آبشار لاتون نوروزخوان کوه آسپینه آستارا

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آبشار لاتون نوروزخوان کوه آسپینه آستارا


یکی از مهمترین مناطق گردشگری استان گیلان، آبشار بلند «لاتون» در منطقه آسپینه شهر لوندویل از توابع شهرستان مرزی و بندری آستارا است که برای میهمانان و جهانگردان نوروزخوانی میکند.


کیوان اسدپور، فرماندار شهرستان آستارا در راستای معرفی بیشتر این منطقه در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، تصریح کرد: این آبشار با بیش از 104 متر ارتفاع، یکی از بلندترین آبشارهای کشور و مرتفع ترین آبشار شمال ایران محسوب میشود.

وی ادامه داد: در زبان محلی به این آبشار «بارزاو» گفته می شود.

اسدپور خاطرنشان کرد: برای رفتن به آبشار مسیرهای مختلفی را از اقصی نقاط شهرستان میتوان انتخاب کرد که آسان ترین آنها مرکز شهر لوندویل، کوته کومه، آسیوشوان و لاتون است که برای رسیدن به آن باید 14 کیلومتر طی کرد.

وی توضیح داد: از مسیر مذکور مقداری را با وسیله نقلیه و بالغ بر 6 کیلومتر را در صورت داشتن سلامتی نسبی با پای پیاده می توان پیمود.


فرماندار آستارا، منطقه لاتون را جزو بی نظیرترین مناطق کشور عنوان و اظهار کرد: «آبگرم طبیعی کوته کومه» که شنا در آب نیمه گرم آن برای انواع بیماری های مفاصل، رماتیسم و همچنین بیماری های پوستی مفید است، در مسیر این آبشار واقع شده است.

وی افزود: منطقه تاریخی «آسیو شوان» در روستای کوچکی به همین نام واقع شده و وجود سنگ های بزرگ آسیاب آبی در آن که بیش از 300 سال قدمت دارد بر اهمیت این منطقه افزوده است.

اسدپور در بخش دیگری از سخنان خود به زیبایی های شهر لوندویل اشاره و تاکید کرد: منطقه ییلاقی کوته کومه و طرح سالم سازی دریا در ساحل دریای خزر همه ساله هزاران نفر را از اقصی نقاط کشور به این خطه سرسبز از استان گیلان می کشاند.

وی اماکن تاریخی شهر لوندویل را از دیگر جاذبه های شهرستان آستارا عنوان کرد و گفت: شهر لوندویل به لحاظ تاریخی دارای سابقه طولانی بوده و قدمت آن در بعضی بخش ها به دوران قبل از میلاد مسیح میرسد.

به گزارش ایسنا، شهر لوندویل در جنوب شهرستان آستارا واقع شده است و براساس سرشماری سال 1390 جمعیت شهری آن 11 هزار نفر است.
 

Similar threads

بالا