توليد 4 داروي دامي گياهي در كشور 25/2/88

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
رئيس سازمان دامپزشكي كشور از معرفي چهار داروي گياهي دامي در كشور خبر داد و گفت: علاوه بر اين با تلاش محققان كشور در توليد واكسنهاي سه گانه نيوكاسل، آنفلوآنزا و برونشيت به مرز خودكفايي رسيده ايم.دكتر مجتبي نوروزي در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه براي اولين بار در سطح كشور از نظر توليد داروهاي دامي به خودكفايي رسيده ايم، گفت: داروهاي توليد شده شامل آنتي بيوتيك ها، مكمل ها، افزودني ها و ويتامين ها هستند كه علاوه بر رفع نياز داخل كشور به هندوستان، عراق، افغانستان، تاجيكستان و آذربايجان نيز صادر مي شوند.
توليد واكسن
نوروزي به نوآوريهاي اين سازمان در بخش توليد واكسن اشاره كرد و اظهار داشت: به همت محققان موفق به توليد واكسنهاي سه گانه نيوكاسل، آنفلوآنزا و برونشيت شديم. در اين بخش نيز به كشور اردن صادرات داريم.
آغاز توليد صنعتي چهار داروي طيور
وي از توليد و معرفي چهار داروي گياهي دامي خبر داد و افزود: چهار داروي گياهي شامل آنتي بيوفين، آنزوفين، بيوهربال و ايمنوفين به جامعه دامپزشكي كشور معرفي شده اند. اين چهار دارو به عنوان داروهاي پيشگيري و مداوا كننده بيماريهاي طيور استفاده مي شوند كه در حال حاضر توليد صنعتي اين داروها شروع شده است.
سنتز برخي داروها به منظور توليد مواد اوليه داروهاي دامي
نوروزي همچنين به سنتز برخي داروها به منظور توليد مواد اوليه داروهاي دامي در اين سازمان اشاره كرد و به مهر گفت: سنتز داروها در بخش ويتامينها به ويژه ويتامينهاي گروه B آغاز شده به طوري كه سنتز چند ويتامين به پايان رسيده است و وارد فاز صنعتي شده ايم.
اقدامات سازمان دامپزشكي براي مبارزه با آنفلوآنزا
رئيس سازمان دامپزشكي كشور با تاكيد بر اينكه كشور عاري از شيوع بيماري آنفلوآنزاي حاد پرندگان و خوكي است، ادامه داد: با توجه اينكه اين بيماري مي تواند سد گونه اي را بشكند و از انسان به دام و از دام به انسان منتقل شود از اين رو مراقبتهاي جدي در سطح 30 استان كشور با تشكيل ستادهاي ويژه استاني آغاز شده است. اين ستادها به آزمايشگاههاي PCR براي تشخيص آنفلوآنزاي خوكي مجهز شده اند.
وي مراقبت از وحوش را از ديگر برنامه هاي اين سازمان در زمينه جلوگيري از شيوع آنفلوآنزا ذكر كرد و به مهر گفت: اين پروژه با همكاري سازمان محيط زيست در سطح كشور در حال اجرا است. ضمن آنكه گمركات در فرودگاهها و مرزهاي آبي و زميني اعلام آماده باش كرده اند.
اداره كل روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي
 
بالا