لزوم آمادگی مدیران IT برای ادغام شرکت‌ها با یکدیگر

majmaj

عضو جدید
بر اساس نتايج حاصل از يک بررسي جديد، مديران IT و مديران اطلاعاتي در شرکت‌ها بايد خود را براي ادغام و يکي شدن‌ آماده کنند.
به گفته "فرد کوهن"(Fred Cohen) مدير گروه اقدامات مديريتي بين‌المللي در شرکت خدمات گسترده فناوري‌ اطلاعات Patni Computer Systems، تاکنون بيش از 100 ادغام و خريده شدن شرکت‌هاي فناوري در سال 2009 گزارش شده است و اين جريان به آن معنا است که مديران فناوري اطلاعات در شرکت‌ها بايد آمادگي خود را براي اين انتقالات و تغييرها افزايش دهند.

او در اين باره گفت: «به‌طور کلي در حال حاضر تصميمات بيشتري در حوزه ادغام شرکت‌ها و خريد شرکت‌هاي جديد صورت مي‌گيرد و در عين حال، در بخش فناوري اطلاعات در اين حوزه اقدام خاصي صورت نگرفته است».

کوهن در ادامه توضيح داد که ادغام شرکت‌ها با يکديگر و خريد شرکت‌هاي جديد همواره دو هدف اصلي را دنبال مي‌کرده است: به‌دست آوردن مشتري و سهم بيشتري از بازار، و افزايش اثرگذاري. او در اين باره خاطرنشان مي‌سازد: «در دنياي جديد، بسياري از اقداماتي که در حوزه ادغام شرکت‌ها و خريد شرکت‌هاي جديد صورت مي‌گيرد نتيجه ادغام‌هاي اضطراري و سريع است که با اين کار سعي مي‌کنند به حفظ موسسه و جلوگيري از هدر رفتن پول و سرمايه‌ بپردازند و بر اين اساس بايد گفت که طي اين جريان اقدامات کافي در حوزه فناوري اطلاعات صورت نگرفته است».

دوره زماني که بين خبر انعقاد يک قرارداد و بسته شدن آن سپري مي‌شود مي‌تواند مشکل‌ساز باشد. در اين دوره شرکت‌ها همچنان به صورت مستقل به فعاليت‌هاي خود ادامه مي‌دهند و مي‌توانند به عنوان يک رقيب براي شرکت خريدار محسوب شوند.
 
Similar threads
بالا