خطرات بازكردن گرفتگی لوله با اسید

hasanzade2

عضو جدید
سینك آشپز خانه ، حمام و سرویس بهداشتی از جمله جاه هایی هستند كه ما روزانه مكرر از آنها استفاده می كنیم . در سینك ظرفشویی ، ظرف غذا های چرب ، میوه و سبزی ، گوشت و… را به طور مرتب می شوییم . كه با این كار چربی ها و پرز و مو و خاك و گل را راهی لوله فاضلاب ها می كنیم كه اگر مراقب نباشیم برای لوله های ما هر چند وقت یك بار گرفتگی به وجود می آید .

ما اولین فكری كه بعد از گرفتگی لوله فاضلاب به ذهنمان می رسد ،بازكردن گرفتگی لوله با اسید و استفاده از اسید ها ی لوله بازكنی است .غافل از اینكه با این كار آرام آرام و ندانسته در حال نابودی و آسیب رساندن به لوله های فاضلاب منزل خود هستیم.

اسید های لوله باز كن چه هستند ؟​

بازكردن گرفتگی لوله با اسید لوله بازکنی ، تركیبات شیمیایی هستند كه می توانند اسید سولفوریك و یا تركیبی از هیدروكسید سدیم باشند. كه تر كیباتی سمی و بسیار قوی دارند ، و ضمن آسیب رساندن به سیستم لوله فاضلاب ، برای انسان ها نیزبی ضرر نبوده واستفاده از آن ها می تواند عوارض جبران ناپذیری برای انسان داشته باشد.

خطرات استفاده از بازكردن گرفتگی لوله با اسید​

همانطور كه گفتیم وقتی گرفتگی برای لوله فاضلاب منزل ما بوجود می آید ، اولین فكری كه به ذهن ما می رسد استفاده از بازكردن گرفتگی لوله با اسید است.اما بدانید استفاده از آنها معایب و خطراتی ، هم برای لوله فاضلاب و هم برای انسان ها دارد كه در زیر، آن ها را مختصراٌ بیان می كنیم :

1-خطر بازكردن گرفتگی لوله با اسید و آسیب به لوله فاضلاب:​

همان طور كه گفته شد اسید های لوله بازكن تركیبات اسیدی قوی دارند كه خاصیت این اسیدها ، خورندگی است لذا زمانی كه شما آن ها را درون سینك آشپزخانه می ریزید ، به سرعت ، اسید ، تولید حرارت زیادی كرده كه این حرارت در درجه اول سینك شما را سیاه می كند و دیگه آن سیاهی برطرف نخواهد شد . و در مرحله ی بعدی به سیفون شما آسیب می زند و آن را یا سوراخ می كند و یا اتصالات آن را از بین می برد . و پس از وارد شدن به لوله فاضلاب ، اگر فلزی باشد، به مرور زمان باعث خوردگی آن نیزخواهد شد.پس بهتر است که از بازكردن گرفتگی لوله با اسید استفاده نشود.

2- خطر بازكردن گرفتگی لوله با اسید برای انسان:​

وقتی كه شما از اسید لوله بازكن استفاده می كنید بلا فاصله بخار بلند می شود كه اگر این بخار وارد ریه و یا چشم شما شود می تواند باعث اذیت شما شود و به این اعضای بدن شما آسیب برساند.

وقتی شما در یك فضای بسته هستید بلافاصله پس از ریختن اسید لوله باز كن ، باید از آنجا خارج شوید و گر نه ضرر جبران ناپذیری به ریه ی شما وارد می شود .

به هیچ وجه وقتی از بازكردن گرفتگی لوله با اسید استفاده می كنید چشم خود را نزدیك لوله نكنید ، چون ممكن است اسید به چشم شما برسد كه اگر زیاد باشد حتی ممكن به آسیب های جدی و جبران ناپذیری منجر شود.

اسید های لوله باز كن را در دسترس كوكان قرار ندهیم . كودكان كنجكاو هستند و نمی توانند تشخیص دهند كه چه خطری برای آنها دارد لذا به محض دیدن آن حتما از آن خواهند خورد . در صورت بوجود آمدن این اتفاق سریعا با اورژانس تماس بگیرید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید
 
بالا