‌کنند، مثلا سریال امیرکبیر را در نظر بگیرید. زندگی امیرکبیر یا حتی شخصیت‌هایی مثل قائم‌مقام، شیخ فضل‌الله نوری و دیگران آن قدر کشش داستانی دارد که نیازی به طرح آنها به شکل سریال یا فیلم نیست. از سوی دیگر، تم غالب چنین درام‌هایی عشقی و حول علاقه 2نفر به یکدیگر بوده و در اکثر آنها رقیبی هم پیدا می‌شود تا داستان فیلم یا سریال را جذاب‌تر سازد. از این موارد که بگذریم، سوژه‌های دیگری پیدا می‌شوند که باید آنها را از طریق یک داستان یا درام به مردم عرضه کرد، مثلا در حوزه تاریخ اجتماعی ایران موضوعات پرکشش زیادی وجود دارد. از سوی دیگر، مردم هم دوست دارند که با زندگی پدران و گذشتگان خود بیشتر آشنا شوند. به همین‌خاطر اگر این موضوعات دراماتیزه شوند می‌توان بهتر به بیان مسائل و وقایع تاریخی نزدیک شد. در این موارد حتی می‌توان با محور قراردادن زندگی یک خانواده به بیان تاریخ اجتماعی پرداخت و ضمن آن هم به تحولات سیاسی به‌صورت حاشیه‌ای اشاره کرد.

  • اشاره کردید که طرح یک شخصیت تاریخی در فرم‌های نمایشی، آن شخصیت را خدشه‌دار می‌کند. ضمن آنکه مایلم نظر شما را بیشتر در این زمینه بدانم، این نکته را هم باید افزود که وقتی کارگردانی سراغ یک شخصیت تاریخی می‌رود باید دید که چه هدفی از نمایشی کردن شخصیت و رویدادهای زندگی او دارد. آیا می‌خواهد مثلا شکوه و ابهت آن شخصیت را در ذهن مخاطبان تثبیت کند یا می‌خواهد اهمیت و محوریت آن شخصیت را در یک بستر و دوره تاریخی به بررسی بگذارد و... در اینجا با ذهن یک هنرمند(کارگردان) به‌عنوان انسانی آزاد و خلاق روبه‌رو هستیم. بنابراین بحث بعد دیگری پیدا می‌کند.
من این نکته را قبول دارم؛ اما وقتی با واقعیات در حوزه تولید فیلم رویارو می‌شویم، می‌بینیم که همه اینها در حد مسائل عاطفی و عشقی تنزل پیدا می‌کند. اگر همانطور که شما اشاره کردید، کارگردان یا نویسنده بتواند با نشان دادن ابعاد گوناگون زندگی یک شخصیت تاریخی، او را خوب جا بیندازد و در ذهن مردم باورپذیر کند، خیلی خوب است. به هر حال همه شخصیت‌های بزرگ تاریخی، روابط عاطفی خاص خودشان را داشتند، عاشق شدند، ازدواج کردند و... در پرداختن به این موضوعات بحثی نیست؛ اما وقتی داستان یا رویدادی را به زندگی یک شخصیت الصاق می‌کنیم که شاید چندان تناسبی با آن (زندگی) نداشته باشد، چندان جالب به‌نظر نمی‌رسد.

  • همچنان که برای یک پژوهشگر تاریخ نمی‌توانیم دستورالعملی صادر کنیم که تو باید این یا آن موضوع را با فلان دیدگاه به بررسی و پژوهش بگذاری، برای یک کارگردان هم نمی‌توانیم دستوری یا شیوه نامه‌ای تهیه کنیم و او را مجبور کنیم که در ساخت سریال یا فیلم خود باید چنین و چنان بکنی. ضمن اینکه کارگردان یک نگاه هم به جامعه دارد؛ یعنی او براساس خواست یا تمایل جامعه فیلم و سریال خود را می‌سازد. پس اگر به بیان شما کارگردان‌های ما در دراماتیزه کردن شخصیت‌های تاریخی به مسائل عاطفی می‌پردازند، شاید ناشی از یک خواست اجتماعی باشد.
به‌نظر من کارگردانان بیش از اندازه به سلیقه مخاطبان‌شان در این زمینه نگاه می‌کنند. کارگردان فکر می‌کند که اگر فلان سوژه را به شیوه‌ای که مردم مورد انتظارشان است، بپروراند و عرضه کند، آنها بهتر جذب آن می‌شوند. در این صورت، خود آن سوژه‌ای که قرار است به آن پرداخته شود، در حاشیه قرار می‌گیرد. موضوع این است که اگر مقولات تاریخی فقط در قالب رخدادها ارائه شوند، حوصله مردم را سر می‌برد. به همین دلیل سریال مخاطب خود را از دست می‌دهد. در این بین ممکن است یکی‌دو نقد هم به شیوه کار کارگردان در جایی چاپ شود و همین کافی خواهد بود تا او به سمت عرضه رخدادها و شخصیت‌های تاریخی به شیوه‌ای که اشاره شد، برود. باید ذائقه مخاطب را درنظر داشته باشیم اما نباید تسلیم آن شد. اتفاقا باید ذائقه و پسند و سطح توقع مخاطب خودمان را ارتقا بدهیم.

  • به‌نظر شما چگونه می‌توان این کار را کرد؟
دو نکته در اینجا به‌نظرم می‌رسد که باید رعایت شود: یکی اتکای کارگردان بر پژوهش‌های جدی است که ما نقصان آنها را در بسیاری از سریال‌های تاریخی می‌بینیم. نه اینکه پژوهشی صورت نگرفته باشد، پژوهش‌ها به‌صورت جدی و عمیقی نیست. هر کارگردانی ذهنیتی دارد که براساس آن یک دوره تاریخی را در قالب درام به تصویر می‌کشد. نمونه آن را در هزار‌دستان می‌بینید این سریال از نظر ساخت و دیالوگ خیلی قوی و حرفه‌ای است؛ اما از نظر استناد به پژوهش‌های تاریخی چندان دقیق نیست. کارگردان (علی حاتمی) ذهنیتی از عصر قاجار داشت که ساخته و پرداخته تاریخ‌نگاران عصر پهلوی است. این ذهنیت دائر بر سیاه‌نمایی عصر قاجار است. نتیجه منطقی این دید و ذهنیت این می‌شود که تحولات بعدی تاریخ ایران را به‌عنوان دگرگونی‌هایی طلایی و باشکوه تصور کنید. بنابراین نخستین رکن ساخت سریال‌های تاریخی اتکای کارگردان به پژوهش‌های دقیق تاریخی است. در اینجا معمولا کارگردان‌ها می‌گویند که ما کدام دیدگاه(تاریخی) را لحاظ کنیم یا با اختلاف نظرهایی که در میان تاریخ‌پژوهان در زمینه مسائل و رویدادهای تاریخی وجود دارد چه کنیم؟ در این وضعیت می‌توان مسائل جاافتاده و مشهور تاریخی-نه مسائل مشهور به غلط- را مبنا قرار داد. باید یک تیم پژوهشی جدی این کار را بر عهده گیرد تا هر پژوهشی را که مستند بود، مبنا قرار دهد. حداقلش این است که برای هر حرف و دیدگاهی که کارگردان در سریال یا فیلمش بیان می‌کند، پشتوانه علمی و تاریخی دارد.

  • در برخی پژوهش‌ها درباره شماری از رویدادها و سوژه‌های تاریخی آن اندازه تشتت و پراکندگی هست که طبیعتا روی نتیجه و برون‌داد یک سریال یا فیلم تاریخی تأثیر‌گذار خواهد بود.
درست است. یک کارگردان یا نویسنده در چنین وضعیتی می‌تواند مستند‌ترین حرف یا پژوهش را مبنا قرار دهد. پس از این مرحله یک تیم پژوهشی می‌توانند با کارشناسان گوناگون گفت‌وگو کنند تا به درصدی از توافق برای ساختن یک سریال یا فیلم برسند. نکته دیگر آنکه این کار باید با یک داستان پرکشش همراه و توأم شود که به‌نظرم لزوما همه آن نباید حول مسائل عاطفی و عشقی بچرخد. البته در برخی از سریال‌ها این نکته رعایت شده است. در هر صورت مشکل دیگری که در این زمینه هست این است که شناخت کافی از دوره‌ای که آن را به تصویر کشیده‌ایم وجود ندارد و برخی از مناسباتی را که بر اکنون و امروز ما حاکم است به‌گونه‌ای به گذشته ما تعمیم داده می‌شود. اصولا ما در زمینه تاریخ اجتماعی در کشورمان کار خیلی جدی انجام نداده‌ایم. آن کارهایی هم که صورت گرفته خیلی ارتباطی با متن زندگی جامعه ایرانی ندارد و از سویی هم عموما از منظر چپ (مارکسیستی) به مسائل نگاه می‌کند. این مسئله طبیعتا خود را در سریال‌ها و فیلم‌ها نشان می‌دهد.
شخصیت‌های تاریخی معاصر ما
جای خالی سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی با محوریت تاریخ اجتماعی ایران کاملا حس می‌شود. اگر بتوانیم به این سمت برویم شاید خیلی از سوء تفاهماتی که معمول است پیش نیاید. نکته دیگر آنکه ما موضوعاتی جدی‌ در تاریخ معاصر داریم که خیلی پرکشش بوده و می‌تواند بسیاری از اتفاقات تاریخی در کشور ما را شرح دهد. مثالی می‌زنم: ما در تاریخ معاصرمان شخصیتی به نام حاج‌آقا نورالله نجفی را داریم. این شخصیت، شخصیتی است که تقریبا از ماجرای تاریخ تنباکو در تاریخ معاصر حضور دارد تا سال 1306 که به شهادت می‌رسد. این شخصیتی است که نهضت تنباکو را دیده، نهضت مشروطه را تجربه کرده و اتفاقا شخصیتی است که مثلا از ظرفیت ایل شجاع بختیاری برای ایجاد تغییر در ایران استفاده می‌کند. همچنین در اتفاقات پس از مشروطه مرحوم حاج‌آقا نجفی فعالانه شرکت داشتند. این شخصیت تاریخی در دوران پس از مشروطه به تاسیس بیمارستان، روزنامه، یتیم‌خانه و... در اصفهان مبادرت کردند. همه این سوژه‌هایی که حول این شخصیت تاریخی وجود دارند، می‌توانند جذابیت داستانی ایجاد کنند. به‌نظرم یک دوره تاریخ ایران را می‌توان در قالب شخصیت‌هایی چون حاج‌آقا نورالله نجفی به شکل سریال یا فیلم ارائه کرد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] تقدیر از ابراهیم حاتمی‌کیا در خانه موزه شهید چمران
[/h]



آیین تقدیر از ابراهیم حاتمی کیا و عوامل فیلم سینمایی «چ» با حضور جمعی از هنرمندان، سفرا و مدیران حوزه فرهنگ و هنر کشور در خانه موزه شهید چمران برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، در این مراسم که با حضور مهندس مهدی چمران، گروهی از همرزمان شهید چمران، سفرای لبنان، فلسطین و سوریه، جمعی از مدیران فرهنگی و شهری و عوامل و سازندگان این فیلم برگزار می‌شود، از ابراهیم حاتمی کیا کارگردان این اثر تقدیر می‌شود.
«چ» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از جشنواره فیلم فجر، روایت 48 ساعت از زندگی دکتر مصطفی چمران در محاصره شهر پاوه توسط نیروهای ضد انقلاب است.

«چ» همچنین سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین صدای فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین تدوین را نیز از آن خود کرد.
آیین تقدیر از عوامل فیلم«چ» با مشارکت بنیاد شهید چمران و شهرداری منطقه 12 ، روز چهارشنبه 7 اسفند ماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در محل خانه موزه شهید چمران برگزار می‌شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] ماریای اشک‌ها و لبخندها درگذشت
[/h]


ماریا فون تراپ شخصیتی که الهام بخش ساخته شدن فیلم «آوای موسیقی» که در ایران با نام «اشک‌ها و لبخندها» شناخته شده است، بود در ۹۹ سالگی درگذشت.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، ماریا فرانسیسکا (فون تراپ) فردی که در ابتدا موجب شکل گرفتن قصه فیلم «آوای موسیقی» شد، در 99 سالگی بدرود حیات گفت.
دوست وی با تایید این خبر به تایمز اتریش در سالزبورگ گفت جای تعجب دارد که او مدتی چنین دراز زندگی کرد زیرا از کودکی از بیماری قلبی رنج می برد.
ماریا فرانسیسکا که سال 1914 متولد شده بود دومین دختر کاپیتان جورج فون تراپ و یکی از هفت فرزند وی بود.
پس از مرگ مادر این فرزندان، پدرشان بارون فون تراپ به آموزگاری که برای این دختر استخدام کرده بود دل بست و با او ازدواج کرد. دقیقا طبق آنچه در فیلم «آوای موسیقی» نمایش داده می‌شود.
این خانواده بزرگ با هجوم نازی ها به اتریش، شهر را ترک کردند. این خانواده گروه کری را تشکیل دادند که در آمریکا و اروپا برنامه اجرا کرد و سرانجام با الهام از داستان زندگی آنها فیلم موزیکال «آوای موسیقی» در سال 1965 ساخته شد.
این خانواده در سال 1942 به ورمونت نقل مکان کرد و در یک مزرعه به زندگی خود ادامه دادند.
ماریا که تنها عضو بازمانده از این خانواده بود، در وب سایتی که داشت از خاطراتش درباره زنی که به عنوان آموزگار وارد خانه شان شد و بعد با پدرش ازدواج کرد، نوشته است.
وی نوشت من بیمار بودم و برایم خیلی سخت بود تا بتوانم سه مایل راه بروم تا به نزدیک ترین مدرسه برسم. دکتر تجویز کرده بود از خانه خارج نشوم. همه این شرایط موجب شد تا ماریا آگوستا کوچرا به عنوان آموزگار به خانه ما بیاید.
وی همچنین نوشته است: او به عنوان معلم من به خانه ما آمد و بعد از سه سال مادر دوم ما شد.
جولی اندروز در فیلم «آوای موسیقی» در نقش خواهر ماریا و مادر دوم این هفت بچه ایفای نقش کرده است. کریستوفر پلامر نیز در نقش کاپیتان فون تراپ ظاهر شده است.
این فیلم که در ایران با نام «اشک‌ها و لبخندها» شناخته می‌شود، در کشورهای دیگر نیز نام های دیگری یافته است و از جمله در آلمان به نام «آوازهای من، رویاهای من»، در فرانسه با عنوان «ملودی شادی» و در پرتغال با عنوان «موسیقی در قلب» نامیده شده است.
این فیلم موزیکال سال 1965 به کارگردانی رابرت وایز ساخته شد. ترانه‌های این فیلم را راجرز و هامرستاین، زوج آهنگساز آمریکایی ساختند و فیلمبرداری آن در سالزبورگ اتریش و باواریای آلمان و همچنین در استودیوی فاکس قرن بیستم در کالیفرنیا انجام شد.
«اشک‌ها و لبخندها» در سال نمایش خود موفق شد رکورد فروش تاریخ سینما را تا زمان خودش بشکند.
این فیلم نامزد 10 جایزه اسکار شد و پنج جایزه اسکار را به دست آورد که برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین صداگذاری،
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]قرعه کشی راهکار جدید تعیین فیلم های نوروز 93![/h]

تلاش پخش كنندگان برای اكران نوروز 93 بیشتر از سال های قبل است. چرا كه بخش اعظم اكران تابستان 93 با ماه رمضان و بازی های جام جهانی 2014 همزمان خواهد شد و عملا نوروز، زمان طلایی اكران فیلم ها خواهد بود.


درحالیکه طی روز های آینده اولین جلسه شورای صنفی نمایش برای اکران سال 93 برگزار خواهد شد، هنوز ترکیب جدید این شورا رسانه ای نشده است.

این در حالی است که از مدتها قبل صنوف نمایندگان خود را برای حضور در شورای صنفی نمایش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرده اند. طبق شنیده های خبرنگار بانی فیلم، محمدرضا صابری، غلامرضا فرجی و محمد قاصد اشرفی به نمایندگی از انجمن سینماداران، مرتضی شایسته (داریوش بابائیان عضو علی البدل) نماینده کانون پخش کنندگان، منیژه حکمت (مجید قاری زاده عضو علی البدل) نماینده شورای عالی تهیه کنندگان، حبیب کاوش (حسین فرح بخش عضو علی البدل) نماینده اتحادیه تهیه کنندگان) و ابوالحسن داودی به عنوان نماینده کانون کارگردانان اعضای جدید شورای صنفی نمایش هستند.

به احتمال فراوان محمد حیدری نیز نماینده وزارت ارشاد در جلسات شورای صنفی نمایش خواهد بود. جلساتی که احتمالا در وزارت ارشاد برگزار خواهد شد. اولین جلسه شورای صنفی با ترکیب جدید درحالی طی روزهای آینده برگزار می شود که 4 فیلم «طبقه حساس»، «چ»، «خط ویژه» و «معراجی ها» اکران شان را برای نوروز 93 قطعی کرده اند. با این حال زمزمه هایی مبنی بر تغییر این فیلم ها نیز به گوش می رسد.

گفته می شود اگر اعضای جدید شورای صنفی روی اکران نوروزی این فیلم اتفاق نظر نداشته باشند، ترکیب اکران نوروزی از میان فیلم های واجد شرایط با قرعه کشی مشخص می شود. در این میان تنها فیلم ده نمکی که اکرانش را سه روزی است آغاز کرده برنده اکران نوروزی امسال است. چرا که امکان تغییر زمان اکران آن وجود ندارد. قرار است در اولین جلسه شورای صنفی نمایش درباره اکران های نوروزی بحث و تبادل نظر شود.

تلاش پخش كنندگان برای اكران نوروز امسال بیشتر از سال های قبل است. چرا كه بخش اعظم اكران تابستان 93 با ماه رمضان و بازی های جام جهانی 2014 همزمان خواهد شد و عملا نوروز، زمان طلایی اكران فیلم ها خواهد بود.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: banifilm.ir
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]شهاب حسینی و نازنین بیاتی بازیگران فیلم جدید کمال تبریزی[/h]

کمال تبریزی به تازگی درگیر حاشیه‌های سریال سرزمین کهن بود و طبقه حساس را هم در جشنواره‌ فیلم فجر به نمایش گذاشت که پیش‌بینی می‌شود جزو فیلمهای اکران نوروز 93 باشد. شهاب حسینی و نازنین بیاتی انتخاب...

فیلم سینمایی «دردسرهای شیرین» به کارگردانی کمال تبریزی اواخر هفته در کرمان کلید می‌خورد.

محمدعلی حسین‌نژاد تهیه‌کننده این فیلم گفت: گروه تولید و طراحی صحنه از مدت‌ها قبل در کرمان مستقر شده‌اند و کار آماده تولید است. امشب نیز کمال تبریزی به همراه گروه کارگردانی و فیلمبرداری عازم این شهر می‌شوند.

وی ادامه داد: شهاب حسینی نقش شخصیت اول مرد فیلم را دارد و برای بازیگر اصلی زن نیز نازنین بیاتی انتخاب شده است که پنج‌شنبه (8 اسفند ماه) به کرمان می‌رود و فیلمبرداری آغاز خواهد شد.

حسین‌نژاد با بیان اینکه برای پیدا کردن بازیگر نقش «شیرین» از افراد زیادی تست گرفته شد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل تعویق فیلمبرداری هم، پیدا کردن بازیگر این نقش خاص بود که در نهایت نازنین بیاتی به خاطر قابلیت‌هایی که دارد، برای این نقش خاص انتخاب شد و بالاخره شیرین «دردسرهای شیرین» پیدا شد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: همه صحنه‌های فیلم در کرمان فیلمبرداری می‌شود و کار بدون وقفه تا پایان فیلمبرداری ادامه پیدا می‌کند و گروه در نوروز نیز مشغول کار خواهند بود.

به گزارش ایسنا، طبق آنچه درباره‌ی داستان «دردسرهای شیرین» منتشر شده است:«شکوه عشق در کنار مقولاتی چون پاکی طبیعت و محیط زیست، انرژی‌های پاک، و مصرف بهتر و پاک‌تر از منابع و نعمات خداوندی دستمایه‌های اصلی قصه فیلم هستند که از نگاه شخصیت اصلی زن داستان یعنی شیرین روایت می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که راوی قصه در فیلم "شیرین" است، دختری تحصیل کرده و پایبند اصول که ماجرای آشنایی خود و خانواده‌اش با کسی که قرار است به خواستگاری او بیاید را برای ما تعریف می‌کند. این قصه از فرم و محتوای بدیعی برخوردار است که شاید بتوان فیلمی که از روی آن ساخته می‌شود را نوع تازه‌ای از "طنز رمانتیک" یا شاید مسامحتاً "کمدی رمانتیک" توصیف کرد.»

کمال تبریزی به تازگی درگیر حاشیه‌های سریال «سرزمین کهن» بود و «طبقه حساس» را هم در جشنواره‌ی فجر به نمایش گذاشت که پیش‌بینی می‌شود جزو فیلم‌های اکران نوروزی باشد.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]بازی پژمان جمشیدی در «آتش بس 2 »+ خلاصه داستان[/h]

«آتش بس 2» با بازی بهرام رادان، میترا حجار،آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، مهرانه مهین‌ترابی، پژمان جمشیدی، دانیال عبادی، فلور نظری، رایان جواهریان از 16 بهمن 92 در لوکیشنی در فرمانیه تهران آغاز شد و این روزها در فرودگاه...

فیلم‌برداری «آتش‌بس 2 »به نویسندگی و کارگردان تهمینه میلانی این روزها در فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه دارد.

در خلاصه داستان این فیلم که تهیه‌کننده‌ی آن محمد نیک‌بین است،آمده است:« یک زوج جوان و تحصیلکرده که عازم سفری به خارج از کشور هستند پس از سالها،مشاور خانواده‌ی خود را بطور اتفاقی در فرودگاه ملاقات می‌کنند و در مدت زمانی که منتظر پرواز خود هستند،اتفاقات سال‌هایی از زندگی خود را در مدتی که مشاور آنها در خارج از کشور به سر می‌برد، مرور می‌کنند.»

«آتش بس 2» با بازی بهرام رادان، میترا حجار،آتیلا پسیانی،گوهر خیراندیش،مهرانه مهین‌ترابی،پژمان جمشیدی،دانیال عبادی، فلور نظری، رایان جواهریان از 16 بهمن 92 در لوکیشنی در فرمانیه تهران آغاز شد و این روزها در فرودگاه امام خمینی (ره) و سپس در فرودگاه مهرآباد و در ادامه در باغ فردوس پی گرفته می‌شود.

در جدیدترین اعلام لیست کامل بازیگران تهمینه میلانی، نام پژمان جمشیدی بازیکن سابق تیم پرسپولیس و تیم ملی که به تازگی در عرصه‌ی بازیگری حضور پیدا کرده، دیده می‌شود. او پس از بازی در مجموعه «پژمان» در تئاتر «بادی که ترا خشک کرد مرا برد» هم به ایفای نقش پرداخت.

عوامل فیلم «آتش بس 2 » عبارتند از: کارگردان : تهمینه میلانی، تهیه‌کننده:محمد نیک‌بین،مدیرتولید:محمد صادق آذین

مدیرفیلمبرداری: محمود کلاری، مدیرصدابرداری:اسحاق خانزادی،طراح گریم : جلال‌الدین معیریان،طراح صحنه و لباس:آزیتا میلانی، عکاس: علی نیک‌رفتار، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: عباس خواجه‌وند، منشی‌صحنه: الهام راد،اجرای گریم بانوان: میشا جودت، اجرای گریم آقایان: شهرام توانا، مدیر تدارکات:امیر یمینی.





گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

نگاهی به رفتار غیرفرهنگی برنامه سازان








«صرفاً جهت اطلاعی‌ها» هنرمندان را به جان هم نیاندازید

همه می‌دانند که بین سازمان صدا و سیما و رضا عطاران و برخی دیگر که مردم دوستشان دارند شکراب است. راستی می‌دانید مدیران با مدیری‌ها چه کرده‌اند که دیگر تلویزیون را دوست ندارند؟







استاد عزیز و بزرگوار‌ جمشید مشایخی ای کاش در دام این خبرنگار نما‌ها گیر نمی‌کردید و تیترهای زرد تر از زرد آن ها را به قلم تفرقه افکن شان نمی‌دادید تا هیاهوی غیر فرهنگی را برایمان تصویر کنند.‌ای کاش از راه دیگری فلانی را ارشاد می‌کردید او جوان است و شما پخته او بی‌تجربه است و شما در کسوت استادی او هنرمندی است که مردم دوستش دارند و شما هنرمندی خاطره ساز‌ ای کاش سیلی تان را در جایی می‌زدید که دشمن شاد کن نمی‌شدیم و‌ ای کاش روزگار جوانیمان که زود گذشت را از یاد نمی‌بردیم.

از برنامه «صرفاً جهت اطلاع» بیش از این توقع نمی‌رود که به جای اینکه بداند باید برنامه صرفاً جهت اطلاع بسازد برنامه‌ای می‌سازد صرفاً جهت تخریب البته مجری این برنامه هم به همراه یک آهنگ سوزناک دم از فرهنگ بزند و مثلاً آهی همسو با ملت را فریاد بزند که آی مردم کجایید که فرهنگمان را به باد، به تاراج وبه یغما بردند و دربرنامه‌اش برای چهره آشنایی که مردم دوستش دارند تیتر کند که خجالت بکش آن هم از زبان استاد جمشید مشایخی.

کار صرفاً جهت اطلاع چیست؟ اگر حرف رضا عطاران زشت بود چرا شما دوباره آن را نشان دادید؟ اگر آن حرف زننده بود چرا بدون اینکه بدانید وی منظورش چه بوده است آن را در معرض اتهام قرار دادید. شما خوب می‌دانید که او منظورش چیز دیگری بوده است ولی به نوع دیگری که قابل پذیرش نبوده عنوان کرده است؛ همین.

همین برنامه (صرفاً جهت اطلاع) اگر بخواهد و یا هوس نماید و شاید اگر به او دستور دهند به گونه‌ای چهره استاد مشایخی را که امروز به او آویزان شده‌اند تا چهره هنرمند محبوب مردم را تخیرب کنند تخریب می‌نماید به گونه ای که نگو نپرس. می‌دانید چگونه؟ با دست اندازی به آثاری که ایشان در زمان قبل انقلاب بازی کرده‌اند و احیاناً برخی پلان‌های خاص که در آن حضور داشته است که با شرع و عرف ما همخوانی نداشته و گفتن دیالوگ‌هایی که برای تخریب یک تیم ملی کافی است.

بله صرفاً جهت اطلاع می‌گویم این دوستان «صرفاً جهت اطلاعی» اگر در سیاست کاریشان قرار باشد کسی را تخریب کنند به راحتی همین کمال الملک ما را نیز می‌گیرند و شمر تحویلمان می‌دهند اما غافل از اینکه دل مردم جایگاهی ابدی برای مخلصان واقعی خود می‌سازد و آن‌ها را از یاد نخواهند برد.

نمی‌گوییم که رضا عطاران مخلص مردم است اما هنرمندی است که مردم دوستش دارند واقعاً شما با هوش و ذکاوتی که دارید می‌دانستید که منظور عطاران چه بوده است پس چرا این موضوع را بزرگ کردید و آن گونه که نباید نشان دادید؟ ما در همان نشست رسانه ای حضور داشتیم. چرا پیش و پس جمله ها را نشان نمی دهید. آیا به استاد مشایخی هم گفتید پیش و پس جمله چه بوده است. ما در این نوشته قصد حمایت از عطاران را نداریم و فقط می خواهیم رفتار ناپسند شما را گوشزد کنیم. رفتاری که اشاعه منکر است! حتی اگر استاد مشایخی هم عکس العمل نشان داده باشد.

چرا صرفاً برای آنتن جذاب پر کردن تصاویری را پخش می‌کنید که دلیلتان به طور واضح مشخص نیست البته جز تخریب؟ همکاران خبرنگار نما چرا در نشستی که ارتباطی به فضای سینما ندارد سوال‌های بی ربط می‌پرسند؟ واقعاً رسانه (ملی) جای نمایش دادن تصاویر و پاسخ گویی‌هایی است که جز خراب کردن ذهن مردم تاثیر دیگری ندارد است؟ می‌ترسم اگر فضا به قدری آزاد باشد که در آن دموکراسی گم شود دوستان بلوتوث‌های شخصی افراد را در رسانه ملی نشان دهند آن هم فقط صرفاً جهت اطلاع!

نمی‌دانیم سازندگان برنامه‌هایی این چنینی مردم نازنین ما را چه فرض کرده‌اند که آنقدر برنامه‌هایی می‌سازید که سیاست‌هایشان رو است و تکراری، این ضعف در همه برنامه‌هایتان دیده می‌شود از سریال‌هایتان بگیرید تا برنامه‌ای همچون صرفاً جهت اطلاع! راستی اگر بخواهید چهره استاد عزیزمان را خدایی نکرده خدشه دار کنید چه بازی راه می‌اندازید؟ چه کسی را میانجی حرف و هدفتان می‌کنید؟

بهتر نبود به جای اینکه با نشان دادن تصاویری تخریب کننده و پر بغض به خبرنگارنما‌ها غیر متخصص تذکر می‌دادید که چرا جوسازی می‌کنند و سوال‌هایی غیر مرتبط می‌پرسند؟ چرا این در نشست خبری که ربطی به سینما ندارد می‌خواهند از آب گل آلود تیتر بگیرند و خوراک مریضی را برای مردم به ارمغان بیاورند؟

راستی لزوم پرداختن تان را به این موضوع که دست آویز سوتفاهم و عده‌ای فرصت طلب است بگویید که چه بوده است؟ خواهشاً دست آوردتان و نتیجه نشان دادن همچین خبر گزافی را بگویید، شاید ما چیزی آیدمان شود که خدایی نکرده به دلیل کهولت اندیشه‌مان بی‌بهره نمانیم.

همه می‌دانند که بین سازمان صدا و سیما و رضا عطاران و برخی دیگر که مردم دوستشان دارند شکراب است. راستی می‌دانید مدیران با مدیری‌ها چه کرده‌اند که دیگر تلویزیون را دوست ندارند؟ واقعاً مدیرانتان در تلویزیون چه کار کرده‌اند که هنرمندانی که مردم دوستشان داشتند حالا از آن فراری هستند؟ راستی می‌دانید مهران مدیری دعوتتان را برای حضور در جشنواره جام جم رد کرد؟ تا همین چند وقت پیش به دلیل نداشتن بودجه و طبیعتاً نبود برنامه مفرح و سرگرم کننده سریال‌هایی از چند سال پیش را نشان می‌دادید که دست بر قضا کارگردان و بازیگرش همین رضا عطاران بوده است (می‌دانیم پولش راشما دادید واما زحمت خلقش را...).

به دلیل ذهنیت سازی که کردید نزد مردم و هر دو هنرمند ما که مسئول هستید اما می‌دانم که شما از این راه ارتزاق مالیتان می‌گذرد و باکی ندارید. برنامه صرفاً جهت اطلاع از همه طلبکار است راستی بدهی ما چقدر می‌شود قربان؟ آبرویمان که نیست؟
 
آخرین ویرایش:

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
«الناز شاکردوست» از مرگ نجات یافت

«الناز شاکردوست» از مرگ نجات یافت



الناز شاکردوست در جریان فیلمبرداری فیلم سینمایی «تابو» به کارگردانی خسرو معصومی تا چند قدمی مرگ رفت.

به گزارش بانی‌فیلم، این حادثه دو هفته قبل و در جریان ضبط سکانسی رخ داد که قرار بود در آن، صحنه غرق شدن کاراکتر زن فیلم (بهار) با بازی الناز شاکردوست به نمایش درآید.

به گفته امیر گرجی جانشین تولید فیلم «تابو» در این سکانس بهار بعد از دعوا با پدرش به دریا می‌زند اما از آنجا که این صحنه خیلی ناگهانی به ذهن خسرو معصومی می‌رسد، گروه پیشگیری‌های لازم را انجام نداده بود.

گرجی گفت: به این دلیل که بهار در فیلمنامه قصد خودکشی دارد و شنا هم بلد نیست، شاکردوست مجبور بود تا میانه‌های دریا در حالی که شنا نمی‌کند پیش برود اما موجی بلند باعث شد ایشان زیر آب برود. برای مدتی نتوانستیم شاکردوست را پیدا کنیم و واقعا فاصله‌ای تا غرق شدن نداشت. در نهایت ایشان توسط یک نگهبان و همسرش که در یک کشتی اقامت داشتند، نجات پیدا کرد.
منبع تابناک
 

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بازگشت ماهایا پطروسیان پس از چهار سال به سینما !

بازگشت ماهایا پطروسیان پس از چهار سال به سینما !





فیلمبرداری فیلم سینمایی «دیوار شیشه ای» به کارگردانی شاهین باباپور و تهیه کنندگی سیدمحسن جاهد هم اکنون در فرهنگسرای شفق در حال انجام است و گروه طی روزهای آینده برای ادامه فیلمبرداری به چند خیابان در مرکز شهر خواهند رفت. بیمارستان محب کوثر نیز لوکیشن پیشین این فیلم بوده که با حضور مجید صالحی و امیر نوری فیلمبرداری در آن انجام شده است.

براساس این گزارش، تاکنون ۷۰ درصد از کل کار مقابل دوربین رفته و طبق برنامه ریزی ها فیلمبرداری تا اواسط ماه جاری به پایان می رسد. تدوین فیلم جدید باباپور نیز قرار است بزودی توسط حسین غضنفری آغاز شود.

ماهایا پطروسیان، مجید صالحی، مهران غفوریان، سیروس گرجستانی، دانیال عبادی، سحر ولدبیگی، امیر نوری، پوراندخت مهیمن، رویا شریف، زویا امامی، فاطیما پاشایی و برزو ارجمند بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«دیوار شیشه ای» داستان زندگی خانم دکتری ۴۰ ساله را روایت می کند که در رشته خود تبحر و تخصص دارد، اما در زمینه ازدواج و انتخاب همسر دچار مشکل است. با این حال او در طول داستان اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد که... .
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]۱۲۶فیلم جدید،۴سریال و نامزد ۹جایزه اسکار![/h]


مدیر برنامه‌های نوروزی تلویزیون در فاصله ۲۳روز مانده به پایان سال مقابل نمایندگان رسانه‌های گروهی نشست و از برنامه‌ریزی مدیران جام‌جم برای تدارک سفره‌ای رنگین از برنامه‌های شاد و تماشایی خبر داد؛

مهم‌ترین خبر هم اینکه برنامه‌های نوروزی همه شبکه‌ها از 27اسفند 92آغاز می‌شود و تا 13فروردین 93(2روز مانده به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها) به پایان می‌رسد. ضمن اینکه «کلاه‌قرمزی 93» طبق معمول چند سال اخیر روی آنتن نوروزی شبکه2می‌رود تا به همه حرف و حدیث‌ها پایان دهد.
17فیلم ایرانی، 126فیلم خارجی
به گزارش همشهری، سهم سینمای ایران از کنداکتور پخش نوروز هر روز یک فیلم تازه است. یعنی در واقع هر کدام از شبکه‌های تلویزیونی در تعطیلات سال نو حداقل یک فیلم سینمایی جدید ایرانی پخش می‌کنند. این رقم برای فیلم‌های جدید خارجی بیش از 7برابر فیلم‌های ایرانی است. بی‌تردید برگ برنده تلویزیون در نوروز 93پخش «12سال بردگی» استیو مک‌کویین است که در 9رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شده و صبح دوشنبه آینده به وقت تهران مشخص می‌شود چند جایزه از مراسم امسال برده است. 12سال بردگی که از مهم‌ترین فیلم‌های فصل جوایز است، هنوز در برخی کشورها به نمایش عمومی درنیامده و اینکه نسخه قانونی و رسمی آن چطور سر از تلویزیون ایران درآورده، محل بحث است. این درام تاریخی 134دقیقه‌ای در آمریکا به‌خاطر داشتن صحنه‌های بسیار خشن و چند صحنه غیراخلاقی با درجه R اکران شده است؛ به این معنی که تماشاگران زیر 17سال حتما باید همراه پدر یا مادر یا یک بزرگ‌تر فیلم را ببینند. حالا باید دید نسخه ایرانی 12سال بردگی چند دقیقه است و چه ساعتی روی آنتن می‌رود.
ایرانی‌های روی آنتن
«حوض نقاشی» مازیار میری، «ضد‌گلوله» مصطفی کیایی که شب سال نو پخش می‌شود، «آزمایشگاه» حمید امجد و «پسر آدم، دختر حوا» ازجمله فیلم‌های ایرانی نوروز هستند. شبکه نمایش باکس‌های ویژه برای پخش درنظر گرفته که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های یک ساعت با هیچکاک، مرور سینمای هند، سینمای کلاسیک، فیلم‌های سینمایی دنباله‌دار و مرور آثار بازیگران اشاره کرد. شبکه تماشا با بازپخش 7مجموعه ایرانی و خارجی به نام‌های معلم، آب‌پریا، زورو، مسافران، شام، پایتخت 3و آوای باران میزبان مخاطبان خواهد بود.در بخش فیلم‌های تلویزیونی، شبکه یک فیلم‌های به من نگو قراضه، ته خط، خسیس، به‌خاطر یک مشت دلار ناقابل و ماجراهای دکتر3 سوت را روی آنتن می‌برد. شبکه 2فیلم‌های پنجره، فریادهای خاموش، آخرین زمزمه، تندباد مایا و نام و نام خانوادگی را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارد، فیلم‌های همایش، عطر خوش زندگی، قالیچه سلیمان و چایی با بهارنارنج از شبکه 3پخش می‌شود. شبکه 4با 2فیلم نگار و سودابه و شبکه تهران با فیلم‌های زیر قیمت، تعطیلات و مسابقه ازدواج به استقبال نوروز می‌روند.
شبکه مجازی سریال
نوروز 92یک شبکه مجازی به نام سریال در تلویزیون راه افتاد؛ به این معنی که در هر ساعت از شبانه‌روز یکی از شبکه‌ها یک سریال روی آنتن داشت و تقریبا شبکه‌ای نبود که این مجموعه‌های مناسبتی را پخش یا بازپخش نکند. این اتفاق در نوروز 93هم افتاده و علاقه‌مندان می‌توانند در تمام 24ساعت سریال مورد نظر خودشان را انتخاب و آن را از یکی از شبکه‌ها تماشا کنند.
ساعت پخش مجموعه‌ها و فیلم‌های نوروزی
«پایتخت3» هر روز ساعت 22:15 از شبکه یک پخش و در 2نوبت 1:30و 15روز بعد‌ تکرار می‌شود. «خوب، بد‌، زشت» ساعت 21:30روی آنتن شبکه 2می‌رود و تکرار آن در 2نوبت 2بامداد و ساعت 14روز بعد خواهد بود. «روزهای بد در» ساعت 20:45از شبکه 3پخش می‌شود و 2تکرار در ساعت‌های 24بامداد و ساعت 16روز بعد دارد. شبکه تهران «ما فرشته نیستیم» را ساعت 23:15روی آنتن می‌برد و ساعت 19روز بعد تکرار می‌کند. شبکه تماشا هم همه سریال‌های نوروزی را به‌ترتیب از ساعت 18تا 23بازپخش خواهد کرد. ساعت پخش فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی هم از این قرار است: شبکه یک ساعت 16‌، شبکه 2ساعت 23، شبکه 3ساعت 23:15، شبکه 4ساعت 18‌، شبکه تهران ساعت 13:30و شبکه قرآن 14:30.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]دفاع مقدس ژانر غالب اکران نوروز است[/h]



شورای صنفی نمایش سال۹۳ در نخستین جلسه خود با حضور اعضای جدید نام ۸ فیلم واجد شرایط را برای اکران نوروز اعلام کرد.

از آنجا که اکران «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی چند روزی است آغاز شده و قطعا تا پایان سال92 و اوایل سال آینده ادامه خواهد داشت، به‌نظر می‌رسد که از میان 8 فیلم برگزیده تنها 3 یا 4 فیلم بتوانند رنگ پرده را پیش از پایان سال ببینند. گمانه‌زنی برای دانستن نام فیلم‌های اکران نوروز تا شنبه آینده و ثبت قرارداد فیلم‌ها در شورای صنفی نمایش ادامه دارد.
1+3 فیلم نوروزی

به گزارش همشهری، خبرهای جسته و گریخته تا امروز حاکی از آن است که بخت فیلم‌های «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا، «خط ویژه» مصطفی کیایی و «طبقه‌حساس» کمال تبریزی برای اکران نوروزی از 5 فیلم دیگر بیشتر است و «کلاشینکف» سعید سهیلی، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» حامد محمدی، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بهروز افخمی و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» شاید وقتی دیگر فرصت نمایش عمومی بیابند؛ ضمن اینکه افخمی هم از بی‌میلی خود برای اکران فیلم تازه‌اش در ترافیک نوروزی خبر داده است. به این ترتیب، مخاطبان سینماها در نوروز93 فرصت تماشای 4 فیلم با مضامین کمدی- جنگی، دفاع مقدس، کمدی- خانوادگی و اجتماعی- جوانان را خواهند داشت. معراجی‌ها فیلمی است شبیه سه‌گانه اخراجی‌ها با همان حال و هوا و بازیگران مشابه، «چ» در ژانر دفاع مقدس طبقه‌بندی می‌شود، طبقه حساس یک کمدی خانوادگی است و خط ویژه هم با گروه بازیگران جوانش شاید طیف مخاطبان گروه سنی جوان را هدف گرفته باشد.

برگ‌های برنده
معراجی‌ها از جمعه گذشته در چند سینمای تهران روی پرده رفته و فیلم تازه ده‌نمکی از امروز علاوه بر افزایش تعداد سینماهای نمایش‌دهنده در پایتخت، در چند شهرستان هم به نمایش عمومی درمی‌آید. میانگین فروش معراجی‌ها در 4 روز نخست اکران، کمی بیش از 10 میلیون تومان در روز بوده است البته در 4 سینما. انتظار می‌رود از امروز بر میزان فروش روزانه فیلم افزوده شود و البته برگ برنده پنجمین فیلم ده‌نمکی اکران آن در کمترین فاصله زمانی ممکن پس از جشنواره فیلم فجر است؛ جایی که معراجی‌ها فرصت نمایش مناسب نداشت و مخاطبانش را تا آغاز نمایش عمومی منتظر نگه داشت. داستان «چ» متفاوت از سایر گزینه‌های اکران نوروز است؛ تازه‌ترین تجربه جنگی و دفاع مقدسی حاتمی‌کیا در جشنواره امسال حسابی قدر دید و بر صدر نشست؛ گرچه خود او نصیبی از جوایز نبرد و حتی در مراسم اختتامیه حاضر نشد. خالق «چ» در یکی دو هفته اخیر سراسر ایران را برای گفتن حرف‌هایش و معرفی بیشتر فیلم زیر پا گذاشت و همین چند روز پیش هم از مخاطبان احتمالی «چ» خواست او را در اکران تنها نگذارند و روسفیدش کنند. تنها نکته منفی ماجرا این است که «چ» را در نمایش‌های جشنواره‌ای و پس از آن ده‌ها هزار نفر دیده‌اند و همین می‌تواند شوق تماشاگران احتمالی را برای خریدن بلیت و تماشای دوباره فیلم در سالن‌های تاریک کم کند.

طبقه حساس تبریزی که احتمالا تماشاگران سینما را یاد «مارمولک» می‌اندازد، تقریبا تمام ویژگی‌های لازم را برای تبدیل شدن به فیلمی پرفروش دارد؛ از داستان کمدی و بازیگران طناز و محبوب گرفته تا فیلمنامه‌ای متکی بر شوخی‌های کلامی از پیمان قاسمخانی. اگر فرض را بر این بگذاریم که مخاطب در ایام نوروز خندیدن و شاد بودن را بر هر چیز دیگر ترجیح بدهد، آن وقت می‌توان روی پرفروش‌شدن طبقه حساس حساب کرد. با برطرف‌شدن حساسیت برخی گروه‌ها روی تبریزی و سریال «سرزمین کهن» او، فیلم تازه این کارگردان جنجالی بهانه‌ای برای کم‌فروش بودن نخواهد داشت. خط ویژه از یک نظر شاید مناسب‌ترین گزینه برای اکران نوروز، آن هم در فاصله کمتر از یک ماه پس از اختتامیه جشنواره فیلم فجر باشد. خیلی‌ها منتظرند یکی از دو فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره را روی پرده بزرگ نقره‌ای تماشا کنند. همین کنجکاوی احتمالی مخاطبان می‌تواند برگ برنده فیلم کیایی باشد که «ضد‌گلوله» او هم در جشنواره و اکران عمومی نسبتا موفق بود. می‌گویند سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران مهم‌ترین و بی‌حرف و حدیث‌ترین جایزه جشنواره است و خط ویژه با تکیه بر همین جایزه با امید فراوان راهی رقابت اکران نوروزی می‌شود.
دیدار شیار 143 در عید فطر
شاید منطقی‌ترین تصمیم را در هیاهوی انتخاب فیلم‌های اکران نوروز تهیه‌کنندگان و کارگردان «شیار 143» گرفتند که اکران فیلم خود را به عید فطر سال آینده موکول کردند؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از علاقه‌مندان تصور می‌کردند می‌توانند خیلی زود پدیده جشنواره سی و دوم را در اکران عمومی ببینند. حالا انتظار برای تماشای دیگر برنده سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره امسال تا اوایل مردادماه سال93 به طول خواهد انجامید. تا آن زمان تب جام جهانی فوتبال در برزیل هم فروکش کرده و شیار143 می‌تواند با یک فروش خوب تا اواخر شهریور و هفته دفاع مقدس روی پرده بماند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اکران فیلم روح الله حجازی در دانشگاه تهران[/h]


فیلم سینمایی ˝زندگی مشترک آقای محمودی و بانو˝ آخرین ساخته‌ی روح‌الله‌ حجازی دوشنبه 12 اسفند ساعت 13 در تالار ˝فردوسی˝ دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به نمایش در می‌آید.
۱۳۹۲ يکشنبه ۱۱ اسفند ساعت 14:29

به گزارش هنرآنلاین ، پس از آن، نشست پرسش و پاسخ و تحلیل فیلم با حضور روح الله حجازی کارگردان، مهدی داوری تهیه‌کننده ، حمید فرخ‌نژاد و هنگامه قاضیانی بازیگران فیلم و حضور و همراهی چندتن از اساتید دانشگاه و منتقدان برگزار می‌شود.
نمایش این فیلم در قالب برنامه‌ی "هفته هنرهفتم" است که به نمایش فیلم‌های برتر جشنواره در دانشگاه تهران اختصاص دارد.
تاکنون فیلم‌های "شیار143 " " آذرشهدخت پرویز ودیگران" و "خط ویژه" در هفته "هنرهفتم" به نمایش درآمده است و جلسه نمایش فیلم «زندگی مشترک محمودی وبانو» در حالی برگزار می‌شود که قراربود هفته گذشته در این دانشگاه به نمایش درآید ولی به علت نقص فنی ناگهانی پروجکشن، آن جلسه لغو و به این هفته موکول شد.
درآن جلسه روح الله حجازی ، مهدی داوری ، پیمان قاسم خانی و هنگامه قاضیانی حضور داشتند که به دلیل عدم نمایش فیلم نشست آن نیز برگزار نشد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
75درصد از فیلمبرداری تابو به پایان رسید/ حسندوست ˝تابو˝ را تدوین می کند




کارگردان فیلم ˝تابو˝ از پایان فیلمبرداری تازه ترین ساخته اش تا پایان اسفندماه خبر داد.
۱۳۹۲ دوشنبه ۱۲ اسفند ساعت 10:43


خسرو معصومی در گفت و گو با خبرنگار سینماییهنرآنلاین در خصوص مراحل فیلمبرداری تازه ترین فیلمش گفت: تا به امروز حدود 75 در صد از فیلمبرداری فیلم به پایان رسده است و در روزهای پایانی فیلمبرداری در شهر نور هستیم.
معصومی ادامه داد: اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، تا پایان اسفندماه فیلمبرداری به پایان خواهد رسید و به تهران باز می‌گردیم. بعد از فیلمبرداری قرار است حسن حسندوست کار تدوین این فیلم را آغاز کند و پیمان یزدانیان برای این فیلم موسیقی بسازد.
"تابو" همانند کارهای قبلی خسرو معصومی قصه و حال هوایی عاشقانه دارد و مثل چند فیلم اخیرش در فضای جنگل های شمال و فصل زمستان روایت می شود.


الناز شاکر دوست، هادی دیباجی، جمال اجلالی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.
جواد نوروز بیگی تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد که پیش از این تهیه کنندگی فیلم "خرس" آخرین ساخته معصومی را بر عهده داشته است.
"خرس" در سی امین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و بعد از آن به توقیف سازمان سینمایی وقت در آمد و هنوز سرنوشت نا مشخصی برای اکران دارد. این فیلم به تازگی برای اهالی رسانه به نمایش در آمد.

 
آخرین ویرایش:

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
آلن رنه درگذشت


آلن رنه کارگردان آثار ماندگاری چون ˝هیروشیما عشق من˝ و ˝سال گذشته در مارین‌باد˝ در 91 سالگی از دنیا رفت.
۱۳۹۲ يکشنبه ۱۱ اسفند ساعت 14:52


به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، آلن رنه که بیش از شش دهه در سینما فعال بود، غروب شنبه در پاریس در کنار اعضای خانواده‌اش فوت کرد.
این کارگردان در ژوئن سال 1922 متولد شد. او اوایل دهه 1940 در سمت تدوین‌گر وارد سینما شد و بعد به ساخت فیلم کوتاه روی آورد. یکی از این فیلم‌های کوتاه «شب و مه» (1955) مستندی تاثیرگذار درباره اردوگاه‌های مرگ نازی بود.
او ساخت فیلم بلند را از اواخر دهه 1950 شروع کرد و با "هیروشیما عشق من" (1959)، "سال گذشته در مارین‌باد" (1961) و "موریل" (1963) به شهرت رسید. هر سه فیلم از نظر روایی قراردادهای رایج را زیر پا می‌گذاشتند و به موضوعاتی چون خاطرات آزاردهنده و گذشته خیالی می‌پرداختند.
این فیلم‌ها همزمان با محبوب شدن موج نوی فرانسه ساخته شدند، اما رنه هیچ‌وقت خودش را عضو این جنبش نمی‌دانست.
او بیشتر با گروه نویسندگان و فیلمسازان "کرانه شرقی" دمخور بود، گروهی که به مدرنیسم تعهد داشتند و به سیاست‌های چپ گرایش داشتند. رنه عادت داشت در فیلم‌هایش با نویسندگانی همکاری کند که آثارشان کمتر به سینما نزدیک بودند؛ نویسندگان چون مارگریت دوراس، آلن رب-گریه و خورخه سمپرون.
رنه در آثاربعدی خود از لحن و موضوع سیاسی فاصله گرفت و بیشتر به علاقه دیگر خود یعنی رابطه و تعامل میان سینما و دیگر فرم‌های فرهنگی مثل تئاتر، موسیقی و کتاب مصور پرداخت. نتیجه این علاقه ساخت اقتباس‌های خلاقانه سینمایی براساس نمایشنامه‌های آلن آیک‌بورن، هانری برنستین و ژان آنوی شد. او در فیلم‌هایش به استفاده مکرر از ترانه‌های پاپ علاقه داشت.
اما نام این فیلمساز فرانسوی در تاریخ سینما به دلیل پرداختن به موضوع رابطه بین ذهن انسان، خاطره و تخیل و همچنین ساختارهای روایی نوآورانه فیلم‌هایش ماندگار شده است.رنه در طول عمر خود جوایز متعددی به خانه برد. او در 1980 برای فیلم «عموی آمریکایی من» برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره کن شد و سال 2009 هم جایزه یک عمر دستاورد این جشنواره را دریافت کرد.
این کارگردان امسال فیلم "زندگی بی‌دردسر" را در جشنواره فیلم برلین داشت که برنده جایزه خرس نقره‌ای آلفرد بائر شد.
آلن رنه سال 1998 با سابین آزما بازیگر ازدواج کرد و تا آخر عمر در کنار او بود.



 
آخرین ویرایش:

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادای دین سینمای ایران به 5 تَن بازیگری؛[h=1]˝شب بزرگان˝ بازیگری با یاد ˝علی حاتمی˝ جاودانه شد[/h]


مراسم و بزرگداشت پنج استاد تئاتر و سینما ایران با حضور علی نصیریان، جمشید مشایخی، داوود رشیدی و در غیبت عزت الله انتظامی و محمدعلی کشاورز برگزار شد.
۱۳۹۲ دوشنبه ۱۲ اسفند ساعت 00:30

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ آیین بزرگداشت پنج استاد با حضور سه تن از این اساتید بازیگری سینمای ایران، داوود رشیدی، علی نصیریان و جمشید مشایخی شامگاه شب گذشته در سینما فرهنگ برگزار شد.در این مراسم که به همت بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفت، چهره های مختلف در عرصه های بازیگری و کارگردانی در سینما فرهنگ حضور بهم رساندند.
این مراسم با تاخیر نیم ساعته راس ساعت 19 با بخش سرود جمهوری اسلامی در سینما فرهنگ آغاز شد.
در ابتدای مراسم مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی؛ مهندس محمدرضا جعفری جلوه روی صحنه آمد و در خصوص آیین بزرگداشت 5 استاد بازیگری گفت: خیر مقدم عرض می کنم به شما هنرمندان و هنر دوستان پیر و جوان، به آیین سپاس از کسوت مردم و هنرمندی خوش آمدید، آیین بزرگداشت اساتید عرصه‌های برتر هنر تئاتر و سینما پنج مرد بزرگ دور سالیان تجربه‌های سترک؛ آقایان عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، محمد علی کشاورز، علی نصیریان و داوود رشیدی که علیرغم سختی های حضور به حداکثر مقدور اینجا در جمع ما حاضرند خوش آمدید. این محفل سپاس و چراغ راه است، محفل دل سپردن به سینمای ملی، سینمای اصیل ایرانی، سینمای متعهد، سینمای شرقی، سینمای دینی و ایرانی و سینمای امید و امشب یادکردی نیز هست از او، مردی که می‌گفت : آیین چراغ خاموشی نیست، فروزنده باشید در عرصه های فرهنگ و هنر ایران عزیز و اسلامی.
در ادامه مراسم مسعود جعفری جوزانی روی صحنه آمد و درخصوص علی حاتمی و این مراسم گفت: من می خواستم متنی را بر روی کاغذ بنویسم و از رو بخوانم اما در مسیر که داشتم می آمدم این سوال ذهن من را مشغول کرد که چه اتفاقی افتاد که ما در سینمای ایران به بی راه رفتیم و داریم به فلج فکری مبتلا می شویم. چه اتفاقی افتاد که ما به اینجا رسیدیم. امشب شب بزرگداشت مردی است که متکبر و حریص نبود، در عین حال که این ویژگی ها را نداشت، شیرین بود. کم پیش می آید که کسی متکبر حریص نباشد. به فیلم علی حاتمی که نگاه می کنم به یاد اشعار مولانا می افتم.
کارگردان فیلم "شیر سنگی" ادامه داد: کوروساوا تنها کسی که قابل مقایسه با علی حاتمی است. من هیچ کس را ندیدم که چنین شهامتی داشته باشد. همان طور که کورو ساوا آداب و رسوم سامورایی ها و اسطوره های کشورش را به تصویر کشید، علی حاتمی هم در سینمای ایران آیین پهلوانی و آداب رسوم ایرانی و فرهنگ نقالی را در سینما زنده کرد.
جعفری جوزانی ادامه داد: این روزها حرف های جدیدی می شنویم که خالق را از هم وطنان اش جدا می کنند. اگر بخواهیم هر اثری را که فردی در جامعه پدید می آورد و از ویژگی های هنری نشات می گیرد از خالق اش جدا کنیم، نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود.
فرهنگی که علی حاتمی در سینمای ایران زنده کرد مختص ایران است. علی حاتمی مال ما است، او مال فرهنگ ما است. او قسمت بزرگی از روح ملی ایرانی است.
در ادامه مراسم علیرضا رضا داد مشاور رییس سازمان سینمایی، محمدرضا جعفری جلوه و مسعود جعفری جوزانی از یگانه یادگار علی حاتمی تقدیر کردند.
کودکی من در کنار بزرگان بازیگری شکل گرفت
لیلا حاتمی که برای دریافت تابلوی یاد بود روی صحنه آمده بود گفت: خیلی خوشحالم که امشب در این جمع حضور دارم. نزدیکی من به بازیگری از ایام کودکی شکل گرفت،از کودکی در کنار بزرگان زندگی کردم و از نزدیک آنها را شناختم و این نعمت بزرگی برای من بوده است .
در ادامه مراسم امین تارخ آخرین بازیگری بود که روی صحنه آمد و گفت: وقتی در آن پایین نشستی آرامش بیشتری داری و حالت خوب است تا زمانی که در بالا قرار می گیری و اساتید بازیگری ات را تماشا می کنید. در راه که می آمدم داشتم به حرف های آقای جوزانی فکر می کردم که گفتند چه شد که ما کج رفتیم و به فلج فکری رسیدیم. خیلی از ما دلمان برای خودمان می سوزد، من زمانی که به مسیر خود نگاه می کنم می بینم که ما با بیضایی شروع کردیم و با فیلم های مهرجویی و صدر عاملی همراه شدیم اما امروز شرایط به گونه است که متن های زیادی به من می رسد و ترجیح می دهم که بیکار باشم تا به بیراه نروم و در مسیر کج قدم نگذارم.
مراسم تقدیر از بزرگان بازیگری آغاز شد
بعد از حرف و حدیث ها و پخش کلیپ های مختلف در خصوص بازیگران کهنه کار سینمای ایران و اساتید کار بلد، مراسم تقدیر از آن ها صورت گرفت. قبل از تقدیر ابتکار جالبی از سوی برگزار کنندگان مراسم صورت گرفته بود که قبل از هر مراسم ویدیویی به صورت سوال جواب از بازیگران ضبط شده بود در سالن پخش می شد.
اولین مراسم تقدیر از محمد علی کشاورز صورت گرفت که او به دلیل کسالت نتوانسته بود در مراسم حضور پیدا کند. ارتباط زنده ای به صورت اینترنتی در منزل این بازیگر گرفته شد که به دلیل مشکلات ارتباطی و پخش، فقط سلام علیک استاد کشاورز با حاضرین در سالن پخش شد. اسماعیل شنگله تابلو خطاطی شده توسط غلامحسین امیرخانی به وی تقدیم شد.
دومین تقدیر از جمشید مشایخی صورت گرفت که تابلوی نفیس خوشنویسی امیرخانی توسط مسعود کیمیایی و داریوش فرهنگ به استاد مشایخی تقدیم شد.
مشایخی بعد از دریافت تقدیرنامه اش گفت: : شازده به کمال الملک گفت تو دامن هنر را آلوده کردی؛ از حافظ تا الان و از الان تا کی، بخش دوم این دیالوگ حذف شد. علی حاتمی آن زمانی که زنده بود تجلیل نشد.
تقدیر بعدی از علی نصریان صورت گرفت که یدالله صمدی تقدیرنامه و تابلوی خوش نویسی او را اعطا کرد.
نصیریان ضمن تقدیر از بنیاد سینمایی فارابی برای برگزاری برنامه بزرگداشت پنج بازیگر پیشکسوت در زمان حیات این افراد به بهانه تجلیل از فعالیت سینمایی زنده یاد علی حاتمی گفت: باید به این نکته توجه داشت که حاتمی هنرمندی از جنس همین مردمان بود و به عنوان تافته ای جدا بافته از آسمان به دامن هنر هفتم ایران نیفتاده بود.
او یاد آور شد:هنرمندانی چون او که تاثیر و رد پای آنها در جریان تعالی سینمای ایران قابل رصد و شایسته تکریم است افرادی بودند که طی یک جریان هنری از اواسط دهه 30 با حضور جوانان نخبه، تحصیلکرده ، علاقه مند به فرهنگ و بر خلاف جریان رایج در سینمای ایران طی سال های پیش از انقلاب مسیر خود را آغاز کرده و در دهه 50 و 60 به اوج پختگی وکمال رسیدند.
بازیگر نقش "ابوالفتح" در سریال ماندگار "هزاردستان" به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی اشاره کرد و گفت : این جریان تاثیرگذار و نخبه پرور از تئاتر کار خود را آغاز کرد و بعد وارد حلقه سینماگران شد ، در این میان بنیاد سینمایی فارابی در روزها و ماه های آغازین پیروزی انقلاب در هدایت این سینماگران متفکر و متعهد به هنر اصیل نقش تعیین کننده و بسزایی داشت.
او ادامه داد: اگر تفکر مدیران این بنیاد سینمایی نبود شاید امروز هنر هفتم ایران جریانی غیر از شرایط فعلی داشت و اگر بار دیگر شاهد تعالی و درخشش بیش از پیش این هنر هستیم باید مسئولان و محیط های آکادمیک کشورمان به تربیت و راه اندازی موج جدید نخبگان هنری از میان جوانان مستعد و خلاق همت گمارند.
نصیریان با بیان آنکه شرایط امروز جامعه با دهه 30 و 40 قابل قیاس نیست، گفت: به ما خرده می گیرند که چرا تجربیات خود را به جوانان منتقل نمی کنید، این در حالی است که جوانان امروز نمی پذیریند که مانند من و هم نسلانم به جای سالن های تئاتر در پارک به تمرین بپردازند و یا در چند فیلم ابتدایی مسیر زندگی حرفه ای شان بی توجه به قرارداد و دستمزد به فکر کسب تجربه باشند.
در ادامه مراسم از داوود رشیدی و عزت الله انتظامی تقدیر به عمل آمد که استاد انتظامی به دلیل بیماری ریوی نتوانسته بود در این مراسم حاضر شود.
داوود رشیدی جایزه اش را از دست داریوش ارجمند و سید جمال ساداتیان دریافت کرد.
کامبوزیا پرتوی، حمید نعمت الله، امین حیایی، نیلوفر خوش خلق، مسعود و پولاد کیمیایی، یدالله صمدی، گلاب آدینه، بیژن امکانیان، لیلا حاتمی، سحر جعفری جوزانی، مجید جعفری جوزانی، مهدی مسعودشاهی، علی پویان، سعید سعدی، سیدجمال ساداتیان، حمید فرخ نژاد، علی معلم، بهرام عظیمی، عبدالرضا اکبری، داریوش فرهنگ، سیدضیاء ادین دری، امین تارخ، محمدرضا شریفی نیا، حسین فرخی و داریوش ارجمند؛ از حاضرین در این مراسم بودند.
انتهای پیام/55
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]کتابی با موضوع داستان زندگی ˝گری کوپر˝ منتشر شد[/h]
عقیل قیومی از انتشار کتاب داستان زندگی ˝گری کوپر˝ در تهران و شهرستان ها خبر داد.

عقیل قیومی مترجم کتاب داستان زندگی گری کوپر در گفت وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین درباره این کتاب گفت: این کتاب از مجموعه زندگی ستارگان جهان نوشته دیوید تامپسون انتخاب شد و ترجمه این کتاب از سوی کتابکده کسری به عهده من گذاشته شد و این کتاب را ترجمه کردم.
او ادامه داد: کتاب داستان زندگی گری کوپر از سوی انتشارارت کتابکده کسری با قیمت هشت هزار تومان و در 104 صفخه منتشر شده و قابل دسترس مخاطبان است.
قیومی اضافه کرد: کتاب داستان زندگی ستارگان جهان سه جلد کتاب است که به زندگی بازیگران شناخته شده جهان می پردازد . همرمان با این کتاب، داستان زندگی همفری بوگارت توسط رعنا طاهر زاده از همین انتشارات چاپ شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
قیومی یاد آور شد: از همان ابتدا طی قراری که با انتشارات کتابکده داشتیم، این بود که این کتاب با ممیزی کمتری مواجه شود و به اصل متن وفادار باشد، خوشبختانه این اتفاق افتاد و داستان رندگی گری کوپر سانسور نشد و در دسترس قرار گرفت. این کتاب برای افراد غیر سینمایی هم مفید خواهد بود چون به برخی از ابعاد زندگی این بازیگر مطرح سینمای جهان می پردازد که تخصصی نیست و برای مخاطب عام هم جذابیت های لازم را دارد.
این کتاب در کتاب فروشی های معتبر شهر تهران قابل دسترس است و توزیع آن در شهرستان ها در هفته آینده آغاز می شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]˝تهران تا به بهشت˝ به بخش مسابقه جشنواره فیلم واشنگتن راه یافت[/h]
˝تهران تا بهشت˝ ابوالفضل صفاری در بخش مسابقه دو جشنواره فیلم واشنگتن دی‌سی و تیبورن آمریکا حضور پیدا می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی این فیلم؛"از تهران تا بهشت"به کارگردانی ابوالفضل صفاری پس از شرکت در جشنواره‌های مونترال، سیدنی و روتردام، در بیست‌وهشتمین جشنواره فیلم واشنگتن دی‌سی و در بخش مسابقه اصلی آن، نماینده سینمای ایران خواهد بود.
این فیلم در جشنواره واشنگتن دی‌سی، با فیلم‌هایی از کشورهای هند، فرانسه، کره‌جنوبی، کانادا، مکزیک، آلمان، آمریکا و دانمارک رقابت خواهد کرد.
همچنین سیزدهمین جشنواره فیلم تیبورن در کالیفرنیا نیز میزبان "از تهران تا بهشت"در بخش مسابقه خود خواهد بود. این جشنواره از 21 تا 29 فروردین 93 در کالیفرنیا برگزار می‌شود.
جشنواره فیلم واشنگتن دی‌سی نیز که از 28 فروردین تا 8 اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، از جمله فستیوال‌های هنری مهم در آمریکای شمالی است.
بر اساس این گزارش، مهناز افشار، جعفر والی، علیرضا خمسه، مهران احمدی، سید صدرا یوسفی، فرزین صابونی، اشکان صفاری، شبنم فرشادجو، مسعود مهرگان، مهدی عباسی، سروش طاهری، علی باقری، نازنین پورحدادی بازیگران فیلم "از تهران تا بهشت"هستند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: "زندگی غزال، زن جوانی که با همسرش دچار چالش شده است،رو به فروپاشی است.مرد زن را ترک میکند و زن در جستجویی به دنبال شوهر،مسیری نماد گون را طی میکند و در این سیر و سلوک به حقیقت ماجرا پی می برد".
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار/[h=1]˝جاذبه˝ با هفت جایزه پیشتاز شد/˝دوازده سال بردگی˝ بهترین فیلم شد[/h]
فیلم ˝جاذبه˝ با هفت جایزه پیشتاز مراسم هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار شد.
۱۳۹۲ دوشنبه ۱۲ اسفند ساعت 08:47

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ،هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار بامداد امروز به وقت تهران در کداک تیه تر لس آنجلس برگزار شد و فیلم "جاذبه" ساخته آلفونسو کوارون با شش جایزه موفق ترین فیلم این مراسم بود."جاذبه" هفت مجسمه طلایی را برای بهترین کارگردانی ،فیلمبرداری ، تدوین ، موسیقی متن ،جلوه های ویژه تصویری،میکس صدا و تدوین صدا به خود اختصاص داد.

جایزه بهترین فیلم به " دوازده سال بردگی" ساخته استیو مک کوئین اهدا شد.این فیلم همچنین دو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن و فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد.

دیگر فیلم موفق این مراسم "باشگاه خریداران دالاس "بود که سه جایزه بهترین بازیگر نقش اول و نقش مکمل مرد و همچنین بهترین چهره پردازی را گرفت.

در رشته بهترین فیلم خارجی زبان هم "زیبایی بزرگ" ساخته پائولو سورنتینو از ایتالیا برنده اسکار شد.این فیلم رقیب مهمی چون " شکار" ساخته توماس وینتربرگ از دانمارک را پشت سر گذاشت.

فهرست کامل برندگان جایزه اسکار امسال عبارت است از:

بازیگر نقش مکمل مرد:جیرد لتو "باشگاه خریداران دالاس"
طراحی لباس:کاترین مارتین "گتسبی بزرگ"
چهره پردازی:اودریتا لی و رابین متیوز "باشگاه خریداران دالاس"
بهترین انیمیشن کوتاه : "آقای هوبلوت"
بهترین انیمیشن بلند:"یخ زده"
جلوه های ویژه تصویری:" جاذبه"
بهترین فیلم کوتاه:هلیوم
بهترین مستند کوتاه:بانویی در خانه شماره 6
بهترین مستند:20 فوت مانده به ستارگی
بهترین فیلم خارجی:زیبایی بزرگ (پائولو سورنتینو) – ایتالیا
میکس صدا: جاذبه
تدوین صدا: جاذبه
بازیگر مکمل زن: لوپیتا نیونگو "دوازده سال بردگی"
فیلمبرداری:امانوئل لوبزکی "جاذبه"
تدوین: آلفونسو کوارون و مارک ساگنر "جاذبه"
طراحی صحنه :"گتسبی بزرگ"
موسیقی متن : استیون پرایس "جاذبه"
ترانه: انیمیشن "یخ زده"
فیلمنامه اقتباسی:جان ریدلی "دوازده سال بردگی"
فیلمنامه اوریجینال: اسپایک جونز "او"
بهترین کارگردان: آلفونسو کوارون "جاذبه"
بازیگر نقش اول زن:کیت بلانشت "جازمین غمگین"
بازیگر نقش اول مرد:متیو مکاناهی "باشگاه خریداران دالاس"
بهترین فیلم " دوازده سال بردگی" به کارگردانی استیو مک کوئین

 
بالا