جبران زمان از دست رفته

elahe_dieu

عضو جدید
کاربر ممتاز
چگونه می توان زمانهای از دست رفته را احیا کرد؟
دستوراتی برای جستجو:
انجام درست جستجو در اینترنت شاید بزرگترین چالش برای کاربران علمی این شبکه ی عظیم باشد.بسیاری از کاربران ساعت ها را در اینترنت صرف می کنند بدون اینکه به نتیجه ی دلخواه برسند.البته این فقط مشکل کاربران ایرانی نیست بلکه بسیاری از کاربران انگلیسی زبان نیز دچار این مشکل هستند.انتخاب موتور مناسب جستجو نیز در این میان بسیار مهم است.

واقعیت این است که در میان موتور های جستجو، بی شک گوگل یکی از بهترین و محبوب ترین موتورهاست که این موفقیت مدیون چند عامل است:ارائه ی نتایج بهتر در جستجو، نوآوری در ارائه ی نتایج بهتر و کاملتر در جستجو، دستورها و ترفندهایی که می تواند در یافتن نتیجه ی بهتر شما را یاری کند که بعضی از بهترین آنها در زیر می آید:

Define:

با این دستور می توانید تعریف و توضیحی از کلمات مورد نظر خود را توسط گوگل مشاهده کنید.

Intitle:

با این دستور جستجو فقط در عنوانهای سایت ها صورت می گیرد و محتوا و متن سایت تاثیری در نتیجه ی جستجو نخواهد داشت.

Intext:

این گزینه برعکس دستور قبلی عمل می کند و موتور جستجو از بررسی در عنوانهای سایتها خودداری کرده و در متن و محتوای جستجو به دنبال کلمه ی مورد نظر شما می گردد.

Inurl:

با این دستور گوگل تنها در سایتهایی جستجو می کند که از کلمه ی مورد نظر شما در آدرس اینترنتی خود استفاده کرده اند و با عنوان و متن سایت ها کاری ندارد مثلا در inurl:google فقط سایتهایی جستجو می شوند که در آدرس URL آنها از کلمه ی google استفاده شده است.

Info:

با کمک این دستور گوگل اطلاعاتی در مورد سایت مورد نظر جمع آوری و ارائه می کند که می تواند در نوع خود جالب باشد.

Related:

با استفاده از این دستور سایتهای مشابه با سایت مورد نظر شما توسط گوگل جمع آوری و به شما ارائه می شود.

Cache:

گوگل روی سرورهای خود یک نسخه از سایتهایی را که ثبت کرده نگه داری می کند تا در صورت باز نشدن سایت به هر دلیل، کاربر بتواند از نسخه ی cache آن استفاده کند. شما به کمک این دستور می توانید آخرین نسخه ی cache سایت های مورد نظر خود را ببینید.

Link:

با کمک این دستور می توانید از لینکهایی که به سایت مورد نظر شما داده شده مطلع شوید.

Filetype:

می توانید جستجوی خود را محدود به نوع خاصی از فایلها کنید. مثلا می توانید google را در فایلهای pdfجستجو کنید.

Site:

این دستور به شما کمک می کند کلمه ی کلیدی خود را در یک سایت خاص جستجو کنید، مثلا شما می توانید کلمه ی help را در سایت گوگل جستجو کنید:helpsite:www.google.com
باید عرض کنم این مطالب را از وبلاگ دانشجویان IT پیام نور تهران که خودم هم عضوش هستم دراوردم . نوشته شده توسط اقای محمد حسین صفری ;)
 
بالا