سلاممیشه کسی کمکم کنه که ابنما در پل رو یه توضیح بده
با سلام ......
دوست من به صورت ساده و خلاصه یک توضیحی در این خصوص براتون میدم ........... در محلهایی که عبور آب از رودخانه ها به صورت فصلی هستش ............ و یا به دلیل طولانی بودن عرض رود خانه ......طراحان ابنیه فنی راه ..... در طراحی ابنیه راه به جهت اینکه هم ابنیه با کمترین هزینه احداث بشه ....، و هم اینکه از صرف هزینه زیاد با توجه به درجه راه احداثی جلوگیری بشه ..... و یا شرایط در اون نقطه طوری هستش در عبور آبهای سطحی اطراف راه مشکلی پیش نمیاد و نیاز به احداث ابنیه نداره ............ به جای استفاده از پل از آبنما استفاده می کنند.......... آبنما در سمت پایین دست نیاز به اجرای رادیه و برید داره .........تا از شسته شدن پایین دست آبنما و خطر سیل بردگی آبنما جلوگیری بکنه ........
- آبنما .......گاهی ممکنه از سطح پروفیل راه پایین تر باشه .......... و شما با رد شدن از روی اون احساس موج سواری بهتون دست میده .......
- روی آبنما ها معمولا گاردریل نصب نمی کنند..... دلیلشم اینکه که در هنگام بروز سیلهای فصلی امکان کنده شدن این تاسیسات وجود داره ......اما به جهت بالا بردن ایمنی آبنما اقدام به نصب تابلوهای مسیر نما در طرفین آبنما در فواصل 15 تا 25 متری می کنند.
-در بعضی از مسیرها هم با لولهای بتنی 100 ، 80 ، 60 ابنیه احداث میکنند گاه طول آن به 150 متر هم میرسه ......... که این فاصله عرض یک رودخانه فصلی هستش ........ اما به این مستحدثات پل لوله ای نمیگن باز هم اصطلاح آبنما رو به کار می برند ........ چون وقتی سیلاب میاد 2تا 3 متر از روی ابنیه احداثی بالاتر قرار میگیره ........... و شهروندانی هم در این حوادث سیل ناگهانی حین عبور از آبنما جانشون رو از دست دادن ........
- در بعضی جاها با کوبیدن بستر و احداث رادیه برید در پایین دست به کار احداث آبنما پایان میدن .......و آب از روی آسفالت میاد رد میشه و میره ........... و از هیچ لوله بتنی استفاده نمی کنند.