آشنایی با طب هومیوپاتی

آیاتای

عضو جدید
در مورد هومیوپاتی این مطالب رو بخونید:

هومیوپاتی از نظر لغوی به معنای مشابه درمانی میباشد. طب هومیوپاتی، روش درمانی خاصی است که در ان با تحریک سیستم دقیق سیستم ایمنی و حیاتی بیمار توسط داروهای خاص هومیوپاتی بیماری را درمان میکنند. خواستگاه هومیوپاتی کشور المان است. هومیو پاتی توسط دکتر ساموئل هانمن (1755-1843) کشف و سیستم درمانی مبتنی بر ان به جهانیان ارائه شد.

اساس درمان هومیو پاتی بر اصل تشابه قرار دارد. بر اساس این اصل هر ماده ای که بتواند در بدن یک فرد سالم ایجاد یک سری علائم بیماری خاص بکند ، قادر است بیماری که دارای علائم کاملا مشابه با خود باشد را درمان کند به عبارت دیگر این در این طب برای درمان بیماری از دارو هایی استفاده میشود که علائم بیماری را کاملا پوشش میدهند . داروی هومیو پاتی با تحریک سیستم ایمنی و حیاتی فرد ، درست در نقاطی که دچار مشکل است بدن را در جهت ترمیم خود به حرکت وامیدارد . از این جهت هومیو پاتی شباهت زیادی به واکسیناسیون دارد که در انجا واکسن ( میکروب یا ویروس ضعیف شده ) با تحریک سیستم ایمنی موجب بالا رفتن قدرت ایمنی در مقابل بیماری اصلی میشود. با این تفاوت که در هومیو پاتی اولا از مواد گیاهی ، معدنی ساده دارو تهیه میشود و ثانیا برای در مان مورد مصرف قرار میگیرد و نه فقط پیشگیری .

داروهای هومیو پاتی از مواد طبیعی شامل گیاهان ، مواد معدنی ساده ( نمکها و فلزات ،....) و مقداری نیز از منشا حیوانی ( سموم مار یا زنبور ) تهیه میشود . اما وجه اشتراک این داروها ان است که از نظر غلظت بسیار رقیق شده اند ( مثلا ده به توان شصت ) اما با کارهای فیزیکی خاصی خواص بنیادی ان مواد حفظ میشود . داروهای هومیو پاتی معمولا به صورت دانه های ریز قند (لاکتوز) مورد استفاده قرار میگیرد . با کاهش رقت دارو در عین کاهش اثرات سمی و عوارض دارو، اثار درمانی مورد نظر افزایش میابد . در فلسفه هومیو پاتی اعتقاد بر این است که ساختار بدن (جسمی و روحی ) دارای قدرت ترمیم بیماری میباشد و در ابتلا به بیماریها باید با شناسایی نقاط ضعف بدن بر اساس علائم بیماری ، و تحریک به جا و مناسب بدن با داروی مناسب ، سلامت را به بدن باز گرداند . و نه صرفا سعی در نابودی عامل بیماری زا باشیم .
از نظر هومیو پاتی یک بیماری کل بدن را درگیر میکند و هیچ مسئله موضعی وجود ندارد منتها ممکن است ناراحتیها بیشتر در یک قسمت خود را نشان دهد . علائم مختلف در یک بیمار هر یک تکه ای از پازل بیماری اصلی هستند که در هومیو پاتی به دقت برسی شده وبا کنار هم گذاشتن این جزئیات پراکنده و به ظاهر مختلف به یک تشخیص ریشه ای و اصلی میرسیم .
دردها و خصوصیات مختلف جسمی و روحی روانی در امتداد یکدیگر بوده و با همدیگر برسی میشوند . جدا کردن دردها و الام در یک بیمار و محدود کردن انها در نام هایی همچون میگرن ، کمر درد ، بی خوابی ، افسردگی ، زخم معده .... تنها باعث گم شدن حقیقت بیماری میشود بطوری که بیمار در نهایت برای درمان اینهمه بیماری در وجودش ناچار از مصرف تعداد متنابهی داروی شیمیایی خواهد بود . در حالی که تمام ان مشکلات در صورت تشخیص صحیح تنها با یک داروی هامیو پاتی قابل درمان میباشد.


منبع: سایت دکتر ناصری، بنیان گذار هومیوپاتی در ایران
 
بالا