انقلاب در موتور احتراقی

hamidarchitec

عضو جدید
سلام خدمت بازدید کننده گان این مقاله

بیش از 100 سال است که موتور احتراق داخلی اختراع شده است. و اصلاحات فراوانی روی ان صورت گرفته است.اما همچنان با مسئله کمبود بازده مواجه میباشدو این نشان میدهد که اتفاقاتی که در بخش مکانیکی آن رخ میدهد مقدار زیادی انرژی را هدر میدهد که با پوششهای متعدد سعی در کاهش اصطکاک شده است اما اساس کار دچار هیچگونه تغییری نشده است. که به نظر اینجانب ناشی از مسائل تجاری میباشد.

اما به تازگی شخصی به نام رافائل مورگادو از اهالی منطقه کالیفورنیا در امریکا دست به اقدام بزرگی زده و موتوری با نام(myt (massive yet tiny اختراع کرده است که کلیات زیر را دارا میباشد.


1.بسیار پر قدرت ( با حجم مساوی نسبت به نمونه پیستونی رایج بدون هیچ سیستم کمکی بیش از 2 برابر قدرت خروجی دارد )

2.بسیار کم مصرف (حدود یک پنجم به نسبت قدرت مساوی)

3.بسیار سبک وزن (13.6 کیلوگرم برای نمونه 2.4 لیتری)


4.عدم نیاز به خنک کننده ی خارجی (سیستم خنک کننده روغنی با مدار داخلی)

5.لرزش کم به دلیل 16 احتراق در هر سیکل

6.ساختار ساده و ارزان (با ماشینهای تراش و سی ان سی میتوان انرا تولید کرد)

7.کل قطعات ان 50 عدد میباشد در مقایسه با چنصد برای موتورهای رایج




اما چرا با این همه مزیت این موتور هنوز از ان استفاده نشده و پس از گذشت 3 سال از اختراع آن بسیاری از وجود ان بی اطلاع میباشند.

و جالبتر اینکه من 15 سال پیش در سن 10 سالگی چنین طرحی را ارائه کردم اما مشاور مدرسه انرا گم کرد . ولی پس از دیدن این طرح دوباره شروع کردم و به اینده ان خوش بینم.


در پایان از تمام کسانی که میتوانند به من کمک کنند تقاضای همکاری دارم.






از این حرفای قشنگ بلد نیستم ولی اینو باور دارم انسان نهایت ندارد و خود را باور کنید




برای اطلاعات بیشتر به این سایت میتوانید مراجعه کنید



www.angellabsllc.com
 
آخرین ویرایش:

tsp.co

عضو جدید
سلام !
یه توضیح مختصری هم دررابطه با سیکل ترمودینامیکی و اینکه فرایند احتراق توش چه جوری هستش رو اگه بدید کمک بزرگیه!
 

hamidarchitec

عضو جدید
سلام !
یه توضیح مختصری هم دررابطه با سیکل ترمودینامیکی و اینکه فرایند احتراق توش چه جوری هستش رو اگه بدید کمک بزرگیه!

حتما. فرایند کاملا شبیه موتور 4 زمانه پیستونی ولی با این تفاوت که تمامی پیستونها در داخل یک سیلندر حلقه مانند به صورت دو به دو تشکیل یک سیلندر را میدهند و فرایند .مکش .تراکم . انفجار . تخلیه . را به چرخش در یک جهت تبدیل میکند.
 

masoudkhsh

عضو جدید
سلام.اينکه در10 سالگي چنين طرحي داديد نشانه نبوغ شماست.اميدوارم موفق باشيد.من مهندس مکانيک سيالاتم.شما چطور؟
نمي خوام مايوستون کنم اما طرحتون اگه به نتيجه هم برسه.خريدار نداره
 

hamidarchitec

عضو جدید
سلام.اينکه در10 سالگي چنين طرحي داديد نشانه نبوغ شماست.اميدوارم موفق باشيد.من مهندس مکانيک سيالاتم.شما چطور؟
نمي خوام مايوستون کنم اما طرحتون اگه به نتيجه هم برسه.خريدار نداره


مرسی داری داداش . ولی فروشی نیست.:biggrin:;)شوخی کردم . من معماری خواندم .
البته دیوانه ی مکانیکم. از پستت ممنونم:w02:
 
آخرین ویرایش:

tsp.co

عضو جدید
حتما. فرایند کاملا شبیه موتور 4 زمانه پیستونی ولی با این تفاوت که تمامی پیستونها در داخل یک سیلندر حلقه مانند به صورت دو به دو تشکیل یک سیلندر را میدهند و فرایند .مکش .تراکم . انفجار . تخلیه . را به چرخش در یک جهت تبدیل میکند.

سلام!
تا اونجایی که من فهمیدم سوختش هم گازوئیل هستش و چون می گید که شبیه به یه موتور 4 زمانه هستش پس سیکلش همون سیکل موتورهای دیزلی معمولی باید باشه. اگه اینجوری باشه هوا رو قبل از ورود به سیلندر پیش گرم می شه؟( در موتورهای دیزلی از سوپرشارژر برای پیش گرم کردن هوا استفاده میشه!).
حداقل فکر کنم تا الان کاربردش مشخص شد. اگه قرار باشه روزی استفاده بشه می تونه جایگزینی برای موتورهای دیزلی باشه!
البته این رو می دونید که تو ایران برخلاف همه شعارها به دلیل وجود شغلهای جانبی کنار امور صنعتی استفاده از یه نو آوری تا زمانی که خودتون نتونید از طرحتون استفاده کنید و به قول معروف پرده برداری کنید تقریبا غیر ممکن هستش!
اینجا می تونیم حداقل روی این موتور بحث کنیم و حتی یه مدل کامپیوتری از اون تهیه کنیم و بعد نسبت به تبلیغاتش اقدام کنیم. نمی دونم نقشه ساختی در اختیارتون هست یا نه یا اصلا به دنیای مجازی اعتماد دارید یا نه ولی اگه طرحتون در حد همین حدی که الان نشون دادید باشه و بخواهید که اطلاعاتتون رو تکمیل تر کنید و یا حتی مدل کامپیوتری اون رو طراحی و آماده ساخت کنید فکر کنم بشه اینجا یه کارهایی کرد!
اگه جوابتون مثبته بگید تا یه فراخوان طراحی بدم و تحقیقاتمون رو با جدیت بیشتری ادامه بدیم!

موفق باشید!;)
 

Similar threads

بالا