مقدمه ای بر تبلیغات-قسمت نهم
مقدمه ای بر تبلیغات-قسمت نهم
سلام به مهندسان صنایع عزیز
همونطور که قرار گذاشته بودیم این باید راجع به اینکه
چگونه با شرکت تبلیغاتی برخورد کنیم تا به مقصودمان برسیم؟ صحبت می کنیم.امیدورام براتون مفید باشه!
هدف شما از بکار گرفتن شرکت تبلیغاتی این است که متخصصان این شرکت برای شما کار کنند.اما این متخصصان فقط در مورد تبلیغات می دانند،در مورد حرفه شما که نمی دانند، پس وقتی از شرکت تبلیغاتی استفاده می کنید، نکته ای را به خاطر بسپارید، با شخصی که رابط شما و شرکت تبلیغاتی است،در ارتباط مستمر باشید تا مطمئن شوید که شما و شرکت هر دو یک هدف مشترک دارید و بسوی یک هدف گام برمیدارید.هر نوع اطلاعات،فکر و ایده ای که دارید،هر چند هم جزئی و بی اهمیت باشد،در اختیار شخص رابط بگذارید.شرکت تبلیغاتی باید تا جای ممکن راجع به کار و خدمات شما اطلاع کسب کند.سپس این اطلاعات را بررسی و نهایتا بر اساس این اطلاعات طرح تبلیغی منحصر به فردی برای شما طراحی کند (چیزی که شما را از بقیه متمایز کند) و دام تبلیغی خلاقانه ای به وجود آورد (روشی نو، جدید و مبتکرانه که در مورد شما و حرفه ی شما به مردم اطلاعات دهد).
مسلما از شرکت تبلیغاتی انتظار دارید بهترین و ابتکاری ترین تبلیغ را برای شما طراحی کند.اما اگر طراحان خودشان مجبور شوند حدس بزنند چه چیزی در ذهن شما می گذرد و شما چه می خواهید به مردم بگوئید،چنین تبلیغاتی هرگز انتظارات شما را برآورده نمی کند.هرچه اطلاعات بیشتری بدهید،نویندگان،طراحان و مسئولان خرید رسانه ها هنگام تولید تبلیغ مورد نظر شما و پخش آن از رسانه ها بهتر و دقیق تر تصمیم گیری می کنند.
تا جایی که می توانید در مورد حرفه و محصولتان به شرکت تبلیغاتی اطلاعات دهید،البته با گذشت زمان،اطلاعات جدیدتر و به روز تری مورد نیاز است.در اینجا به چند اطلاع کلیدی اشاره می کنیم:
- اهمیت محصول شما چیست و چرا مردم باید همچین کالایی را بخرند؟
- چه افرادی مشتریان اصلی این کالا هستند؟
- چه چیز خاص و منحصر به فردی در کالای شما هست (مثل خدمات،محل یا ساعات کاری مناسب)؟
- آیا شما با فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای رقابت می کنید؟
- آیا محصول را مجانی در منزل تحویل می دهید،ضمانت مادام العمر دارید یا خدمت مختصری ارائه می دهید که دیگران نمی دهند؟
نکاتی که در بالا اشاره شد فقط چند نکته از هزاران نکته ای است که شرکت تبلیغاتی لازم است بداند تا تبلیغی منحصر به فرد برای شما تولید کند.
هیچ نکته ای کوچک و بی اهمیت نیست.بیش از آنچه می خواهند بدانند به آن ها بگوئید.بگذارید با کندو کاو در اطلاعاتی که شما در اختیارشان قرار داده اید،خودشان نهایتا بهترین و مهمترین نکات را پیدا کنند.
شرکت تبلیغاتی تمایل دارد به طور منظم (مثلا هر هفته یا هر ماه) با شما جلسه بگذارد.این جلسات بهترین موقع برای انتقال نظرهاو پیشنهادات به متخصصان تبلیغات است.اگر هم ایده ای غیر از وقت جلسه،به ذهنتان رسد،اشکالی ندارد،به مدیر اجرائی تبلیغات زنگ بزنید.هر قدر شرکت تبلیغاتی بیشتر راجع به حرفه شما بداند،تبلیغات بهتری تولید می کند.
اگر شرکت تبلیغاتی علاقه ای به اطلاعات شما ندارد،یا دوست ندارد نظر شما را بشنود،یا حتی خیلی بدتر از این حرف ها شما را سوال پیچ نمی کند،بروید سراغ شرکت دیگری.شما باید به دنبال شرکت تبلیغاتی باشید که خود را بخشی از شرکت شما بداند و شما را جزئی از موفقیت حرفه ای خود و تولید قلمداد کند.
هفته آینده راجع به اینکه
چرا مردم کالایی را به کالای دیگر ترجیح می دهند؟ با هم صحبت می کنیم.تا هفته آینده!