خط کشی پارکینگ چیست؟

karimzadeh25

عضو جدید
اگر در یک مجتمع مسکونی بزرگ زندگی می کنید، اگر در انتهای یک کوچه بن بست با ساختمان های چند طبقه هستید و یا محل کار شما در یک برج تجاری قرار دارد، بدون شک تا به حال با معضلات مربوط به پارکینگ مواجه شده اید. سفر کردن، به مدرسه بردن فرزندان، مهمانی ها و دیدار از اقوام و حتی یک خرید کوچک برای خانه در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، تبریز، مشهد یا شیراز، بدون روبرو شدن با مسئله جای پارک تقریبا غیر ممکن است. تعیین محل پارک خودرو در پارکینگ های مسقف و روباز یکی از راهکارهایی است که تا حد بسیار زیادی از هرج و مرج، بی نظمی و سو تفاهم ها بین همسایگان و همکاران می کاهد. در این میان، خط کشی پارکینگ، که به عنوان یکی از تجهیزات پارکنیگ شناخته می شود، محصولی کاربردی و مفید می تواند باشد.

خط کشی از عناصر اصلی اقدام های پیشگیرانه و ایمن سازی است. خط کشی روشی ارزان قیمت برای ارائه اطلاعات به رانندگان وسایر استفاده کنندگان از مسیر است. خط کشی ها اطلاعات و راهکارهای صحیح را به رانندگان در مانورهای مجاز ارائه خواهند داد . افزایش ضریب ایمنی عابران پیاده و خودروها ، جلوگیری از تداخل عابر پیاده - خودرو و بعبارتی کانالیزه نمودن ترافیک شهری. غلبه برعدم دید در تاریکی وافزایش قابلیت دید، ارائه هشدارها و اطلاعات لازم به رانندگان برای عبور از نقاط تداخل در شبکه معابر وکاهش سرعت غیر مجاز آنها از جمله مزایای ایجاد خط کشی درمعابر است. شرکت تجهیزات ایمنی راه ها به پشتوانه سابقه دیرین خود آمادگی دارد تا با بهره گیری از دستگاه های مدرن و تمام اتوماتیک خط کشی و گرافیک راه پاسخ گوی تمامی نیازهای شما به صورت خط کشی مستقیم و خط کشی پیش ساخته در حوزه جادهها ، معابر، محوطه های عمومی ، کف پوش ایستگاه های اتوبوس و پل های عابر پیاده ، رمپ ها و پارکینگ ها باشد.​

خط کشی پارکینگ چیست؟​

خطوط پارکینگ در واقع خطوط زرد و سفید رنگی که حتی در تاریکی پارکینگ به خوبی نمایان هستند و می توانند به رانندگان در تعیین جهت و همچنین محل نگه داشتن ماشین کمک کنند. رنگ های زرد و سفید از جمله انتخاب های رایج برای خط کشی پارکینگ ها هستند اما رنگ های گرم تر، مانند قرمز و نارنجی نیز در برخی از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ های استفاده شده برای خط کشی پارکینگ ها در دسته رنگ های ترافیکی قرار می گیرند و به دو دسته تک جزئی و دو جزئی تقسیم می شوند. این رنگ ها باید ویژگی های خاصی داشته باشند که در ادامه برخی از این ویژگی های را بررسی می کنیم.

منبع:بتن ماله پروانه ای

رنگ های استفاده شده در خط کشی پارکینگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟​

مشخص کردن فضا: رنگ های ترافیکی معمولا دارای ذرات فلورسنت هستند. این ذرات به واسطه خاصیت فیزیکی خود، می توانند نور را با قدرت بیشتری بازتاب کنند. بنابراین در صورت استفاده از این رنگ ها برای بخش بندی یک محیط، در فضای تاریک شب در پارکینگ رو باز و یا تاریکی یک پارکینگ مسقف، تابش مقدار کمی از نور چراغ ماشین می تواند مرزبندی ها و خطوط را به خوبی مشخص کند. در بسیاری از موارد، خطوط استفاده شده با کمک اپوکسی پوشش داده می شوند تا میزان بازتابش نور چند برابر شود.

مقاومت در برابر شرایط محیطی: رنگ های ترافیکی با کیفیت در برابر شرایط محیطی مختلف، مانند گرما، تابش مستقیم نور خورشید، باران، برف و یا یخ زدگی معابر مقاوم هستند. بدین ترتیب، طول عمر رنگ در محیط افزایش می یابد و شما مجبور نیستید برای تجدید خطوط و بخش بندی ها، مدام رنگ آمیزی محیط را تکرار کنید. همچنین این رنگ ها در برابر نفوذ ذرات غبار و آلاینده نیز مقاوم هستند و در نتیجه، به مرور زمان و در محیط های آلوده و پر تردد، کمرنگ و محو نمی شوند.مقاومت در برابر فرسایش: خط کشی پارکینگ معمولا در فضاهای بسیار پرتردد اجرا می شود. رفت و آمد افراد، عبور ماشین هایی با وزن های مختلف و اصطکاک مداوم با چرخ های خودرو، از جمله پارامترهایی هستند که بالقوه می توانند سبب فرسایش رنگ و از بین رفتن خطوط شوند. با این حال، رنگ های ترافیکی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند و معمولا در شرایط پر اصطکاک، دچار فرسایش یا کم رنگ شدن، نمی شوند.کفپوش اپوکسی از لایه های مختلف اپوکسی با ضخامت حداقل دو میلی متر ساخته شده است. اپوکسی از واکنش شیمیایی دو ماده به نام های رزین اپوکساید و پلی آمین ساخته می شود. این ماده در تولید کفپوش ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.کفپوش اپوکسی علاوه بر این که به عنوان کفپوش تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد، جنبه بهداشتی نیز دارد. آن چه که در کفسازی با استفاده از کفپوش اپوکسی حائز اهمیت می باشد، وجود سطحی صاف و صیقلی با کم ترین خلل و فرج به منظور ایجاد کفسازی یکنواخت می باشد.​
 

Similar threads

بالا