[ موزه ] رنزو پیانو و هم زیستی معماری رنسانس و مدرن در موزه ایزابل استیوارت گاردنر

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز




کارگاه ساخت و ساز رنزو پیانو به تازگی شاخه ی جدیدی برای موزه ی طراحی و اجرا کرده است.ایزابلا استوارت گاردنر کلکسیون دار آثار هنری در قرن هجدم و بنیانگذار موزه هنر با نام خودش در بستون است.
شاخه ی جدید برای حفظ ساختمان تاریخی 1902 طراحی و الحاق گردیده است.70000 فوت مربع اضافه شده به ساختمان قدیمی،فضاهای هدف داری را برای کنسرت ها،نمایشگاه ها و کلاس های آموزشی همراه با افزایش امکانات برای بازدید کنندگان ارائه میدهد.موزه برای برجسته کردن طیف گسترده ی برنامه های خود یک دوره ی افتتاحیه با برنامه های متنوع مانند نمایشگاه های مختلف و اجراهای زنده برگزار کرده است.
نور طبیعی فضای داخلی را در خود غرق میکند و ورودی ای باز و دعوت کننده برای بازدیدکنندگانی که از نمای ساختمان اصلی و باغها لذت میبرند،ایجاد میکند.ساختمان از ترکیب چهار حجم تشکیل شده که بوسیله ی مس که با لایه ای از پتینا (زنگار مفرغ که سبز رنگ است و مجسمه ی آزادی نیز با همین ماده تزیین شده) پوشیده شده ،شاخص شده اند.آجرهای قرمز به کار رفته که گویی در بالای طبقه ی همکف شناور هستند تضاد بصری زیبایی با شفافیت سطح زیرین ایجاد میکنند.
فضاهایی که در ادامه از آنها نام برده میشود مشخصه های کلیدی ساختمان جدید میباشند:سالن اجرای 300 نفره،گالری نمایشگاه ویژه با قابلیت تنظیم ارتفاع،یک رستوران جدید،فروشگاه هدیه،کلاس های آموزشی در چشم انداز،باغ های گسترش یافته در فضای باز،دو آپارتمان هنری و آزمایشگاه های حفاظت.
موزه ی ایزابل استیوارت گاردنر به دنبال گرفتن گواهینامه ی طلایی LEED از شورای ساختمان سازی سبز ایالات متحده ی آمریکاست.اجزای اصلی طراحی پایدار ساختمان عبارتند از:زمین گرمایی،تکنیک های محوطه سازی با استفاده ازآب و استفاده از مواد محلی و منطقه ای که اثرات زیست محیطی در ارتباط با حمل و نقل را کاهش میدهد.

ساختمان جدید موزه به رنگ سبز

جریان نور در ورودی لابی

نمای خارجی ساختمان جدید و محل نصب آثار هنری در فضای باز با اثری از استفانو آرینتی (بالا سمت راست)

نمای خارجی از گالری نمایشگاه

نمای داخلی گالری.دید پنجره ها به ساختمان قدیمی

پلکان مرکزی.ساختمان قدیمی در پشت پلکان فابل رویت است

رستوران جدید

فضای نشیمن بازدیدکنندگان

سالن اجرا

تابلوی نقاشی ایزابلا استوارت گاردنر که در همین موزه نگه داری میشود

منبع:اتود


 
بالا