ضعف در اجراي آموزش‌هاي امنيت شبكه كشور

ali...

عضو جدید
يك كارشناس فناوري اطلاعات معتقد است: اگر كم‌كاري برروي موضوع امنيت شبكه صورت گيرد ممكن است تمام زحمات انجامي و هزينه و زمان صرف شده برروي اين موضوع بر اثر سهل‌انگاري كوچك توسط يك فرد از بين برود.


حميد فرهادي‌پور در گفت‌و‌گو با ايسنا با تاكيد بر اين كه بايد در زمينه‌ امنيت شبكه هم كاربرها و هم كساني كه در سطوح مديريتي هستند آموزش‌هاي لازم را ببيند اظهار كرد: در اين زمينه برخي سازمان‌ها و موسسات كلاس‌ها و كارگاه‌هايي را برگزار مي‌كنند درحاليكه موضوع مهم اجرا كردن اين موارد در عمل است چرا كه در تئوري و نظريه موارد و نكاتي عنوان مي‌شود اما مشكل، چگونگي اجرايي و عملياتي كردن آن‌هاست كه با ضعف مواجهيم بنابراين بايد به اين موضوع توجه و از طرفي سرمايه‌گذاري و نظارت مناسبي نيز انجام شود.

وي تصريح كرد: هم اكنون بحث ايمن كردن ايميل‌ها خيلي مطرح است چرا كه ويروس‌هاي جديدي مي‌توانند از اين طريق شبكه را آلوده كنند و نياز است كه فرد بداند چگونه شبكه را در مقابل اين ويروس ايمن كند. او گفت: ما بايد در زمان نصب نرم‌افزار اين كار را انجام دهيم يعني توان لازم وجود دارد اما از نظر آموزشي مشكل داريم و مشكل اساسي اين است كه به هنگام و به روز نيستيم و تجارب ما شخصي است.

اين كارشناس فناوري اطلاعات با بيان اين توان و پتانسيل درون خود نرم‌افزار مربوطه وجود دارد و ما به‌عنوان يك نيروي انساني بايد بتوانم اين پتانسيل‌ها را به فعل تبديل كنم يعني روش به فعل كردن بسيار مهم است گفت: پس در اين ميان باز هم بحث آموزش مطرح مي‌شود، چراكه بحث امنيت و اطلاعات تنها اين نيست كه من دور خانه‌ام ديوار بكشم و با خيال راحت استراحت كنم زيرا اين كار امكان ندارد چرا كه بحث امنيت شبكه‌ها يك عزم ملي مي‌خواهد.

به گفته‌ او تمام كساني كه دست‌اندركار اين قضيه هستند يعني از مديريت شبكه‌ها گرفته تا كاربران همه بايد در زمان خودشان به سرعت اطلاعات روز را آموزش ببينند و بعد از آموزش هر سازمان براي خودش يك استراتژيك مشخصي را معلوم كند كه در مقابل حملات آمادگي داشته باشد و در يك سيستم حفاظتي مطمئن آن هم نه روي كاغذ بلكه در عمل مسايل گفته شده را پياده كند كه اين كار بخشي در سازمان صورت مي‌گيرد و بخشي بايد توسط دولت انجام شود.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Arman 512™ نقاط ضعف مهم در روترهای HUAWEI آخرین اخبار و تحولات IT 0

Similar threads

بالا