رفع اشکال مربوط به:AUTOCAD

رفع اشکال مربوط به:AUTOCAD

  • مشکل اتوکد

    رای: 1 100.0%
  • دستور teim

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    1

arc.f

عضو جدید
سلام.من یه حجم رو تومکس کشیدم واکپرت کردم تو کد.حالا راهی هست که خط ها ماهیت خطوط کد رو پیدا کنه؟


یه سوال دیگه هم داشتم...تو کد سه بعدی میشه سکشن زد؟چه جوری؟
 
آخرین ویرایش:

helyan

عضو جدید
سلام پریسا winrar ودانلود کردم حالا چطور از فشردگی درش بیارم لطفا کامل واسم توضیح بده ممنون میشم
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام پریسا winrar ودانلود کردم حالا چطور از فشردگی درش بیارم لطفا کامل واسم توضیح بده ممنون میشم

سلام
البته بهتر بود این رو توی تالار کامپیوتر میپرسیدی ، ولی من همینجا توضیح میدم...
اول باید winrar رو نصب کنی بعدش روی فایل آبجکت آماده ای که zip هست کلیک راست کن و بعد extract رو انتخاب کن (سه تا گزینه داره بهتره سومی رو انتخاب کنی که فایل ها رو توی یک فولدر به اسم فایل اصلی ذخیره میکنه) و بعد باید بری فایلت رو پیدا کنی دیگه ...

مدیر جان صلاح دیدی این پست رو پاک کن
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام.من یه حجم رو تومکس کشیدم واکپرت کردم تو کد.حالا راهی هست که خط ها ماهیت خطوط کد رو پیدا کنه؟


یه سوال دیگه هم داشتم...تو کد سه بعدی میشه سکشن زد؟چه جوری؟

سلام
اولی رو نمی دونم
برای دومی از slice استفاده کن که قبلا توی همین تاپیک مطرح شده: http://www.www.www.iran-eng.ir/search.php?searchid=3265688
 

arc.f

عضو جدید
یعنی میخواید یه دوبعدی از حجمتون داشته باشید؟[/QUOTE]


بله باید سکشن ها ونماها رو هم به صورت رندر مکس داشته باشم هم کدیشونو.من تو مکس سکشن زدم و اوردم توی کد ولی خطوط اضافه زیاد داره یه سری هم باید تریم و بقیه اصلاحیات روشون انجام بشه.اما ظاهرا که با خطوط کدی فرق دارن.
والبته چون کدسه بعدی بلد نیستم میخوام نماهاو...کاملا دوبعدی باشن.
 
آخرین ویرایش:

gingulak

عضو جدید
بچه ها من یه حجم و تو اتوکد سه بعدی کردم حالا میخوام روش متریا بزارم نمیتونم. کسی میتونه کمکم کنه؟؟؟؟
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
یعنی میخواید یه دوبعدی از حجمتون داشته باشید؟


بله باید سکشن ها ونماها رو هم به صورت رندر مکس داشته باشم هم کدیشونو.من تو مکس سکشن زدم و اوردم توی کد ولی خطوط اضافه زیاد داره یه سری هم باید تریم و بقیه اصلاحیات روشون انجام بشه.اما ظاهرا که با خطوط کدی فرق دارن.
والبته چون کدسه بعدی بلد نیستم میخوام نماهاو...کاملا دوبعدی باشن.[/QUOTE]

توی مکس به راحتی میشه این کار رو انجام داد خروجی شما 3ds هست واتوکد با این فرمت مشکل داره برای فلت شوت!! فرمتی بود که یادم رفته یکی از دوستان ذکر کردن قبلا ......
بهتره از مکس استفاده کنید--ویری یا منتال ری؟ فعلا ویری رو میگم
شما سکشن رو زدید
کافیه به یکی از نماهای مکس سویچ کنید --نمای روبرو ساختمان! مثلا
یه متریال انتخاب کنید --متریال خام Vray mtl -رنگش رو سفید بزنید یا میتونید از VrayLight mtl هم استفاده کنید--
طبق تصویر




قبلش باید نورهارو خاموش کنید--اگه آسمون گذاشتید اونم بردارید و رنگ اسمون رو سفید در نظر بگیرید.--و اگه خطوط ضخیم شد کافیه تو تنظیمات map یه گزینه به اسم pixel هست که باید کم کنید عدد رو!
این روش تمام سگمنت هار رو نشون میده پس بهتره که مدل کردنتون اصولی باشه یعنی سگمنتهای اضافی رو حذف کنید
 
آخرین ویرایش:

_*Bahar*_

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام؛ ممکنه ضخامت های استاندارد لایه ها رو بذارین؟
 

arc.f

عضو جدید
توقسمت اخر متریال 19 روپیدا نکردم واینکه من تازه وی ری نصب کردم وچیزی ازش بلد نیستم میشه بگید چه جوری رنگ اسمون رو سفید انتخاب کنم؟
یه سوال دیگه..توقسمت دوم از اون متریال سفید اولی کپی گرفتین؟





توی مکس به راحتی میشه این کار رو انجام داد خروجی شما 3ds هست واتوکد با این فرمت مشکل داره برای فلت شوت!! فرمتی بود که یادم رفته یکی از دوستان ذکر کردن قبلا ......
بهتره از مکس استفاده کنید--ویری یا منتال ری؟ فعلا ویری رو میگم
شما سکشن رو زدید
کافیه به یکی از نماهای مکس سویچ کنید --نمای روبرو ساختمان! مثلا
یه متریال انتخاب کنید --متریال خام Vray mtl -رنگش رو سفید بزنید یا میتونید از VrayLight mtl هم استفاده کنید--
طبق تصویر




قبلش باید نورهارو خاموش کنید--اگه آسمون گذاشتید اونم بردارید و رنگ اسمون رو سفید در نظر بگیرید.--و اگه خطوط ضخیم شد کافیه تو تنظیمات map یه گزینه به اسم pixel هست که باید کم کنید عدد رو!
این روش تمام سگمنت هار رو نشون میده پس بهتره که مدل کردنتون اصولی باشه یعنی سگمنتهای اضافی رو حذف کنید[/QUOTE]
 
آخرین ویرایش:

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
این کار رو انجام بدید تا متریالهای ویری load بشن ونیاز نباشه که هر بار لود کنید--بعد این کار مکس رو ببندید ودوباره باز کنید--


19؟ نه ربطی نداره میتونه تغییر نام داد رو هرکدوم میتونید برید وطبق تصویر زیر تغییر رنگ رو انجام بدید ونیازی به کپی نیست



برای آسمون هم طبق تصویر زیر

 

arc.f

عضو جدید
این کار رو انجام بدید تا متریالهای ویری load بشن ونیاز نباشه که هر بار لود کنید--بعد این کار مکس رو ببندید ودوباره باز کنید--


19؟ نه ربطی نداره میتونه تغییر نام داد رو هرکدوم میتونید برید وطبق تصویر زیر تغییر رنگ رو انجام بدید ونیازی به کپی نیست



برای آسمون هم طبق تصویر زیر



مرسی.عالی بود...ولی خطوطی که بااکسترود کردن لاین ها،درارتفاع حجم به وجود اومده وخطوط مثلث های مش ها هم افتادن نمیشه یه کاری کرد فقط خط های اصلی باشن؟



ونمیشه یه کاری کرد توی سکشن جایی که برش خورده فقط ضخامت خط هاش با بقیه فرق کنه یا توپر باشه مثل یه سکشن واقعی؟
 

azam.mt

عضو جدید
1 (91).jpg دوستان من میخوام این چهارطاقی را بکشم اما نمیدونم گنبدشو چطوری میشه تو 3 بعدی کد کشید!!!!:cry:
 

eMJey

متخصص AutoCAD
کاربر ممتاز
مشاهده پیوست 156250 دوستان من میخوام این چهارطاقی را بکشم اما نمیدونم گنبدشو چطوری میشه تو 3 بعدی کد کشید!!!!:cry:
نمیدونم چقدر با کد سه بعدی آشنایی اما مختصر میگم اگه سوال داشتی بیشتر توضیح میدم..راستش راههای زیادی هست اما برای تاق رومیه میتونی یه مربع بکشی محاط یک دایره و از اون دایره یه نیمکره (با دستور Trim و Revolve ) ترسیم کنی و اون مربع رو Extrude میکنی و با دستور Slice و زیر دستور Surface اون قسمتای اضافی رو قیچی کن.. بعد یه دایره با 2P به قطر ضلع مربع بکش و با trim و 3drotate نیمدایره رو rotate کن..یه طرفو ساختی با دستور array polar به 4 طرف array کن .... ;)
(** revolve و extrude را با زیر دستور Mode از حالت solid به surface تبدیل کن )

 

_*Bahar*_

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
یعنی کسی استاندارد لایه ها توی کد رو نمیدونه یا اینکه اصلا مهم نیست؟!

مثلا:

Untitled.jpg
 

eMJey

متخصص AutoCAD
کاربر ممتاز
یعنی کسی استاندارد لایه ها توی کد رو نمیدونه یا اینکه اصلا مهم نیست؟!

مثلا:

مشاهده پیوست 156291
آخه فکر نکنم استاندارد خاصی داشته باشه.. معمولا هر شرکت استاندارد خاصی برای خودش داره..
چندتا رنگ هستن که مهمن .. مثلا خطوط ضخیم رو با رنگهای Cyan , Magenta یا White میکشن.. و درجه بندی میشه.. سبز و قرمز و خطوط نازکتر با رنگ زرد و رنگای روشنتر ...خیلی کمرنگ هم معولا نگ شماره 8 کاربرد داره..ضخامتشونم بسته به سایز کاغذ نقشه و شلوغی و درجه اهمیت نقشه فرق میکنه... به هر حال به نظر من استاندارد خاصی نمیشه تعریف کرد.;)
 

eMJey

متخصص AutoCAD
کاربر ممتاز
یه دنیا ممنون ..من مدلسازیامو تو مکس و راینو انجام میدم..یه خروجی با فرمت dwg یا همون اکسپورت تو محیط مکس گرفتم به دو تا مشکل برخوردم وقتی آوردم تو محیط cad:
1.سگمنتارو همه اومده بود محاسبه کرده بود و سرعتو وحشتناک آورده بود پایین فقط تونستم با wireframeروش مانور بدم
2.موقع استفاده از فرمان flatshot این پیغامو تو پنجره فرمان میده:There are no solids or surfaces that can be projected
3.تو maxیه تنظیماتی هست که میشه مقدار حافظه ای رو که برنامه از سیستم استفاده میکنه افزایش داد..یه همچین دستوراتی تو cadوجود داره؟
من این سوالتو ندیده بودم یا شایدم جواب دادم نمیدونم :) ولی میگم.. وقتی تو راینو مدلسازی میکنی باید با فرمت sat ذخیره کنی و توی اتوکد import کنی... اما چرا تو همون راینو نمای حجمو بدست نمیاری؟؟ اون که خیلی بهتر از حجمت دوبعدی بیرون میکشه!!
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
البته یه ترفندی هم بود که مستقیم میشد به دلخواه از هر قسمت عکس گرفت، متاسفانه حضور ذهن ندارم!! ترفند جالبی بود

از روزی که این پست رو خوندم به فکر این بودم که چی میتونسته باشه و امروز کشفش کردم... با jpgout میشه مستقیما عکس گرفت :thumbsup2: تازه خوبیش اینه که هر جایی که بخوای رو میتونی انتخاب کنی تا توی عکس باشه بعلاوه انتخاب viewport ... یک چیزهایی هم از ایجاد پلاتر با اسم Independent JPEG Group دستگیرم شد که ظاهرا میشه باهاش سایز و کیفیت عکس خروجی رو تنظیم کرد ، اگر کسی میدونه لطفا برام توضیح بده...
 

liloo

عضو جدید
سلام وقتتون به خیر دوستان..من یک پلان دارم که خیلی زیاد درش از منحنی استفاده شده بهترین راه واسه کشیدنش استفاده از چه دستوری در کد؟!با اسپی لاین مشکل دارم بعضی جاها شکلم در نمیاد..راستی چه جوری با استفاده از پلی لاین میشه خطوط نرم و منحنی کشید؟!ببخشید من سوالاتم اینقدر ابتدایی !! آخه من کدم زیاد خوب نیست:cry:ممنون میشم اگه کمکم کنید:smile:
 

azam.mt

عضو جدید
نمیدونم چقدر با کد سه بعدی آشنایی اما مختصر میگم اگه سوال داشتی بیشتر توضیح میدم..راستش راههای زیادی هست اما برای تاق رومیه میتونی یه مربع بکشی محاط یک دایره و از اون دایره یه نیمکره (با دستور Trim و Revolve ) ترسیم کنی و اون مربع رو Extrude میکنی و با دستور Slice و زیر دستور Surface اون قسمتای اضافی رو قیچی کن.. بعد یه دایره با 2P به قطر ضلع مربع بکش و با trim و 3drotate نیمدایره رو rotate کن..یه طرفو ساختی با دستور array polar به 4 طرف array کن .... ;)
(** revolve و extrude را با زیر دستور Mode از حالت solid به surface تبدیل کن )
1.jpg 1 (98).jpg


خیلی ممنون
من تا این حد تونستم بکشم, اما الان یه سری عکس دیگه ازش بدستم رسید که یکم با کاری که من کشیدم فرق داره اما من بلد نیستم چطوری بکشم که دقیقا مثل اون بشه!! هر2 عکس را ضمیمه میکنم اگه میشه راهنماییم کنید
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
مرسی.عالی بود...ولی خطوطی که بااکسترود کردن لاین ها،درارتفاع حجم به وجود اومده وخطوط مثلث های مش ها هم افتادن نمیشه یه کاری کرد فقط خط های اصلی باشن؟



ونمیشه یه کاری کرد توی سکشن جایی که برش خورده فقط ضخامت خط هاش با بقیه فرق کنه یا توپر باشه مثل یه سکشن واقعی؟

خواهش ---ببینید شما اون سگمنتی رو که دوست ندارید باشه رو انتخاب کنید و کلید back space رو بزنید--تا حذف شه--بعضی مواقع حذف نمیشه-دلیلشم اینه که حجم بهم میریزه--قبلا گفتم که تو ساختن حجم باید دقت بشه

--بله میشه این کار رو کرد --کافیه به جای اون متریال ساده که استفاده کردید از متریال Multi\Sub-Object استفاده کنید--قسمتهایی که برش خورده رو با انتخاب پلیگون یه id مشخص اعمال کنید مثلا2 --وبه بقیه پلیگونه یه id دیگه
وقتی متریال ذکر شده لود شد کافیه set number اون رو 2 تا متریال قرار بدید--و آی دی هر کدوم رو مشخص کنید--یعنی یه متریال برای قسمت برش خورده با id 2 ویه متریال دیگه با آی دی مشخص--بعد هر متریال رنگش رو سفید کنید و از همون مپی که تو پست قبل اشاره شد استفاده کنید ومراحل رو تکرار کنید--
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
از روزی که این پست رو خوندم به فکر این بودم که چی میتونسته باشه و امروز کشفش کردم... با jpgout میشه مستقیما عکس گرفت :thumbsup2: تازه خوبیش اینه که هر جایی که بخوای رو میتونی انتخاب کنی تا توی عکس باشه بعلاوه انتخاب viewport ... یک چیزهایی هم از ایجاد پلاتر با اسم Independent JPEG Group دستگیرم شد که ظاهرا میشه باهاش سایز و کیفیت عکس خروجی رو تنظیم کرد ، اگر کسی میدونه لطفا برام توضیح بده...

;)
اره اینم میشه--ولی اون فرمان خیلی جالب بود مثلا میتونستی یه قسمت رو انتخاب کنی--یعنی سلکت بهت نمیداد کافی بود یه محیط رو انتخاب کنی--این فرمان محیط رو یکی در نظر میگیره! کیفیت خروجی--یادم اومد میگم حتما

در مورد دوومی هم خودت تحقیق کن;)--با پلاتر هم میشه خروجی رو تنظیم کرد
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
سلام وقتتون به خیر دوستان..من یک پلان دارم که خیلی زیاد درش از منحنی استفاده شده بهترین راه واسه کشیدنش استفاده از چه دستوری در کد؟!با اسپی لاین مشکل دارم بعضی جاها شکلم در نمیاد..راستی چه جوری با استفاده از پلی لاین میشه خطوط نرم و منحنی کشید؟!ببخشید من سوالاتم اینقدر ابتدایی !! آخه من کدم زیاد خوب نیست:cry:ممنون میشم اگه کمکم کنید:smile:

سلام--با اسپلاین به راحتی میشه --کافیه فلش که سمت چپ خطوط بهتون میده رو کلیک کنید و گزینه دوم رو بزنید وبه راحتی میشه کنترل کرد-وقی انتخاب کردید خط رو تو کامند پایین ! میشه نقاط هم به خط منحنی اضافه کرد---
--وقتی پولیلاین رو انتخاب کردی --مثلا یه لاین مستقیم کشیدادامه این خط منحنیه کافیه A روتایپ کنی تا پولی لاین بلافاصله منحنی بشه--قبلش ORTHO رو غیر فعال کن
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
من این سوالتو ندیده بودم یا شایدم جواب دادم نمیدونم :) ولی میگم.. وقتی تو راینو مدلسازی میکنی باید با فرمت sat ذخیره کنی و توی اتوکد import کنی... اما چرا تو همون راینو نمای حجمو بدست نمیاری؟؟ اون که خیلی بهتر از حجمت دوبعدی بیرون میکشه!!

حق با دوستمونه تو همون راینو بمیشه به راحتی خروجی دو بعدی گرفت-- Dimension-make 2- drawing
یه پنجره باز میشه --گزینه های مختلفی داره --وجالب تر از اتوکده!!
 

liloo

عضو جدید
مرسی از راهنماییتون....این فلش مربوط به اسپیلاینو که گفتیدو بلد نبودم جالب بود..فقط اینی که گفتید(وقی انتخاب کردید خط رو تو کامند پایین !میشه نقاط هم به خط منحنی اضافه کرد) نفهمیدم میشه یکم بیشتر واسم توضیح بدید یک دنیا ممنون...یه سوال دیگه؟!ااگه من یه منحنیمو با پلی لاین یکیو با اسپیلاین کشیدم که دوتاشون بهم میرسیدن میشه کاری کرد که هردو دستور یکی بشن؟!:que:
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
مرسی از راهنماییتون....این فلش مربوط به اسپیلاینو که گفتیدو بلد نبودم جالب بود..فقط اینی که گفتید(وقی انتخاب کردید خط رو تو کامند پایین !میشه نقاط هم به خط منحنی اضافه کرد) نفهمیدم میشه یکم بیشتر واسم توضیح بدید یک دنیا ممنون...یه سوال دیگه؟!ااگه من یه منحنیمو با پلی لاین یکیو با اسپیلاین کشیدم که دوتاشون بهم میرسیدن میشه کاری کرد که هردو دستور یکی بشن؟!:que:

وقتی اسپلاین رو کشیدید دوبار روش کلیک کنید--بلافاصله کلیک راست کنید وگزینه edit vertex رو بزنید--دوباره کلیک راست کنید و گزینه add روبزنید-بعد رو اسپلاین برید وهر کجا لازم بود نقطه یا ورتکس اضافه کنید--بعد اتمام چندبار اینتر----
بله کافیه هر دو خط رو انتخاب کنید و J رو تایپ و اینتر---همون Join
 

liloo

عضو جدید
وقتی اسپلاین رو کشیدید دوبار روش کلیک کنید--بلافاصله کلیک راست کنید وگزینه edit vertex رو بزنید--دوباره کلیک راست کنید و گزینه add روبزنید-بعد رو اسپلاین برید وهر کجا لازم بود نقطه یا ورتکس اضافه کنید--بعد اتمام چندبار اینتر----
بله کافیه هر دو خط رو انتخاب کنید و J رو تایپ و اینتر---همون Join

خیلی خیلی ممنونم مرسی.....:smile:
 

liloo

عضو جدید
وقتی اسپلاین رو کشیدید دوبار روش کلیک کنید--بلافاصله کلیک راست کنید وگزینه edit vertex رو بزنید--دوباره کلیک راست کنید و گزینه add روبزنید-بعد رو اسپلاین برید وهر کجا لازم بود نقطه یا ورتکس اضافه کنید--بعد اتمام چندبار اینتر----
بله کافیه هر دو خط رو انتخاب کنید و J رو تایپ و اینتر---همون Join
خیلی خیلی ممنون......:smile:
 

Similar threads

بالا