درخواست اطلاعات در رابطه با ساخت آبگرمكن مخزن دار و ديواري

persepolis52616

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان
مي خواستم بپرسم كسي از مهندسين اطلاعاتي يا نقشه اي راجع به آبگرمكن...مخصوصا نوع مخزن دار آن و روش ساختش داره؟
ممنون
 

anishtain4

عضو جدید
مهندس الان که کسی آبگرم کن استفاده نمی کنه که، پکیج دیواری می زارن.

اطلاعات خاصیم نداره، برو یه دونه از این تعمیر گاها، اونا کلی باز دارن یه نگا بندازی همه چیزش معلومه
 

ghazaleh_heidari

کاربر بیش فعال
سلام
خوبي؟
من دارم اي ميل بزن بهم تا جوابتو بدم.
من خودم دارم توي يك كارخونه ي سازنده ي لوازم خانگي كار ميكنم كه آبگرمكن مخزني توليد ميكنيم.:)


تذکر درج ایمیل در پست خلاف قوانین باشگاه می باشد
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

anishtain4

عضو جدید
سلام
خوبي؟
من دارم اي ميل بزن بهم تا جوابتو بدم.
من خودم دارم توي يك كارخونه ي سازنده ي لوازم خانگي كار ميكنم كه آبگرمكن مخزني توليد ميكنيم.:)
تذکر درج ایمیل در پست خلاف قوانین باشگاه می باشد

لطفا از اطلاعات رو ایمیل نکنید، یه جایی بفرسیتید و آدرسش رو اینجا بدین. مثلا ifile.it یا همون mediafire.com. اینجا شبکه ارتباطی نیست که همه میان ایمیل میزارن
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ghazaleh_heidari

کاربر بیش فعال
ممنون از تذكرتون اما ميشه مودبانه تر هم گفت. من خودم ميدونم اينجا شبكه ارتباطي نيست!! اما وقتي شما اينجوري جواب كسي كه سوال ميپرسه را ميدين البته توقعي نيست ازتون!!!
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
طرز کار رگولاتور آب آبگرمکن دیواری (بدون مخزن - فوری )

طرز کار رگولاتور آب آبگرمکن دیواری (بدون مخزن - فوری )

سلام
رگولاتورِ آبِ آبگرمکن فوری (بدونِ مخزن) چطور کار میکنه ؟
جواب:
اساس کار این آبگرمکنها یک قانون یا خاصیتِ فیزیکی هست
قانون شیپوری - خاصیت شیپوری
این یک شیپوری هست . به انگلیسی بهش میگن venturi

کمر این لوله باریکتر از ورودی و خروجی هست
همونطور که میبینین یک لوله ی باریک وصل شده به ابتدای شیپوری و یک لوله ی باریک هم به کمر (گلوگاه) وصل شده
وقتی یک سَیّال مثل آب یا هوا از شیپوری عبور میکنه سرعتِ سیال در گلوگاه بیشتر از سرعتِ سیال در ورودی و خروجی شیپوری (قبل و بعد از گلوگاه )هست
سرعت آب در ورودی کمتر از سرعت آب در گلوگاه هست . اما فشار برعکس هست یعنی فشار سیال در گلوگاه کمتر از فشار سیال در ورودی و خروجی هست
پس وقتی آب در حالِ عبور شیپوری هست مایعی که در لوله ی باریکِ وصل شده به گلوگاه هست توسط گلوگاه کشیده میشه (مکیده میشه ) و آبِ توی لوله ی باریک کم میشه .
یعنی وقتی آب در شیپوری در حرکت هست گلوگاه مکندگیش زیاد میشه چون فشار آب در گلوگاه افت میکنه و سرعتش زیاد میشه و این مکندگی مثل جاروبرقی هست و آب توی لوله ی باریک وصل شده به گلوگاه رو میکشه توی گلوگاه
اما وقتی آب متوقف بشه و جریان نداشته باشه فشار آب در لوله ی باریکِ وصل شده به ورودی و لوله ی وصل شده به گلوگاه با هم برابر میشه و آب میره توی لوله ی باریکی که به گلوگاه وصل هست
این طرز کار شیپوری بود




حالا بریم سراغ کاربراتور آبِ آبگرمکنِ فوری
این یک شیپوری واقعی هست که در صنعت ازش استفاده میشه

اگر فرض کنیم که این همون شیپوریِ تویِ کاربراتور آبگرمکن هست , لوله ی 1 همون لوله ی باریکی هست که به پشتِ دیافراگم وصل هست (همون سمتی که پیستون قرار داره)
لوله ی 2 به جلویِ دیافراگم وصل هست (همون سمتی که فنر دیافراگم بهش فشار میاره)
اگر شیرهایِ آب گرم در ساختمان بسته باشه فشار آب در دو طرف دیافراگم با هم برابر هست و درنتیجه پیستون تکون نمیخوره چون فنر توی کاربراتور گاز داره بهش فشار میاره و درنتیجه مشعل خاموش میمونه
اما وقتی که یک شیر آب گرم رو باز میکنیم آب در شیپوری حرکت میکنه و فشار آب در گلوگاهِ شیپوری افت میکنه و در نتیجه آبِ پشتِ دیافراگم از راهِ لوله ی شماره ی 1 کشیده میشه توی شیپوری و آب پشت دیافراگم تخلیه میشه و درنتیجه فشار آبی که جلوی دیافراگم هست دیافراگم رو هل میده و دیافراگم هم پیستون رو هل میده به سمتِ کاربراتور گاز و گاز مشعل وصل میشه و روشن میشه
این بود قصه ی شیپوری و طرز کار رگولاتور آبِ آبگرمکن فوری
در صنعت از این قانون و خاصیت خیلی استفاده میشه
در موتورهای کاربراتوری از همین خاصیت استفاده میشه و بنزین مکیده میشه توی شیپوری و با هوا مخلوط میشه و میره توی سیلندر


====================================
این عکس داخل کاربراتور آب بوتان 3115 هست

قطعه ی 1 جلوی دیافراگم هست
قطعه ی 2 پشت دبافراگم هست
قطعه ی 3 پیستون هست که توسط یک میله به کاربراتور گاز وصله
قطعه ی 4 دیافراگم هست
آب از سوراخی که با مربع روی قطعه ی 1 علامت زدم به جلوی دیافراگم فشار میاره
آب از سوراخهائی که با دایره های قرمز علامت زدم از قطعه ی یک وارد قطعه ی 2 میشه و میره پشت دیافراگم . پس سوراخی که با دایره ی قرمز روی قطعه ی 1 علامت زدم وصل هست به گلوگاهِ شیپوری که داخل بدنه ی قطعه ی 1 هست
پس این مجرا اگر رسوب بگیره و یا گشاد بشه اثر میذاره روی خاصیت شیپوری و درست عمل نمیکنه
جاهائی رو که با رنگ آبی علامت زدم ممکنه جای شیپوری باشه
اگر یک کاربراتور گیرم بیاد بقیه ی چیزهاش رو هم میتونم مشخص کنم إن شاء الله مثل:
جای دقیق شیپوری
آیا تعویض شدنی هست ؟
آیا مجرای گلوگاه قابل تعویض هست ؟
و غیره
شما دوستان هم اگر چیزی کشف کردین لطفاً ازش عکس بگیرین و آپلود کنین تا ما هم مطلع بشیم
مثلاً میتونین یک رشته سیم رو بزنین توی مجرای گلوگاه ببینین از کجا سر درمیاره . همچنین مجرای جلوی دیافراگم که علامت مربع زرد داره
احتمالاً اهرم تابستانه/زمستانه هم باز میشه
شاید شیپوری اینجوری دربیاد
حالا که طرز کارش روشن شد عیب یابیش ساده تر میشه
اگر پیستون توی جاش جام باشه و به سختی حرکت کنه , با باز کردن شیر آب گرم , مشعل روشن نمیشه و یا خیلی ضعیف روشن میشه
اگر فنر توی کاربراتور گاز به دلیل کثیف شدن سفت بشه هم همین مشکل به وجود میاد
اگر دیافراگم کهنه بشه و خاصیت ارتجاعیش رو از دست بده باز هم مشعل روشن نمیشه
اگر اورینگ پیستون لاغر بشه باعث نشت آب از سمت پیستون میشه یعنی آب از کانال بین کاربراتور آب و گاز نشت میکنه
اگر دیافراگم سوراخ بشه هم مشعل روشن نمیشه
اگر پیچهای درپوش دیافراگم شل باشه و یا بیش از حد سفت بشه و هرز بشه باعث نشت آب میشه و مشعل هم ممکنه روشن نیشه
اگر داخل شیپوری و لوله های شبپوری رسوب بگیره هم درست کار نمیکنه
صدای موشک مانند آبگرمکن موقع باز کردن سریع آب علتش احتمالاً از تنظیم نبودن پیچ vent (هواگیری) هست که مقدار آبی که میره پشت دیافراگم رو تنظیم میکنه تا موقع حرکت صدا نده . اگر مجرا بیش از حد تنگ بشه صدا تولید میکنه . شاید هم برعکس
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام دوستان
این شیپوریِ یک مدل آبگرمکن بوش هست

از سوراخ بزرگ آب میره به جلوی دیافراگم
از سوراخ کوچک آب میره به پشت دیافراگم (سمتِ پیستونی که به کاربراتور گاز وصله )
نمىدونم آیا در بوتان هم این قطعه وجود داره ؟ یا اینکه شیپوری بوتان جزئی از بدنه ی کاربراتور آب هست ؟
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام دوستان
این عکس کاربراتور آبِ بوتان 3115 هست
البته فکر کنم کاربراتور مدلِ فندک دار هم دقیقاً مثل همینه

مسیر حرکت آب رو علامتگذاری کردم برای علاقمندان به اطلاعات بیشتر در مورد این نوع آبگرمکنها
آب از بالا وارد کاربراتور میشه (فلاش قرمز) . همین آب از طریق یک کانال کوتاه به جلوی دیافراگم هم راه داره
آب از طریق لوله ی سمت راست از کاربراتور خارج میشه ( فلاش نارنجی ) . شیر تابستانه/زمستانه هم همونجا قرار داره تا حجم آبِ خروجی از کاربراتور رو کنترل کنه . آبِ خارج شده از کاربراتور هم میره توی مُبَدّلِ حرارتی (کوره) تا داغ بشه .
آب از طریق فلاش آبی رنگ میره به پشت دیافراگم پس پیچ vent هم کارش تنظیم حجم آبی هست که میره پشت دیافراگم . که البته در مدلهای جدید این پیچ حذف شده
پس گلوگاهِ شیپوری هم در بین فلاش آبی و نارنجی هست
قبلاً در مورد شیپوری و کارش و گلوگاه شیپوری توضیح مفصل نوشتم برای علاقمندان
 

Similar threads

بالا