رفع مشكلات با قرآن

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
تمام گرفتاري هاي يك ملت اسلامي وقتي شروع مي شود كه آنها باورهاي ديني را كنار ميگذارند و از كتاب هدايت كه و ائمه اطهار(س) فاصله مي گيرند.همان چيزي كه پيامبر اكرم(ص) فرمودند و ما در طي زمان فراموش كرديم
اكنون توانسته ام برخي از ارتباطات انسان با خدا را در كتب مختلف بدست بياورم و در اختيار ديگران بگذارم تا انشاءالله از اين طريق بسياري از مشكلات رفع شود كه در موضوعات مختلف خدمتتان عرض مي نمايم

1- رزق و روزي

بيشتر مشكلات حال حاضر رفتن رزق و روزي از زندگي است و مشكلات مالي براي جوانان
انشاءالله با دلي صاف و آكنده از گناه و با خلوص نيت به فرمايش ائمه اطهار(س) عمل شود تا رفع مشكل و حاجت روا شويد
التماس دعا


- آيت الكرسي براي رسيدن به مراد
حضرت علي(ع) فرمود: " رسول خدا به من فرمودند: يا علي! آيت الكرسي را بخوان چون در هر حرفي از آن بركت و هزار رحمت وجود دارد كه با خواندن،آنها را نصيب خود مي كني و به مراد خود خواهي رسيد. "
(خواص الايات،ص 19)

 

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
- جهت وسعت رزق و روزي فراوان با سوره مبارك طه

" در كتاب صحيفه المهديه آمده است هر مسلمان كه سوره مبارك طه را بخواند و سپس از خداوند طلب وسعت رزق و روزي كند،خداوند رزق و روزي او را از آنجايي كه گمان نداشته باشد به او مي رساند.
"
(كتاب صحيفه المهديه،ص 29)
 

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
- جهت جلوگيري از فقر و نا امني در دنيا با سوره مبارك نمل

به نقل از امام جعفر صادق(ع) آمده است:" هر مومني كه سوره مبارك نمل را در شب جمعه قرائت كند از دوستان خداوند قرار خواهد گرفت و نيز فقر و نا امني در دنيا گريبانگير او نخواهد شد."

(كتاب ثواب العمال،ص 60)
 

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
- براي رسيدن به آرزو در دنيا و آخرت با سوره مبارك نساء

از امام صادق(ع) نقل شده است:" هر مومنيكه سوره مبارك نساء را در شب و يا روز قرائت كند،خداوند آن شخص را از دنيا و آخرت بي نياز مي كند و آرزوي او را برآورده مي كند.

(تفسير نمونه،ج18،ص4)
 

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
- سوره مبارك يس

سوره مبارك يس قلب قرآن است و يس اسمي از اسماء قرآني است و داراي 83 آيه كه هر كدام از آيات اين سوره مشكلي از مشكلات را حل ميكند (بحار الانوار،ج89،ص288)

امام جعفر صادق(ع) فرموده اند:" هر مومني كه سوره مبارك يس را در روز و پيش از غروب شدن بخواند در تمام طول روز خداوند رزق و روزي فراواني به او عطا مي فرمايد."
(بحار الانوار،ج 82،ص 63)

هر شخصي سوره مبارك يس را بر تكه كاغذي تميز بنويسد و در محل كسب يا باغ بياويزد،بركت آن محل به ظهور آيد (بحار الانوار،ج 2،ص 64)
 

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
- جهت متعادل شدن وضع زندگي با سوره مبارك ذاريات

از امام صادق(ع) نقل شده است:" هر مسلماني سوره مبارك ذاريات را در روز يا شب بخواند خداوند وضع زندگي و معيشت او را اصلاح مي كند."

(تفسير نمونه،ج 22،ص 304)
 

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
- جهت رفع تنگدستي در دنيا با سوره مبارك واقعه

از امام جعفر صادق(ع) نقل شده است: " اگر شخصي در شب جمعه سوره مبارك واقعه را بخواند خداوند آن بنده را دوست مي دارد و او را در دنيا از تنگدستي نجات مي دهد."

(ثواب الاعمال، ص 144)
 

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
- براي جلوگيري از فقر با سوره مبارك ممتحنه

از امام حسن(ع) نقل شده است: " هر مومني كه سوره مبارك ممتحنه را قرائت كند خداوند به او و خانواده او فقر راه نمي يابد."
ونيز در حديثي از رسول اكرم(ص) آمده است:" هر كس كه سوره مبارك ممتحنه را بخواند،تمام مؤمنين و مؤمنات در روز قيامت شفيغان او خواهند بود."

(تفسير نمونه، ج 22،ص 5)
 

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
- برآورده شدن حاجات با سوره مبارك معراج

از امام صادق(ع) نقل شده است: " هر مسلماني كه سوره مبارك معراج را تلاوت كند خداوند به حاجت او لبيك گفته و حاجت او ر بر آورده مي كند.و نيز خداوند به كسي كه اين سوره را قرائت كند ثواب كساني را كه مواظب و مراقب نماز هاي خويشند را اعطا مي فرمايد."

(تفسير نمونه،ج 25،ص 4)
 

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
- براي رهايي از سختي هاي زندگي با سوره مبارك مزمل

از رسول اكرم(ص) نقل شده است:" هر كسي كه سوره مبارك مزمل را تلاوت كند خداوند آن مومن را از سختي هاي دنيا و آخرت رهايي سازد."

(مجمع البيان،ج 10،ص 375)
 

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
- جهت رهايي از رنج و بدبختي با سوره مبارك مدثر

از امام صادق(ع) نقل شده است:" هر شخصي سوره مبارك مدثر را بخواند خداوند آن بنده را در زندگي دنيا از بدبختي و رنج نجات مي دهد."

(تفسير نمونه،ج 25،ص206)
 

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
- براي افزوني مال با سوره مبارك ليل

رسول اكرم(ص) فرموده اند:" هر مسلماني كه سوره مبارك ليل را بخواند خداوند آنقدر به او عطا مي فرمايد تا آن مؤمن خرسند و راضي و در دنيا سختي و تنگدستي را حس نكند."

(تفسير نمونه،ج 27،ص 66)

 

nazi khanom

عضو جدید
باكِروا طَـلَبَ الرِّزقِ وَ الحَوائِجِ فَاِنَّ الغُدُوَّ بَرَكَةٌ وَ نَجاحٌ؛
در پى روزى و نيازها، سحر خيز باشيد؛ چرا كه حركت در آغاز روز، [مايه] بركت و پيروزى است.
پیامبر اکرم(ص)
 
آخرین ویرایش:

nazi khanom

عضو جدید
پیامبر اکرم(ص)
اِنَّ لِكُلِّ امرِىٍ ء رِزقا هُوَ يَتيهِ لا مَحالَةَ فَمَن رَضىَ بِهِ بورِكَ لَهُ فيهِ وَ وَسِعَهُ وَ مَن لَم يَرضَ بِهِ لَم يُبارَكَ لَهُ فيهِ وَ لَم يَسَعهُ اِنَّ الرِّزقَ لَيَطلُبُ الرَّجُلَ كَما يَطلُبُهُ اَجَلُهُ؛
هر كس روزى اى دارد كه حتما به او خواهد رسيد. پس هر كس به آن راضى شود، برايش پُر بركت خواهد شد و او را بس خواهد بود و هر كس به آن راضى نباشد، نه بركت خواهد يافت و نه او را بس خواهد بود. روزى در پى انسان است، آن گونه كه اجلش در پى اوست.
اعلام الدين، ص 342
 
آخرین ویرایش:

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
اميدبارترين‌ و گشايش‌ آورترين‌ آيه‌ در قرآن‌ كريم‌



سوره 39

نام سوره الزمر

تعداد ایات 75

محل نزول مکه

قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ (٥٣)

«بگو» اي‌ محمد صلی الله علیه و سلم از جانب‌ من‌ به‌ بندگانم‌: «اي‌ بندگان‌ من» يعني‌: اي‌ بندگان‌ مؤمن‌ من‌! زيرا در عرف‌ قرآن‌، اين‌ اضافت‌ مخصوص‌ به‌ مؤمنان‌ است‌. آري‌! اي‌ بندگان‌ مؤمن‌ من‌: «كه‌ بر خود اسراف‌ روا داشته‌ ايد» مراد از اسراف‌: افراط و زياده‌روي‌ در گناهان‌ و ارتكاب‌ بسيار آنهاست‌. «از رحمت‌ خدا» يعني‌: از مغفرت‌ وي‌ «نوميد نشويد».

اين‌ آيه‌ اميدبخش‌ترين‌ آيه‌ در كتاب‌ خدا جل شأنه است‌ زيرا مشتمل‌ بر بزرگترين ‌بشارت‌ حق‌ تعالي‌ براي‌ بندگانش‌ مي‌باشد، چه‌ همان‌گونه‌ كه‌ ملاحظه‌ مي‌كنيم‌؛ حق‌ تعالي‌ در اين‌ آيه‌، اولا ـ با هدف‌ گراميداشت‌ و فزون ‌ساختن‌ بشارت‌ به‌ بندگان‌ ـ ايشان‌ را به‌ خودش‌ منسوب‌ كرد، سپس‌ ايشان‌ را به‌ زياده‌روي‌ در نافرماني‌ها و ارتكاب‌ بسيار گناهان‌ موصوف‌ ساخت‌ آن‌گاه‌ به‌دنبال‌ آن‌، اين‌ زياده‌ روان‌ افراطگر در معاصي‌ را از نوميدي‌ از رحمت‌ خويش‌ نهي‌ كرد. و اين‌ خود دلالت‌ مي‌كند بر اين‌ امر كه‌ نهي‌ از نوميدي‌، براي‌ گنهكاران‌ غير مسرفي‌ كه‌ در اين‌ عرصه‌ زياده‌روي‌ نمي‌كنند، از باب‌ اولي‌ مورد نظر حق‌ تعالي‌ مي‌باشد.

سپس‌ حق‌ تعالي‌ عبارتي‌ بيان‌ مي‌دارد كه‌ بعد از آن‌ در اين‌ حقيقت‌ جاي ‌هيچ‌گونه‌ شك‌ و ترديدي‌ باقي‌ نمي‌ماند: «در حقيقت‌ خدا همه‌ گناهان‌ را مي‌آمرزد» يعني‌: اگر بخواهد، هرگونه‌ گناهي‌ را از هر نوعي‌ كه‌ باشد، براي‌ توبه‌كاران ‌مي‌آمرزد؛ جز شركي‌ كه‌ صاحبش‌ از آن‌ توبه‌ نكرده‌ باشد، به‌دليل‌ اين‌ فرموده ‌حق‌ تعالي‌: { إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ ...(٤٨) }: (در حقيقت‌خداوند نمي‌آمرزد اين‌كه‌ به‌ او شريك‌ آورده‌ شود ولي‌ مادون‌ آن‌ را براي‌ هر كس ‌كه‌ بخواهد مي‌آمرزد) «نساء/48».

سپس‌ اين‌ آمرزش‌ خويش‌ براي‌ گناهان‌ را با اين‌ عبارت‌ مؤكد مي‌گرداند: مي‌آمرزد گناهان‌ را «همه‌ يكجا» وه‌! چه‌ عظيم‌ است‌ اين‌ بشارت‌، بشارتي‌ كه‌ دلهاي‌ مؤمنان‌ نيكوكار به‌ آن‌ آرام‌ مي‌گيرد و از بهجت‌ و فرحت‌ لبريز مي‌شود «بي‌گمان‌ او آمرزگار مهربان‌ است» يعني‌: حق‌ تعالي‌ بسيار آمرزنده‌ و بسيار مهربان ‌است‌ و در هر دو وصف‌ آمرزندگي‌ و مهرباني‌، عنايت‌ وي‌ بي‌نهايت‌ وسيع‌ مي‌باشد پس‌ كسي‌ كه‌ مي‌پندارد نوميد كردن‌ بندگان‌ خدا جل شأنه و دلسرد كردنشان‌ از رحمت ‌وي‌، برايشان‌ بهتر از آن‌ چيزي‌ است‌ كه‌ خداوند متعال خود آنان‌ را بدان‌ بشارت‌ داده‌ است‌، چنين ‌كسي‌ بي‌ترديد مرتكب‌ بزرگترين‌ ستم‌ شده‌ و اشتباهي‌ بس‌ نادرست‌ از وي‌ سر زده‌ است‌.

از ابن‌مسعود رضی الله عنه روايت‌ شده‌ است‌ كه‌ فرمود: «بزرگترين‌ آيه‌ در كتاب‌ خدا متعال: { اللَّهُ لا إِلَهَ إِلا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلا نَوْمٌ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأرْضِ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلا بِمَا شَاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضَ وَلا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ (٢٥٥)} در سوره‌ «بقره‌/255» و در سوره‌ «آل‌ عمران/‌2» است‌، جامع‌ترين‌ آيه‌ در كتاب‌ خدا جل شأنه در باره‌ خير و شر، در سوره‌ «نحل/‌90» يعني‌ آيه‌: إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإحْسَانِ وَإِيتَاءِ ذِي الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ (٩٠) است‌، اميدبارترين‌ و گشايش‌ آورترين‌ آيه‌ در قرآن‌ كريم‌، در سوره‌ «زمر» يعني‌ همين‌ آيه‌ است‌ و استوارترين‌ آيه‌ در كتاب‌ خدا جل شأنه در مورد تفويض‌ و توكل‌، در سوره‌ «طلاق‌/3 ـ 2»، يعني‌ اين‌ آيه‌ است‌: فَإِذَا بَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَأَمْسِكُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ فَارِقُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ وَأَشْهِدُوا ذَوَيْ عَدْلٍ مِنْكُمْ وَأَقِيمُوا الشَّهَادَةَ لِلَّهِ ذَلِكُمْ يُوعَظُ بِهِ مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا (٢)وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا (٣)‌». ابن‌ابي‌حاتم‌ از ابي‌الكنود روايت‌ مي‌كند: عبدالله بن‌ مسعود رضی الله عنه بر قاضي‌اي‌ گذشت‌ كه‌ در حال‌ موعظه ‌گفتن ‌براي‌ مردم‌ بود پس‌ درنگي‌ كرد و آن‌گاه‌ خطاب‌ به‌ وي‌ گفت‌: اي‌ واعظ! چرا مردم ‌را از رحمت‌ خدا جل شأنه نوميد مي‌كني‌؟ سپس‌ اين‌ آيه‌ را تلاوت‌ كرد: قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ ....

در حديث‌ شريف‌ آمده‌ است‌ كه‌ چون‌ ابوايوب‌ انصاري‌ رضی الله عنه در آستانه‌ وفات‌ قرار گرفت‌، به‌ اطرافيانش‌ فرمود: تا هم‌اكنون‌ چيزي‌ را از شما پنهان‌ مي‌كردم‌ كه‌ آن‌ را از رسول‌‌خدا‌ص شنيده‌ام‌؛ اكنون‌ آن‌ را به‌ شما اعلام‌ مي‌كنم‌: آن‌ حضرت‌‌ص فرمودند: «لو لا أنكم‌ تذنبون‌، لخلق‌ الله‌ عزوجل‌ قوما يذنبون‌ فيغفر لهم‌: اگر شما كساني‌ نبوديد كه‌ مرتكب‌ گناه‌ مي‌شديد، قطعا خداي‌ عزوجل‌ گروهي‌ را مي‌آفريد كه‌ مرتكب‌ گناه‌ شوند تا بر آنان‌ بيامرزد». همچنين‌ در حديث‌ شريف‌ به‌ روايت ‌ابن‌عباس‌ رضی الله عنه آمده‌ است‌: «كفارة‌ الذنب‌ الندامة‌: كفاره‌ گناه‌، پشيماني‌ است‌». همچنين‌ در حديث‌ شريف‌ به‌ روايت‌ ثوبان‌ ـ برده‌ آزاد شده‌ رسول‌‌خدا‌ص ـ آمده ‌است‌ كه‌ آن‌ حضرت‌‌ص فرمودند: «دوست‌ ندارم‌ كه‌ دنيا و آنچه‌ در آن‌ است‌ را در برابر اين‌ آيه‌: قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا ... به‌ من‌ بدهند. مردي‌ گفت‌: يا رسول‌الله! پس‌ كسي‌ كه‌ شرك‌ ورزيده‌ است‌ چه‌؟ رسول‌‌خدا‌ص لحظه‌اي ‌سكوت‌ كرده‌ و آن‌گاه‌ فرمودند: «ألا و من‌ أشرك‌، ثلاث‌ مرات‌: آگاه‌ باشيد، حتي‌ آمرزيده‌ مي‌شود بر كسي‌ كه‌ شرك‌ ورزيده‌ است‌. و سه‌ بار اين‌ جمله‌ را تكرار كردند». يعني‌: كسي‌ كه‌ شرك‌ ورزيده‌ و سپس‌ از شرك‌ خويش‌ توبه‌ كرده‌ است‌، نيز مورد آمرزش‌ قرار مي‌گيرد.

بخاري‌ و مسلم‌ از ابن‌عباس رضی الله عنه در بيان‌ سبب‌ نزول‌ آيه‌ كريمه‌ روايت‌ كرده‌اند كه‌ فرمود: جمعي‌ از مشركان‌ مر تكب‌ قتل‌ و قتال‌ و زنا و فحشايي‌ بسيار شده‌ بودند، سپس‌ نزد حضرت‌ محمدص است آمده‌ و گفتند: به‌راستي‌ آنچه‌ كه‌ تو مي‌گويي‌ و به‌سوي‌ آن‌ فرامي‌خواني‌، بسيار زيبا و نيكوست‌ اما آيا مي‌تواني‌ به‌ ما خبر دهي‌ كه ‌با اين‌همه‌ گناهي‌ كه‌ مرتكب‌ گرديده‌ايم‌، براي‌ ما توبه‌اي‌ است‌؟ آيا براي‌ آنچه‌ كه‌ ما كرده‌ايم‌، كفاره‌اي‌ وجود دارد؟ پس‌ آيات‌ (70 ـ 68) سوره‌ «فرقان‌» و اين ‌آيه‌ نازل‌ شد.
 
بالا