آسپرژیلوس فومیگاتوس روی بالش شما!

mycobacter

عضو جدید
آیا می‌دانید که بالش شما میلیون‌ها هاگ قارچ را در خود جای داده است. آیا می‌دانید بالش شما یک مجموعه زیستی کوچک ناشی از همزیستی مایت‌های موجود در غبار خانگی و قارچ هاست.

به گزارش پایگاه اینترنتی ‪ ، healthscout.com‬در بالش هاگ قارچ‌های متعددی از جمله قارچ‌های موجود در حمام خانه‌ها و حتی هاگ کپک نان یافت می‌شود.
“آسپرژیلوس فومیگاتوس” قارچ خطرناکی است که در بیماران مبتلا به اختلال ایمنی ، بیماران پیوند عضو، بیماران مبتلا به بیماریهای بدخیم خونی و بیمارانی که تحت درمان درازمدت با استرویید (کورتون ) قرار گرفته‌اند باعث مرگ می‌شود.
این قارچ از دسته قارچ‌هایی است که هاگ آن در بالش یافت می‌شود. این قارچ در هوا ، زیرزمین‌ها ، گلدان‌های خانگی، کودهای نباتی، رایانه، ادویه و فلفل یافت می‌شود.

این قارچ می‌تواند به ریه، سینوس‌ها و حتی سایر اندامهای حیاتی بدن مانند مغز حمله کند. درمان این قارچ بسیار سخت است. از هر ‪ ۲۵‬نفر یکی به دلیل ابتلا به این قارچ حتی در پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های اروپایی جان خود را از دست می‌دهد. خوابیدن روی بالش‌های حاوی این قارچ باعث تشدید آسم و ابتلا به سینوزیت‌های حساسیتی می‌شود.
یافتن قارچ‌هایی که تنها در حمام خانه‌های نمور و پر رطوبت قدیمی یافت می‌شود در بالش بسیار تعجب آور است.
اگرچه خوابیدن بر روی این استخر قارچی برای افراد سالم زیاد خطرناک نیست ولی برای افراد مسن بویژه کسانی که دستگاه ایمنی ضعیفی دارند خطرساز است.
در بالش مایت‌های موجود در گرد و غبار خانگی لانه می‌گزینند. به عبارتی بالش خانه هزاران مایت محسوب می‌شود. این جانداران میکروسکوپی از قارچ‌ها تغذیه می‌کنند.
از طرف دیگر قارچ‌ها با تغذیه از مدفوع مایت‌ها که منبعی از نیتروژن و مواد غذایی برای آنها محسوب می‌شود با مایت‌ها همزیستی می‌کنند. مواد دفعی مایت‌ها و توده ناشی از تکثیر خود آنها سالانه نزدیک به یک کیلوگرم به وزن بالش‌ها اضافه می‌کند.
بالش‌هایی که روکش پلاستیکی دارند مانند بالش‌های بیمارستانی به قارچ و یا مایت‌ها آلوده نمی‌شوند.
از آنجایی که یک سوم عمر خود را در خواب می‌گذرانیم تنفس هوای نزدیک به این منابع بزرگ قارچ و مایت خطر بزرگی برای سلامت محسوب می‌شود.
مدفوع مایت‌ها در بالش‌های تهیه شده از مواد مصنوعی بسیار بیشتر از بالش‌های پر است.


LWzsVfSBNF.jpg
 
بالا