[ابنیه تاریخی ایران]:دانشگاه هنر اسلامی تبریز

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز


در حال حاضر دانشگاه هنر اسلامی تبریز با دو رشته " معماري اسلامي"،"شهر سازی اسلامی" در مقطع دکتری, هفت رشته "معماری"، "معماری اسلامی"،" هنر اسلامی"، "طراحی صنعتی" ,"طراحی شهری " ,"پژوهش هنر" و " تکنولوژی معماری " در مقطع کارشناسی ارشد و هفت رشته "معماری"," طراحی صنعتی"،" فرش" ,"مرمت آثار تاریخی","صنایع دستی","چند رسانه ای"," هنر اسلامی" در سه گرایش "شیشه","سفال","نگارگری"در مقطع کارشناسی و مجموعا در پنج دانشکده "معماری وشهرسازی","هنرهای کاربردی","هنرهای رایانه ای(چند رسانه ای)","هنرهای اسلامی"و"فرش" فعالیت می کند. این دانشگاه دارای آموزشکده های اقماری در شهرستانهای استان نیز می باشد.

مجموعه دانشگاه هنر اسلامی تبریز

فعالیتهای آموزشی و اداری دانشگاه در چهار مجموعه ، پردیس دانشگاه، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشکده چندرسانه ای و آموزشکده فرش هریس متمرکز شده است.


1- دانشكده چندرسانه اي:
دانشكده چندرسانه اي دانشگاه هنر اسلامي تبريز در سه طبقه به مساحت كل 2550 مترمربع در چهار راه طالقانی واقع شده است.اين دانشكده از سال تحصيلي 85-86 اقدام به پذيرش دانشجو خواهد نمود.


2- مجموعه مقصودیه :
این مجموعه كه به شماره1850در فهرستآثار ملی كشور ثبت شده است با مساحت كل 7382 متر مربع در خیابان مقصودیه قراردارد و هم اكنون مشتمل بر 3 باب ساختمان با ارزشی قدیمی به نام های بهنام، قدكی و گنجه‌ی زاده است كه این بناها به صورت كامل مرمت شده ومورد استفاده قرارمی گیرند و ساختمان چهارم، خانه صدقیانی ، مراحل پایانی واگذاری آن به دانشگاه در حال انجام است و در آینده نزدیك ‌پس از مرمت به این مجموعه الحاق خواهد شد .


ساختمان قدكی:
ساختمان قدكی در حدود 150 سال پیش ساخته شده است و متعلق به اواسط دوران قاجار می باشد ‌و از محل هدایای مقام معظم رهبری خریداری شده و در اختیار دانشگاه قرار گرفته است و مساحت كلی آن 1340 متر مربع و زیر بنای آن حدود 873 متر مربع مي‌باشد .این ساختمان متشكل از دو حیاط اندرونی و بیرونی و دو طبقه زیر زمین و همكف مي‌باشد.در طبقه زیر زمین فضای حوضخانه با سقف كاربندی شده و حوض سنگی منحصربه فرد این ساختمان را از سایر ساختمان های این مجموعه متمایز كرده است. خانه قدکی بعد از مر‌مت بخش های كمك آموزشی دانشكده معماری از جمله اتاق های كامپیوتر، كتابخانه و نمایشگاه را در خود جای داده است.


ساختمان گنجه‌ ای زاده:
قدمت این ساختمان به اواخر دوره قاجار و اوایل رژيم پهلوی برمي‌گردد. مساحت آن 4142 متر مربع و زیر بنای آن حدود 729 متر مربع مي‌باشد. این بنا به تبعیت از سبك رایج دوره قاجاردارای یك معماری برونگرا است و در تزئینات آن از موتیف هایی مانند سنتوری و سرستونهی کرنتین استفاده شده است. این بنا در سه طبقه ساخته شده است و بخشهای آموزشی دانشكده از جمله آتلیه‌ها، كلاسهای درس در این ساختمان قراردارد.


ساختمان بهنام:
این خانه كه قدیمي‌ترین ساختمان این مجموعه مي‌باشد از اواخر دوره زندیه و از زلزله ویرانگر سال1193 هجری قمری به یادگار مانده است و تالار مركزی ( چلیپایی) بسیار زیبا با نقاشی ها و شومینه‌های نقاشی شده بسیار زیبا، گواهي بر هنر ماندگار دوره زنديه شهر تبريز مي‌باشد. مساحت كل این ساختمان 1900 متر مربع و زیر بنای آن در حدود 840 متر مربع است وبخش اداری دانشكده معماری در اين ساختمان قرار دارد.


3-مجموعه پردیس دانشگاه
الف:مجموعه ساختمانهاي قديمي: یا مجموعه كارخانه چرم سازی خسروی سابق، در ضلع جنوبی میدان حكیم نظامی واقع است و در اویل پهلوی به منظور یجاد كارخانه چرم خسروی بنا گردید و مساحت كل آن بالغ بر 36000 متر مربع بوده و مجموعه به شماره 2791 تحت نام مجموعه ساختمانهاي كارخانه چرم خسروي در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.پس از انتقال تجهیزات این كارخانه به خارج شهر تبریز و با پیگیری و همكاری مسئولین دانشگاه صنعتی سهند، به منظور ایجاد دانشگاه هنر اسلامی در محل این كارخانه، از طرف مقام معظم رهبری و همچنین استانداری به دانشگاه هنر اسلامي تبريز اهداء گردید.


این مجموعه شامل 8 بنا مي‌باشد كه 4 بنای آن 3 طبقه بوده و بقیه به صورت یك طبقه مي‌باشند ودر كل تركیب بناهای دو طبقه و یك طبقه همراه با دو منار (دودكش)، در كنار همدیگر چشم‌انداز زیبایی را به كل مجموعه مي بخشد.مر‌مت این مجموعه از سال 1376آغاز شده است ودر حال حاضر نيز ادامه دارد و در طی مر‌مت تعدادی از سالن ها تغییر كاربری داده شده و به سالن ورزشی، آمفي‌تئاتر، بخش اداری، سلف سرویس و كتابخانه تبدیل شده است و همچنین بخش تأسیسات كارخانه كه شامل تعدادی ژنراتور و توربینهای بزرگ مي‌باشد به عنوان نمادی از كارخانه و صنعت در محل باقي‌مانده است كه بعد از تكمیل مرمت از این بخشها به عنوان موزه صنعتی استفاده خواهد شد.


ب:ساختمان هاي جديد:

1- ساختمان دانشكده هنرهاي كاربردي:احداث اين ساختمان ها با مساحت زير بناي 10000 مترمربع در بخش شرقي زمين چرم سازي از سال 1382 شروع شده و در سال 1385 به اتمام رسيده است كه هم اكنون 9500 متر ساختمان در حال بهره برداري بوده و بقيه بعد از انتقال پست فشار قوي به زيربناي ساختمان الحاق خواهد شد.


2- ساختمان اداري: احداث اين ساختمان با مساحت 450 متر مربع از محل كمك هاي مردمي به عنوان ساختمان اداري در حال انجام مي باشد. با هدف انطباق با سيستم مديريتي پيشرفته الكترونيكي (بكارگيري حداقل نيروي انساني) به نظر مي رسد كه اين مساحت براي امور اداري و مالي مركزي دانشگاه كافي باشد.

معرفی دانشکده ها

مهندسی معماری و شهرسازی معرفی دانشكده مهندسي معماري و شهرسازي در سال مزين به نام امام علي (ع) همزمان با تأسيس دانشگاه هنر اسلامي تبريز در سال 1378 فعاليت‌ علمي و آموزشي خود را با پذيرش80 نفر دانشجو در رشته كارشناسي ارشد معماري و 25 نفر دانشجوي کارشناسي مهندسي معماري به صورت ميهمان از دانشگاه صنعتي سهند شروع كرد. اين دانشكده كلاسهاي درسي، كارگاه‌ها ، آتليه‌ها، كتابخانه تخصصي، كلاس سمعي و بصري ، مركز كامپيوتر و سالن كنفرانس خود را در فضاهاي سنتي و با ارزش معماري خود جاي داده و آزمايشگاه‌هاي مدرن و مجهز آكوستيك، انرژي ومرکز تحقيقات معماري و شهرسازي و آتليه عكاسي با ارائه خدمات به دانشجويان و محققين نقش مهمي را ايفاء مي‌كند.

هر ساله دانشجويان از طريق آزمون سراسري در مقطع كارشناسي مهندسي معماري و کارشناسي ارشد مهندسي معماري و مهندسي معماري اسلامي جهت تحصيل در اين دانشکده پذيرفته مي‌شوند كه به تدريج با توسعه امكانات آموزشي و آماده‌سازي ساختمان پرديس دانشگاه در آيندة نزديك، اين دانشکده در رشته‌هاي شهرسازي و مرمت ابنيه و بافت نيز اقدام به پذيرش دانشجو خواهد نمود.

مجموعه دانشكده معماري و شهرسازي:

مجموعه تاريخي و فرهنگي و با ارزش دانشكده معماري از محل عطاياي مقام معظم رهبري خريداري و مرمت شده و به شماره 1850 در آثار ملي كشور شده است مشتمل بر 3 باب ساختمان قديمي با نامهاي گنجه‌اي‌زاده، بهنام و قدكي مي‌باشد و ساختمان چهارم,خانه صدقياني ,مراحل پاياني واگذار آن به دانشگاه انجام شده و در آينده نزديک پس از مرمت به اين مجموعه الحاق خواهد شد.


ساختمان بهنام :
اين ساختمان قديميترين بناي اين مجموعه ميباشد كه از اواخر دورة زنديه و زلزله ويرانگر سال 1193 هجري قمري به يادگار مانده است و تالار چليپايي بسيار زيبا با فضاي مهتابي و نقاشيها و تزئينات هنرمندانة آن مدعايي بر ابتکار هنرمندان آذري عصر زنديه مي‌باشد. مساحت كل اين ساختمان 1900 متر مربع و زيربناي آن در حدود 840 متر مربع مي‌باشد.

ساختمان قدكي :
اين بنا متعلق به اواسط دوران قاجار بوده و مساحت كلي آن 1340 متر مربع و زيربناي آن حدود 873 متر مربع مي‌باشد.فضاي تالار و حوضخانه با سقف‌كاربندي شده و حوض سنگي و اروسي هاي منحصر به فرد اين ساختمان را از ساير بناهاي اين مجموعه متمايز كرده است.
ساختمانهاي گنجه‌اي‌زاده :

اين ساختمانها كه در دو ضلع شمالي و غربي مجموعه به صورت متصل به همديگرقرار دارند ساختمان ضلع شمالي اواخر دورة قاجار و ساختمان ضلع غربي اوايل حكومت پهلوي اول ساخته شده است و مساحت تقريبي آنها 4142 متر مربع بوده و زيربناي آنها حدود 729 متر مربع مي‌باشد. اين ساختمانها به تبعيت از سبك رايج اين دوره به صورت معماري كاملاً برونگرا بنا شده و در تزئينات آنها از موتيفهاي معماري نئوكلاسيك مانند سنتوري و سرستونهاي كرنتين استفاده شده است.

امکانات ـ آزمايشگاهها:

آزمايشگاههاي اين دانشكده كه در جهت هدف‌هاي آموزشي و تحقيقاتي تأسيس گرديده‌اند عبارتند از:

آزمايشگاه آكوستيك:
اين آزمايشگاه با بهره‌گيري از تجهيزات مدرن و منحصر بفرد خود در سطح كشور و امكانات آموزشي و نرم‌افزاري با هدف مطالعه روي مسأله صوت در ساختمانها فعاليت دارد. و محققين و علاقمندان از ساير دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي مي‌توانند از امكانات اين آزمايشگاه استفاده نمايند.

تجهيزات موجود در اين آزمايشگاه عبارتند از :

Omni power sound source Tapping machine type Power amplifier Wireless transmission Sound level analyzer Calibration and verification

آزمايشگاه انرژي:

در اين آزمايشگاه تجهيزات مربوط به سنجش ميزان مصرف و اتلاف انرژي در ساختمانها را فراهم گرديده است.


- كارگاه‌ها و آتليه‌ها : 7 كارگاه طراحي معماري، مصالح، در جهت اهداف آموزشي در اين دانشكده احداث شده اند.

-آتليه عکاسي: اين آتليه با تجهيزات تخصصي امکان امتحان عملي فرآيند چاپ و ظهور عکس را به دانشجويان مي دهد.

كتابخانه تخصصي و ديجيتالي:

كتابخانه تخصصي دانشكده معماري و شهرسازي با 812 جلد كتاب فارسي در 373 عنوان و 1872 جلد كتاب لاتين با 1560 عنوان، تعداد قابل توجه عناوين نشريات فارسي، لاتين و همچنين پايان نامه هاي كارشناسي‌ارشد کارشناسي موجود مجهزترين كتابخانه تخصصي معماري در سطح منطقه مي‌باشد. فهرست اين كتابخانه قابليت جستجو از طريق كتابخانه ديجيتالي را دارا مي باشد.

مركز خدمات رايانه اي:
دانشكده با دو مركز خدمات رايانه اي براي دانشجويان مقطع كارشناسي و يك مركز براي دانشجويان مقطع كارشناسي‌ارشد و خطوط اينترنتي پرسرعت، اسكنرو چاپگرهاي رنگي و سياه‌و سفيد امكانات مناسبي را جهت استفاده دانشجويان از امكانات رايانه اي فراهم آورده است.

مرکز اسناد:
مرکز اسناد دانشكده معماري با بایگانی پروژه‌هاي دانشجویی مجلد شده و تهيه تصویر از پروژه‌هاي طراحي دانشجويان و همچنين تهيه لوح فشرده و نوارهاي آموزشي و تحقيقاتي و سخنراني‌ها. امكانات لازم تحقيقاتي را فراهم مي‌آورد.

هنرهای اسلامی
معرفی

تاریخچه صنایع دستی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

مجوز تاسیس رشته صنایع دستی در سال 1378 توسط دانشگاه هنر اسلامي تبريز از شوراي گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری اخذ شده و به این ترتیب اولین ورودی رشته صنایع دستی در مهر ماه سال1380 با پذیرش 25 نفر دانشجوی دختر شروع به کار نمود.

امکانات
فضای هاي آموزشی رشته هنر اسلامی


فضای آموزشی رشته هنر اسلامی شامل 3 ساختمان مجزا می باشد که مطابق نیازهای دانشجویان طراحی شده است که از آن جمله ساختمان مرکزی مبتنی بر کلاسها و آتلیه های طراحی کارشناسی وکارشناسی ارشد هنر اسلامی و سایت کامپیوتری می باشد و ساختمان پردیس که دارای فضای بسیار گسترده برای دروس کارگاهی و آزمایشگاهی و همچنین کتابخانه تخصصی و سوله ورزشی و آمفی تئاتر و نگارخانه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشدمی باشد.

کارگاههای رشته هنر اسلامی مبنی بر ارائه واحد درسی به شرح ذیل است.
کارگاه شیشه
کارگاه شیشه در ضلع جنوب شرقی ساختمان پردیس دارای 4 عدد دستگاه تراش شیشه که امکان سرویس دهی همزمان به 16 نفر دانشجو را فراهم می آورد و با هزینه ای در حدود 5/3 میلیون تومان برای چرخها و امکانات و تجهیزات را دربرداشته و همچنین با سه کوره ذوب و گرمخانه و شکل دهنده که هزینه های بالغ بر30 میلیون تومان جزو مجهزترین کارگاههای شیشه در داخل کشور می باشد کل مساحت این کارگاه فضایی در حدود 120متر مربع را در بر می گیرد.
کارگاه باتیک

کارگاه باتیک با فضایی در حدود 100 متر مربع جزو کارگاههای تخصصی رشته هنر اسلامی می باشد که با یک عدد دستگاه موم گیر و 6 عدد پاتیل رنگ و 6 عدد پاتیل شیشه و 3 عدد دستگاه موم زن و دیگر تجهیزات کامل و لوازم جانبی که بالغ بر 8 میلیون تومان هزینه در برداشته تجهیز شده است در این کارگاه نقاشی باتیک و چاپ باتیک آموزش داده می شود
کارگاه سفال و سرامیک

این کارگاه شامل 11 عدد چرخ سفالگری اتوماتیک می باشد که از فضایی بالغ بر150 متر مربع به همراه 3 عدد کوره در اندازه های بزرگ ؛ متوسط، کوچک آبتین و1عدد دستگاه همزن و تجهیزات مواد جانبی1دستگاه جار میل و لوازم آزمایشگاه کامل و مواد شیمیایی موردنیاز با هزینه ای در حدود20میلیون تومان مجهز شده است و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار دانشجویان علاقمند قرارداده است .

کارگاه لعاب و رنگ

کارگاه لعاب و رنگ با فضایی در حدود 100 متر مربع محل ساختمان جدیدپردیس با هزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان راه اندازی گردیده است.

این کارگاه مجهز به کوره _ جارمیل _ همزن و کلیه تجهیزات و ماشین آلات وموادمورد نیاز بوده و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار دانشجویان علاقمندقرار داده است.

کارگاه فلز و دواتگری
این کارگاه با داشتن تجهیزاتی مانند دستگاه های جوشکاری _ دریل _ سنگ زنی و ... برای ساخت بدنه اولیه تولیدات فلزی و نیز نقش برجسته ها وحجمهای فلزی با هزینه ای در حدود 10میلیون تومان جزوکارگاهای خوب و جذاب در این رشته تحصیل می باشد وامکان زیادی را برای دانشجویان فراهم می نماید .

کارگاه چوب

این کارگاه همانند دیگر کارگاهها در ساختمان پردیس با فضای آموزشی بالغ بر 200متر مربع و با در اختیار گذاشتن وسایل و دستگاه های مجهزی مانند دستگاه های برش _ اره _ خراطی _ ساب زنی _سه کاره _ انواغ مغار _ دستگاه چوب ساب _ دریل _ سنگ _ کمان اره _ میز _ گیره و... با هزینه ای در حدود 38 میلیون تومان جزو کارگاههای مجهز این رشته تحصیلی می باشد.


کارگاه فلز (ملیله کاری )

این کارگاه جزو کارگاههای تخصصی گرایش فلز و هنر های مرتبط با آن در مقاطع کارشناسی وکارشناسی ارشد بوده وجزو مجهزترین کارگاه های موجود در رشته هنر اسلامی دانشگاه هنر اسلامی است این کارگاه و با وسایل بسیار پیشرفته مبنی بر کوره ذوب – جوشکاری ظریف – کوره موم گیری – دستگاه ریخته گری طلا– دستگاه نورد – دریل – برش – دستگاه آبکاری – دستگاه سندبلاست – فرز طلاسازی – لاستیک پز – موم زن و ... امکانات بسیار خوبی را برای علاقمندان این گرایش در اختیار آنها قرار میدهد .

کارگاه (قلمزنی )

این کارگاه با فضای آموزشی در حدود 96 متر مربع و با در اختیار گذاشتن انواع قلمهاولوازم کامل همزمان می تواند 2دانشجو را سرویس دهی نماید و در حدود3 میلیون تومان هزینه برای تجهیز کامل آن صرف شده است.

مركز رايانه:
اين دانشكده با دو مركز رایانه براي دانشجويان مقطع كارشناسی و خطوط اينترنتی پرسرعت، اسكنر و چاپگرهای رنگی و سياه ‌و سفيد امكانات مناسبي را جهت استفاده دانشجويان از امكانات كامپيوتری را فراهم آورده است.


هنرهای رایانه ای معرفی این دانشکده دارای سه گروه می باشد :

گروه آموزشی-پژوهشی واقعیت مجازی
گروه آموزشی-پژوهشی پویانمایی و بازی های رایانه ای
گروه آموزشی-پژوهشی طراحی رابط کاربری

امکانات

کتابخانه تخصصی چند رسانه ای
این کتابخانه تخصصی که اولین کتابخانه در سطح ملی می باشد شامل منابع و کتابهای چاپی و دیجیتالی در زمینه موضوعی چند رسانه ای است.
آتلیه طراحی
دستی این آتلیه به منظور فراهم کردن مکانی جهت تقویت تفکرات خلاقانه دانشجویان در توسعه و طراحی پروژه ها ایجاد شده است.

کلاس سه بعدی( ConCAVE)
این کلاس با استفاده از تجهیزات پرده سه بعدی و سیستم صوتی قوی امکان نمایش تولیدات سه بعدی در کلاس با چراغهای روشن را فراهم می آورد.

کارگاه گرافیک
این کارگاه با رایانه های با وضوح گرافیکی بالا و نرم افزارهای حرفه ای در زمینه گرافیک و توسعه تصاویر گرافیکی مانند Premier, Adobe Illustrator and Corel DrawAdobe Photoshop, Adobe تجهیز شده است.

لابراتوار واسطه های دوطرفه (Interactive) این آتلیه با تجهیزات رایانه ای مدرن و نرم افزارهای استاندارد چند رسانه ای مثل Director, Flash, Dreamweaver مکانی برای دانشجویان فراهم می آورد تا بتوانند محیط های کامپیوتری دوطرفه برای واسطه های دیجیتالی تولید نمایند.

کارگاه مدلسازی سه بعدی
در این کارگاه دانشجویان با استفاده از تجهیزات رایانه ای مدرن و ابزارهای نرم افزاری مثل 3D Studio Max, Auto Cad, Maya ,Softimage می توانند مدلهای سه بعدی متنوع تولید نمایند.

کارگاه پویانمایی
این کارگاه شامل جدیدترین امکانات و ایستگاههای کاری رایانه ای در زمینه تولید پویانما می باشد که که با نرم افزارهای حرفه ای مانند MultiGEN Pro Visual Simulation , Maya تجهیز شده است.

آتلیه ثبت حرکات (Motion Capture Studio)
این آتلیه با بهره گیری از دوربین های دیجیتالی 3D-Vicon Optical امکان ثبت حرکات سه بعدی بدن و همچنین صورت انسانی را می دهد.

لابراتوار ویدئو (Video Lab)
این لابراتوار با استفاده از نرم افزارهای Softimage DS System, Adobe Premiere Pro, Adobe After Effects امکان ویرایش قطعات ویدئویی بعد از تولید را برای دانشجویان فراهم می آورد.
لابراتوار صدا (Audio Lab)
این لابراتوار با تجهیزات مدرن امکان تولید و ویرایش صداهای دیجیتالی را فراهم می آورد.

نمایشگاه الکترونیکی (دیجیتالی)
این مرکز نمایشگاهی با امکانات نمایش کارهای هنری دیجیتالی مکانی برای نمایش کارهای استادید و دانشجویان در زمینه هنرهای رایانه ای را فراهم می آورد.

لابراتوار سه بعدی (Cave Lab)

در این لابراتوار با استفاده از پرژکتور چهار سویه و سیستم صوتی مجهز امکان بازسازی هر محیطهای 3D را در محیط آزمایشگاه برای دانشجویان و اساتید فراهم می آورد.

هنرهای کاربردی

معرفی این دانشکده دارای دو گروه آموزشی می باشد.


گروه آموزشی- پژوهشی طراحی صنعتی
گروه اموزشي-پژوهشي مرمت آثار تاريخي

امکانات
كلاسها و آتليه ها:


فضای آموزشی گروه طراحی صنعتی شامل كلاسهای نظری و آتليه ها شامل كلاسهاي نظری و عملی با تجهيزات لازم در ساختمان مركزی واقع می باشد.

كارگاهها: كارگاههاي طراحی صنعتي در محل پرديس دانشگاه و به شرح زير مي باشند:

1- گارگاه چوب طراحی صنعتی
اين كارگاه جهت رفع نياز آموزشی گروه طراحی صنعتی ايجاد شده و به دانشجویان خدمات ارائه مي دهد.
اين كارگاه شامل تجهيزات لازم برای واحدهای درسی شناخت مواد 1 (چوب) و مدلسازی 1و2 و پروژه ها مي باشد.



1- كارگاه فلز طراحی صنعتی

اين كارگاه جهت رفع نيازهاي آموزشي گروه صنعتي در قالب واحدهای شناخت مواد 2 (فلز) مدلسازي 1و2 و پروژه ها ايجاد شده است.


2- كارگاه فلز طراحی صنعتی
اين كارگاه جهت رفع نيازهاي آموزشي گروه صنعتي در قالب واحدهای شناخت مواد 2 (فلز) مدلسازي 1و2 و پروژه ها ايجاد شده است.




3- كارگاه پلاستيك

اين كارگاه جهت ارايه خدمات كارگاهي به دانشجويان در قالب واحد شناخت مواد 3 ( پلاستيك) آماده شده و ارايه خدمت مي دهد.

4- كارگاه مدلسازی
اين كارگاه جهت ارايه خدمات كارگاهي به دانشجويان در قالب واحدها مدلسازي و پروژه ها آماده و راه اندازي شده است.

آزمايشگاه طراحی صنعتي
آزمايشگاه طراحی صنعتي با پيشرفته ترين تجهيزات خود به نيازهای دانشجويان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پاسخگو ميباشد. اين آزمايشگاه جهت پاسخ به نيازهاي آموزشي و تحقيقي در قالب واحدهاي آموزشي فيزيك 1و2و3 طراحی فني 1و2 تجهيز و راه اندازی شده است.



آتليه عكاسی طراحی صنعتی

آتليه عكاسی گروه طراحی صنعتی جهت ارايه خدمات آموزشی به دانشجويان در قالب واحد عكسی 1و2 تجهيز و راه اندازي شده است و در طول ترم تحصيلی ارايه خدمات مي دهد. اين آتليه با آخرين و پيشرفته ترين مدلهاي تجهيزات آتليه اي عكاسی در خدمت آموزشی گروه طراحی صنعتی میباشد. محل اين آتليه در دانشكده معماری می باشد. كتابخانه

دانشجويان مي توانند كتابهاي مورد نظر خود را از طريق اينترنت و بصورت ديجيتالي جستجو نمايند و يا بصورت حضوري در محل كتابخانه مركزي نسبت به انتخاب كتاب و امانت اقدام كنند.

مركز كامپيوتر و خدمات ماشينی مركز كامپيوتر شامل دو بخش کارشناسی و کارشناسی ارشد مي باشد كه در دو مكان جداگانه فراهم و تجهيز شده اند و قابل استفاده براي دانشجويان مي باشد. امكانات موجود در مركز كامپيوتر عبارتند از سیستم هاي پيشرفته كامپيوتري- خطوط پر سرعت اينترنت- اسكنر- پرينتر. همچنين در مركز خدمات ماشيني سیستم اتوماتيك كپی براي دانشجويان مهيا شده است و با دادن پسورد بصورت نا محدود در اختيار دانشجويان قرار مي گيرد.

آرشيو گروه طراحی صنعتی

آرشيو گروه طراحی صنعتي شامل پروژه ها و تحقيقات دانشجويان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد و در اين مركز نسبت به نگهداری نمونه كارهای دانشجويان اقدام می شود.

فرش
معرفی

این دانشکده دارای یک گروه آموزشی با نام گروه آموزشی-پژوهشی کارشناسی فرش می باشد.

آموزشکده فرش هریس
آموزشکده معماری بناب

گالری عکس

گالری دانشگاه











ادامه دارد..
 
آخرین ویرایش:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
معرفی دانشگاه هنر اسلامی تبریز

معرفی دانشگاه هنر اسلامی تبریز

ادامه :

[FONT=&quot]گروه آموزشی- پژوهشی معماری
[/FONT]


















[FONT=&quot]نام انگلیسی جهاد دانشگاهی[/FONT] Academic Center Education Culture and Research (ACECR) [FONT=&quot]نشانی وب سایت[/FONT] www.jahad.ac.ir


منبع سایت اینترنتی:

www.tabriziau.ac.ir
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مجموعه ای از عکس های دانشگاه هنر تبریز

مجموعه ای از عکس های دانشگاه هنر تبریز

ساختمان مقصودیه :





ساختمان قدكی:





ساختمان گنجه‌ ای زاده:




.........


























 
آخرین ویرایش:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مجموعه ای از عکس های دانشگاه هنر تبریز

مجموعه ای از عکس های دانشگاه هنر تبریز




















منبع: tabriziau.ac.ir
 
آخرین ویرایش:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مجموعه ای از عکس های دانشگاه هنر تبریز

مجموعه ای از عکس های دانشگاه هنر تبریز

































منبع: tabriziau.ac.ir
 
آخرین ویرایش:
بالا