پتروشيمي جم - عسلویه

اشکان فروتن

مدیر بازنشسته
شرکت پتروشيمي جم واقع در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با توليد سالانه 1،321،000 تن اتيلن، بزرگترين توليد کننده الفين جهان خواهد بود. اين پتروشيمي داراي واحدهاي توليدي الفين, پلي اتيلن سنگين, پلي اتيلن سبک خطي, پلي پروپيلن, اتيلن گلايکول/اتيلن اکسايد و بوتادين مي باشد.

توانايي توليد انواع گريدهاي پلي اتيلن سنگين ، پلي اتيلن سبک خطي و پلي پروپيلن و همچنين گريدهاي رنگي پلي اتيلن سنگين، شرکت پتروشيمي جم را از منحصر بفردترين شرکتهاي پتروشيمي در ايران و خاورميانه نموده است و اجراي اين پروژه در چنين مقياسي به عنوان دست آوردي مهم در صنعت پتروشيمي کشور محسوب مي گردد.
http://www.jpcomplex.com/
 

saeed1

عضو جدید
دوست عزيز سلام وب سايت پتروشيمي جم به دليل آگهي استخدام بنر آن به صورت موقتي بوده و در چند روز آينده آپديت مي شود
با تشكر
برنامه ريزي و فناوري اطلاعات پتروشيمي جم
 

اشکان فروتن

مدیر بازنشسته
الفین دهم
دفتر مرکزی : استان بوشهر - عسلویه - منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس
آدرس محل کارخانه/انبار: استان بوشهر - عسلویه - منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس
تلفن : (077273)23221-5
نمابر: (077273)23311
صندوق پستی :
وب سایت:
www.jpcomplex.com
پست الکترونیکی: jpc@nipc.net
 

اشکان فروتن

مدیر بازنشسته
مجتمع پتروشيمي جم با حضور رئيس جمهور افتتاح مي شود
نفت نيوز: افتتاح مجتمع پتروشيمي جم واقع در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با مجموع توليد قابل فروش و ميان مواحدي سالانه 2/3 ميليون تن انواع فرآورده هاي پليمري روز يكشنبه (20 بهمن ماه) با حضور دكتر محمود احمدي نژاد افتتاح رسمي مي شود.
به گزارش نفت نيوز به نقل از نيپنا، مجتمع پتروشيمي جم بزرگترين توليد كننده الفين جهان با ظرفيت توليد يك ميليون و 321 هزار تن اتيلن در سال از منحصر بفردترين مجتمع هاي پتروشيميايي در ايران و خاورميانه است كه اجراي اين پروژه در چنين مقياسي به عنوان دست آوردي مهم در صنعت پتروشيمي كشور محسوب مي گردد.
اين طرح با هدف افزايش درآمد مالي كشور، توسعه صادرات و محصولات پليمري و افزايش سهم ايران در بازار جهاني، استفاده بهينه از منابع نفت و گاز كشور، ارتقاء دانش فني و افزايش توان توليد داخل كشور احداث شده است.
استفاده از تكنولوژيهاي روز و انتخاب ظرفيتها در مقياس جهاني نيز از جمله مواردي است كه در طراحي و ساخت ساير واحدهاي توليدي مجتمع مد نظر قرار گرفته است.
در راستاي اهداف و سياستهاي خصوصي سازي در كشور، واگذاري 5/24 درصد سهام پتروشيمي جم به شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري و 8/25 درصد به شركت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي صورت گرفته است. همچنين 100 درصد واحد اتيلن اكسايد و اتيلن گلايكولها به شركت خصوصي فرسا شيمي و 51 درصد از واحد پلي پروپيلن به شركت صدرا (پتروشيميران) واگذار شده است .
اين مجتمع پتروشيمي در اواخر سال 1386 به بهره برداري تجاري رسيد و اكنون با ظرفيت بالاي 70 درصد در مدار توليد قرار دارد.
نزديك به 90 درصد محصولات توليدي اين شركت پتروشيمي به صادرات اختصاص دارد اما با توجه به حجم توليد اين مجتمع نياز بازار داخلي به انواع پليمرها نيز به طور كامل رفع مي‌شود.
محصولات توليدي اين مجتمع بعنوان خوراك واحدهاي پايين دستي در توليد انواع فرش هاي ماشيني، موكت، رنگها و حلال ها، صنايع نساجي، كابل و فيلم، ظروف يكبار مصرف، قطعات صنعتي نظير پوشش لوازم صوتي و تصويري، قطعات داخل خودرو به كار برده مي شود.
گفتني است؛ با احداث طرح هاي توسعه اي اين مجتمع در سالهاي آتي، ظرفيت توليدات آن به بيش از 2/4 ميليون تن در سال خواهد رسيد.
همچنين براساس برنانه ريزي هاي انجام شده، ايران در سال 1394 (پايان برنامه پنجم توسعه) به مقام اول توليد اتيلن در بازار خاورميانه دست خواهد يافت.
 

اشکان فروتن

مدیر بازنشسته
رئیس مجتمع پتروشیمی جم خبر داد:
برگزاری مراسم رسمی افتتاح پتروشیمی جم با حضور رئیس جمهوری

مهندس اسماعیل موسوی گفت: مجتمع پتروشیمی جم در اسفند ماه سال گذشته راه اندازی شد و به بهره برداری تجاری رسید و در سال جاری برگزاری مراسم افتتاح رسمی آن با حضور رئیس جمهوری در دستور کار قرار دارد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه (www.pseez.ir) رئیس مجتمع پتروشیمی جم (الفین دهم، بزرگ ترین واحد الفین جهان) با تشریح آخرین وضعیت این مجتمع پتروشیمی اظهار داشت: واحد الفین پتروشیمی جم در زمستان سال گذشته راه اندازی شد و هم اکنون با حدود 60 تا 65 درصد ظرفیت خود در حال تولید محصولات اتیلن و پروپیلن است.
وی تصریح کرد: در پتروشیمی جم، واحد MEG با حدود 105 درصد و واحد HDPE با حدود 50 درصد در سرویس قرار دارد، همچنین امید است واحدهای PP و PE در اردیبهشت ماه سال جاری خوراک مورد نیاز خود را تحویل و در سرویس قرار گیرند.
موسوی با بیان این که پتروشیمی جم مجری بزرگ ترین الفین های دنیاست، اظهار داشت: الفین پتروشیمی جم ظرفیت اسمی تولید یک میلیون و 320 هزار تن اتیلن و 306 هزار تن پروپیلن در سال را داراست که این دو محصول عمده به واحدهای پایین دستی ارسال می شوند.
وی ادامه داد: ظرفیت اسمی تولید واحدهای پلیمری پتروشیمی جم 300 هزار تن HDPE و 300 هزار تن LLDPE و 300 هزار تن پلی پروپیلن و حدود 450 هزار تن اتیلن گلایکول است.
رئیس مجتمع پتروشیمی جم یادآور شد: صادرات محصولات تولیدی پتروشیمی جم بر اساس رتبه های تولیدی در واحدهای پلیمری و بر اساس دستور مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی صورت خواهد گرفت و در نهایت محصولات از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی به فروش داخلی و صادرات خواهد رسید.
 

اشکان فروتن

مدیر بازنشسته
محمدرضا نعمت زاده در این پیام ضمن اشاره به موانعی که در ابتدای راه جهت ایجاد مجتمع های پتروشیمی در عسلویه و سرمایه گذاری وجود داشت اظهار امیدواری کرد که صنعت پتروشیمی همچنان در ادامه راه توسعه ملی و اشتغال هزاران جوان عاشق کار برای توسعه صنعت گام بردارد.

<SPAN class=content id=NewsDetail00Middle_lblBody innerhtml="html">
<SPAN lang=FA style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA">محمد رضا نعمت زاده مشاور ارشد وزیر نفت در پیامی خطاب به مدیرعامل و کارکنان شرکت پتروشیمی جم افتتاح بزرگترین مجتمع اولفینی دنیا را تبریک گفت.
 
بالا