پیشنهاد سرمایه گذاری پر سود با دید بلند مدت.....

amin001

عضو جدید
واقعیت اینکه فکر کنم اگه هر کسی در هر زمینه ای اطلاعاتی در مورد سرمایه گذاری در هر جایی را داشته باشه و اون را با بقیه به اشتراک بگذاره خیلی عالی میشه....
.
.
خوب اولین پیشنهاد رو خودم میدم.....
پیشنهاد خرید سهمی با دید بلند مدت:
خلاصه ای از شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو:

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خردادماه سال 1371 تاسیس شد.این شرکت در ابتدا با سرمایه گذاری بانک سپه و شرکت ملی فولاد ایران بوجود آمد. هم اکنون سهامداران عمده شرکت عبارتند از: سرمایه گذاری امید(37%)، کارگزاری سهام عدالت(20%)، سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن(8%) و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات(20%)
این شرکت بزرگترین تولید کننده سنگ آهن در خاور میانه بوده و معدن اصلی آن در دانه شمالی کوههای خاکستری رنگ چاه محمد در حاشیه جنوبی نمک زار ساغند بفاصله 180 کیلومتری شمالی شرقی شهر یزد و 300 کیلومتری جنوب طبس قرار گرفته است. ذخیره معدن چادرملو، 400 میلیون تن می باشد که از این مقدار، 320 میلیون تن قابل استخراج بوده و کل محصول نهایی تولیدی به 200 میلیون تن می تواند برسد.قابل ذکر است عمر مفید معدن با ظرفیت تولید فعلی 50 سال تخمین زده می شود.
سرمایه ثبت شده شرکت چادرملو، 200 میلیارد تومان می باشد.
گرانترین محصول تولیدی چادرملو، گندله می باشد که با بهره برداری از طرح توسعه خود در کل برای سال 87، افزایش 500 هزار تن براین آن در نظر گرفته و پیش بینی کرده است که این مقدار در سال 87 به 1000000 تن برسد. با توجه به اینکه ظرفیت اسمی گندله بسیار بیشتر از تولید و فروش پیش بینی شده است، برای سالهای بعد نیز بهره برداری بیشتر از این طرح و فروش و سودآوری بیشتر قابل پیش بینی است.
چادرملو 100% مواد اولیه موردنیاز خود را از داخل کشور تهیه کرده و 100% محصولات خود را نیز به مصرف کنندگان داخلی نظیر فولاد مبارکه و فولاد خوزستان می فروشد. قابل ذکر است که سنگ آهن تولیدی چادرملو در قیاس با چادرملو سنگ آهن مرغوبتری بوده و به این خاطر به مصرف کنندگان داخلی فروخته می شود.
طرحهای توسعه چادر ملو به ترتبیب زیر می باشند:
-طرح توسعه خط 5 با برآورد سرمایه گذاری 80 میلیارد تومان که تاکنون 7% پیشرفت داشته و پیش بینی می شود در مهرماه 88 به بهره برداری برسد.
-طرح نوسازی ماشین آلات معدنی با برآورد سرمایه گذاری 55 میلیارد تومان که تاکنون 38 درصد پیشرفت داشته به صورت تدریجی به بهره برداری خواهد رسید.
شرکت چادرملو برای سال جاری درآمد هر سهم را 843 ریال پیش بینی کرده، اما برای سال بعد با توجه به افزایش قابل ملاحظه فروش گندله این رقم 1264 ریال از سوی شرکت پیش بینی شده است.
 

Similar threads

بالا