دانشجویان تگزاسی و دزدی یک هواپیمای بدون سرنشین

?!؟

عضو جدید
از تیتر مطلب میتوان کل قضیه را پیش بینی کرد! بله این دانشجویان باهوش یک هواپیمای بدون سرنشین را دزدیدند! گروهی از دانشجویان دانشگاه Austin شهر تگزاس آمریکا در عملی جالب توانستند یک هواپیمای جنگی بدون سرنشین را کنترل کنند و به سرقت ببرند و نکته اینجاست که به گفته خودشان این کار فوق العاده راحت بوده!






البته باید بگویم که این عملیات رو روشنایی روز انجام شده ولی خب در شب و روز توفیر چندانی ندارد و تنها نیاز به تکنولوژی ها بالاتر میرود! دپارتمان امینیت Homeland از دانشجویان دانشگاه تگزاس چندی بود که درخواست کرده بود که تا کنترل هواپیمای بدون سرنشینی را به عهده بگیرند و آن را به قولی هک کنند (البته این هواپیما جزو دارایی های خود دانشگاه تگزاس بوده)! بعد از کمی تحقیق توسط دانشجویان کاشفه به عمل آمد که برای این کار تنها نیاز به هزار دلار سرمایه نقدی است که تکنولوژی های مورد نیاز را بتوان فراهم آورد و کنترل این هواپیمای مولتی میلیاردی را به دست آورد.
این دانشجویان تحت نظر استادشان یعنی آقای Todd Humphreys طرحی جالب را ارائه دادند. این طرح اینچنین بود که با دستکاری سیستم جهت یاب و GPS هواپیمای بدون سرنشین آن را گمراه کنند و هر جا خودشان میخواهند آن را هدایت کنند. لازم به ذکر است که سیستم جی پی اس این هواپیما بسیار قوی بوده و در تمامی وسایل نظامی آمریکا استفاده میشود که ممکن است در صورت بروز مشکل ، دردسر های مختلفی را ایجاد کند.
این طرح به سیستم های امنیتی آمریکایی ثابت کرد که چه ضعف های بزرگی در سیستم هایشان وجود دارد که کسانی با هزار دلار بودجه و دانش و شناخت گجت ها میتوانند یک هواپیما ملیاردی را سرقت کنند!
 
Similar threads

Similar threads

بالا