با سلام
چندتا نکته را توضیح میدم امیدوارم به جوابتون برسید.
1در ساخت قطعات مکانیکی یکی از عوامل محدود کننده وزن و یکی حجم قطعات.
2-در ساخت متورهای احتراقی هم محدودیت زمان ورود هوا به سیلندر و نوع سوخت و نسبت تراکم بسیار اساسی است
مثلا در متورهای دیزل که هوا متراکم میشود و امکان اشتعال خودبخودی کم است نسبت تراکم بیشتر امکان انتخاب حجم سیلندر بزرگتر وجود دارد.
محدودیت زمان ورود هوای تازه نیز بخاطر دور کارکرد متور است هرچه دورمتور بالا تر مدت زمان بازوبسته شدن سوپاپ هوا کمتر که با ایجاد 2 سوپاپ هوا (ورودی بزرگتر)تا حدودی حل شده.